Ga naar inhoud

Het opleiding topic 2

opleiding school universiteit

1159 replies to this topic

#41 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 01 juni 2010 - 17:31

Wil je er iets specifieks mee worden (en is dat het dan waard om daarvoor door te gaan)?
Anders zou ik overwegen om er mee te stoppen en iets anders te gaan doen.

#42 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 01 juni 2010 - 17:35

Is een docentenopleiding en op stage beviel dat me zeker wel.

Al zie ik ook steeds meer de nadelen van het leraarschap...

#43 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 01 juni 2010 - 17:38

docentenopleiding is wel echt iets wat je moet willen, dat zeker.
Ben zelf ook met een docentenopleiding gestopt, ik vond het opzich wel leuk maar niet leuk genoeg.
Lastig zeg..

#44 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 01 juni 2010 - 17:40

Ja zeker, ook omdat ik nu bijna op de helft ben, gooi je ook niet zomaar weg...

#45 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 03 juni 2010 - 21:46

Ik denk erover om volgend jaar Sociologie te gaan studeren aan de universiteit van Utrecht. Ik heb dit jaar examen gedaan, dus ik ben ook al veel bezig geweest met mn studiekeuze natuurlijk, maar ik ben dr nog steeds niet helemaal zeker van. Ik twijfel tussen Sociologie en Culturele Antropologie en ontwikkelingssociologie. Heb van beide studies een meeloopdag gevolgd in Utrecht en op basis daarvan zou ik kiezen voor Sociologie, maar toch blijf ik dus twijfelen.

Iemand die een van deze studies doet en me er iets meer over kan vertellen? Ik ben vooral benieuwd naar hoe de studie bevalt en waarom je juist voor die studie gekozen hebt.

#46 -

Rocking moderator

• Moderators

Gepost 03 juni 2010 - 21:54

@Michelle: Ik hoor echt HEEL VEEL verhalen van mensen die Culturele Antropologie studeren of hebben gestudeerd. De banenmarkt is ZO klein voor die afgestudeerden dat mensen jaren na hun bachelor en zelfs master nog zonder werk zitten!

Ik zou dit ECHT meenemen in je overweging, want Culturele Antropologie mag dan als een leuke studie klinken, het werpt zeker niet zijn vruchten af.

#47 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 03 juni 2010 - 21:57

http://forum.ellegir....php?p=17550502

#48 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 03 juni 2010 - 22:05

@ Michelle: Precies wat Maaike zegt. Met sociologie kun je in principe solliciteren naar veel meer verschillende banen. En waarschijnlijk kun je in je keuzeruimte altijd nog vakken antropologie volgen, bijvoorbeeld over een aantal specifieke culturen :) (of in Groningen kan dat wel, weet ik, dus de mogelijkheid is er wel).

#49 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 03 juni 2010 - 22:08

idd een minor bijv!
dagje meelopen met beide studies kan ook nog uitkomst bieden voor je studiekeuze :)

o ja dat heb je al gedaan :P woeps, bedankt crushed.

#50 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 03 juni 2010 - 22:11

Ik heb wel een paar vakken gedaan bij Culturele Antropologie (in Utrecht) en vind het echt heel erg leuk. Ga mijn master ook doen bij Culturele Antropologie. Het is misschien niet slim, maar ik denk bij mijn keuze echt niet heel erg na over de mogelijkheden daarna en of er veel werk in te vinden is. Ik kies gewoon nu even iets wat ik heel erg leuk vind en als het echt niet lukt om een baan te vinden kan ik altijd nog iets anders gaan doen.

#51 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 03 juni 2010 - 22:11

Dat heeft ze al gedaan :P.

Pff ik weet echt niet hoe ik m'n vrije ruimte in ga vullen.. ik kan 50 punten doen verspreid over 3 semesters. Ik vind veel te veel dingen leuk, haha!

Edit, @ Paulien: Haha, zo heb ik ook mijn studie gekozen en het bevalt nog steeds goed :). Voordeel bij ons is dat er niet heel veel mensen zijn, maar goed.

#52 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 03 juni 2010 - 22:12

ja bij uitzendbureau genoeg werk, denk ik dan altijd maar

#53 -

Rocking moderator

• Moderators

Gepost 03 juni 2010 - 22:29

Bekijk PostPaauline, op 03 juni 2010 - 22:11, zei:

Ik heb wel een paar vakken gedaan bij Culturele Antropologie (in Utrecht) en vind het echt heel erg leuk. Ga mijn master ook doen bij Culturele Antropologie. Het is misschien niet slim, maar ik denk bij mijn keuze echt niet heel erg na over de mogelijkheden daarna en of er veel werk in te vinden is. Ik kies gewoon nu even iets wat ik heel erg leuk vind en als het echt niet lukt om een baan te vinden kan ik altijd nog iets anders gaan doen.

Dit is toch heel wat anders. Michelle zit te overwegen om culturele antropologie te studeren, jij hebt er alleen extra vakken in gevolgd. Als het echt leuk is, zou ik eerder voor een studie kiezen die je ook leuk vindt en CA in de minor doen of idd als master. Dan verbreed je voor jezelf ook nog eens de keuzes wat betreft je carrière.

#54 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 juni 2010 - 09:13

@ Fransisca: én je hebt wel een wo-studie gedaan he, dat is altijd wel nuttig :P.

#55 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 juni 2010 - 09:32

Ik zou idd ook goed nadenken over je toekomstige baan. Een meisje bij mijn ouders twee deuren verder heeft culturele antropologie gestudeerd en werkt inmiddels al een jaar gewoon in een winkel omdat ze maar geen baan kan vinden. Dan kun je misschien beter sociologie doen en je minor die kant op kiezen.

Ik moet volgend jaar echt al mijn vakken kiezen op eentje na en we hebben er helemaal geen voorlichting over gehad, ik vind het maar raar.

#56 -

Musicmadeaddict

• Members

Gepost 04 juni 2010 - 09:32

aaargh in Juni hoor ik of ik stage kan komen lopen op het bedrijf waar ik al 2jaar stage loop.
Ik hoop het echt, de opleiding die ik wil gaan doen niveau 4 Kinderopvang bestaat nog niet zo lang en daarom nemen veel plaatsten je niet aan maar als ik geen plek heb heb ik geen opleiding en dan moet ik gaan werken ofzo ..

#57 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 juni 2010 - 09:36

Spannend Joyce! Weet je ook wanneer ongeveer in Juni?

Ik hoor uiterlijk volgende week donderdag of ik op sollicitatiegesprek mag komen voor de Honours Academy. Ik word al zenuwachtig als ik er aan denk. :P

#58 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 04 juni 2010 - 09:44

Bekijk Postcrushed., op 04 juni 2010 - 09:13, zei:

@ Fransisca: én je hebt wel een wo-studie gedaan he, dat is altijd wel nuttig :P.

precies!
dus: kies de studie waar je het meest geïnteresseerd in bent. en bevalt het toch niet, stop je voor februari en ga je alsnog je andere optie doen. maar ik zou in de eerste plaats gaan voor de studie die je het 'leukst' lijkt.

#59 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 juni 2010 - 09:50

Maar bij Culturele Antropologie vind ik het toch wel een klein beetje anders, haha. Als het je zo leuk lijkt en je gaat Sociologie doen, dan kun je daar altijd alsnog uitkomen én heb je een bredere basis.

@ Lindsay: Vervelend is dat hè! Ik moet ook van alles kiezen en inpassen en ik weet het gewoon niet. Geen idee wat ik nou het leukst vindt..

#60 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 04 juni 2010 - 09:56

ja of andersom ;) minor sociologie erbij haha

je kan ook kijken naar de masters, welke je leuk lijken
en dan kijken met welke studie je daar binnen komt
ik weet bijv dat je bij de master Sociology and Social Research met beide studies binnenkomt

nou uhhh ik weet het ook allemaal niet
succes met je keuze :P

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals