Ga naar inhoud

Parijs: tips?

20 replies to this topic

#1 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 maart 2010 - 18:29

Ik ga van 5 t/m 9 april naar Parijs met mijn vriend, heb ik gekregen voor mijn verjaardag! :D Dus nu ben ik een beetje aan het kijken waar we allemaal heen kunnen en ik heb al een aardige lijst die vast al niet meer in die dagen past:

- Arc de Triomphe
- Eiffeltoren
- Sacré-Coeur
- Centre Georges Pompidou
- Cité de la Musique
- La Grande Arche
- Musée d'Orsay
- Panthéon
- Le Tour Montparnasse
- Musée de la Mode et du Textile
- het Louvre
- Palais de la Porte Dorée / Aquarium Tropical
- Père Lachaise
- Musée des Plans-Reliefs
- Pont de Bir Hakeim
- Pont Neuf

En nu vroeg ik me af of jullie misschien nog ideeën hebben voor geweeeeldig leuke/mooie/romantische dingen ofzo, of compleet onbekende maar wel hele leuke stukjes Parijs. Ohja de Notre Dame heb ik er niet bij gezet want die vinden m'n vriend en ik allebei maar lelijk, haha :P

#2 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 27 maart 2010 - 18:32

Woooooooooooow!

Ehm, tja, nog meer tips? :P Wat je al zei: dat past waarschijnlijk niet. ;)

Nou, wat heel leuk is in Parijs is dat je heel goedkoop tot gratis een fiets kunt pakken en daarmee rond kunt rijden. Vervolgens breng je de fiets op een ander punt terug als je er genoeg van hebt.
Dat helpt je misschien om je lijstje makkelijker af te werken. :P

De Notre Dame is wel lelijk ja... maar je kunt er gratis plassen. ;) (Dat is alles wat ik er nog van weet. :P Er is daar zo'n openbaar toilet.)

Veel plezier alvast!

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 maart 2010 - 18:35

Le Tour Montparnasse is echt een aanrader. Ook heel erg leuk om er heen te lopen vanaf de Eiffeltoren. Montparnasse zie je eigenlijk overal wel als je die kant op loopt, dus kun je zelf je route bepalen.
Je ziet dan wat minder bekende plekken van Parijs en kunt langs de Seine lopen enzo. Het is wel een behoorlijk stuk lopen, maar zeker wel te door. Daarna kun je de metro eventueel pakken naar een ander gedeelte van Parijs.

Edit: Oja, voor het Louvre (als je er echt ín wilt dan) zul je een hele dag moeten rekenen. Althans, dat is wat ik gehoord heb. Het is namelijk echt heel erg groot.

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 maart 2010 - 19:14

Ja ik heb ook niet zo'n behoefte aan het Louvre hoor, ben er met school al een keer een ochtend geweest en als je dat helemaal wil zien dan ben je echt een week bezig ofzo. Maar ik dacht, miss wil mijn vriend de Mona Lisa nog zien ofzo. Ik hoop het niet eigenlijk, ik vond dat echt zo'n teleurstellend klein schilderij achter een enorme hoeveelheid glas :P Maar dat stuk lopen klinkt wel leuk! En gratis plassen is ook altijd handig.

Nog tips voor goedkope eettentjes? Ik weet niet of die overal een beetje zitten of dat je daar echt voor moet zoeken... en ik wil niet de hele week bij de mac terechtkomen :P

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 maart 2010 - 19:25

Louvre is wel echt een must-see vind ik persoonlijk! Niet de Mona Lisa zozeer, maar er hangen wel veel heel bekende schilderijen.

Musée d'Orsay vond ik persoonlijk wel leuker though :P

Goedkope eettentjes zijn trouwens veel Thaise tentjes in Parijs (is echt onwijs lekker, veel lekkerder dan Nederlandse Thaise tentjes en dat geldt voor heel Frankrijk), verder heb je ook wel gewoon knusse pizzeriaatjes enzo :)

#6 -

Heroine

• Members

Gepost 27 maart 2010 - 19:53

Ik wil zelf altijd nog een keer naar de sainte chappelle, maar ik weet niet of dat iets voor jullie is...het zit op ile de la cité en het lijkt mij heel mooi, zeker als de zon schijnt.

Geposte afbeelding

Maar ik vond de notre dame ook mooi dus misschien hebben we gewoon een andere smaak ;)
Er zijn overal wel vrij goedkope eettentjes te vinden, als je maar niet midden op het belangrijkste plein van de wijk of zoets wil zitten :P Wat ook leuk is, is om 's middags gewoon met je lunch aan de Seine te gaan zitten.
En ik zou niet alles helemaal vol plannen als ik jou was, dan heb je ook niet telkens haast. Musée d'Orsay is inderdaad heel mooi. En als je nog tijd hebt kun je misschien nog even langs Lafayette (A) Echt ongelooflijk hoe duur de spullen daar zijn :P Er staat zelfs permanent bewaking bij de tassen.

Geposte afbeelding

Maar ik houd echt van Parijs, superleuk dat je erheen gaat! Waar zit je hotel?

#7 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 maart 2010 - 20:00

Ik denk niet dat je veel tijd overheb nog als je langs al die dingen moet.
Maar mocht je nog iets willen zien zou ik naar het paleis gaan in Versaille

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 maart 2010 - 20:09

Haha ja ik hoef ook niet langs al die dingen hoor! Het is meer dat we wat te kiezen hebben, we gaan waarschijnlijk niet echt iets plannen van tevoren ofzo, meer 's avonds bedenken waar we de volgende dag heen willen denk ik. Maar gewoon zodat we wat kunnen kiezen. Ik denk ook niet dat mijn vriend overal heen wil waar ik wel heen zou willen enzo, dus dat komt vanzelf wel goed. En niet alles zien is alleen maar een reden om nog een keer te gaan natuurlijk :rolleyes:

@Lisa: Ons hotel is in het zuiden, vlak onder de Périphérique. Ja niet letterlijk natuurlijk, het ligt wel rustig in een smal straatje enzo. En 100m ofzo van een metrostation, dat is ook wel handig :) De Sainte Chapelle ziet er zo op die foto wel mooi uit trouwens! En Lafayette lijkt me ook wel wat, heb in Londen ook half Harrods af lopen kwijlen dus dat kan er dan ook nog wel bij. :P

#9 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 maart 2010 - 20:09

Versailles is vooral leuk als je met de auto bent! Met de trein of bus ben je wel even onderweg... Maar is wel een goede tip :)

#10 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 27 maart 2010 - 20:26

Wat een superleuk cadeau! Ik ga 14 t/m 16 mei naar Parijs dus dit vind ik een heel handig topic ^_^ Ben tot nu toe alleen in Disney geweest met een rondleiding door Parijs, maar vanuit busraam haha

#11 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 27 maart 2010 - 20:33

Toen ik in Parijs was heb ik een paar keer gegeten in Quartier Latin. Veeeeel restaurantjes en als je goed zoekt een paar van die typische franse, voor 15 euro ofzo heb je dan een voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. Is alleen niet veel eten ofzo, dus weet niet of mannen daar ook genoeg aan hebben, maar je kunt er natuurlijk altijd nog wat bij nemen :P

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 maart 2010 - 21:01

Oh als je doorloopt van het Louvre richting l'arc de triomphe heb je nog in het park zegmaar ook een (klein) museum dat met de O begint. Dat zit naast een fontein vlak voor een groot plein met zo'n egyptische pilaar. Ik ben nu even de naam kwijt maar dat is eeecht een aanrader! Zeker als je van impressionisme houdt. Het allermooist: de waterlelies. Monet had ze ontworpen voor dit gebouw speciaal, er hangen 8 waterlelies van hem in twee zalen die in de vorm van een 8 zijn gebouwd met z'n tweeën zodat als je er doorheen loopt het lijkt op oneindigheid en die schilderijen zijn zoooo mooi ik was echt zo onder de indruk. Ik kan het wel opzoeken als je wil de naam van dat museum

Er is ook een huis van een oud schilder *naam vergeten* en in zijn huis hangen ook heel veel schilderijen, vooral weer veel impressionisme. Kan ik ook wel weer opzoeken voor je als je daar heen wil maar nu moet ik weg :P

Ik weet niet of je nog jonger dan 26 bent maar dan mag je in heel veel musea gratis bijna allemaal ook het Louvre enzo. Dus niet vergeten je ID te laten zien bij het kopen van een kaartje.

#13 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 maart 2010 - 21:10

Oh dat klinkt wel leuk, dat museum! Zal ff google maps kijken... Musee de l'Orangerie, is dat 'm?

En idd, we zijn nog jonger dan 26 dus lekker op heel veel plaatsen gratis naar binnen!

@Anouk: Hmmja mijn vriend eet wel nogal veel, maar dan krijgt hij wat van mij als ik het over heb ofzo. Of we zoeken een bakker voor een extra stokbrood haha :P

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 maart 2010 - 21:16

Ik ben heel slecht in namen maar waar napoleon begraven ligt is heel mooi en musée van roubelin (ik weet niet of dat de goede naam is) in een heel mooi huis is ook heel cool. Verder is quartier latin ook heel leuk en de 'jodenbuurt' Marais is ook altijd leuk om doorheen te lopen. Ah ik ben jaloers Parijs is zo cool, veel plezier!

#15 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 maart 2010 - 21:24

Sorry voor de dp maar edit doet het niet op de een of andere manier.

Het is niet roubelain maar Rodin, dat is een mooi museum met een hele mooie tuin erbij. http://www.musee-rodin.fr/ De wijk Montmartre is ook heel leuk om s'avonds door te lopen, als je daar goed zoekt kan je ook goedkoop eten, je moet alleen niet aan die toeristische pleintjes gaan zitten want daar is het wel duur en dan kun je ook nog even langs de Moulin Rouge lopen.

#16 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 maart 2010 - 21:30

Ik heb ff op de site gekeken, ziet er wel mooi uit idd! Ik hoorde alleen wel weer ergens dat Montmartre 's avonds niet zo veilig is ofzo? Mja goed dat ligt altijd ook wel een beetje aan jezelf natuurlijk, je moet ook niet in van die kleine donkere steegjes gaan rondhangen :P

#17 -

Heroine

• Members

Gepost 27 maart 2010 - 21:37

Bekijk PostNikjuh, op 27 maart 2010 - 21:16, zei:

Ik ben heel slecht in namen maar waar napoleon begraven ligt is heel mooi en musée van roubelin (ik weet niet of dat de goede naam is) in een heel mooi huis is ook heel cool. Verder is quartier latin ook heel leuk en de 'jodenbuurt' Marais is ook altijd leuk om doorheen te lopen. Ah ik ben jaloers Parijs is zo cool, veel plezier!

Bedoel je hotel des invalides? Volgens mij ligt Napoleon daar, of in ieder geval daar in de buurt :P

#18 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 maart 2010 - 22:13

Ja dat bedoel ik, volgens mij ligt napoleon niet in hotel des invalides want dat is nog steeds voor degene die in de oorlog gevochten hebben toch? Deel daarvan is wel museum. Napoleon ligt inderdaad in een gebouw daar achter maar ik weet niet meer hoe het heet.

#19 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 28 maart 2010 - 12:20

Jaa l'orangerie bedoelde ik inderdaad! Echt een aanrader

#20 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 28 maart 2010 - 13:03

Als je nog een gaatje over hebt zou ik ook naar Versailles gaan! Ligt wel iets buiten Parijs, maar het is daar zo mooi!

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals