GirlsOnly: EF Talenreis - GirlsOnly

Ga naar inhoud

EF Talenreis

• (2 Pagina's)
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt niet antwoorden op dit topic
  • -----

#21  Gebruiker is offline   --- Gepost 02 maart 2010 - 23:27 (Zware gebruiker) Posts: 9551

Pan heb jij eigenlijk snel mensen leren kennen enzo? want ik ben ook heel bang dat ik zeg maar geen aansluiting heb ofzo en dat ik dan alleen ben enzo..

#22  Gebruiker is online   --- Gepost 03 maart 2010 - 00:11 (Normale gebruiker) Posts: 1234

Jaa voor zo'n avond lijkt me zo grote club wel leuk indd.
En hmm, ik heb echt zowat wit haar, dus dat is wel vervelend..
Want voel me toch nooit zo veilig dan..

Maarja :)

Ah ik heb er zoveel zin in. Kun je nog meer leuke dingen vertellen?? (haha)
Ik ben niet nieuw, heb een nieuw account aangemaakt door bepaalde omstandigheden. Vandaar!

#23  Gebruiker is offline   --- Gepost 03 maart 2010 - 00:26 (Normale gebruiker) Posts: 122

ik wil ook graag op talenreis, of studeren in het buiteland ofzo
netzoals bij EF of studytravel
maar weet iemand nog zo'n dergelijke site? want ik vind ze allebei nogal duur.
[b]het beste wat je kunt bereiken is te worden wie je bent[/b]

#24  Gebruiker is offline   --- Gepost 03 maart 2010 - 08:53 (Normale gebruiker) Posts: 111

Die staan op de vorige bladzijde :P

#25  Gebruiker is offline   --- Gepost 03 maart 2010 - 12:29 (Zware gebruiker) Posts: 9551

je hebt ook plustaalreizen.com, gaat een vriendinnetje van me mee.

ik heb 2 weken geleden naar ef mn geld overgemaakt en ze zouden direct de visumformulieren opsturen, nog niks gehad en ik ga over 5.5 week weg en ze hamerden er zo op dat je op tijd moest zijn enzo. Dus ik had ze maandag gebeld, ze zouden me gisteren terugbellen, niks gehoord. En nou nemen ze de telefoon niet op, dus heb maar hun voicemail ingesproken.. ben echt bang dat ze te laat zijn en dat ik dan geen visum meer kan aanvragen ofzo :S sowieso ik heb ze meer dan 4000 euro overgemaakt en ik wil wel gewoon weten wat daarmee dan is gebeurd als ik er niks van hoor :S

#26  Gebruiker is offline   --- Gepost 04 maart 2010 - 10:49 (Ninja) Posts: 6544

Bekijk PostLiezelientj, op 02 maart 2010 - 21:27, zei:

Pan heb jij eigenlijk snel mensen leren kennen enzo? want ik ben ook heel bang dat ik zeg maar geen aansluiting heb ofzo en dat ik dan alleen ben enzo..

Ja echt heel snel. Het voordeel is dat de meeste alleen komen, en ze dus allemaal graag aansluiting willen.
Ik vond het zelf wel heel fijn dat ik een kamergenote had, zodat ik de eerste dag niet helemaal alleen was maar met haar dingen kon doen.
Maar je vindt eigenlijk gelijk wel aansluiting hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn!
Ga jij zelf in een gastgezin of residentie? In de residentie heb je sowieso kamergenotes dacht ik.
En hoe duur is jouw reis?
Divided we stand, Together we fall
Is there a God, That can save us all

#27  Gebruiker is online   --- Gepost 04 maart 2010 - 10:52 (Normale gebruiker) Posts: 1234

Ik ga vanavond boeken!!

Maar is het neit zo dat er groepjes ontstaan? van mensen die er al langer zijn en die dan 'buitensluiten' enzo.. Ben daar toch een beetje bang voor.

En is het echt zo dat iedereen met iedereen gaat? want ik heb gewoon een heel lief vriendje.. Maar iedereen beweert, dat dat niet kan.
Ik ben niet nieuw, heb een nieuw account aangemaakt door bepaalde omstandigheden. Vandaar!

#28  Gebruiker is offline   --- Gepost 04 maart 2010 - 11:12 (Zware gebruiker) Posts: 9551

Bekijk PostPan, op 04 March 2010 - 09:49, zei:

Ja echt heel snel. Het voordeel is dat de meeste alleen komen, en ze dus allemaal graag aansluiting willen.
Ik vond het zelf wel heel fijn dat ik een kamergenote had, zodat ik de eerste dag niet helemaal alleen was maar met haar dingen kon doen.
Maar je vindt eigenlijk gelijk wel aansluiting hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn!
Ga jij zelf in een gastgezin of residentie? In de residentie heb je sowieso kamergenotes dacht ik.
En hoe duur is jouw reis?

In NY heb je een soort van campus zeg maar, iedereen zit daar dan in dorms enzo, met ongeveer 4 mensen deel je dan een kamer. Maar gelukkig, nja het zal idd wel snel gaan maar het is wel spannend alleen :P
maar ik doe een examencursus en dat kost ongeveer 4200 euro, inclusief verblijf en eten en alles, maarja daar komt nog de vliegreis bij, visa (peperduur :S), zakgeld, etc...

#29  Gebruiker is offline   --- Gepost 15 april 2010 - 21:30 (Zware gebruiker) Posts: 9551

Hooi

Ik dacht, miss vinden jullie t wel leuk om wat te lezen van mij :P heb even een stuk van mn hyves gekopieerd. Ik vind t ook weer zo egotrippen om een topic te maken maar dit kan ook wel :P

-------
Hoi allemaal,

Ik ben zondag middag veilig aangekomen op JFK, is allemaal helemaal goed gegaan Werd direct van het vliegveld opgepikt door EF in een of andere enorme zwarte cadillac, begon al goed. Zat in de taxi met nog een Nederlands meisje dus dat was wel gezellig. We kwamen door the bronx en dat soort stukken, best tof om te zien, alleen was ik helemaal kapot (het was toen ondertussen 6 uur plaatselijke tijd en het is hier 6 uur vroeger dan in Nederland, dus ik was al wel eventjes wakker..) maargoed, eenmaal op de campus aangekomen werd ik naar mijn dorm gebracht, alwaar ik er achter kwam dat ik, oerstom, mijn telefoon in de taxi had laten liggen. Ik kon echt wel janken echt suuuperkut maar de beveiligingsmeneer was erg vriendelijk en heeft uitgezocht welke taxichauffeur (van alle taxi's in NY) het was en nou heb ik godzijdank mn schatje weer terug.
Ik heb een kamer voor mezelf tot nu toe, ze zeiden dat ik wel roomies zou moeten krijgen maar ik heb nog niks vernomen. Wel superchill eigenlijk, heb een 3persoons kamer voor mezelf, kan al mn spullen gewoon bij mn wasbak laten staan enzo.
Ben om een uur of 8 op mn bed gevallen, was echt doodop, maar ik werd 's nachts wel nog een keer of 5 wakker door de jetlag om 5 uur 's morgens kon ik echt niet meer slapen.. Moest om 10 uur melden in Rita Hall (waar ook de kantine zit en de kantoren etc) om me te registeren en voor allerlei toespraakjes enzo. Ben maar opgestaan, gaan douchen en wat lezen en muziekje luisteren... Douches en wc's zijn in mijn dorm gedeeld, wat opzich wel goed gaat, heb nog niet hoeven te wachten bij de douches ofzo. Het enige is dat er wel smerige mensen rondlopen hier, aan het eind van de dag zijn de wc's echt vies.. Maarja, zoals thuis is het nergens denk ik dan maar.
Heb gelijk die dag nog een ander meisje uit NL ontmoet, Lieke, en nog het meisje waar ik mee in de taxi zat weer gevonden (Simone). En met hun trek ik nu wel veel op. Verder ga ik nog wel wat om met andere meisjes uit Nederland, met hun gegeten en even in de common room gehangen. 1 meisje daarvan zit in mijn klas dus dat is wel leuk.

Ik zit in de upper advanced English class, dus het hoogste niveau, wat echt chill is omdat we ons niet echt bezig houden met woordjes leren maar meer met conversaties en discussies enzo. Er zitten 4 Nederlandse meisjes (Simone, Eldrid, nog een chick die niet zoveel zegt en ik) en verder echt van alles, Chinees meisje, Japanner, Spanjaard, Venezolaan, Italiaan, Oostenrijkse en een gozer van de Faeroër eilanden en weet ik veel. De docente is ook wel prima, erg Amerikaans. Verder heb ik nog filosofie, waar ik totaal geen zin in had, maar wat achteraf best leuk bleek, en writing maar dat moet ik nog krijgen.

Ben ondertussen 2x naar Manhattan geweest, tussen een uur en een half uur treinen, afhankelijk van of je een stoptreintje of een sneltrein hebt. Was erg groot en erg hoog en supergaaf, zaterdag gaan we weer de hele dag met een paar meisjes.
Morgen gaan we naar een of andere enorme mall hier in de buurt, een van de grootsten in de V.S. hoorden we. Ben erg benieuwd!

Verder hebben Simone, Lieke en ik kaarten voor een baseball wedstrijd op 17 mei, tussen de NY Yankees en de Boston Red Sox, wat naar het schijnt een van de leukste wedstrijden van het jaar is! De Yankees hebben volgens het meisje dat hier dat soort dingen regelt met tickets enzo vorig jaar de World series (een soort eredivisie van t baseball denk ik) gewonnen dus hopelijk houden ze hun naam hoog. We hadden al bedacht dat we leuke yankees truien enzo moeten regelen, horen we er helemaal bij, ook al weten we allemaal niet hoe je baseball moet spelen heb er echt veel zin in, beloofd een spektakel te worden!

Eigenlijk is dat wel alles wat so far de moeite waard is van de eerste paar dagen hier.. Het gaat nu al wel snel zeg, alweer donderdag en voor mijn gevoel ben ik er pas net een dag.

Ik heb wat foto's op mijn hyves gezet, zal denk ik wel regelmatig wat foto's uploaden...

liefs

Hier een paar foto's: (hebben hier al gestaan maar okee :P)

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeeldingGeposte afbeelding

#30  Gebruiker is offline   --- Gepost 15 april 2010 - 21:37 (Philadelphia) Posts: 13350

Super leuk liesbeth! Maak gewoon een topic aan, net zo makkelijk! Vind dit minstens zo interessant als een bevalling ;)

Wel grappig, ik had vorig jaar zomer precies hetzelfde plan, ook die campus enzo.. Is het uiteindelijk niet geworden maar ik krijg nog altijd post van EF haha
You spend your whole life stuck in the labyrinth, thinking about how you’ll escape it one day, and how awesome it will be, and imagining that future keeps you going, but you never do it. You just use the future to escape the present.

#31  Gebruiker is offline   --- Gepost 15 april 2010 - 21:44 (Zware gebruiker) Posts: 10268

jaaa, maak een topic aan!

wat knap dat je t toch aandurft, t lijkt me toch best eng in je eentje haha voor zo'n tijd in zo'n enoooorme stad
maar het klinkt wel heeeeel vet echt!

#32  Gebruiker is offline   --- Gepost 15 april 2010 - 22:06 (Normale gebruiker) Posts: 359

Leukleuk! :)

#33  Gebruiker is offline   --- Gepost 15 april 2010 - 22:29 (Zware gebruiker) Posts: 7895

Leuke foto's, je ziet er echt blij uit! :D

#34  Gebruiker is offline   --- Gepost 15 april 2010 - 23:58 (Normale gebruiker) Posts: 227

Lijkt me zo gaaf om naar New York te gaan!
Echt superleuk, ik zou het ook wel interessant vinden als je gewoon een topic maakt ;) Is misschien ook leuk voor jezelf om later weer terug te lezen, omdat je hier meer post (ook reageren enzo) dan op je hyves lijkt me, maar moet je natuurlijk zelf weten :D
when there's nothing left to burn, you have to set yourself on fire.

#35  Gebruiker is online   --- Gepost 16 april 2010 - 08:20 (Normale gebruiker) Posts: 1234

Wow super leuk!!
Het ziet er naar uit dat je het erg naar je zin hebt :)
Vind je dat alles goed geregeld is? Zegmaar dat je precies weet waar je moet zijn en hoe en wat?
Of heb je wel een paar keer wat onduidelijkheden gehad?
Mis je je ouders/vrienden erg?

(ik vind best dat je een eigen topic aan kunt maken hoor!)

#36  Gebruiker is offline   --- Gepost 16 april 2010 - 08:30 (Normale gebruiker) Posts: 1105

OMG ga je naar Yankees vs RED SOX???
LETS GO RED SOXX!!!!!!!!!
dat is echt DE WEDSTIJD Gek wat supervet
ik ben ook naar red sox game geweest, amar eerlijk gezegd de sfeer vond ik leuker dan de sport zelf. ECht van half 6 tot half 11 gezeten en toen was die wedstrijd nog niet klaar.
je moet zoiezo iets fixen om aan te doen, die amerikanen nemen die shit super serieus. Toen in boston was echt IE DE REEN van jong tot oud overdag volledig gehuld in red sox outfits, shirts petten alles. echt zo leuk. i love amerika (L)

maar je verhaal klinkt superleuk! kben zo ontzettend jaloers op je.
hoeveel heb je les? en hoelang blijf je?
Without a driver this bus is lost. Our lives are over. Come aboard if your destination is oblivion— It should be our next stop. We can sit together. You can have the window seat, if you want. But it’s a sad view. Oh enough of this disembling. Let me say plainly: I love you, I love you, I love you. I love you, I love you, I love you. – Yann Martel, Life of Pi

#37  Gebruiker is offline   --- Gepost 20 juli 2010 - 10:54 (Beginner) Posts: 25

Wow! superleuk allemaal.
Ik zit nu met EF in Dublin, super gezellig, alleen het weer werkt nog niet echt mee..
Maar het enige jammere is dat iedereen hier 2 weken blijft en ik 4. Dus ik vind het best eng als iedereen weggaat strakjes.

#38  Gebruiker is offline   --- Gepost 20 juli 2010 - 16:09 (Beginner) Posts: 9

Als je nog niet geboekt heb moet je eens kijken naar erasmusplus.com
Ik ga namelijk 8 augustus voor een maand een spaanse taalcursus doen in Granada :D
Dat ligt op een uurtje afstand van Malaga dus daar kan je ook eens naar kijken!
Ik ben wel super zenuwachtig, ga helemaal alleen en weet echt niet wat ik kan verwachten.
Maar heb er wel super veel zin in!!
Vorige account werkt niet meer, vandaar een nieuwe :)

• (2 Pagina's)
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt niet antwoorden op dit topic