Ga naar inhoud

werkt de lotto samen met de wehkamp?

31 replies to this topic

#1 -

Beginner

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 11:10

de titel zegt het al, maar ik vroeg het me even af en hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik werd namelijk zonet gebeld door een vrouw van wehkamp.
En ik had als klant van wehkamp iets gewonnen mocht namelijk een maand meespelen met de lotto.
Dus ik heb zonder na te denken ja gezegd en mn bankrekeningnummer en alles geven maar achteraf denk ik als ik lid ben van de wehkamp dan sta dat wel in het systeem.
Ben nu bang dat ik opgelicht ben, ze vroegen nu naar mn gegevens en alles. Ze hadden dat wel op papier maar ze gingen het toch nog even controleren.
nu zegt die mevrouw dat ik nu meespeel voor een maand met 4 loten maar ik heb hier een hard hoofd in.
Wat denken jullie ben ik nog opgelicht of niet, want ik heb nog nooit gehoord dat wehkamp met lotto samenwerkte enz.

#2 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 11:15

beetje dom...
ik denk dat je opgelicht bent, als ze het wilden controleren zouden ze de nummers van je bankrekenign wel voorlezen ofzo...

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 11:16

Ik kan niks vinden op internet, ook niet op de Wehkamp site dus ik ben bang dat 't niet helemaal klopt wat ze je verteld hebben. Wat je kan doen is de Wehkamp zelf even bellen om te vragen of het klopt..

#4 -

Beginner

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 11:35

Bekijk PostMademoisellePapillon, op 11 mei 2010 - 11:15, zei:

beetje dom...
ik denk dat je opgelicht bent, als ze het wilden controleren zouden ze de nummers van je bankrekenign wel voorlezen ofzo...
Ja het is inderdaad erg dom van me, ik zal gelijk even contact op nemen met wehkamp er zit volgens mij echt een addertje onder het gras :(

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 11:39

Kun je niet meteen je geld bevriezen bij de bank?
Denk ook dat je opgelicht bent. Je moet dat soort gegevens ook nooit zomaar aan wildvreemden geven.

#6 -

Beginner

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 11:42

Ik heb gebeld met wehkamp en ze werken niet met lotto samen, ben dus wel opgelicht :o :o :angry: :angry: Misschien dat ik de rabobank nog bel om alles te blokkeren

#7 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 11 mei 2010 - 11:47

Nou alles blokkeren lijkt me niet handig, maar wel de boel in de gaten houden. En verder bel instanties/lotto om te waarschuwen (evt. politie, als je de tijd erbij vermeld dan kunnen ze het nummer misschien achterhalen).

Wel fijn dat je het nu al door hebt en volgende keer niet zomaar je rekening nr. geven!

#8 -

Beginner

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 11:51

Bekijk PostLilian*, op 11 mei 2010 - 11:47, zei:

Nou alles blokkeren lijkt me niet handig, maar wel de boel in de gaten houden. En verder bel instanties/lotto om te waarschuwen (evt. politie, als je de tijd erbij vermeld dan kunnen ze het nummer misschien achterhalen).

Wel fijn dat je het nu al door hebt en volgende keer niet zomaar je rekening nr. geven!
Jaa ik heb er in ieder geval wat van geleerd, ben zeker geschroken. Hoe die lui het ook altijd verzinnen :o Volgende keer als er weer zo iemand belt met zo aanbieding gooi ik de hoorn erop :P

#9 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 11:58

ik neem altijd gelijk het gesprek op als ik gebeld wordt door een onbekend nummer. dan heb ik iig bewijs.
maar als je weet wanneer er iets bij of afgeschreven zou worden, kun je dit misschien wel melden aan de bank en het laten stoneren.
en idd melding maken bij de lotto en de wehkamp, en je provider bellen voor het nummer.

#10 -

nooooooooooooooh

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 11:59

Ooooooooh ik zou inderdaad even je bank bellen om te vragen wat je nu het beste kan doen! Volgens mij kunnen ze niet zomaar geld afschrijven, daar hebben ze wel een jou goedkeuring voor nodig (handtekening oid), maar het zou lullig zijn als je bankrekening opeens is leeggetrokken!

#11 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 11 mei 2010 - 12:15

Bekijk PostJaraa, op 11 mei 2010 - 11:59, zei:

Ooooooooh ik zou inderdaad even je bank bellen om te vragen wat je nu het beste kan doen! Volgens mij kunnen ze niet zomaar geld afschrijven, daar hebben ze wel een jou goedkeuring voor nodig (handtekening oid), maar het zou lullig zijn als je bankrekening opeens is leeggetrokken!

Telefonisch toestemming is ook geldig, geloof ik.

#12 -

nooooooooooooooh

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 12:20

Ja, maar wanneer geef je die dan precies? Als je zegt: Ik ga akkoord met automatische incasso ofzo toch? Ik weet nog bij Tele2 dat ze dan echt vroeg:
dit is het abonnement klopt dat?
dit is de afgesproken bundel, klopt dat?
dit zijn uw gegevens, klopt dat?
geeft u toestemming aan Tele2 om het bedrag maandelijk automatisch van uw rekening af te schrijven?

enz :P

#13 -

Beginner

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 12:27

om het toch even zeker te weten, bel ik toch even mn bank.

#14 -

Beginner

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 12:47

mn bankrekening is geblokkert tijdelijk en mn geld is gestort op een andere rekening voor de zekerheid.
Ik heb nog even gevraagd of mensen bij mn geld konden komen, maar dat wist ze niet heel zeker en daarom is er een blokade geplaatst.

#15 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 12:50

ooh das wel heel fijn dan, en snel geregeld!
hopelijk krijg je geen problemen met andere instanties die automatisch incasso uitvoeren op je rekening dan.

ik zou je telefoonprovider ook even proberen, dan kunnen zij achterhalen wie je gebeld heeft.

#16 -

Myrthe

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 13:04

Bekijk PostLilian*, op 11 mei 2010 - 12:15, zei:

Telefonisch toestemming is ook geldig, geloof ik.
Ja klopt inderdaad. Ik heb bij een callcenter gewerkt, en daar deed je dan nog een soort check van alle gegevens en dan vroeg je als laatst: gaat u hier mee akkoord? Dit werd ook opgenomen. Dus als je dat gedaan hebt, hebben ze toestemming om het van je rekening af te schrijven. Maar ook alleen het bedrag van die loten in jou geval.

#17 -

Beginner

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 13:04

Bekijk Postsann.., op 11 mei 2010 - 12:50, zei:

ooh das wel heel fijn dan, en snel geregeld!
hopelijk krijg je geen problemen met andere instanties die automatisch incasso uitvoeren op je rekening dan.

ik zou je telefoonprovider ook even proberen, dan kunnen zij achterhalen wie je gebeld heeft.

Ja ben blij dat het opgelost is, pff weer wat van mijn schouders af.
Ik hoop ook niet dat last van automatische incassos krijg sann, maar ik hou alles goed in de gaten en die blokkade is maar voor een paar weken.
Helaas ben ik anoniem gebeld dus ik kan het niet achterhalen wie mij gebeld heeft en de telefoonprovider ook niet.

#18 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 11 mei 2010 - 13:59

Natuurlijk kan de telefoonprovider dat wel. Anoniem is voor de telefoonprovider niet anoniem, die kunnen dat echt wel zien hoor.

Niet dat je dat nummer kunt krijgen ofzo, maar stel dat de politie een nummer opvraagt dan kan het wel.

#19 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 14:31

En als er over een tijdje toch geld afgeboekt word,kun je meteen het terug innen.

Misschien moet je even op internet googlen of er meer mensen zijn met dit probleem en wat zij eraan gedaan hebben.
Ik zou ook even kijken voor het nummer van de lotto en eventueel daarheen bellen.
Dan weet je 100% zeker dat het niet van hun is.

#20 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 11 mei 2010 - 14:38

Ohwja,concumentenbond misschien even bellen ?

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals