Ga naar inhoud

Uit willen maar niet mogen

42 replies to this topic

#1 -

Beginner

• Members

Gepost 26 april 2010 - 15:13

Ik heb een probleempje. Ik wil zo graag uit naar de challenge een keer maar mijn ouders vinden me te jong :angry:
Maar ik ben bijna 14.
heeft iemand misschien tips zodat ik mijn ouders kan overhalen? :P

#2 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 26 april 2010 - 15:18

Gewoon geduldig wachten, je bent dus 13 en dan hoor je niet uit te gaan, behalve naar de kinderdisco (al dacht ik daar zelf op mijn 13e ook anders over)

#3 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 26 april 2010 - 15:33

Met wie wil je erheen? Vriendinnen?
Ik kan me voorstellen dat je zo'n uitgaansavond een keer wil meemaken, maar ik denk dat je op je dertiende niet zo snel met vriendinnen mag gaan...

Misschien heb je een oudere broer/zus of neef/nicht die wel een keer met je mee wil. Dan spreek je met je ouders af dat hij of zij op je let en dan kun je toch.

Je kunt ook vragen wat je ouders redelijk vinden qua uitgaan. Stel voor dat ze je brengen en halen en/of dat zij (in overleg) mogen bepalen hoe laat je naar huis moet. Als het dan allemaal goed gaat, kun je de volgende keer onderhandelen of je tot later mag blijven. Je ouders kunnen er dan langzaam aan wennen dat je het best redt en dat je de verantwoordelijkheid aankunt.

Misschien geven ze je een belachelijk vroege tijd waar je niets aan hebt, maar dan kun je ook denken: nu kan ik tenminste wel uit én ik kan zorgen dat ik op tijd terug ben zodat mijn ouders meer vertrouwen in me krijgen.

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 april 2010 - 16:16

Ik ging op jouw leeftijd 1 keer per maand naar de disco t/m 15 jaar. Dat vond ik al heel wat..
Je hoeft echt nog niet elke week te gaan stappen. Genoeg andere gezellige dingen die je met je vriendinnen kan doen. Als je eenmaal 16 bent kun je zoveel stappen als je wil!

#5 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 26 april 2010 - 16:19

Hmm ik zou een jaartje wachten. 13 is wel heel erg jong, het is niet voor niets voor 16 of 18 jaar en ouder.
Als je bijna 15 bent zou ik vragen of je 1 of 2 keer in de maand mag.

Als je dan op een redelijk tijd terug komt, en geen gekke dingen doet, kun je het zo opbouwen :)

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 april 2010 - 16:24

13 is ook wel jong om uit te gaan vind ik.

Ik weet nog dat ik 15 was en met Oud & Nieuw uit wilde. Ik moest toen van mijn ouders een plan van aanpak maken met wie ik wegging, van hoe laat tot hoe laat, hoe, waarom, wie ze konden bereiken, etc. Achteraf vind ik het een goede aanpak van ze, omdat ik toen zelf moest inschatten wat redelijk was en er van tevoren goed over na had gedacht.

#7 -

Marlou

• Members

Gepost 26 april 2010 - 16:30

ik MOEST 16 zijn.

Oke, ik ging 1x in het halfjaar naar een kinderdisco dat was toen stoer, maar dat was het.

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 april 2010 - 16:34

Pff sorry hoor maar je bent 13. Uitgaan is bedoelt voor +/- 16 en ouder. Ik moest wachten tot ik 15 was, en toen mocht ik 3x omdat er wat speciaals was. Echt meid, ga nog lekker buitenspelen.

#9 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 26 april 2010 - 17:29

nou ik ben bijna 15 en ik ga nu gewoon 1x in de maand naar bill's bar of lucky ofzo en dan ben ik om 3 uur thuis...
bij mijn zus en broer was dat precies hetzelfde...
verder ga ik wel elke vrijdag na het werk ff wat drinken in het café, maar dat is niet zo bijzonder. :P

dus ik zou ook nog gewoon een jaartje wachten als ik jou was.

#10 -

nooooooooooooooh

• Members

Gepost 26 april 2010 - 18:03

Nou mijn zusje is ook 13 en die gaat ook iedere week uit, er is hier zo'n kinderdisco zeg maar, van 13 tot 18. Duurt van 8 uur tot 12 uur en mijn ouders halen haar netjes op (of ouders van vriendinnetjes) en ze controleren daar heel goed op bijvoorbeeld alcohol en drugs.

Ik neem aan dat de Challenge hetzelfde idee is? Ik denk dat Maresa wel goede tips hebben gegeven, zorg dat je cijfers goed zijn en je moet het vertrouwen van je ouders op dit gebied gewoon met kleine stapjes winnen.

#11 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 april 2010 - 19:21

Maar Sarah, voor jou vind ik het ook vroeg hoor. Officiëel mag je niet eens in Lucky komen toch? Ik moest tot m'n 16/17 gewoon nog om 1 uur uiterlijk thuis komen...

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 april 2010 - 19:50

Bekijk Posthockeyymeisje, op 26 april 2010 - 17:29, zei:

nou ik ben bijna 15 en ik ga nu gewoon 1x in de maand naar bill's bar of lucky ofzo en dan ben ik om 3 uur thuis...
bij mijn zus en broer was dat precies hetzelfde...
verder ga ik wel elke vrijdag na het werk ff wat drinken in het café, maar dat is niet zo bijzonder. :P

dus ik zou ook nog gewoon een jaartje wachten als ik jou was.

Niet lullig bedoeld hoor, maar ik vind het echt raar dat je tot 3 uur weg mag blijven van je ouders.
Kijk dat je naar een kinderdisco gaat tot 12 uur is nog daar aantoe, maar echt gewoon al uit als je 14 bent? En dan ook nog zo laat. Ik snap er niks van.

#13 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 26 april 2010 - 20:00

Bekijk PostEfua., op 26 april 2010 - 19:50, zei:

Niet lullig bedoeld hoor, maar ik vind het echt raar dat je tot 3 uur weg mag blijven van je ouders.
Kijk dat je naar een kinderdisco gaat tot 12 uur is nog daar aantoe, maar echt gewoon al uit als je 14 bent? En dan ook nog zo laat. Ik snap er niks van.

ik snap je wel hoor :P maar bij ons is dat eigenlijk best wel normaal en eigenlijk is bij ons thuis de regel vanaf 15.. maar al mijn vriendinnen zijn 15, dus mocht ik iets eerder zegmaar.
en over dat 3 uur.. de dichtsbijzijnde discotheek is 9 km van mijn huis.. en mijn moeder heeft dus liever niet dat ik naar huis fiets.. en de discobus gaat om half 3.. dus vandaar.

#14 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 26 april 2010 - 20:00

Bekijk PostMariek-jj, op 26 april 2010 - 16:16, zei:

Ik ging op jouw leeftijd 1 keer per maand naar de disco t/m 15 jaar. Dat vond ik al heel wat..
Je hoeft echt nog niet elke week te gaan stappen. Genoeg andere gezellige dingen die je met je vriendinnen kan doen. Als je eenmaal 16 bent kun je zoveel stappen als je wil!

Ze zegt toch ook helemaal niet dat ze elke week wil?

#15 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 26 april 2010 - 20:01

en bij lucky en bill mag je vanaf je 15e in.. maar krijg je geen alcohol mee.

#16 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 april 2010 - 20:04

Oh oké, dat van die leeftijd dat je naar binnen mag wist ik niet. Die tijd begrijp ik wel want een vriendin van me woont in dezelfde buurt als jij en die had hetzelfde :) Gewoon niet zoveel aan te doen, 't is óf niet uitgaan óf tot 3 uur op z'n vroegst.

#17 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 26 april 2010 - 20:13

Bekijk PostDjulietaah, op 26 april 2010 - 20:04, zei:

Oh oké, dat van die leeftijd dat je naar binnen mag wist ik niet. Die tijd begrijp ik wel want een vriendin van me woont in dezelfde buurt als jij en die had hetzelfde :) Gewoon niet zoveel aan te doen, 't is óf niet uitgaan óf tot 3 uur op z'n vroegst.

ja precies, en als ik in het weekend gewoon in het dorp ben, moet ik ook om 1 uur thuis zijn hoor :P
en nou hebben wij maar 3 leuke cafétjes in holten... :angry:
er is eigenlijk ook niet echt iets voor de jeugd die ertussen zitten zeg maar. van 13, 14, 15 jaar.. dus ja!

#18 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 april 2010 - 20:19

Ik mocht ook niet uit toen ik 13 was. Mocht eigenlijk tot ik uit huis ging ook nooit echt uit, ja tot 2 uur ofzo en dan zouden mn ouders me komen halen. Nja dan had ik maar zoiets van fak it, das het niet waard. Dus ging ik altijd bij vriendinnen of vrienden slapen die wel mochten. En dan gewoon stiekem uit :P

Vind het echt heerlijk nu ik op mezelf woon dat ik niet aldoor stiekem meer hoef te doen enzo!

Maar gewoon rustig afwachten en laten zien dat je goed met verantwoordelijkheid om kunt gaan (op alle gebieden). Dat zien ze dan wel en dan krijg je steeds meer vrijheid ;)

(Spreek mezelf wel tegen, maarja, ik was een troublemaker dus mijn ouders vertrouwden mij niet. En uitgaan als je ouders ervan weten en als je weet dat het goed zit is veeeel leuker)

#19 -

Beginner

• Members

Gepost 26 april 2010 - 21:31

Het probleem is ook een beetje dat ik twee klassen heb overgeslagen. Mijn vriendinnen zijn allemaal 15/16 en die gaan wel. enne ik word woensdag 14....

#20 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 april 2010 - 21:35

Bekijk PostEfua., op 26 april 2010 - 16:34, zei:

Pff sorry hoor maar je bent 13. Uitgaan is bedoelt voor +/- 16 en ouder. Ik moest wachten tot ik 15 was, en toen mocht ik 3x omdat er wat speciaals was. Echt meid, ga nog lekker buitenspelen.

Ik vind dit altijd zo stom klinken, ga lekker buiten spelen, dat slaat gewoon nergens op.
Logisch als al je vriendinnen mogen dan wil jij ook!
Misschien is er wel iets af te spreken? Dat je bijv 1 keer in de 2 maanden mag om te beginnen? En dat ze je ophalen en brengen enzo?

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals