Ga naar inhoud

Examentopic 2010!

547 replies to this topic

#41 -

Beginner

• Members

Gepost 04 mei 2010 - 20:18

Hmmm ik kan het wel proberen, een examenbundel zou superhandig zijn. Ik surf nu wel even naar bol.com om er 1 te bestellen. Ik heb wel een hekel aan examenbundels. Ik heb last van faalangst en denk meteen dat ik qua leren heb gefaald als ik een paar dingen niet goed doe :s

PS: Besteld! :) nu maar hopen dat ie op tijd binnenkomt, volgens mijn planning moet ik vrijdag beginnen met wiskunde oefenen. :o

#42 -

Beginner

• Members

Gepost 05 mei 2010 - 21:14

ja ik vind het ook superchill dat ik zoveel talen heb. Duits, Frans, Engels en Nederlands... Daar hoef ik alleen maar een beetje woordjes voor te leren en te oefenen :P

#43 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 mei 2010 - 08:57

Ik leer m'n boeken gewoon wel hoor en ik heb er wel vertrouwen in. Kijk met vakken als Geschiedenis en Ak is het gewoon chill om je boeken nog eens door te lezen want dan zie je het echt voor je in plaats van dat je alleen maar begrippen gaat leren zeg maar.

#44 -

Sanne

• Members

Gepost 06 mei 2010 - 09:06

Ik vind die bundels juist zoooo handig. En dan vooral in combinatie met samengevat.
Ik leer eerst uit m'n boek (als ik die nog heb dan)en aantekeningen, dan lees ik samengevat en vervolgens maak ik over dat onderwerp een paar vragen in de examenbundel. Zo werkt het voor mij het aller beste, denk ik, hoop ik.

Ik ben gister met bio begonnen en dat ging gelukkig goed. Hoef ik me daar geen zorgen over te maken.
Alleen natuurkunde gaat zo traag, en als ik dan opgaven maak weeet ik er geen een. Dus dat is wel rot, maarja. En oja, scheikunde, wiskunde en kua heb ik nog steeds uitgesteld. Dus daar moet ik eigenlijk echt eens aan gaan beginnen. :P

#45 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 mei 2010 - 10:07

Hehe, ik had m'n wiskunde-examen puur gemaakt op m'n samengevat-boekje (omdat ik daarvoor heel lang ziek was geweest/thuis gezeten, had ik gewoon die structuur van onderwerpen nodig, niet allemaal losse boeken) en dat ging echt prima :).

#46 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 mei 2010 - 10:16

Bekijk PostJanet Doe, op 04 mei 2010 - 18:11, zei:

Ja, in de zin van 2010 ;) Waar kom je zelf vandaan dan? Ga je op kamers? Ik kom uit de buurt van Leiden dus ik twijfelde of ik daar wel wou studeren omdat ik het al zo vaak heb gezien, maar op de meeloopdagen vond ik toch dat van alle steden in Leiden de leukste sfeer hing en ik voel me er het meeste thuis.

Ik kom uit de buurt van Rotterdam. Ik ben wel van plan om op kamers te gaan ja. Ik moet anderhalf uur heen reizen en dan ook nog terug :rolleyes:. Ga jij bij een studentenvereniging? En zoja, welke lijkt je het leukst?

Net even examen Nederlands gemaakt B)

#47 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 06 mei 2010 - 12:27

Succes allemaal dit jaar :D!

#48 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 mei 2010 - 19:47

Jaaa ik hoor hier ook!!
Ik doe gymnasium met E&M en moet nog best wel veel doen. Heb een goed leerschema gemaakt dus dat komt wel goed.
Het meest zie ik echt op tegen grieks, omg het is zo veel en ook nog eens de allerlaatste dag van de examens als echt
meer dan de helft al klaar is :( Verder zie ik ook wel op tegen wiskunde maar gewoon omdat ik er niet zo goed in ben. Maar ik sta
er heel goed voor (1x 6, 1x 7, 6x 8 en 1x9) maar ik heb heel erg faalangst waardoor ik ook zo hoog sta, omdat ik niet 'durf' te
stoppen met leren zegmaar omdat ik dan bang ben dat ik het niet kan. Maar vroeger faalde ik ook echt door die angst maar dat doe ik
gelukkig niet meer maar ik ben wel bang dat dat voor mijn examens weer gebeurd (kijk daar ga ik al weer :P) maarja, we zien het wel.

Verder ga ik rechten studeren in Utrecht, nog meer mensen?
Ik heb me aangemeldt op het Utrecht Law College (nog meer mensen? :P) en hoop zoooooo erg dat ik daar aangenomen wordt.

Oke te lang bericht nu stoppen :P

#49 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 mei 2010 - 19:49

@ Nikki; Heb je er over nagedacht om iets als valeriaan te slikken ofzo? Dat werkt bij mij echt heel erg goed in situaties waarbij ik gestresst ben ofzo, ik gebruikte het voor mn rij-examen.. En je concentratie gaat er ook nog eens van omhoog dus t kan iig geen kwaad. Je kan het zowel bij de apotheek als bij de drogist halen :)

#50 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 mei 2010 - 19:59

@charly: nee ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord maar het klinkt wel fijn, wat is het precies?

#51 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 mei 2010 - 20:39

Ik voel me echt heel dom als ik al die mensen hier zo lees. Ik sta 1x8, 2x7, 5x6. En die zessen zijn allemaal tussen 5.6 en 5.9. En oefenexamens die gaan echt niet veel beter dan mn schoolexamens dus het word echt nog wel kantje boord voor mij denk ik.

#52 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 mei 2010 - 20:41

Bekijk PostEfua., op 06 mei 2010 - 20:39, zei:

Ik voel me echt heel dom als ik al die mensen hier zo lees. Ik sta 1x8, 2x7, 5x6. En die zessen zijn allemaal tussen 5.6 en 5.9. En oefenexamens die gaan echt niet veel beter dan mn schoolexamens dus het word echt nog wel kantje boord voor mij denk ik.

Nee joh vind ik niet, je staat allemaal voldoendes toch? Ik sta alleen maar zo hoog omdat ik een beetje raar ben en mijn vader zegt altijd:
"ze vragen achteraf niet hóe je geslaagd bent, maar óf je geslaagd bent" en dat vind ik wel een goede ;)

#53 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 mei 2010 - 20:44

Bekijk PostNikjuh, op 06 mei 2010 - 20:41, zei:

Nee joh vind ik niet, je staat allemaal voldoendes toch? Ik sta alleen maar zo hoog omdat ik een beetje raar ben en mijn vader zegt altijd:
"ze vragen achteraf niet hóe je geslaagd bent, maar óf je geslaagd bent" en dat vind ik wel een goede ;)

Ja dat weet ik wel, en al die vakken die ik laag sta heb ik ook allemaal niet meer nodig, maar ik vraag me soms echt af of ik wel gá slagen. Het enige dat ik goed kan is talen, verder sta ik alleen maar 6jes, vind het toch wel een beetje sneu staan :P

#54 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 mei 2010 - 20:48

Vorig jaar zat ik zoveel in het examentopic! Ik was de hele tijd zenuwachtig en stresserig, maar het is me achteraf zo meegevallen. Succes allemaal dit jaar!

#55 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 mei 2010 - 21:05

Wooooow ik heb vandaag en gister examentraining gehad voor wiskunde en natuurkunde, mijn slechtste vakken , ben wel blij dati k dat gedaan heb.. was wel zwaar maar heb echt 10keer zoveel vertrouwen.. nu snel bio leren want het begint al bijna :blink:

#56 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 06 mei 2010 - 21:13

17 mei met Nederlands voor VWO.

#57 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 07 mei 2010 - 12:11

Iedereen veel succes :rolleyes:

#58 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 07 mei 2010 - 12:18

Vorig jaar liep ik ook zo te stressen, achteraf nergens voor nodig geweest. Maar het heeft zo ook z'n voordelen, je zorgt ervoor dat je op je best bent voorbereid.
Ik had toen ook voor het eerste examen (Nederlands) en het moeilijkste examen (wiskunde) valeriaan geslikt voor het slapengaan, zodat ik in ieder geval goede nachtrust had. En op de dag zelf gewoon op tijd opstaan, goed ontbijten en koffie drinken. Eerst examen is even wennen, maar het vliegt voorbij! Heel veel succes allemaal! :D

#59 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 07 mei 2010 - 18:00

wow mn vmbo examen is alweer 5 jaar geleden en mn havo diploma al 3 jaar.
wat gaat de tijd snel :P

oke, boeiende toevoeging, maar succes allemaal ;)

#60 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 mei 2010 - 09:19

Bekijk PostNikjuh, op 06 mei 2010 - 19:47, zei:

Jaaa ik hoor hier ook!!
Ik doe gymnasium met E&M en moet nog best wel veel doen. Heb een goed leerschema gemaakt dus dat komt wel goed.
Het meest zie ik echt op tegen grieks, omg het is zo veel en ook nog eens de allerlaatste dag van de examens als echt
meer dan de helft al klaar is :( Verder zie ik ook wel op tegen wiskunde maar gewoon omdat ik er niet zo goed in ben. Maar ik sta
er heel goed voor (1x 6, 1x 7, 6x 8 en 1x9) maar ik heb heel erg faalangst waardoor ik ook zo hoog sta, omdat ik niet 'durf' te
stoppen met leren zegmaar omdat ik dan bang ben dat ik het niet kan. Maar vroeger faalde ik ook echt door die angst maar dat doe ik
gelukkig niet meer maar ik ben wel bang dat dat voor mijn examens weer gebeurd (kijk daar ga ik al weer :P) maarja, we zien het wel.

Verder ga ik rechten studeren in Utrecht, nog meer mensen?
Ik heb me aangemeldt op het Utrecht Law College (nog meer mensen? :P) en hoop zoooooo erg dat ik daar aangenomen wordt.

Oke te lang bericht nu stoppen :P

Je staat er zo te zien goed voor, gaat zeker wel lukken! Ik ken een aantal mensen die al op Law College zitten of die er volgend jaar heen willen. Ze zijn allemaal heel erg positief en Utrecht is bovendien ook een hele leuke (studenten) stad!

Gister is mijn poging tot economie leren compleet mislukt pff, vandaag poging 2! Het kutte is dat mijn school meedoet aan een pilot (1 van de 10 scholen in NL) en we krijgen een heel ander Centraal Examen! Het is me ook gewoon niet duidelijk wat ik nou moet leren en wat niet en we hebben dus ook geen oude examens of oefen opgaven zooo shit!

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals