Ga naar inhoud

e-readers

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
37 replies to this topic

#1 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 02 maart 2010 - 15:34

Hooi

Ik ben laats mijn mega hebbe hebbe ding tegen gekomen, namelijk een e-reader. Voor de gene die geen idee hebben waar ik het over heb hier een definitie van wiki: ( helaas wel in het Engels, er is nog geen Nederlandse pagina)

An e-book reader, also called an e-book device or e-reader, is an electronic device that is designed primarily for the purpose of reading digital books and periodicals and uses e-ink technology to display content to readers. The main advantages of these devices are portability, readability of their screens in bright sunlight, and long battery life. Any Personal Digital Assistant (PDA) capable of displaying text on a screen is also capable of being an e-book reader, but without the advantages of an electronic ink display.
Geposte afbeelding

Een electronische, compacte, persoonlijke bibliotheek die je zo in je tas kan mieteren ( wel zachtjes natuurlijk) Ik ben een verschrikkelijke boekennurd, en twijfelde eerst nog of het wel iets voor mij zou zijn. Ik weet niet of het een boek kan verslaan. Maar aan de andere kant, op sommige kun je wel meer dan 500 boeken opslaan. Stel je voor dat je 500 boeken tot je bereik hebt zo in je tas! Niet meer je hele koffer vol met boeken. Niet het gevaar van de pagina die dicht waait, zodat je vervolgens een halfuur bezig bent met de pagina terug zoeken etc.

Nou ik ben duidelijk erg enthousiast over dit apparaat en hij staat ook echt op mijn verjaardagslijstje. Ik vroeg me alleen af wat jullie er van denken. Zijn er misschien mensen die hem al hebben ? Voor- nadelen...

#2 -

Lord of the Board

• Members

Gepost 02 maart 2010 - 15:39

Mja. Ik heb er zelf geeneen en zou 'm ook niet hoeven hebben.
Volgens mij krijg je op een gegeven moment vierkante ogen.

Daarnaast hou ik van ouderwetse boeken. De geur, het omslaan van de bladzijdes... O melancholiek.

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 maart 2010 - 15:39

mij lijkt het een onding, maar ik lees sowieso niet graag dingen op de pc ofzo, ik wil echt een boek vasthouden en juist kunnen bladeren :P

#4 -

Sanne

• Members

Gepost 02 maart 2010 - 15:41

Het lijkt mij ook wel handig, alleen vind ik lezen van de computer niet zo fijn, en ik ben bang, ookal zeggen ze dat dat meevalt, dat ik dit toch ook niet zo prettig vind om te lezen, dus ik hou het voorlopig gewoon bij papieren boeken. Ik lees toch niet zoveel boeken dat ik er op vakantie of waar dan ook naartoe heel veel mee moet nemen. Aan een, hooguit twee, heb ik genoeg.

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 maart 2010 - 15:41

Ik hou heel erg van boeken en tevens vind ik dit ding ook echt interessant.

Maar ik denk niet dat het praktisch is.
Je moet al je boeken downloaden en volgens mij leest het neit zo prettig als een gewoon boek.
En tevens ik gooi mijn handtas overal neer dus zoiets zou snel kapot zijn bij mij...

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 maart 2010 - 15:50

Nee, je hoeft geen boeken mee te nemen op vakantie.
Maar het is wel elektronica. Lig je lekker op het strand, waait het even, zand in het apparaat en weg boeken. Of een flinke regenbui... Of...
Ik heb daarnaast liever dat een boek van me gestolen word als ik het ergens mee naartoe neem, dan een apparaat van tig euros.

Ik denk dat de e-reader net zoiets wordt als het luisterboek. In het begin is iedereen er wild van en daarna hoor je er vrijwel niets meer over.

#7 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 02 maart 2010 - 15:52

Nou dat over het scherm zeggen veel mensen. Maar het is niet hetzelfde als bij een pc, omdat het I-ink is en met zo'n scherm lijkt het alsof je van gewoon papier afleest. Sommige hebben touchscreen waarmee je dus ook echt de pagina kan "omslaan". Ik weet niet hoeveel dit hetzelfde voelt, maar ik zou daar wel voor kiezen.

Een aantal hebben ook wifi, zodat je van waar dan ook je boek kunt dowloaden vanaf de e-reader zelf. De boeken zijn meestal ook nog eens goedkoper digitaal dan papier.

Ik vraag me alleen ook echt af of het het gevoel van een echt boek kan verplaatsen. Ik hoop ook echt niet dat dit soort technologie zal zorgen dat ze verdwijnen.

@ roots: Ik zou ook echt een beschermhoesje voor erover kopen, want ik pleur ook overal me tas neer.

#8 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 02 maart 2010 - 15:54

Ik ken iemand die er een heeft en die vind het ontzettend handig. Zij heeft hem primair voor haar studie gekocht omdat er steeds meer e-books kwamen, maar ze download er nu ook gewoon leesboeken op.

Zelf ben ik niet zo van de gadgets

#9 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 02 maart 2010 - 15:55

Ik vroeg me al af of er ook schoolboeken verkrijgbaar waren! Dat lijkt me mega handig.

#10 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 02 maart 2010 - 16:02

Bekijk PostGoddess, op 02 maart 2010 - 15:50, zei:

Nee, je hoeft geen boeken mee te nemen op vakantie.
Maar het is wel elektronica. Lig je lekker op het strand, waait het even, zand in het apparaat en weg boeken. Of een flinke regenbui... Of...
Ik heb daarnaast liever dat een boek van me gestolen word als ik het ergens mee naartoe neem, dan een apparaat van tig euros.

Ik denk dat de e-reader net zoiets wordt als het luisterboek. In het begin is iedereen er wild van en daarna hoor je er vrijwel niets meer over.

Ja als er zand of smurrie op je papieren boek komt, issie ook weg. En ik heb ook geen boek dat een regenbui overleeft. Op zo'n apparaat moet je inderdaad wel zuinig zijn, maar ik vind dat een beetje een flutargument.

#11 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 maart 2010 - 16:18

Maar zoals gezegd, liever een boek van 5 euro dat kapot gaat dan een apparaat van weet ik hoeveel geld. Dat is nogal niet een verschil.

#12 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 02 maart 2010 - 16:20

Ik ben het met je eens freestyle

Neem je je telefoon wel mee naar het strand? of leg je die in de regen? <_<

natuurlijk moet je er beter op letten, maar dat is met wel meer dingen. Het is wel iets om te overwegen, maar het zou geen hoofdreden voor mij zijn om het niet te doen.

edit: het vervangt in eerste instantie niet een boek. Het is een middel waarmee het lezen plus het vervoeren van boeken wordt vergemakkelijkt.

#13 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 maart 2010 - 16:25

Nee, mijn telefoon gaat niet mee naar het strand.

En ik heb het sowieso niet zo op e-readers/e-books. Ik ben trots op mijn kast vol boeken. Boeken vertellen een verhaal op meerdere manieren. Niet alleen het verhaal dat erin staat, maar ook hoe je aan het boek bent gekomen, of bepaalde herinneringen die je eraan hebt. (ik heb één boek dat ik meegenomen heb op vakantie in Maleisië en als ik het zie, dan zie ik mezelf weer op de veranda van het hotel zitten met het boek, terwijl er allerlei vogelgeluiden om me heen te horen zijn).

Ik ben ook wat bang voor de illegale download praktijken. Ik verdien nu al amper wat met mijn boeken, maar als iedereen het maar gaat downloaden op illegale manieren (Want die zullen ook snel genoeg komen) zal het nog minder worden. Maar dat is meer persoonlijk voor mijn eigen situatie. Moet er echt niet aan denken als mensen mijn boek gewoon even via een torrent ding binnenhalen en gaan lezen.

#14 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 02 maart 2010 - 16:27

Bekijk Postsheila, op 02 maart 2010 - 15:52, zei:

Een aantal hebben ook wifi, zodat je van waar dan ook je boek kunt dowloaden vanaf de e-reader zelf. De boeken zijn meestal ook nog eens goedkoper digitaal dan papier.

In prijs scheelt het amper. Bijvoorbeeld het boek 'taal is zeg maar echt mijn ding' is in e-reader versie 10 euro en het boek zelf is 12,50.

Maar ja, hij staat wel op mijn verlanglijstje!! Voor de vakanties, de treinreizen, etc. :) Maar eigenlijk hoop ik stiekem dat er een groot aanbod komt van boeken die je (illegaal)kunt downloaden :rolleyes:

#15 -

Loesje :)

• Members

Gepost 02 maart 2010 - 17:16

ik vind het een heel leuk maar ik vind het in de praktijk niet zo handig.
sowieso krijg ik altijd pijn in mn ogen als ik lang naar mn laptop moet kijken:p
dus dan zal ik dat daar ook wel bij hebben.
boeken blijven toch het liefst gewoon boeken :)

#16 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 maart 2010 - 17:43

Bekijk Postpeeteke, op 02 maart 2010 - 15:39, zei:

Mja. Ik heb er zelf geeneen en zou 'm ook niet hoeven hebben.
Volgens mij krijg je op een gegeven moment vierkante ogen.

Daarnaast hou ik van ouderwetse boeken. De geur, het omslaan van de bladzijdes... O melancholiek.

Eens! Meer kan ik er ook niet over zeggen :P Idd, het omslaan (dat geluid), ezelsoortjes (oke, slechte boeken liefhebster :P) eigenlijk gewoon alles, ik hou van boeken!

#17 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 02 maart 2010 - 20:57

Ik zou er ckr geen nemen voor gwne leesboeken. Voor school zou t wel handig zijn, scheelt idd ook heel erg veel gesjouw elke dag.

Mr echte boeken zijn onvervang baar, want er gaat idd nks boven het omslaan van de bladzijdes. Het gevoel dat ik krijg als ik weer een nieuw boek in me handen heb gaat echt ver boven alles.

En ik vind lezen van een scherm totaal niet fijn. Als ik nr beneden scroll ofzow raak ik gelijk de regel kwijt, en daar heb ik echt een hekel aan.

#18 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 02 maart 2010 - 20:59

Ik zou dat ook 3x niks vinden. Ik ga soms van de computer af om een boek te lezen om ff ergens anders naar te kijken zeg maar, nou dan heeft dat ding niet zo veel nut natuurlijk ;) Op school heb ik toch al een laptop, dusja..

#19 -

Rocking moderator

• Moderators

Gepost 02 maart 2010 - 22:21

Ik lees sowieso niet zo veel (al zou ik dat wel graag doen), maar een e-book is inderdaad echt zo'n hebbedingetje. Ik ben benieuwd: heb er nog nooit één gebruikt maar mijn vader heeft de iPad besteld en denk toch wel dat het een geweldig apparaat is.

Trouwens... dat scherm is dus niet hetzelfde als een computer omdat ze met inkt werken i.p.v. pixels, dus pijn in je ogen krijg je er niet van.

#20 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 03 maart 2010 - 17:40

Al veel reacties erop, leuk is dat. Het is inderdaad echt zon hebbe dingetje. En over het scherm dat is dus echt niet zo zoals hierboven ookal wordt uitgelegd.

@ Goddess: Nu snap ik waarom je er tegen bent. Ik zou dat ook best eng vinden als ik een schrijver was.

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals