Ga naar inhoud

Fotografie #8

1998 replies to this topic

#1981 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 december 2011 - 11:49

Ja idd, precies de fora die ik dacht haha. Ik ken geen enkele goede fashionfotograaf die daar op zit.. Dus weet niet hoeveel waarde je aan kritiek moet hechten als hij door amateuren gegeven wordt.

En ik zou best opbouwende kritiek willen geven, maar soms heb je gewoon fotos waar je niets mooi aan vindt..

#1982 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 december 2011 - 11:50

Mensen hier houden gewoon van zeuren.. Niets van aan trekken. Ze doen het zelf vast niet beter.

Gewoon blijven posten, je weet zelf beter toch?

#1983 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 december 2011 - 11:50

ja sorry maar dit zijn toch ook vreselijke jurken? op een andere foto lijkt hij ook te groot enzo.

ik weet niet, misschien dat op die andere fora/die andere fotograferen gewoon een beetje hetzelfde als jij fotograferen? en het daarom mooi vinden?
ik vind dat je soms wel mooie foto's hebt hoor! maar af en toe heb je echt nog van die typische hyves foto's, zoals deze:

Geposte afbeelding

ik snap echt niet dat je die in je portfolio zet?? en dat lelijke adres van je website overal midden op de foto.. maak een mooi logo ofzo of doe een subtiel watermerk maar dit vind ik zo lelijk.

ik zie op flickr ook altijd, juist de fotografen die zichzelf super professioneel vinden doen een dik watermerk op de foto wat de hele foto verpest, terwijl juist de populaire foto's zonder watermerk veel meer views enzo hebben. en uiteindelijk vinden ze de originele fotograaf toch wel. ik zou het echt subtieler doen of in een hoekje ofzo. waar ben je bang voor? dat iemand anders doet alsof hij die foto heeft gemaakt? of dat hij ergens gepubliceerd wordt? dan zet je toch duidelijk een disclaimer op je site, en mocht het toch worden gepubliceerd kun je ze gewoon aanklagen want het is heel makkelijk te zien dat jij de originele bestanden hebt.

die je eerder postte, van je publicatie waren echt stukken beter, en heel anders dan die foto hierboven. ik zou echt zorgen dat je die hyvesachtige shoots weglaat. ook bij je 'stelletjes', daar vind ik die met de lichtjes superleuk en origineel, maar een paar foto's verder heb je van die simpele foto's die iedereen met een DSLR kan maken. ik zou echt selecteren dat alleen het beste werk in je portfolio komt.

Deze post is bewerkt door birdy: 20 december 2011 - 11:53

#1984 -

Musicmadeaddict

• Members

Gepost 20 december 2011 - 11:52

Ja de jurk van dat donkere meisje was ook erg mooi idd :)

Nja maar ik zeg toch niet dat ik een goede fashionfotograaf ben? en ik vind het wel fijn om kritiek te krijgen van semiprof fotografen of amateur fotografen :) ik heb gewoon veel plezier in wat ik doe en ik zie wel wat ik ermee bereik of wat dan ook. Het gaat me erom dat ik er plezier in heb en dat we van elkaar leren :D En tuurlijk kan het zo zijn dat je het echt niet mooi vind maar echt elke foto zo onderhand word hier als lelijk gezien terwijl ik soms denk van oh dit vind ik zelf wel echt mooi dus wie weet :) Maar nu krijgen we toch weer diezelfde discussie als die we eerst hadden :)

Met een logo ben ik bezig maar dat is best lastig om te ontwerpen, maar ik heb niet zoveel zin om mezelf hier te verdedigen over mijn werk weer. Jammeeeer ik had niks moeten posten damn ;p

Deze post is bewerkt door lovestoned: 20 december 2011 - 11:53

#1985 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 december 2011 - 11:55

Als je terugleest zie je dat ik een paar posts daarboven nog zei dat ik die groepsfoto leuk vond?

En ik dacht dat je de fashionkant opwilde maar goed niet dus haha.

#1986 -

Zware gebruiker

• Members

Dat is toch een mooie fashion foto? Zie hem zo in de folder van henm staan.

En soms is niet alles mooi om te fotograveren.. Dan moet je er toch iets van maken.

En als je geen naam achterlaat kunnen mensen je foto zo jatten.. Ze zegt ook niet dat ze proffecional is toch?

En ipv "wat een lelijke jurk" kan je ook gewoon zeggen dat je de jurk niet mooi vind maar...

#1987 -

Musicmadeaddict

• Members

Dat klopt idd :) Maar het komt nu over of ik niet tegen kritiek kan en gek word als een foto niet mooi gevonden word maar dat is niet zo, het is alleen een beetje de manier waarop hier de kritiek word gegeven dat ik daar wat moeite mee heb that's it :)

Deze post is bewerkt door lovestoned: 20 december 2011 - 11:58

#1988 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 december 2011 - 11:57

Waarom doe je nou zo kinderachtig Joyce? Er zijn ook mensen hier die het wél mooi vinden. Je kan nooit iets maken wat iedereen mooi en leuk vindt. Ik werd toch ook belachelijk gemaakt om mijn anita jas :P? Ik zeg altijd maar zo: negatieve aandacht is ook aandacht :P.

Deze post is bewerkt door BroodjeWorst: 20 december 2011 - 12:02

#1989 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 december 2011 - 11:59

Wat een onzin. Als ik tegen Joyce zeg "ik vind die foto niet mooi en dat broekje is ook niet mooi, zowel als de belichteling en het model" dan vind ze het toch nog steeds kut.

Prima dat je er plezier in hebt en dat het je hobby is, maar als professioneel fotografe heb je nog een lange weg te gaan.

En hier posten zul je altijd kritiek krijgen. Als ik een jurkje post kan t ook zijn dat niemand die mooi vind.

#1990 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 december 2011 - 12:06

Haha sorry hoor maar hoe kan iemand deze foto in een h&mfolder zien staan?!

#1991 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 december 2011 - 12:09

@joyce: denk je dat ze op de fotovakschool (of wat dan ook) de hele tijd opbouwende kritiek geven? die boren je ook gewoon dik de grond in, en nog veel harder dan hier, omdat ze het ook nog eens specifiek en gericht doen o.b.v. je kwaliteiten als fotografe. Als je echt fotografe wilt worden, dan moet je daar gewoon tegen kunnen. Ik zeg niet dat je slecht fotografeert, misschien heb je zelfs talent, maar om een echte fotograaf te worden (zodat je er ook je geld mee kan verdienen en er misschien zelfs beroemd mee kan worden) is er toch nog heel wat meer nodig, en als je niet openstaat voor kritiek dan zul je dat nooit worden. het is gewoon een harde wereld... zeker nu ongeveer elke malloot die een camera koopt een spiegelreflex koopt.

#1992 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 december 2011 - 12:10

ik snap wel wat joyce bedoeld, je kunt dezelfde feedback ook op een andere manier verwoorden..

Ik vind je foto's mooi Joyce :)

edit : wat een onzin dat wanneer je op defotovakschool de grond in wordt geboord hoeft dat hier niet te gebeuren..

Deze post is bewerkt door Big Tasty.: 20 december 2011 - 12:15

#1993 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 december 2011 - 12:19

Dus als je het niet mooi/goed vindt mag je daar niks van zeggen, goh leuk dan.

Ik wil gewoon zeggen dat als je fotografie gaat studeren dat je dan ook niet naar de docent kan gaan om te zeggen, zou u dat alsjeblieft wat liever willen verwoorden want ik kan er niet zo goed tegen als kritiek niet verpakt is in bloemetjespapier.

#1994 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 december 2011 - 12:23

natuurlijk mag je zeggen als je iets niet mooi vind. Maar gaat wel om de manier waarop, en 't hoeft echt niet in bloemetjespapier, maar er is wel een tussenweg. En wat heb je aan feedback waar je helemaal mee de grond wordt geboord, volgens mij kun je daar helemaal niets mee.

Deze post is bewerkt door Big Tasty.: 20 december 2011 - 12:24

#1995 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 december 2011 - 12:28

nja wij zijn geen vakmensen, we kunnen niet echt inhoudelijk op je werk ingaan omdat er kennis mist, dus we gaan af op wat we zien en daar geven we een mening over.

(ik snap eigenlijk niet waarom beginnende fotografen altijd op al hun foto's hun naam zetten?)

#1996 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 december 2011 - 12:30

Kunst gaat toch over een gevoel wat je erbij krijgt als je er naar kijkt? Het doet je wat of niet, kan je wel gaan uitleggen waarom precies wel of niet, maar is dat relevant?

#1997 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 december 2011 - 12:32

Omdat sommige mensen misschien wel willen weten van wie een bepaalde foto komt?
En omdat de fotograaf graag herkenning wil hebben.. Logisch toch?

Als ze dat niet zou doen zou ik zo die foto kunnen jatten en zeggen dat ik die gemaakt hebt.

#1998 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 20 december 2011 - 12:35

Als je die fotos je site online zet kun je je daar super makkelijk voor indekken hoor, wat er op staat is dan gewoon van jou en bovendien heb je de originelen.

#1999 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 december 2011 - 13:15

Ja wat loet zegt, jij hebt toch de originele bestanden? En als je de fotograaf wilt vinden moet je gewoon zoeken via google afbeeldingen, de afbeelding naar de zoekbalk slepen. 9 vd 10 keer kom je bij het origineel uit.
Ik zie zo vaak mijn foto's op blogs maar ik zie het dan gewoon als compliment (vaak staat er wel een linkje bij hoor). Ik kan me daar nou niet druk om maken hoor, dan moet je ze zelf ook maar niet op het internet zetten.
Pas als ze echt gepubliceerd zouden worden in een blad zou ik me er misschien druk om maken, want dan verdienen zij geld met jouw foto's. dan wil ik er ook wel aan verdienen :P

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals