Ga naar inhoud

vraag mbt contract kinderopvang

12 replies to this topic

#1 -

Beginner

• Members

Gepost 19 maart 2010 - 14:40

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik werk nu een jaar bij een kinderopvang. Ben begonnen met 0-urencontract en dat werd al snel verhoogd naar 24 omdat ik structureel zoveel werkte. Hierna ben ik al snel gaan invallen op meerdere groepen en werden mijn werkweken ongeveer tussen de 32 en 43 uur. Ik deed dit steeds met een 24-uurs contract.

Per 1 maart verliep mn contract en mijn baas had me beloofd mn uren aan te passen naar een hoger aantal, omdat ik gewoon meer werk. Ik natuurlijk helemaal blij.

Nu heb ik mijn contract (2 weken terug) gekregen en zijn mijn uren verhoogd naar 27! Ik ben ineens ook niet meer nodig op andere groepen en nu werk ik maar 3 dagen, dus 27 uur. Wel val ik nog in en maak ik dus meer uur als het hen uitkomt.

Ik wil gewoon 32 a 36 uur per week werken en vraag me af of jullie weten of er ergens staat dat je baas je een contract moet bieden adhv het aantal uur ik de afgelopen maanden heb gemaakt, want ik werkte dus echt maandenlang minimaal 32 uur per week.

Kan iemand me helpen? Ik heb mijn nieuwe contract nog niet getekend en heb volgende week functioneringsgesprek, daar wil ik graag goed voorbereid over dit onderwerp praten want ik voel me eigenlijk een beetje genaaid.

Groetjes Lin

#2 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 maart 2010 - 14:44

als jij minimaal 3 maanden lang structureel 32 uur in de week hebt gewerkt en jij kunt dat aantonen zijn ze volgens mij verplicht je een contract voor die aantal uren aan te bieden

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 maart 2010 - 14:47

Ik heb hier geen verstand van maar het is wel goed van je dat je dat nieuwe contract nog niet ondertekend hebt. Kun je niet toevallig op andere fora hier informatie over vinden?

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 maart 2010 - 14:49

Volgens mij is dat wel zo. Als je 32 uur "vast" werkt dan moet je baas jouw dat aantal uren in een contract aanbieden. Maar ik weet niet hoe het zit als je op verschillende groepen werkt ;)

#5 -

Beginner

• Members

Gepost 19 maart 2010 - 15:17

Bekijk PostDjulietaah, op 19 maart 2010 - 14:47, zei:

Ik heb hier geen verstand van maar het is wel goed van je dat je dat nieuwe contract nog niet ondertekend hebt. Kun je niet toevallig op andere fora hier informatie over vinden?

Ja dat heb ik ook gedaan, heb het op meerdere fora geplaatst, maar omdat hier ook een aantal wat oudere leden zitten gokte ik erop dat iemand me kon helpen :)

-----------

@leintjuhh: Ja idd, dat hoor ik dus van meerdere mensen, maar ik kan het nergens terugvinden, ook niet in mijn CAO of contract oid.

thanks iig voor de hulp allemaal

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 maart 2010 - 15:25

ja volgens de wet is dat zo..
ik weet het eigenlijk wel zeker

moet je maar eens googlen op "contract aanpassen bij structureel meer uren werk dan in contract vermeld staat"

#7 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 19 maart 2010 - 15:30

Ik denk dat je al aardig van geluk mag spreken dat je een 27uurs contract hebt in de kinderopvang
Mijn collega's in de kinderopvang zitten allemaal rond de 22/24 uur.
een 36uurs baan is gewoon niet van toepassing (althans hier )

#8 -

Beginner

• Members

Gepost 19 maart 2010 - 16:45

@jael: bij ons is dat best gebruikelijk.. en t stomme is dat er allemaal nieuwe mensen aangenomen zijn die wel een 32 uurs contract krijgen.. al meteen vanaf het begin. Dus vandaar...

@leintjuh: ik zal het eens googlen, thanks

#9 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 19 maart 2010 - 16:57

Oh oke!
dan hoop ik voor je dat je het via de cao kan doen, maar ik gok er op dat het niet gaat.. want dan is het een kwestie vanuit de instelling dat ze je gewoon minder vaak gaan inplannen.
Het is opzich een best grote stap met uren verhoging voor de intstelling zelf!

anyway good luck :)

#10 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 maart 2010 - 17:43

Mijn vriend studeert Personeel & Arbeid, ik kan het hem wel even vragen? Die weet dan ook wat je moet doen etc.

#11 -

Beginner

• Members

Gepost 19 maart 2010 - 19:12

Bekijk PostNgiNeThemba, op 19 maart 2010 - 17:43, zei:

Mijn vriend studeert Personeel & Arbeid, ik kan het hem wel even vragen? Die weet dan ook wat je moet doen etc.

Heel graag! dankje

#12 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 20 maart 2010 - 13:12

Bekijk PostLeintjuhh, op 19 maart 2010 - 14:44, zei:

als jij minimaal 3 maanden lang structureel 32 uur in de week hebt gewerkt en jij kunt dat aantonen zijn ze volgens mij verplicht je een contract voor die aantal uren aan te bieden

Dat dacht ik ook! Ik werk zelf ook op een kdv en bij mij was het ook zo dat ik 18 uur op papier had, terwijl ik voor 4 dagen vast op een groep sta (dus 36 uur). Ik heb nu na veel gedram 27 uur op contract gekregen. Ze kunnen me op het moment niet meer geven, maar officieel horen ze mij dat wel te geven omdat ik het structureel werk.

#13 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 21 maart 2010 - 11:35

Zoiets kun je wel in de CAO vinden toch?

Toen ik bij de GGZ een nul uren contract had (dat is wel anders, snap ik, maar ter illustratie) toen stond er de CAO sowieso hierover dat als je op jaarbasis een X aantal uren had gewerkt of meer (kwam neer op gemiddeld 16 uur per week) dan moesten ze je een urencontract aanbieden voor dat aantal.

Lijkt me dat er bij jou ook wel zoiets staat.

Maar in de KDV sector wordt toch ook veel met min.max. contracten gewerkt?

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals