Ga naar inhoud

Examentopic 2010!

547 replies to this topic

#1 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 mei 2010 - 15:53

Het Examentopic 2010!

Okeeeee, dus de examens komen er alweer bijna aan!
Over ongeveer 2 weken begint het al :mellow: Gaat echt heel snel.

Hier kun je het examenrooster VWO vinden: klik!
Examenrooster HAVO: klik!
Examenrooster VMBO: klik! (wel even verder zoeken aan de linkerkant voor BB, KB & GLTL)

Praat hier lekker over alle examenstress etc. :D

__
Ik doe zelf VWO6 nu met een NG-profiel. Ik zie het meest op tegen biologie en natuurkunde...
Ben gisteren wel begonnen met 'leren', maar vind het echt moeilijk om mezelf er toe te zetten eigenlijk :P Maar ik ga zometeen wel weer verder met biologie leren. Ik werk gewoon met samengevat, per onderdeel even lezen/leren en dan opdrachten maken uit de examenbundels. Dat is de meest effectieve methode voor mij volgens mij haha. En gewoon oude examens maken, ook uit de examenbundel.

Nja ik heb 2 jaar geleden ook al HAVO-examens gedaan, dus ik weet wel hoe alles in z'n werk gaat. Stress ook niet heel veel ofzo, maar ben stiekem toch wel bang! Sta er wel redelijk voor, geen onvoldoendes in ieder geval. Maar ik wil een lotingstudie gaan doen, dus een hoog gemiddelde is voor mij van belang. Mja, moet nog maar kijken of het wel gaat lukken allemaal haha. Ga nu voor de 7 gemiddeld!

#2 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 mei 2010 - 15:54

Ah dit topic vond ik vorig jaar heerlijk haha. Veel succes allemaal!

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 mei 2010 - 15:57

Ik doe dit jaar ook examen, VWO met E&M-profiel. Ik ga nog een examentrainig doen voor aardrijkskunde, sta wel voldoende en die leraar denkt wel dat ik het kan, maar ik moet het zeker weten want ik kan het niet lijen om voor AK een onvoldoende te staan.
En ik was van plan om deze vakantie gewoon lekker in de tuin te gaan leren enzo, maarja met dit weer zit dat er niet echt in, en ik kan me zo slecht concentreren als het kutweer is, want dan voel ik me meteen kut en wil ik alleen in bed liggen. Bah.

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 mei 2010 - 16:00

wow dit is voor mij al 3 jaar geleden, insane.
Ik was toen echt 2 dagen van tevoren begonnen :P..

Succes iedereen!

#5 -

Heroine

• Members

Gepost 02 mei 2010 - 16:06

Ik vroeg me al af wanneer dit topic er zou komen ;)
Ik doe dit jaar ook examen VWO (gymnasium), met N&G-profiel. Ben nog niet echt begonnen met leren, kan mezelf er nog niet toe zetten eigenlijk :P maar ga deze week denk ik wel beginnen, iedereen zit al helemaal in examen-mode behalve ik heb ik het idee. Ik sta er nu goed voor dus ik heb er wel vertrouwen in op zich, al vrees ik wel een beetje voor scheikunde en natuurkunde.

@Krulletje: welke studie wil je gaan doen?

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 mei 2010 - 16:09

Haha ja dat gevoel heb ik ook. Iedereen is al keihard aan het leren enzo :P

Ik wil geneeskunde doen! Zoals zo'n beetje de helft van alle NG/NT-mensen haha.
Weten jullie verder ook al wat jullie willen gaan studeren en waar? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar :)

#7 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 mei 2010 - 16:18

Europese Studies aan de UvA.

Is het anders een idee om weer een topic aan te maken met waar iedereen gaat studeren, net als vorige jaren?

#8 -

Heroine

• Members

Gepost 02 mei 2010 - 16:20

Ik dacht altijd dat ik geneeskunde in Utrecht wilde gaan doen (en met altijd bedoel ik echt al sinds de eerste jaren van de basisschool ofzo, best lang dus) maar ik ben nu weer heel erg aan het twijfelen geslagen. Als ik niet heel raar ga doen op het examen haal ik een 8 gemiddeld dus dat is het probleem niet. Maar geschiedenis lijkt me misschien leuker, al is het dan weer 'zonde' ofzo dat ik drie jaar lang al die bètavakken en een natuurprofiel heb gedaan :P en ik heb pas een site gevonden waarop je je in kunt schrijven als au-pair voor verschillende landen en het lijkt me echt superleuk om zo een poos naar Noorwegen te gaan. Dus... ik weet het nog niet, daar komt het op neer ;)

Wat ook goed mogelijk is, is dat ik nu begin te twijfelen zo vlak voor de examens en daarna gewoon weer overga op het oorspronkelijke plan. De tijd zal het leren ;)

#9 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 mei 2010 - 16:30

Is niet vreemd hoor Lisa :) Ik wist al lang dat ik 'iets' met politiek wilde (mensen roepen dan meteen politicologie maar er is nog zoveel meer dan dat) en begin klas 5 was ik eraan uit dat ik bestuurskunde wilde en wáar ik dat wilde. Toen ik was ingeloot werd ik toch ineens bang, dacht ik van, ohh maar bij de luchtmacht lijkt me ook leuk... of geschiedenis... of Franse taal&cultuur...

Maar ik ben blij dat ik niet op het laatste moment ben geswitcht haha :P

#10 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 mei 2010 - 16:43

Ik heb geen idee wat europese studies inhoudt haha. Ik wil trouwens ook aan de UvA studeren.
Trouwens, Efua, ik had altijd het idee dat jij wat ouder was! Geen idee waarom :P

Lisa, ik snap je twijfels ook wel. Maar netjes dat je een 8 gemiddeld kunt halen!
Nja je hebt nog even tijd om erover na te denken. Misschien ga je uiteindelijk wel geneeskunde doen dan. Als je een 8 gemiddeld staat, kan dat ook zonder moeite :)
Eerst maar even de examens doorkomen en dan heb je nog even tijd om te beslissen!

#11 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 mei 2010 - 16:50

Haha okee, nee ben pas 3 maand 18 hoor :P

Maar Europese Studies is opzich ook wel een beetje vaag, het is best een globale studie, en toch weer niet.
http://www.studeren....45C38005D6EAAAA

Je kunt dus in je eerste jaar een variant kiezen(een taal, recht, economie, of geschiedenis), dan in je tweede jaar minors, en in je derde jaar nog eens 3 keuzevakken.
Je kan dus best veel zelf invullen wat ik wel lekker vind eigelijk. Maar wat ik er precies mee wil weet ik ook nog niet.

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 mei 2010 - 17:03

Oh oke, grappig haha. Ik dacht serieus dat je wel ouder was :P

Hmja ik heb even gekeken op die site. Best wel globaal inderdaad.
Maar oke, je hebt nog zat tijd om uit te zoeken wat je ermee wil :) Wel chill dat je veel zelf in kunt vullen inderdaad.

#13 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 mei 2010 - 18:19

Ik doe ook eindexamen dit jaar ! :)
Op havo-niveau met een EM profiel.

Ik heb dus NL - EN - FR - DU - EC - GS - WI-b
Nou voor NL, EN, FR en DU kan ik niet leren, aangezien dat teksten zijn. Ik ga dat misschien nog wel oefnen. Voor Wiskunde kan ik ook niet leren. Plus dat mijn schoolexamens al dezelfde stof waren. Ook hiervoor zal ik nog wel oefenen.

Voor economie en gs moet ik wel leren, maar ook hier geldt dat het in principe dezelfde stof is.
Ik maak me niet druk om het slagen. Ik sta er nu goed voor. 1 x een 6, 2x een 8 en 4x een 7.
Maar ik moet ingeloot worden voor mn studie: Toegepaste Psychologie @ Eindhoven..
Dat wordt dus nog wel even spannend!

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 mei 2010 - 18:22

Wauw het is alweer een jaar geleden dat ik examen deed! De tijd vliegt! :D

Heel veel succes iedereen dit jaar en het valt allemaal reuze mee!

#15 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 mei 2010 - 18:26

wowie alweer 3 jaar geleden voor mij haha!

iedereen superveel succes

en ik ben elk jaar weer helemaal een nerd met die laks shit, de klachten berekeningen etc.
ik vind dat zo leuk haha
als iemand daar vragen over heeft: ondertussen weet ik precies hoe het werkt en schat ik meestal ook wel goed in of de normering daarop wordt aangepast

#16 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 02 mei 2010 - 18:35

Ik ga morgen beginnen met leren <_<
Heb het zo totaal gehad met school dat ik me er zelf echt toe moet gaan dwingen :P

Ik doe VWO, CM. Ik zie het meest op tegen wiskunde, grieks, geschiedenis en aardrijkskunde. Zijn ook de vakken waar ik net een 6 voor sta dus moet echt goed gaan.. Gelukkig heb ik geen onvoldoendes maar toch stress, echt verschrikkelijk!

Over precies een maand zijn we nu klaar haha -_-

#17 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 mei 2010 - 18:35

Jaaaaa ik hoor hier ook bij :D

N&G profiel dus ik zit ook lekker aan de biologie en shit.. Vind de oefenexamens tot nu toe wel meevallen behalve wiskunde :rolleyes:

#18 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 mei 2010 - 19:22

Ik doe dit jaar ook VWO-examen, maar dan met E&M profiel.

Volgend jaar ga ik naar Leiden, gaan er nog meer mensen in Leiden studeren? En zoja, welke studie? Ik ga Fiscaal recht studeren.

#19 -

Sanne

• Members

Gepost 02 mei 2010 - 19:25

Oehoehoeh, ik mag hier ook posten!

Ik doe dus ook NG op vwo. Ik moet echt nog veel leren! Vooral van natuurkunde, scheikunde en kunst algemeen.
Vanaf morgen ga ik dan ook echt heeeel hard leren. Dan moet het in twee weken wel lukken!

En oja, ben ik nou de enige die totaal niet kan plannen? Ik maak eigenlijk nooit een planning, en als ik die maak is hij zo onrealistisch en deprimerend dat het nog niet werkt. Het zou nu zo handig zijn als ik een goede planning heb, maar het lukt niet, haha.

#20 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 mei 2010 - 19:30

hahah, ik heb nog helemaal geen planning en ben ook nog niet begonnen met leren. Ik vind het al heel wat dat ik gister samenvattingen heb uitgeprint :rolleyes:

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals