Ga naar inhoud

Studeren in buitenland

13 replies to this topic

#1 -

Beginner

• Members

Gepost 23 mei 2010 - 16:47

Hey!
Ik wou echt supergraag na school willen studeren in het buitenland! Lijkt me echt supervet, in amerika ofzo.
Kijk ik was op deze site aan het kijken: http://www.ef.com/in...tml?tr=Jw&tc=Jw
& ik vroeg me af of iemand hier misschien ervaring meehad?
X

#2 -

Beginner

• Members

Gepost 23 mei 2010 - 16:51

Ja ik heb dat gedaan, daarom is mijn naam nog steeds upcomming American. Je mag me wel even PMMEN met wat vragen. :)
Ik heb trouwens een half jaar highschool gedaan, maar ben eerder terug gekomen ;)

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 23 mei 2010 - 17:21

Ik ga in augustus voor een halfjaar college doen in California, ik word begeleid door UStudy en ik ben daar heel erg blij mee. Ze doet alleen maar naar Amerika dus als je ergens anders heen wilt kan dat niet bij haar maar ze doet echt ontzettend veel voor je als je dat wilt, met dingen regelen etc.

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 23 mei 2010 - 18:19

Mag ik weten hoveel je betaald hebt voor 2 maanden, Liesbeth?

edit: ow, ik zie het al op hun website

#5 -

Rocking moderator

• Moderators

Gepost 23 mei 2010 - 20:58

Bekijk PostUpcomming American, op 23 mei 2010 - 16:51, zei:

Ja ik heb dat gedaan, daarom is mijn naam nog steeds upcomming American. Je mag me wel even PMMEN met wat vragen. :)
Ik heb trouwens een half jaar highschool gedaan, maar ben eerder terug gekomen ;)

Jammer dat er een spelfout in je naam staat.

Als ik jou was zou ik lekker geld sparen en een semester in het buitenland studeren terwijl je studeert aan een Nederlandse universiteit. Of desnoods een master in een ander land. EF is heel erg duur, ik heb het zelf ook overwogen maar het is echt veel.

#6 -

Beginner

• Members

Gepost 23 mei 2010 - 21:13

Ja ik dacht ook al, upcomming??
Maar op een aantal universiteiten in Nederland heb je speciale programma's om naar het buitenland te gaan, bijvoorbeeld Erasmus en ISEP (deze laatste is voor Amerika). Maar dan moet je dus wel op een universiteit zitten en dit wordt meestal pas in het derde jaar gedaan, dus ik weet niet of dat dan iets voor je is. En er wordt ook een selectie gemaakt, dus het is sowieso niet zeker of je dan mag.

#7 -

Rocking moderator

• Moderators

Gepost 23 mei 2010 - 21:15

Je hoeft niet een speciaal programma te doen om naar het buitenland te gaan. Bij mijn studie krijgt iedereen in ieder geval de kans, als je maar genoeg motivatie hebt en je niet te laag gemiddeld staat.
Maar je hebt wel gelijk in de zin van dat het niet zeker is, maar als je echt wil dan is het altijd mogelijk.

#8 -

Beginner

• Members

Gepost 23 mei 2010 - 21:20

Ohja bij mij kan dat in principe ook wel, maar dat gaat dan in verhouding zo veel meer geld kosten dan een programma. En dan moet je ook zelf een universiteit zoeken en alles regelen, maar het kan wel denk ik. Maar onze leraren raden eerder aan om mee te doen met een programma.

#9 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 23 mei 2010 - 21:31

Bij mijn uni (Leiden) kan je ook gewoon naar het buitenland gaan zonder programma oid. Moet je wel wat dingen zelf regelen, maar verder is het wel een hele leuke kans!

#10 -

Rocking moderator

• Moderators

Gepost 23 mei 2010 - 21:32

Serieus?! Wat raar! Bij mij wordt juist in het buitenland studeren via een Nederlandse universiteit heel erg gepromoot. Je bent dan niet alleen ouder, het is ook veel minder schools. Bij EF heb je volgens mij snel het idee niet echt een cultuur op te snuiven, omdat je vaak bij talenscholen zit die speciaal voor internationale studenten zijn.

Heb overigens niks tegen EF hoor, maar het is en blijft veel geld. Je krijgt er een onvergetelijke ervaring voor terug, maar dan zou ik eerder zeggen: ga werken en reizen in een ander land en dan een semester in een ander land doen als je hier in NL studeert.

#11 -

Beginner

• Members

Gepost 23 mei 2010 - 21:39

Oh nee, EF wordt bij ons niet eens genoemd, echt programma's die speciaal zijn voor Nederlandse studenten die dan aan een buitenlandse universiteit willen gaan studeren, dus geen taalcursussen ofzo. Niet tussen middelbare school & uni, maar echt pas aan het eind van je bachelor. Ik bedoelde meer dat het niet wordt aangeraden om dingen op je eigen houtje te gaan regelen ;) (als je het tenminste tegen mij had haha)

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 24 mei 2010 - 08:45

Erasmusprogramma is voor zowel HBO als WO. Ik heb vorig jaar een half jaar in Frankrijk gezeten.
Bijna een half jaar, en ik was ook minder kwijt dan dat je voor EF moet betalen :o
Maar ik ook een goedkope kamer, en ging niet als een gek shoppen haha! Ik was rond 3000 kwijt :rolleyes: inclusief alles.
Erasmus is echt aan te raden!!

#13 -

Beginner

• Members

Gepost 24 mei 2010 - 09:34

Weet iemand ook hoe je een studie financiering kunt krijgen ?
En hoeveel die vergoed, ook met het buitenland enzo..?

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 24 mei 2010 - 09:45

Naja, als je op Erasmus gaat moet je op de Duo website aangeven dat je uitwonend bent, en als je 80e vergoeding wil krijgen voor je ov-kaart moet je een formulier invullen die je bij Duo aanvraagt en een stempel van je school krijgen. Het is geen ingewikkelde procedure ;)

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals