GirlsOnly: Klitten in krullen - GirlsOnly

Ga naar inhoud

Klitten in krullen

Pagina 1 van 1
  • Je kunt niet antwoorden op dit topic
  • -----

#1  Gebruiker is offline   --- Gepost 05 maart 2010 - 21:57 (Beginner) Posts: 17

Heey!

Ik word de laatste tijd echt helemaal gek van m´n haar, dus vroeg ik me af of jullie tips hadden.
Ik heb krulachtig haar, maar er zitten constant achterin (bij m´n nek zeg maar) klitten
Nu kan ik m´n haar echt niet doorborstelen want dan is het méga statisch
Als die knopen erin zitten, moet dit dus wel met véél pijn en moeite ..
Ook wil ik graag eens iets anders, maar durf ik het absoluut niet :D

Foto´s:
http://img94.imagesh...702/11111ym.jpg
http://img687.images...8/11111111r.jpg
(even links want weet niet hoe groot ze zijn & zo recent mogelijk haha, maar nu niet zo charmant :D)

xx

#2  Gebruiker is offline   --- Gepost 05 maart 2010 - 21:58 (Normale gebruiker) Posts: 502

anti klit conditioner?
You're much too young, go have some fun; don't waste your youth like that.

#3  Gebruiker is offline   --- Gepost 05 maart 2010 - 22:01 (Beginner) Posts: 17

Geprobeert, maar werkt helaas haast niet bij mij..

#4  Gebruiker is offline   --- Gepost 05 maart 2010 - 22:02 (Philadelphia) Posts: 13345

ik heb dat ook gehad (ik heb heel dik en haar met slag, onderaan redelijke krullen maar niet zoals jij) en op gegeven moment heb ik er gewoon een stuk vanaf geknipt (zeg maar tot 3 cm onder mijn kin ofzo?) zodat die klittenbal ook weg kon worden geknipt..
als ik nu merk dat mijn haar weer gaat klitten ga ik gewoon weer naar de kapper, puntjes bijwerken enzo en dan heb ik er geen last (meer) van

oh en die roze creme spoeling van l'oreal elvive werkt heel erg goed! zelfs de grootste klittenballen gaan er mee weg :P
You spend your whole life stuck in the labyrinth, thinking about how you’ll escape it one day, and how awesome it will be, and imagining that future keeps you going, but you never do it. You just use the future to escape the present.

#5  Gebruiker is offline   --- Gepost 05 maart 2010 - 22:03 (Zware gebruiker) Posts: 4151

Misschien dat een soort serum kan helpen?? Daar wordt je haar minder pluizig en statisch van, makkelijker doorkambaar dus minder klitten?? Ik weet niet want ik heb zelf niet echt krullen, maar ik merk wel dat serum bij mij op mn haar erg fijn werkt wat betreft de dingen die ik net noemde.
* Noem mij maar gewoon Kim =) *

#6  Gebruiker is offline   --- Gepost 05 maart 2010 - 22:52 (Beginner) Posts: 17

Maar, klinkt misschien heel dom, als je krullen kamt zijn ze toch sowieso statisch?
En na ´t douchen, is het toch heel slecht om te doen?
(wil totaal niet betweterig overkomen hoor, haha)

#7  Gebruiker is offline   --- Gepost 05 maart 2010 - 23:13 (Normale gebruiker) Posts: 808

Je haar wordt snel statisch als je het kamt ja, heb ik ook last van. Maar als je er daarna een klein beetje creme in doet (ik heb Andrelon Perfecte Krul, die is wel fijn!) dan heb je daar meteen geen last meer van. Je kan het beste ook een grove kam gebruiken, dus met veel ruimte tussen die uitsteeksels, en geen borstel. Als je je haren wast, altijd cremespoeling gebruiken, dat helpt heel goed, en je haar niet teveel door elkaar draaien met het afdrogen. Daarna kan je het wel voorzichtig doorkammen hoor :) (als ik dat niet doe, word het pas echt een ramp; als het nog nat is en glad van de cremespoeling gaan alle klitten er juist heel makkelijk uit)

Oh die van John Frieda, hoe heet die, frizz ease ofzo, die schijnt ook heel goed te werken, heb het zelf alleen nog nooit geprobeerd. Ohja en wat nog meer werkt, je haar wat korter laten knippen, of op zijn minst zorgen dat je geen dooie punten hebt.
Someone like you, with all you know and how you speak...

Hoi! Ik ben Lindsay! Eerst was ik LaLins en nu niet meer. =P

#8  Gebruiker is offline   --- Gepost 06 maart 2010 - 09:54 (Beginner) Posts: 17

Frizz ease werkt inderdaad heel goed bij mij, maar meer om die krullen er goed uit de laten zien en niet tegen de klitten.
Maar dan ga ik straks even naar kruidvat, dank alvast :)

#9  Gebruiker is offline   --- Gepost 06 maart 2010 - 10:05 (Kinky moderator) Posts: 18901

Ik had het ook altijd als mijn haar een bepaalde lengte kreeg (eigenlijk wat Marlous dus ook zegt) en nu weet ik gewoon dat ik het moet laten knippen dan.

Als ik het ging kammen werd het vaak alleen maar erger omdat ik dan helemaal 1 grote afro kreeg.

Maar mijn haar is nu vrij steil geworden
Elke 7 jaar een andere look naar het schijnt he :lol:

#10  Gebruiker is offline   --- Gepost 06 maart 2010 - 15:16 (Normale gebruiker) Posts: 1200

Kammen terwijl je cremespoeling/conditioner in je haar hebt zitten, onder de douche of in bad. Heel voorzichtig uitkammen, bij de onderkant van je haar beginnen (wel gewoon van boven naar beneden bewegen :P ) en zo omhoog werken. Met een beetje geduld heb je ze zo weg, en als je het haar kamt terwijl er conditioner inzit en het daarna voorzichtig uitspoelt, droogt het op zonder klitten en met minder pluis.
Als het niet aan alle kanten gespleten is, hoef je er niets vanaf te knippen hoor. Maar dan moet je het wel meer bijhouden om te voorkomen dat er weer knopen inkomen..

#11  Gebruiker is offline   --- Gepost 07 maart 2010 - 20:32 (Normale gebruiker) Posts: 394

Ik heb er ook heel vaak last van . En bij mij zit er niks anders op als wegknippen, doe ik altijd zelf, zie je niks van, :P want het zijn meestal de "onderste haren" in de nek.
> Moniek <3 Tim

#12  Gebruiker is offline   --- Gepost 08 maart 2010 - 11:47 (Zware gebruiker) Posts: 13268

Toen ik nog permanent had heb ik dat ook héél erg gehad, gewoon omdat het zo dood was. Toen zat er echt niks anders op dan het eruit te knippen inderdaad.. En dan zo snel mogelijk anders raakt je andere haar ook verstrikt in die klit. Verder een masker elke keer als cremespoeling gebruiken (iig op de plek van die klit). En leave-in conditioner zoals die spuitflessen van Gliss-kur!
Io e te tre metri sopra il cielo.

#13  Gebruiker is offline   --- Gepost 08 maart 2010 - 19:22 (Zware gebruiker) Posts: 3445

Ik heb echt pijpenkrullen. Het enige wat bij mij helpt is vaak naar de kapper gaan. Zodra ik merk dat mijn haar gaat klitten moet ik weer naar de kapper :P En het gaat dan veel meer pluizen. Ik weet niet hoe dat bij jouw haar zit maar ik kan het zelf ook alleen maar borstelen als het nat is. Misschien dat ook proberen? Ik heb inderdaad wel eens gehoord dat dat niet zo goed is maar ik snap niet zo goed waarom. Het groeit toch wel weer aan en ziet er zo prima uit. Wat nog een beetje helpt is als je je haar wast (niet te vaak doen) heel lang laten intrekken 5-10 minuten, en dan als je uitspoelt met je vingers kammen als het ware dan gaat het een paar dagen makkelijker. Laat je haar ook niet uitdrogen, bij mij krijg ik dan meer klitten.

#14  Gebruiker is offline   --- Gepost 10 maart 2010 - 13:47 (Beginner) Posts: 92

Ik heb er soms ook last van als ik me haar los draag.
Ik heb van die spray die ik erin spuit na het douchen en dan valt het wel mee...
Verder als je de klit probeerd eruit te kammen altijd vanaf onder kammen...
(L)You

#15  Gebruiker is offline   --- Gepost 09 april 2010 - 19:28 (Beginner) Posts: 6

ik heb precies t zelfde gehad maar mijn krullen waren nóg erger dus ik heb het maar afgeknipt en nu heb ik dus wat korter haar en heb het wat laten dunnen en nu valt het mee en is het heeel gemakkelijk om te borstelen als je je haar lang wil houden en ik weet niet of je dik haar hebt maar als dat zo is moet je ff wat laten dunnen of gewoon een stukje er af knippen misschien dat dat wat helpt.

#16  Gebruiker is offline   --- Gepost 11 april 2010 - 11:07 (Beginner) Posts: 2

Andrélon krul controle! Het is een pomp-flesje,
en helemaal niet zo duur! Het moet in (handoek) droog haar worden ingesmeerd. Probeer maar eens!!! :lol:

Pagina 1 van 1
  • Je kunt niet antwoorden op dit topic

Similar Topics Similar Topics