GirlsOnly: Stedentrip - tips - GirlsOnly

Ga naar inhoud

Stedentrip - tips

Pagina 1 van 1
  • Je kunt niet antwoorden op dit topic
  • -----

#1  Gebruiker is offline   --- Gepost 27 juni 2010 - 17:43 (Beginner) Posts: 11

Heej!

Ik ben op zoek naar een leuk last minute stedentripje voor zo min mogelijk geld.. en nu bedacht ik me dat het misschien handig/fijn is om een topic te hebben waarin iedereen haar tips kan zetten.

Heb je bijvoorbeeld een goedkope vliegmaatschappij/vlucht gevonden? Zet het hier en tip de rest
Ben je eens naar een super-goedkoop maar heel leuk hotel/hostel geweest? Post het adres hier

Ik hoor namelijk dat meerdere van jullie (Lotte bijv) ook regelmatig weggaan en een leuk/goedkoop weekend hebben, dus vandaar :)

Hopelijk vinden jullie dit een leuk idee :)

Alvast bedankt voor de tips :D

----------------

Ik zal zelf alvast beginnen. Afgelopen zomer ben ik met 3 vriendinnen naar Valencia geweest. Vlucht met Ryanair en daar een appartementje particulier gehuurd. Het zat middenin het centrum, supermooi gestyled en het kostte 100 euro per nacht (25 pp dus). Ik ga nu even op zoek naar de link van t appartement en dan post ik dat er later bij.

#2  Gebruiker is offline   --- Gepost 27 juni 2010 - 17:49 (Zware gebruiker) Posts: 6407

O leuk topic :).

Ik vlieg binnenkort met Ryanair, als je daarbij goed op de aanbiedingen let, net als bij Easyjet, kun je lekker goedkoop weg. Hetzelfde geldt voor Wizzair, maar dat is meer richting Oost-Europa. Wat overigens echt leuk is, je hebt daar ook veel goedkope hostels en er is genoeg te doen. Dus dat vind ik sowieso wel een tip, niet teveel blindstaren op de populaire stedentripsteden.

Verder kun je via Expedia als je vroeg boekt prima een luxe hotel voor weinig geld krijgen :).

Edit: nog een tip, als je niet te lang gaat en wel afkan met handbage (en dan een zo groot mogelijk toegestane tas), kan dat ook zo'n 20 euro per enkele reis schelen bij maatschappijen als Ryanair.

#3  Gebruiker is offline   --- Gepost 27 juni 2010 - 18:11 (Zware gebruiker) Posts: 7895

Leeuk! Ik ben ook nog op zoek naar een leuke aanbieding voor een stedentrip, liefst Parijs/Barcelona of Berlijn.
Maar no way dat ik ga vliegen :P

#4  Gebruiker is offline   --- Gepost 27 juni 2010 - 18:14 (Zware gebruiker) Posts: 518

Ik ga over 2,5 week met Wizzair naar Praag en dan met de trein naar Budapest. Dan vlieg ik terug naar Eindhoven. Relatief goedkoop is het ook.

Wizzair heeft allerlei leuke verbindingen vanaf Eindhoven; Polen, Tsjechie, Hongarije en Bulgarije. Ik zou daar maar eens kijken ;)

Alleen de prijzen verschillen heel erg per stad.
martareist.waarbenjij.nu/

#5  Gebruiker is offline   --- Gepost 27 juni 2010 - 18:24 (Rocking moderator) Posts: 10802

Ik ben een keer voor 40 euro retour naar Sicilië gegaan met het vliegtuig, gewoon via www.cheaptickets.nl geboekt. Sowieso kun je heel veel goedkope tickets vinden op cheaptickets, dus dat is zeker een aanrader.

Sowieso kun je het beste de maanden juli, augustus en september vermijden, alles is dan veel duurder dan in de andere seizoenen qua reizen maar ook qua accommodatie.
last.fm/user/porcupinebridge

#6  Gebruiker is online   --- Gepost 27 juni 2010 - 18:47 (Zware gebruiker) Posts: 4164

Ik ga via stipreizen over 2 weken naar berlijn. Hebben (of in ieder geval hadden toen ik boekte) erg aantrekkelijke aanbiedingen.
Het vervoer moesten we bij onze reis nog wel zelf regelen en we gaan een keer treinen ;) Die is via NS Highspeed geboekt.
* Noem mij maar gewoon Kim =) *

#7  Gebruiker is offline   --- Gepost 17 juli 2010 - 10:16 (Beginner) Posts: 11

Even een update over mijn reis:

Ik heb uiteindelijk een ticket geboekt bij Ryan Air, hij was helaas iets duurder geworden dan dat t ticket was toen ik hem vond op internet (heb toen pas paar dagen later geboekt en ondertussen was prijs dus gestegen). Heb uiteindelijk 74 euro betaald voor een retourticket naar Milaan.

In Milaan hebben we een kamer geboekt bij Hotel Panizza. Deze was 25 euro per nacht per persoon, incl ontbijt.

Het was een superweekendje, lekker rondgelopen door Milaan en veel 'budget' gegeten en gedronken. Een tip: aan een watertje (ik kan nog wel opzoeken waar precies voor degenen die geinteresseerd zijn), was een straat met allemaal cafe'tjes en restaurantjes waar ze allemaal Happy Hour hadden. Je betaald dan 7 of 8 euro voor een lekkere cocktail en dan kan je onbeperkt gebruik maken van het buffet. Dat is eigenlijk Aperitivo (voor Italianen een snack voor het avondeten), maar voor ons Nederlanders (en andere toeristen natuurlijk) prima te doen als avondmaaltijd (en ook gewoon normaal daar hoor, je kijken je niet raar aan als je vaker naar het buffet loopt). Waren allemaal maaltijdsalades, broodjes, fruit etc. Heel lekker dus.

Dus dit is een goede tip voor een leuk goedkoop weekendje weg.

#8  Gebruiker is offline   --- Gepost 17 juli 2010 - 12:02 (Zware gebruiker) Posts: 7720

Iemand tips voor Kopenhagen?

Waar moet je zitten met je hotel (ga met mijn moeder) waar is het lekker om te eten en wat moet je vooral zien?

#9  Gebruiker is offline   --- Gepost 17 juli 2010 - 16:38 (Zware gebruiker) Posts: 4466

Ik ga elk jaar naar Londen eigenlijk. Heel toevallig, niet eens gepland.

Dit jaar ga ik op 17 oktober vliegen (zondag) tot 21 oktober (donderdag). We zitten in Hotel St. Giles voor maar 250 euro voor deze 4 nachten. Middden in Londen, bij West End. Ik en een vriend gaan namelijk speciaal voor de musicals.

Ik heb er echt zin in!
Learning to love yourself, it is the greatest love of all.

#10  Gebruiker is offline   --- Gepost 17 juli 2010 - 17:35 (Zware gebruiker) Posts: 7910

Bekijk PostJuud*, op 17 July 2010 - 12:02, zei:

Iemand tips voor Kopenhagen?

Waar moet je zitten met je hotel (ga met mijn moeder) waar is het lekker om te eten en wat moet je vooral zien?

Wij hebbben een goed hotel gehad, namelijk deze: http://www.absalon-h...forside_74.aspx
Je zit een paar minuten lopen van het centraal station vandaan en je kunt vanuit daar heel makkelijk bij bezienswaardigheden komen. De ligging was echt ideaal en de prijs is ook redelijk. Ontbijt was er ook goed.

Wat je verder moet zien: eigenlijk het Zeemeerminnetje, maar die is er het komende jaar tijdelijk niet (Zit in de expo China). Wat wel echt een aanrader is: dagje naar Malmö in Zweden. Daar ben je met een half uur met de trein. Het is geen grote stad, maar wel sfeervol. En sowieso is het leuk om ook een andere stad te zien.

Als je uit eten wilt, ga niet naar Newhavn. Dat ziet er heel gezellig uit, maar prijzen van restaurants zijn gemiddeld dubbel zo duur dan bij andere restaurants. Ga dus wat meer de zijstraten in, daar heb je genoeg goede restaurants. Op het station zit trouwens ook een goed Amerikaans restaurant, met heerlijke pasta.

Pagina 1 van 1
  • Je kunt niet antwoorden op dit topic

Similar Topics Similar Topics