Hooi
Ik dacht, miss vinden jullie t wel leuk om wat te lezen van mij

heb even een stuk van mn hyves gekopieerd. Ik vind t ook weer zo egotrippen om een topic te maken maar dit kan ook wel
-------
Hoi allemaal,
Ik ben zondag middag veilig aangekomen op JFK, is allemaal helemaal goed gegaan Werd direct van het vliegveld opgepikt door EF in een of andere enorme zwarte cadillac, begon al goed. Zat in de taxi met nog een Nederlands meisje dus dat was wel gezellig. We kwamen door the bronx en dat soort stukken, best tof om te zien, alleen was ik helemaal kapot (het was toen ondertussen 6 uur plaatselijke tijd en het is hier 6 uur vroeger dan in Nederland, dus ik was al wel eventjes wakker..) maargoed, eenmaal op de campus aangekomen werd ik naar mijn dorm gebracht, alwaar ik er achter kwam dat ik, oerstom, mijn telefoon in de taxi had laten liggen. Ik kon echt wel janken echt suuuperkut maar de beveiligingsmeneer was erg vriendelijk en heeft uitgezocht welke taxichauffeur (van alle taxi's in NY) het was en nou heb ik godzijdank mn schatje weer terug.
Ik heb een kamer voor mezelf tot nu toe, ze zeiden dat ik wel roomies zou moeten krijgen maar ik heb nog niks vernomen. Wel superchill eigenlijk, heb een 3persoons kamer voor mezelf, kan al mn spullen gewoon bij mn wasbak laten staan enzo.
Ben om een uur of 8 op mn bed gevallen, was echt doodop, maar ik werd 's nachts wel nog een keer of 5 wakker door de jetlag om 5 uur 's morgens kon ik echt niet meer slapen.. Moest om 10 uur melden in Rita Hall (waar ook de kantine zit en de kantoren etc) om me te registeren en voor allerlei toespraakjes enzo. Ben maar opgestaan, gaan douchen en wat lezen en muziekje luisteren... Douches en wc's zijn in mijn dorm gedeeld, wat opzich wel goed gaat, heb nog niet hoeven te wachten bij de douches ofzo. Het enige is dat er wel smerige mensen rondlopen hier, aan het eind van de dag zijn de wc's echt vies.. Maarja, zoals thuis is het nergens denk ik dan maar.
Heb gelijk die dag nog een ander meisje uit NL ontmoet, Lieke, en nog het meisje waar ik mee in de taxi zat weer gevonden (Simone). En met hun trek ik nu wel veel op. Verder ga ik nog wel wat om met andere meisjes uit Nederland, met hun gegeten en even in de common room gehangen. 1 meisje daarvan zit in mijn klas dus dat is wel leuk.
Ik zit in de upper advanced English class, dus het hoogste niveau, wat echt chill is omdat we ons niet echt bezig houden met woordjes leren maar meer met conversaties en discussies enzo. Er zitten 4 Nederlandse meisjes (Simone, Eldrid, nog een chick die niet zoveel zegt en ik) en verder echt van alles, Chinees meisje, Japanner, Spanjaard, Venezolaan, Italiaan, Oostenrijkse en een gozer van de Faeroër eilanden en weet ik veel. De docente is ook wel prima, erg Amerikaans. Verder heb ik nog filosofie, waar ik totaal geen zin in had, maar wat achteraf best leuk bleek, en writing maar dat moet ik nog krijgen.
Ben ondertussen 2x naar Manhattan geweest, tussen een uur en een half uur treinen, afhankelijk van of je een stoptreintje of een sneltrein hebt. Was erg groot en erg hoog en supergaaf, zaterdag gaan we weer de hele dag met een paar meisjes.
Morgen gaan we naar een of andere enorme mall hier in de buurt, een van de grootsten in de V.S. hoorden we. Ben erg benieuwd!
Verder hebben Simone, Lieke en ik kaarten voor een baseball wedstrijd op 17 mei, tussen de NY Yankees en de Boston Red Sox, wat naar het schijnt een van de leukste wedstrijden van het jaar is! De Yankees hebben volgens het meisje dat hier dat soort dingen regelt met tickets enzo vorig jaar de World series (een soort eredivisie van t baseball denk ik) gewonnen dus hopelijk houden ze hun naam hoog. We hadden al bedacht dat we leuke yankees truien enzo moeten regelen, horen we er helemaal bij, ook al weten we allemaal niet hoe je baseball moet spelen heb er echt veel zin in, beloofd een spektakel te worden!
Eigenlijk is dat wel alles wat so far de moeite waard is van de eerste paar dagen hier.. Het gaat nu al wel snel zeg, alweer donderdag en voor mijn gevoel ben ik er pas net een dag.
Ik heb wat foto's op mijn hyves gezet, zal denk ik wel regelmatig wat foto's uploaden...
liefs
Hier een paar foto's: (hebben hier al gestaan maar okee

)