Ga naar inhoud

Examentopic 2010!

547 replies to this topic

#61 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 mei 2010 - 19:10

Bekijk PostSeriously, op 08 mei 2010 - 09:19, zei:

Je staat er zo te zien goed voor, gaat zeker wel lukken! Ik ken een aantal mensen die al op Law College zitten of die er volgend jaar heen willen. Ze zijn allemaal heel erg positief en Utrecht is bovendien ook een hele leuke (studenten) stad!

Gister is mijn poging tot economie leren compleet mislukt pff, vandaag poging 2! Het kutte is dat mijn school meedoet aan een pilot (1 van de 10 scholen in NL) en we krijgen een heel ander Centraal Examen! Het is me ook gewoon niet duidelijk wat ik nou moet leren en wat niet en we hebben dus ook geen oude examens of oefen opgaven zooo shit!

JAAAAAAAAAAAA en ik behoor ook tot die kutpilot!!! OH ik vind het zo ontzettend naar, geen examenbundels, geen samengevat geen oefenexamens en in die boekjes staat ook geen reet :angry: :angry: ik heb echt voor al mn overige examens al 2/3 examens gemaakt maar voor eco kan ik voor mijn gevoel geen flikker doen echt zo ziek hatelijk want ik heb een 7 nodig op mijn eind :unsure:

#62 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 14:29

Dus, hoe gaat het leren hier? :D hahaha.

Bij mij gaat het nog net zo slecht. En nu ga ik biologie leren, DOEI!

#63 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 14:35

Ik heb nog een nederlandssamenvatting gemaakt, en die ging goed, dus daar ga ik niks meer aan doen denkik!
Ik ga nu maar weer eens verder met m&o, blugh, kutvak.

#64 -

Beginner

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 14:40

wat is er anders aan de leerstof van de pilot dan? En welke methode hebben jullie? ook de lweo (ofzoiets) lesbrieven, of andere die bij die pilot horen?

Ik heb vandaag mijn eerste echte productieve dag gehad. Wiskunde, kunst en aardrijkskunde gedaan. Ik doe vwo en c&m en e&m door elkaar (economie en kunst)!

Volgend jaar ga ik in Utrecht communicatie en informatiewetenschappen studeren, zijn er nog meer mensen hier die dat gaan doen?

#65 -

Beginner

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 15:15

Ik ben alleen bang voor wiskunde en biologie. MAW leren gaat wel goed en geschiedenis valt ook wel mee, maar wiskunde is gewoon prut :S Ik oefen nu in de examenbundel maar ik snap heel veel sommen nog steeds niet. Ik hoop dat het wiskunde A examen van dit jaar heeeeeeell makkelijk wordt :(

vandaag trouwens mijn definitieve cijferlijst gekregen:

Frans: 5,9
Engels: 7,5
Biologie: 6,2
Wiskunde: 6,3
Duits: 6,4
Nederlands: 6,5
Geschiedenis: 7,2
Maatschappijwetenschappen: 6,2
Combinatiecijfer (Profielwerkstuk, ANW, Maatschappijleer): 7,0

Zou ik het hiermee halen denk? :mellow:

#66 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 15:28

O bah ik zie zooo erg op tegen geschiedenis. En het is zo veel, heb net 1 hoofdstuk gelezen en mijn motivatie is alweer weg.. Maarja, even doorbijten, het vervelende is gewoon dat ik een 6je sta en dus minimaal een 5 wil halen :wacko:

@Janet, je staat voor alles voldoende dus dat moet toch wel goedkomen. En ik hoop ook dat wiskunde meevalt want voor dat vak vrees ik ook :rolleyes:

#67 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 15:28

tuurlijk wel joh, positief blijven!
ik stond er slechter voor dan jij 2 jaar geleden en ik heb het ook gewoon gehaald hoor :)

#68 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 15:29

@JanetDoe

Ik denk wel dat je het er mee gaat halen! Het toch te doen zijn om voldoendes te halen? ;). En daarnaast heb je nog wel iets van compensatie.

Heb net examen Nederlands gemaakt, had er een 6.9 voor dus ben wel tevreden. Misschien dat ik nog 1 oefen en dan ben ik wel tevreden :).

#69 -

Beginner

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 15:32

Thanks for the support ;)

@ Slien: Doe je vwo/havo- examen? want ik leer mijn gs examen niet dmv de boeken maar door de stofomschrijving die je op internet kan vinden. Die is heel overzichtelijk en het is niet zo veel, al raad ik je wel aan eerst de boeken grondig door te lezen.

#70 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 15:34

Ja ik doe vwo-examen ;)
Oke dan ga ik die eens opzoeken, bedankt voor de tip! Geeft me weer een beetje hoop en geruststelling hihi -_-
Dan ga ik nu weer verder met de boeken doorlezen, mijn doel is om vandaag nog een heel boek uit te krijgen dus moet nog even doorzetten <_<

#71 -

Beginner

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 15:36

haha graag gedaan ;)

En hier nog een tip: zoek op google: syllabus vwo geschiedenis 2010

succes! (ik ga maar weer is verder met leren *zucht* <_< )

#72 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 15:41

@Janet Doe: das echt een goeie cijferlijst hoor! Daar slaag je echt wel mee.

Mijne is wat minder maargoed:
Nederlands 6.5
Engels 7.2
Duits 7.5
Geschiedenis 5.6
Economie 5.6
M&O 5.7
Wiskunde 5.8
Aardrijkskunde 5.8
Combinatiecijfer(ANW 6, Maatsch 7, PWS 8)/3 = 7.0

#73 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 16:03

Ik vind mijn cijferlijst echt prut, maargoed ik heb dit laatste jaar een beetje onderschat :rolleyes:
Was toch wel moeilijker dan ik dacht.

CSE vakken:
Nederlands 7.7
Engels 6.8
Duits 6.0
Wiskunde A 6.3
Natuurkunde 6.1
Scheikunde 5.8
Biologie 6.5

SE vakken:
Informatica 6.6 = afgerond 7
Godsdienst 6.3 = afgerond 6
ANW vrijstelling
CKV vrijstelling
Maatschappijleer vrijstelling
Lichamelijke opvoeding G
Profielwerkstuk 8.0

Mijn godsdienst- en profielwerkstukcijfer vormen samen een combinatiecijfer.
(6 + 8)/2 = 7

#74 -

Beginner

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 16:12

Ja ik snap wat je bedoelt. Ik stond vorig jaar voor gs nog een 7.8, voor wiskunde een 6.7, voor maw een 6,9 enz. dit was gewoon een klotejaar, maar mooie cijferlijst!

#75 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 16:30

Ja, wel zonde als je dan nu lager hebt he.
Wat ik persoonlijk écht haat, is dat ik zit te balen om m'n cijfers en dat mensen dan zeggen 'ja maar het is wel allemaal voldoende, wees blij!' hahaha :P daar kan ik dus echt niet tegen. Die 5.8 voor scheikunde bijvoorbeeld, ok ik ben nooit echt goed geweest in scheikunde maar ik kan toch nooit blij zijn met zo'n cijfer :/ wat nou als dat een 5.4 was, dan is het natuurlijk wel kut omdat het net een onvoldoende is.. mja ik zie dus weinig verschil :D
Maar ok, ik ben ook nooit echt tevreden met m'n cijfers. Als ik een 8 haal zit ik alsnog te balen dat ik geen 9 heb ofzo :') Het is nooit goed!

Edit: Oja thanks! Haha, het is wel goed genoeg om te slagen gelukkig.. Maarja het kan altijd nog een stuk beter. :D

Jouw cijferlijst is ook wel mooi toch? :) Ben je tevreden?

#76 -

Beginner

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 16:36

nah ik heb hetzelfde als jij hihi, maar ik voel me wel een stuk beter als mensen dat tegen mij zeggen :D Maarja ik heb ook zoiets van: straks maakt het toch niet meer uit wat voor cijfers je hebt, als je er maar mee slaagt. Wat ik haat is het hebben over leerwerk en hoe ver je al bent (met vriendinnen enzo). Ik heb dan altijd het gevoel dat ik niet genoeg mijn best doe en dat anderen er veel beter in zijn. <_<

Maar jij wil toch geneeskunde doen? Ga je dan ook proberen heel hoog te scoren op het CE?

#77 -

Heroine

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 16:39

Iedereen gaat dat toch proberen of ben ik nou gek? :P

Heb nog even mijn cijfers opgezocht:
Engels 8,8
Nederlands 8,1
Latijn 8,6
Combinatiecijfer (maatschappijleer 9 anw 8 kcv 8 profielwerkstuk 9) 9
LO V

Aardrijkskunde 8,3
Biologie 7,7
Scheikunde 6,8
Wiskunde A 9,0

Natuurkunde 6,7
Geschiedenis 8,1

#78 -

Beginner

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 16:41

whaha ja :P maar extra hoog scoren bedoel ik. Er zijn mensen die al maanden van tevoren beginnen om achten en negens te halen zodat ze zeker weten ingeloot worden

#79 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 16:44

Dit is mijn cijferlijst:
Nederlands 7.5
Engels 7.4
Grieks 5.8
Frans 6.0
Geschiedenis 6.0
Aardrijkskunde 6.1
Wiskunde A 5.8
Kunst 8.2

Op zich is het dus wel prima, maar ik ben bang dat ik net een 5 te veel haal ofzo.. Maar in principe ga ik er vanuit dat ik voor mijn examens niet (veel) lager dan mijn gemiddeldes ga halen dus het moet gewoon lukken :rolleyes:

#80 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 16:56

Bekijk PostJanet Doe, op 11 mei 2010 - 16:36, zei:

nah ik heb hetzelfde als jij hihi, maar ik voel me wel een stuk beter als mensen dat tegen mij zeggen :D Maarja ik heb ook zoiets van: straks maakt het toch niet meer uit wat voor cijfers je hebt, als je er maar mee slaagt. Wat ik haat is het hebben over leerwerk en hoe ver je al bent (met vriendinnen enzo). Ik heb dan altijd het gevoel dat ik niet genoeg mijn best doe en dat anderen er veel beter in zijn. <_<

Maar jij wil toch geneeskunde doen? Ga je dan ook proberen heel hoog te scoren op het CE?
haha ja klopt! voor de meesten maakt het ook niet uit met wat voor cijfers je slaagt :P en niemand vraagt ook naar cijfers eigenlijk. gewoon of je geslaagd bent!
maar ik wil geneeskunde doen idd, dus ik moet wel hoog gemiddelde :P alleen nou echt extra hoog proberen te halen doe ik niet :') ik ga gewoon voor de 7 gemiddeld, dan vind ik het wel best. veel hoger lukt me toch niet met m'n cijferlijst nu. die 7 gemiddeld gaat al lastig worden denk ik.

Lisa, WOWWWWW :o jouw cijfers zijn echt eng hoog joh haha. heel goed!

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals