verjaardagscadeaus
Gepost 27 juni 2010 - 11:35
Maar nou zat ik te denken, op een verjaardag die je geeft (vooral als je nog onder de 25 ben), krijg je natuurlijk vaak wel van
iedereen een cadeautje, of juist geld.
Van m'n beste vriendinnen & vrienden krijg ik meestal wat bijzonders, dus geen geld maar gewoon een leuk speciaal cadeautje.
Van "gewone" vrienden krijg ik meestal gewoon geld.
Maar dan zijn er altijd nog de mensen die je gewoon uitnodigd omdat ze er bij horen (ja klinkt stom, maar je snapt het wel), en daar krijg je dan over het algemeen geld van ofzo. Of douchegel.
Maar ik vind douchegel nou zo apart om te geven aan iemand die 16/17/18/19/20 wordt. Maargoed: wanneer je natuurlijk niet echt dikke vrienden bent met iemand, vind ik het logisch dat je daar geen grote bedragen aan uit gaat geven.
Ik weet ook eigenlijk niet precies waarom ik dit topic start, maar waar k eigenlijk over wilde discussieren was meer, het geven van een cadeautje, mag je bijvoorbeeld je 'beledigd' voelen als een echt goeie vriendin je een douchegel geeft. Of als je merkt dat er een cadeautje wordt gegeven wat al een tijdje bij diegene in de kast lag.
En wat geef je nou voor bedrag als je geld geeft? Een paar jaar geleden gaf ik 5 euro aan iedereen. Maar nu is dat op de 1 of andere manier 10 euro geworden.
Dat is best veel geld alsje zo'n 20 verjaardagen in het jaar hebt.
En wat geven jullie aan goeie vrienden/vriendinnen, en aan "de kennissen"?
edit; dit moet niet verkeerd begrepen worden zovan : ik ben niet tevreden. want het was wel echt een leuk feestje en t gaat om de gezelligheid!
Gepost 27 juni 2010 - 11:58
Voor goede vriendinnen ligt het eraan nu heb ik voor 1 vriendin 80 euro uitgegeven samen met nog een vriendin.
Ik vind het leuker om een cadeau te geven wat iets groter is en dan met meer personen omdat iemand er dan ook echt wat aan heeft.
Gepost 27 juni 2010 - 12:09
Ik vind dit trouwens een goed topic, want ik vind cadeaus altijd zo'n heikel punt
Gepost 27 juni 2010 - 12:21
Nou heb ik dus douchegel + deodorant gekregen van toch een goeie vriendin van mij. En het klinkt misschien stom, maar dr vader rijdt in een hummer, zijzelf heeft 2 paarden van 10.000 euro en weet ik het wat allemaal, en dan komt ze aan met douche-fucking-gel. Van een merk wat ik niet eens gebruik en wat toch tot mijn 21e verjaardag in de kast blijft staan. Ik voel me dan echt beledigd daarom.
Ik heb nog een vriendinnetje, maar zij is heel lang ziek geweest waardoor zij niet heeft kunnen werken, dus haar geld kan ze goed gebruiken wat ze nu nog heeft. Ja, dan snap ik het echt dat ze met niets aankomt. En dat neem ik haar ook echt totaaaal niet kwalijk want ja ze kan niet anders.
En ik heb dan van een andere goeie vriendin (dacht ik) een dildo gekregen, maar ik wist gewoon dat ze die zelf op haar eigen verjaardag van haar nicht had gekregen. Dat had ze me zelf zitten vertellen. En dan geeft ze mij dat
Dat soort kleine dingetjes kunnen me dan echt dwars zitten hoor, het gaat niet echt om hoe duur nou een cadeau is, maar om het principe.
Gepost 27 juni 2010 - 12:24
Nah, ik denk hetzelfde als jou hoor. Ik heb van sommige mensen niets gekrgen voor mijn verjaardag als ze kwamen. Nou hoeft dat niet per se hoor, maar het voelt wel lullig als jij daar zo je best voor doet.
Gepost 27 juni 2010 - 12:27
Gepost 27 juni 2010 - 12:31
Ik probeer vaak persoonlijke cadeaus te geven, of dingen die me doen denken aan die persoon, maar dat is meer een ideaal.
Gepost 27 juni 2010 - 12:33
Gepost 27 juni 2010 - 12:35
En die dildo, zij was dan in december jarig en die had ze gekregen. Dus ze zei toen al: Nou ik weet al wat ik jou geef voor je verjaardag! Maar ik dacht: dat is gewoon een grapje. Maar nee.
En toen kwam haar zusje ook nog op m'n verjaardag, vanuit haar werk. Dus ze zegt: Hee eef, ja je cadeautje krijg je echt nog wel hoor, maar ik had nu zo'n haast... Zegt dus dr zus, van die dildo; Nee joh, doe maar gewoon met mijn cadeau mee.
Echt respectloos hoor
En Maaike, dat probeer ik ook. En dat kan ook gewoon lukken, bij de mensen die dichtbij je staan sowieso. Ik heb m'n beste vriendin een Eva&Debbie boek gegeven, met allemaal foto's van de 10 jaar die we elkaar kennen, met bij elke foto een verhaal enzo. En ik had dan een suprise party voor dr georganiseerd. Persoonlijker kon niet, en het was echt ook super leuk.
Gepost 27 juni 2010 - 12:50
Maar ik ben zelf wel van de persoonlijke cadeautjes, merk vaak ook dat mensen het leuk vinden als je ze iets geeft dat bij ze past en waar je even over hebt nagedacht, zeg maar. Vind ik ook leuk om te krijgen! En ik kom eigenlijk niet op heel veel feestjes van mensen die ik niet echt ken, behalve als ik met m'n vriend meega en dan regelt hij meestal wel een cadeau. Of van die feestjes dat je idd een fles wijn meeneemt of zo.
Lijkt me wel vervelend als je zo je best doet voor je vriendinnen en in principe niets terugkrijgt. Maar het kan ook zijn dat zij dat niet zo doorhebben of zich juist ook wel een beetje schuldig voelen?
Gepost 27 juni 2010 - 13:08
Andere vriendin waar de rest van mijn vriendinnen niet mee omgaan, want die zit een jaar hoger, heeft mij nu voor mijn verjaardag een weekendje Antwerpen gegeven, echt superleuk. Wel moeilijk vind ik nu wat ik haar moet geven omdat mijn budget, al helemaal zo voor de vakantie niet echt heel groot is. Maar ik wil wel echt iets heel leuks geven..
Gepost 27 juni 2010 - 13:32
Wat ik vervelender vind is dat vrienden/kennissen altijd drank voor mij kopen als ze niets weten.
Ik hou altijd een hele verzameling over. En dan denk ik; lijk ik nou echt zo'n zuipschuit?!
Gepost 27 juni 2010 - 13:34
@ Marlous: Geld vind ik echt het fijnst om te krijgen. Dan kan ik zelf iets groots kopen, ik ga bijvoorbeeld donderdag naar Curacao waar ik mijn duikbrevet wil halen. Dan heb ik meer aan van iedereen geld dan allemaal kleine cadeaus, want dan heb ik 't geld niet om dat daar te gaan halen. Maar die waterpijp: Je ziet wel dat ze allemaal gewoon geld in hebben gelegd, iemand heeft de moeite genomen om een leuk cadeau uit te zoeken, en jij bent er hartstikke blij mee. Zo hoort het ook.
Ik vind trouwens een boek/cd/film krijgen helemaal niet stom. Muziek vind ik superleuk, als diegene bijv. aan mij vraagt van wat voor muziek hou je, en vervolgens van wat ik noem, een CD koopt, vind ik dat superleuk. Diegene heeft dan moeite gedaan, is erachter gekomen waar ik van hou en heeft dat gehaald. En ik hou ook van lezen, dus een boek is ook leuk.
Maar ik begrijp niet wie OOIT douchegel als cadeau heeft geintroduceerd. Je WAST je er mee. Ik bedoel, je geeft toch ook geen WC-papier cadeau? haha, douchegel moet echt gewoon verboden worden op verjaardagen.
Gepost 27 juni 2010 - 13:52
Volgens mij kan die wel gewoon op canvas hoor? Je kunt het bij het kruidvat laten doen:
link naar kruidvat
Ik vind het juist wel leuk om deze te doen, ook al sta jij er niet bij. Want ze gaat dus op zichzelf wonen? Dan is zoiets toch leuk om in een nieuwe kamer te hangen/zetten. Ik zou het gewoon doen hoor;)
Wil jij ook je mooiste foto als een schilderij aan de muur? Versier je woonkamer of slaapkamer met een persoonlijke foto. Vanwege het formaat wordt de bestelling altijd thuis afgeleverd. Let op: omdat aan alle kanten 3 cm wordt omgeslagen, wordt bijvoorbeeld het 40x40 doek afgedrukt op 46x46 cm.
Bestelbare formaten:
Formaat Prijs in Euro's
20 x 30 cm 18,95
30 x 30 cm 24,95
30 x 40 cm 28,95
40 x 40 cm 41,95
40 x 50 cm 38,95
40 x 60 cm 38,95
50 x 50 cm 44,95
50 x 70 cm 54,95
60 x 60 cm 59,95
60 x 80 cm 69,95
Gepost 27 juni 2010 - 18:08
Gepost 27 juni 2010 - 18:36
dan krijg ik liever geld hoor
als mijn beste vriend met geld aan komt zetten zou ik dat stiekem wel een beetje lame vinden, maar buiten dat, maakt mij echt niet uit. vind dat prima, koop ik dan zelf gewoon wat leuks van
Gepost 27 juni 2010 - 18:37
Ze had op zich wel cadeaus gekocht enz. Maar ze had echt gewoon gekocht wat zij leuk/lekker vindt en ik gewoon niet. Dan denk ik van; ja je bent een van de personen die me het beste kent en dan krijg ik een fles van jouw lievelingsdrank.
Daarbij kreeg ik echt een zeer puberaal cadeau, terwijl het mn 18de verjaardag was (dus redelijk puberaf).
Toen ik haar dat zelfde jaar voor haar verjaardag een super duur cadeau gekocht kon ik het ook niet laten om te zeggen dat ik van haar ook eens een fatsoendelijk cadeau wou
Ik probeer altijd wat leuks te verzinnen, maar soms lukt dat gewoon niet of heb ik geen tijd. Dan doe ik altijd gewoon geld dat is dan tenminste nog 'nuttig'.
Douchegels zijn inderdaad echt kut, maar bodylotions vind ik nog veel erger. Ik heb echt een voorraad waarmee ik heel onze provincie kan voorzien man. Ik gebruik het bijna nooit en van de helft van die zooi krijg ik uitslag.
Of vroeger kreeg je altijd fotolijstjes en kaarsen. Heel mn kamer stond vol met die troep en ik durfde het dan niet weg te doen, omdat het een cadeau was weetjewel.
Hahaha, ik vind het trouwens altijd super leuk om te zien hoe blij je iemand kan maken met een origineel cadeau of iets heel persoonlijks ofzo.
Ik had voor een vriendin eens een flesopener vol geschreven met zinnetjes uit liedjes en dingen die we samen gedaan hadden enz. Haha, ging ze hem de hele tijd heel trots aan iedereen laten zien enz. (er zat zeg maar een verhaal aan dike specifieke flesopener, dus heel persoonlijk)
En laatst had een groep voor een vriendin een lied geschreven op de melodie van een of ander carnavalsnummer. Het was echt geweldig om te zien hoe leuk ze het vond. En dan hadden ze daarbij een kalender met foto's van hun samen van vroeger tot nu.
Gepost 27 juni 2010 - 18:37
Ik had al iets anders van ze gehad, dus dit was meer als grap en ik vond het wel leuk
Ik vind douchegel niet fijn om te krijgen ivm m'n allergie. Meestal krijg ik van die dingen met parfum erin, en daar kan ik dus gewoon niet tegen. Vriendinnen van me wéten dat en toch kreeg ik voor m'n verjaardag van een goede vriendin zo'n douchegel met deo van Vogue. En daar kan ik dus niet tegen. Ik wist echt niet zo goed wat ik moest zeggen :S
Ik geef zelf meestal tussen de 5 en 10 euro uit aan kado's. Voor vrienden en ook voor familie. Ik heb niet veel geld, en ik kan er dus ook gewoon niet meer aan uit geven.
Ik vind geld niet leuk om te geven, ik kijk meestal wat bij de persoon past. Met familie koop ik altijd met m'n broertjes samen zodat we dan ongeveer 20 euro kunnen besteden.
Gepost 27 juni 2010 - 18:44
Ja tuurlijk is het veel leuker om een persoonlijk cadeau te krijgen maar niet iedereen is nou eenmaal zo creatief.
Tja het is leuker om geld te krijgen dan douchecel die je niet lekker vind, maar geld is nog minder moeite voor gedaan.
En dat gaat echt niet altijd op aan iets groots, vaak verdwijnt het in je portomonnee en ga je er die avond lekker van stappen bij wijze van.
Tuurlijk gaat het om het idee, maar Eva, wat maakt het uit als de vader van je vriendin in een Hummer rijdt? Misschien is zij gewoon niet zo creatief daar in of wil ze daar gewoon niet zoveel geld voor uitgeven.
Je zegt wel het gaat om het idee, maar dan gaat t toch om het idee dat hij/zij aan je heeft gedacht en wat mee heeft genomen en er is.
Gepost 27 juni 2010 - 18:44
Ik heb wel al wat leuke cadeautjes ontvangen waarbij mijn vrienden er echt over nagedacht hadden. Ik heb namelijk bij mijn laatste verjaardag een marlies dekkers cadeaubon voor 50 euro gekregen, echt super gaaf. En een slavenarmband met bijpassende oorbellen. Ook heel leuk want ik wilde er al heel lang een maar had dat nooit gezegd, maar die vriendin vond het echt iets voor mij zeg maar.
En ik heb, toen ik aan mijn knie geopereerd was (dus meer een soort van cheer up-cadeau), een heerlijke scrubhandschoen van sabon met een scrubgel gekregen. En van sabon vind ik douchegel nooit erg om te krijgen!
Nieuw op girlsonly?
-
Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!
Meld je aan!
Dagdeals
-
-77%
Villeroy & Boch bordensetNu € 9,95 was
€ 39,95, nog 04u19m -
-36%
Schoenen van VansNu € 44,95 was
€ 69,95, nog 16u21m -
-60%
Erotisch pakket met 10 itemsNu € 59,95 was
€ 149,95, nog 04u23m -