Ga naar inhoud

klein huisdier

44 replies to this topic

#1 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 01 juli 2010 - 08:16

hejj

door mijn ziekte zit ik veel alleen thuis en dus hebben mijn vriend en ik bedacht dat het misschien leuk was om een klein huisdier te nemen. nu wil ik absoluut geen cavia en mijn vriend heeft een hekel aan ratten.
we hebben geen tuin want zitten op de 2e verdieping.

nu ben ik een beetje aan het rondkijken op internet, maar ik dacht misschien weet hier iemand een leuk klein huisdier. liefst een huisdier waar je ook wat mee kunt, dus geen vissen ofzo.

thnx

#2 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 01 juli 2010 - 08:18

konijn? :P die kun je ook buiten uitlaten met zo'n tuigje!

#3 -

Beginner

• Members

Gepost 01 juli 2010 - 08:21

Sin had van die toffe beesten, hoe heetten die nou ookalweer...?

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 01 juli 2010 - 08:28

Hahahaha omg ik las: Liefst een huisdier waar je ook mee kunt gaan vissen ofzo. Ik dacht al wow wat reageert iedereen normaal. :P

Maar misschien een dwergkonijn (zooo schattig!), chinchilla, fret, klein hondje of poesje ofzo?

#5 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 01 juli 2010 - 08:30

een konijn wil ik liever niet. die heb ik wel vaker gehad bij mijn ouders maar die zaten altijd buiten en dat zou ik niet anders willen.
katten ben ik allergisch voor en een hond hebben we echt geen tijd voor helaas.
daarbij wonen we op de 2e verdieping van een huis wat we delen met iemand anders, dus zou ik een hond of kat niet handig vinden omdat die naar beneden kan lopen

een chinchilla ofzo was ik ook aan het denken ja.. zo'n beetjes vind ik wel leuk

#6 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 01 juli 2010 - 08:37

Ik zou ook zeggen een chinchilla of misschien een gerbil (woestijnratje), dat is heel wat anders dan een rat vind ik.

#7 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 01 juli 2010 - 08:45

Een vogel of hamster, slang, wandelentakken.. ;)

#8 -

Sanne

• Members

Gepost 01 juli 2010 - 08:50

Ik raad je met klem aan geen hamster te nemen. Wat een drama is dat zeg. Die beestjes zijn er de hele dag mee bezig om te ontsnappen, zijn ontzettend snel bang, willen niet geknuffeld worden en een hok is veel te klein voor hen.
Wij deden onze hamster dus wel eens los in de kamer, maar dat was ook geen drama, hij klom in de muren, vrat zichzelf de bank in om er vervolgens niet meer uit te komen en klom in de luxaflex.

Je wil dan geen cavia maar dat is toch wel een veel betere oplossing, die beestjes zijn was rustiger en kunnen beter overweg met mensen en een kleinere kooi. Dus als ik jou was zou ik een soort beest nemen dat op een cavia lijkt, die grootte enz.

#9 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 01 juli 2010 - 08:53

ben vooral aan het denken over fretten, degoes, woestijnratten of chinchilla's
nu mijn vroeg nog overhalen haha

maar heeft iemand ervaring met een van deze dieren? die me er wat over kan vertellen?

een cavia vind ik vooral erg lelijke en saaie beesten :P
hamster heb ik al ervaring mee maar dat wil ik ook niet meer.

#10 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 01 juli 2010 - 09:00

ik had vroeger gerbils, zijn echt schattige beestjes maar die kan je niet zo goed alleen houden. Na ja overal stond dat je ze beter met 2 kunt nemen dus vond het zielig alleen te houden. Ze worden heel tam en zijn echt leuk. Ze maken heel veel lawaai snachts (op hun actiefst dan) dus niet op je slaapkamer houden als je lichte slaper bent. En ze knagen aan alles wat op karton lijkt en kabels maar dat doen alle knaagdieren... Maar voor de rest best leuke diertjes.

En zoek gewoon heel veel op internet op. Ik weet ook dat je bij knaagdieren moet oppassen voor de stank. Zoals muizenplas zou enorm stinken (ik heb geen idee maar horen zeggen) en moet je ook even goed voor lezen bij andere knaagdieren.

#11 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 01 juli 2010 - 09:09

jaa gerbils zijn leuk :D

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 01 juli 2010 - 09:09

Noh ratjes zijn juist echt enorm leuk, die wij thuis nu hebben die is echt geniaal. Net een klein hondje, als ze bij m'n zusje wil zijn gaat ze de trap op klimmen en bij de deur wachten, ze reageert echt heel erg op mensen, als ze wil slapen dan komt ze op je schoot liggen tegen je hand aan en gaat dan de hele tijd gapen en met z'n pootje strekken totdat je haar gaat aaien. Echt pittig.

Muizenplas stinkt inderdaad echt big time. Moet je eigenlijk elke dag de kooi verschonen omdat het zo stinkt.

een vriendin van me had vroeger een dikstaart gerbil. Dat was echt een ramp. Was een geniaal beest om te zien maar agressief echt belachelijk altijd bijten enzo als je hem oppakt. Maar als hij dan op je hand zat was hij wel rustig. Ze had ook chinchilla's maar die vond ik zelf best saai. Ze doen niets behalve slapen. Als je ze uit de kooi haalt dan gaan ze op je schoot verder slapen en als ze bang zijn sprinten ze weg.

#13 -

Marlou

• Members

Gepost 01 juli 2010 - 09:14

Fretjes zijn geweldig! Die wil ik later ook.

Ik heb nu een cavia die vind ik ook leuk! :D

#14 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 01 juli 2010 - 09:29

Joh, hamsters zijn juist hartstikke tof @ hierboven!
Je hebt gewoon de verkeerde gekocht, punt uit :P

Ik heb al 4 jaar zo'n beestje, dit is nu mijn tweede dan. En zolang je er tijd in wil steken, worden ze hartstikke tam. Mijn eerste die keek met mij tv, gewoon op mn schouder. En die at ook mee 's avonds. Hij lustte werkelijk alles, gewoon een gezellig beessie. Soms viel ie in slaap in t kuiltje van mijn elleboog, nou echt superschattig (L)
En deze tweede is ook goed tam geworden, die eet ook mee en je kunt hem gewoon uit zn kooi halen en n kwartiertje aaien. Daarna wil ie dan ook wel weer terug, lekker rennen. Maar hij is t gewend, doordat ik er tijd in steek. Na het aaien in het begin gewoon een snoepje geven, klaar.

Ik vind het echt geweldige beestjes, je kunt ze ook best n dag alleen laten en als je er geen zin in hebt vinden ze dat ook niet erg. Bovendien, ze stinken niet. Wij hebben hem in de keuken staan. Je zou zeggen dat dat ranzig is, maar je ruikt er helemaal niks van (mits je zijn kooi dan elke week schoonmaakt, uiteraard).

Dus ik zeg: Hamster!! :)

#15 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 01 juli 2010 - 09:32

Een degoe?

#16 -

Beginner

• Members

Gepost 01 juli 2010 - 09:40

Kom op. Geen parkiet? :rolleyes: Ik heb er hier 6 van die beessies en ze zijn leuk :D
Ze kunnen zich aardig aan je hechten, en die van mij vliegen achter me aan :P Het zijn acrobaten, en als je een koppeltje heb en je ze samen ziet kroelen dan wordt je gewoon verliefd. Maarja succes met je keuze :D

#17 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 01 juli 2010 - 09:43

En waarom geen cavia? Ik vind cavia's echt geweldig, haha!

Of zebravinkjes of zo, er zijn wel meer kleine vogeltjes dan alleen parkieten :).

#18 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 01 juli 2010 - 09:45

Bekijk Postreendje, op 01 juli 2010 - 08:21, zei:

Sin had van die toffe beesten, hoe heetten die nou ookalweer...?

Ik had Prairiehondjes,
dat zijn inderdaad geweldige beestjes!
Ze hebben alleen heel veel aandacht nodig,horen het meeste van de tjd vrij rond te kunnen lopen.
Kunnen agressief worden in de winter (vooral mannetjes kunnen echt doordraaien)
Ze zijn ontzettend eenkenning,mijn beestjes waren super aanhankelijk bij mij en Paul,maar konden behoorlijk vals reageren bij andere.
Je kunt met ze knuffelen,dingetjes aan en afleren,ze begroeten je elke morgen met wat geblaf op de achterpootjes :P

Dus het zjn super beestjes,maar je moet je goed inlezen voor je ze aanschaft!
Je kunt ze bijvoorbeeld niet zomaar knaagderen voer geven.

Geposte afbeelding
Geposte afbeelding

en fretjes blijven natuurlijk ook super,
alleen gaan die wel stinken,vooral als je een mannetje hebt.

#19 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 01 juli 2010 - 09:46

Fretjes zijn super, maar kostten ook veel tijd en ze kunnen enorm stinken.

Ik heb ook gerbils gehad en die waren geweldig, maar mijn ratten waren echt de bom. Chincilla's hebben volgens mij ook specifieke zorg nodig, net zoals prairiehondjes, maar daar weet ik het fijne niet van

#20 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 01 juli 2010 - 12:26

Cavia's zijn lief hoor! :D

Helaas is mijn cavia vanmorgen overleden. :(

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals