Ga naar inhoud

Kaartleggen

15 replies to this topic

#1 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 18 juni 2010 - 09:39

Ik ben gisteren naar een kaartlegster geweest en ze wist allerlei dingen die gewoon echt klopte, waar ik niks over gezegd had.
Maar ze zei ook dingen die ik nog niet wist en waar ik een beetje van in de war ben. Ik weet nu ook niet of ik het kan geloven, maar de andere dingen klopte wel en ik heb ook al vaker verhalen gehoord dat het echt klopt wat die mensen zeggen.

Nu vroeg ik mij af of hier mensen daar ervaring mee hebben?
Dan kan ik misschien wat beter inschatten of ik haar kan geloven.

#2 -

Beginner

• Members

Gepost 18 juni 2010 - 09:41

Ik heb er geen ervaring mee, maar mijn moeder heeft Tarotkaarten. [:
Ze zeggen heel vaak dat je er knettergek van kunt worden als je er actief mee aan de gang gaat.

#3 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 18 juni 2010 - 09:57

Bekijk PostYukionna, op 18 juni 2010 - 09:41, zei:

Ik heb er geen ervaring mee, maar mijn moeder heeft Tarotkaarten. [:
Ze zeggen heel vaak dat je er knettergek van kunt worden als je er actief mee aan de gang gaat.

Nja.. ik ben pas 1 keer geweest, dus dat zal niet het geval zijn ;)

#4 -

Rocking moderator

• Moderators

Gepost 18 juni 2010 - 10:32

Ik geloof er zelf niet in, want het is natuurlijk ook horen wat je zelf wilt horen. Als zo'n kaart zegt dat jij je zo en zo voelt, dan ga je dat onbewust ook geloven en dat vind ik eigenlijk best gevaarlijk van dat soort kaarten. Zelfhulpboeken: zelfde verhaal, want mensen gaan denken dat er iets mankeert terwijl er niks aan de hand is.

#5 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 18 juni 2010 - 10:36

Bekijk PostAotearoa, op 18 juni 2010 - 10:32, zei:

Ik geloof er zelf niet in, want het is natuurlijk ook horen wat je zelf wilt horen. Als zo'n kaart zegt dat jij je zo en zo voelt, dan ga je dat onbewust ook geloven en dat vind ik eigenlijk best gevaarlijk van dat soort kaarten. Zelfhulpboeken: zelfde verhaal, want mensen gaan denken dat er iets mankeert terwijl er niks aan de hand is.

als iemand weet dat je naar de tandarts moet, lijkt mij niet echt iets dat je wil horen..
of als ze adh van een foto kan weten wat het karakter van een persoon is, ze kon het echt heel goed omschrijven.. dat lijkt mij ook niet iets wat ik wil horen.. dat zijn gewoon feiten

Maarja goed.. dat was mijn vraag ook niet ;)

#6 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 18 juni 2010 - 10:41

Ik weet het nooit zo goed.
Vriendin van mij ziet 'geesten' en die beschreef mijn opa of dode hondje ook helemaal kloppend inclusief karakter.

De dag erna was er een soort energie bij mij die er soms wel en soms niet was, en daarna ging ik naar reikie (voor mijn rug), en die vrouw voelde en zei precies hetzelfde. Mijn vriendin en die vrouw kennen elkaar niet en wonen totaal ergens anders.

Op zulke momenten geloof ik dus in zulke dingen. Maar als ik zo hoor van die kaarten geloof ik het weer niet..

Mijn moeder zegt altijd dat je het best mag geloven, maar dat je er niet naar moet leven. Dat is denk ik wel belangrijk.

#7 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 18 juni 2010 - 10:44

ik ben al verschillende keren naar kaartlegsters geweest 3 verschillende en 1 paragnoste. maar kaartleggen is iets subjectief. Als jij op een bepaald moment een andere keuze maakt zou de uitkomst van de kaarten ineens heel anders worden (weet niet goed hoe ik het duidelijk moet uitleggen.) Sommige dingen die de kaartlegsters hebben gezegd hebben me wel verbaasd en andere had ik naderhand zoiets van wat een zever. De paragnoste vond ik wel speciaal. Ze zat tegenover me en keek zo net langs me heen en begon over mijn overleden opa te praten en over gezondheidsproblemen in de familie en dat terwijl ze alleen mijn naam en geboortedatum wist. maar dat ging meer over vragen over het verleden niet de toekomst.

#8 -

Sanne

• Members

Gepost 18 juni 2010 - 12:02

Je weet niet of het klopt wat ze zegt. En al heeft de een goede ervaringen ermee en de andere slechte dan nog kun je niet met zekerheid zeggen of het waar is wat ze zegt. Ik zou zeggen luister naar de moeder van lola ;)

Beetje offtopic hoor, maar ik vraag me dat wel eens af he. Die mensen op tv zeggen altijd dat die geesten bij je in de buurt zijn en ze weten altijd van alles van die mensen. Maar zouden ze er nou ook bij staan te kijken als je aan het seksen bent, of als je gekke dingen doet als je denkt dat niemand je ziet. Moet je toch niet aan denken dat je bezig bent en dat je oma op de rand van het bed zit mee te kijken.

#9 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 18 juni 2010 - 12:20

hmm ik weet het niet hoor
ik hoor inderdaad wel vaak dat het echt klopt enzo.. maarja aan de andere kant kan je altijd wel dingen zeggen die ooit wel eens kunnen kloppen.. ik snap het nut ervan eigenijk ook niet echt.. :P ik weet dat soort dingen liever niet haha

#10 -

Rocking moderator

• Moderators

Gepost 18 juni 2010 - 12:42

Bekijk Postsssweet, op 18 juni 2010 - 10:36, zei:

als iemand weet dat je naar de tandarts moet, lijkt mij niet echt iets dat je wil horen..
of als ze adh van een foto kan weten wat het karakter van een persoon is, ze kon het echt heel goed omschrijven.. dat lijkt mij ook niet iets wat ik wil horen.. dat zijn gewoon feiten

Maarja goed.. dat was mijn vraag ook niet ;)

Dat bedoel ik juist: ze bechrijft je karakter als het ware maar wat ze ook zegt, je zal onbewust meegaan met wat ze zegt. Dus als zij omschrijft hoe ingetogen je bent, zal je denken van 'ja, dat ben ik inderdaad wel'.

Dit was je vraag niet, maar dit lijkt me gewoon een discussietopic. Heb zelf tarotkaarten gedaan en vond het onzin, de beschrijving had voor iedereen kunnen kloppen.

#11 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 18 juni 2010 - 13:18

ik denk dat het iets is waar je in moet geloven.
en ik geloof er niks van :P

waarom ben je er naar toe gegaan als ik vragen mag?

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 18 juni 2010 - 15:47

Ik ben wel eens bij een kaartlegster geweest en ze zei gewoon dingen die niemand anders kan weten. Dus ja, ik geloof er zeker in.
Ga maandag naar de show van Derek Ogilvie. Ben zo benieuwd.

#13 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 18 juni 2010 - 16:58

Die dingen wat op tv komen daar geloof ik niet echt in, omdat op televisie alles kan.

Bekijk PostLindy., op 18 juni 2010 - 13:18, zei:

ik denk dat het iets is waar je in moet geloven.
en ik geloof er niks van :P

waarom ben je er naar toe gegaan als ik vragen mag?

Ik ben er naartoe gegaan omdat het me wel interessant leek en ik van mensen om me heen had gehoord dat zo iemand hun dingen had gezegd die echt waren uitgekomen.
En ik had ook wel zo mijn vragen over dingen in mijn leven..
Zij beschreef bijvoorbeeld het karakter van mijn ex. En zoals iemand hier zei, als ze dan iets zegt ga je inderdaad denken dat dat zo is.. maar ze zei echt dingen van dat hij egoïstisch was en intelligent en zijn zin altijd door wou duwen. Nouja.. dat kun je echt niet zomaar over iedereen zeggen hoor, dus daar ben ik het toch niet echt zo mee eens dat je hoort wat je wil horen.

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 18 juni 2010 - 17:15

Ik denk dat het net zo is als met horoscopen. Alles is eigenlijk op iedereen toepasbaar. Het gros van de mensen heeft bijvoorbeeld wel een ex met irritante eigenschappen, en ook al zijn die niet zo sterk, toch zal je dan denken: 'hee ja mijn ex wilde inderdaad wel eens zijn zin doordrijven'. En dat ga je dan een beetje generaliseren en zo klopt het hele verhaal met jouw geschiedenis.

Ik geloof er dus zelf ook niet in.

#15 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 18 juni 2010 - 22:54

Bekijk PostLittle Butterfly, op 18 juni 2010 - 17:15, zei:

Ik denk dat het net zo is als met horoscopen. Alles is eigenlijk op iedereen toepasbaar. Het gros van de mensen heeft bijvoorbeeld wel een ex met irritante eigenschappen, en ook al zijn die niet zo sterk, toch zal je dan denken: 'hee ja mijn ex wilde inderdaad wel eens zijn zin doordrijven'. En dat ga je dan een beetje generaliseren en zo klopt het hele verhaal met jouw geschiedenis.

Ik geloof er dus zelf ook niet in.

Nja.. ik blijf zeggen dat het zo niet is haha..
Ik heb maar 1 ex en de eigenschappen die zij noemden waren precies hoe ik over hem dacht (hij was niet wel eens egoïstisch of hij duwde niet wel eens zijn zin door, dat zijn net typerende eigenschappen van hem). Voor hetzelfde geld was die ex heel anders geweest, nou dan had ze er toch mooi naast gezeten. En zo was het met meerdere dingen..
En al kan ik sommige dingen die ze zei gewoon eigenlijk niet geloven, omdat ik het me niet kan voorstellen. Heel veel klopte gewoon echt en niet omdat ik dat wou.
Ze vroeg ook of er problemen tussen mijn ouders waren, dus ik zei nee niet dat ik weet. En zij zei ja volgens mij wel, dusja toen dacht ik huh dat klopt niet.
Toen zei ik dat tegen mijn moeder en toen bleek dat ze ruzie had gehad met mijn vader de avond ervoor.. dusja..
Tis niet dat je hoort wat je wil horen hoor.. want zo kan ik nog wel 10 voorbeelden geven

#16 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 18 juni 2010 - 23:36

Ja klopt, een paar jaar geleden was ik ook naar zo'n kaartlegster geweest, en die vroeg me of mijn ouders gescheiden waren, dus ik zei nee want het ging redelijk goed tussen hen voor hun doen. En toen zei ze, ow nou reken er maar op dat ze begin volgend jaar gaan scheiden. Mrja kdacht das bullshit, hoe kan zij dat nou weten. En januari het jaar wat daar op kwam (weet niet meer precies wat dat was, geloof 2008)
En toen die dag had ze me ook verteld (ofja eerder gevraagd) over nachterries die ik toenertijd had, en die klopten precies met wat zij omschreef, dus dat vond k ook weird.

Maar ik denk dus, dat je tot op zekere hoogte best wel kan geloven wat zo iemand zegt, hoor ;)

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals