Ga naar inhoud

Wat vinden jullie van deze etenscombinatie?

34 replies to this topic

#1 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 12 juli 2010 - 21:54

Ik ga morgenavond koken voor het hele gezin, dus heb ik een combinatie gemaakt en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

(per persoon)
Een half kopje kippensoep met 2 stukjes stokbrood
Een halve Schnitzel
Gebakken aardappeltjes
Sla.

Iemand een alternatief voor de Schnitzel?
Ik geef ze dan ''kleine'' porties omdat het best veel is en verschillend.
Tips zijn welkom!

#2 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 12 juli 2010 - 21:57

De combinatie lijkt me best lekker. Ipv schnitzel zou je kip kunnen doen. Maar als ik een half kopje soep zou krijgen zou ik boos worden haha. Misschien gewoon in hele items denken?

#3 -

..

• Members

Gepost 12 juli 2010 - 22:02

hahahahaah sorry ik moest even om fabs lachen :P sorry.
Ik vind het wel geschikt. Maar idd, half kopje.. waarom :P kan je idd beter gewoon vol doen. Dat halve maakt dan ook niets uit.

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 12 juli 2010 - 22:02

ja ik zou ook gewoon normale porties doen.
dit is niet veel hoor.
als je uit eten gaat krijg je ook geen halve kop soep of een halve schnitzel haha.

#5 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 12 juli 2010 - 22:03

volgens mij kan je met dit menu überhaupt niet de fout in gaan :P
ja alleen meer soep en vlees dan

#6 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 12 juli 2010 - 22:05

Best veel en verschillend? Waar is de rest dan? :unsure:

Zoals gezegd: doe hele porties en dan is het prima. :) O ja, zijn er vegetariërs? Dan zou ik een paar schitzels vervangen voor schnitzels van Valess.

#7 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 12 juli 2010 - 22:07

ik snap het ook niet zo goed. Het is gewoon standaard eten... je kan een salade maken met dressing in plaats van sla, en de aardappeltjes kruiden ofzo.

#8 -

Happy Nurse

• Members

Gepost 12 juli 2010 - 22:46

Ik zou met honger van de tafel gaan!

#9 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 12 juli 2010 - 22:52

Ik vind het een saaie maar veilige combinatie. Geen halve porties geven, gewoon volle borden en kopjes.

#10 -

--

• Members

Gepost 12 juli 2010 - 23:14

Haha ik moet best lachen hierom..
hoezo is het veel?
Ik raak hier niet vol van dacht ik zo.. zoals gezegd.. alles gewoon hele porties doen.

#11 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 12 juli 2010 - 23:18

Idem dito.

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 12 juli 2010 - 23:19

Niks halveren, gewoon hele porties geven! Het is helemaal niet erg dat het misschien geen superspeciaal menu is, het is al heel wat om voor een heel gezin te koken als je dat niet gewend bent. Maak er gewoon wat lekkers van en zorg dat niemand met een lege buik van tafel gaat. Dus gewoon een lekkere kom kippensoep en een hele schnitzel. Desnoods zit er een kwartiertje tussen de soep en het hoofdgerecht als je bang bent dat ze het anders niet meer op krijgen. Als ze het te veel vinden, blijft het wel liggen, maar te weinig eten geven is nooit goed.

Ik ben zelf alleen niet zo'n fan van schnitzels, daarmee kan je hopeloos de fout in gaan en dan is het net of je een gepaneerde schoenzool eet - veel te taai. Je kan ook cordonbleu pakken ipv schnitzel om het net wat specialer te maken, dat is niet moeilijker om te maken dan schnitzels :) En vergeet vooral de sladressing niet, die maakt het helemaal af! Ik vind altijd dat je daar niet te zuinig mee moet zijn, want van die half droge sla krijg ik niet echt weg. Zou ook wat sausjes op tafel zetten voor bij die gebakken aardappeltjes. Niks moeilijks hoor, gewoon ketchup, mosterd, mayo, iets wat je al in huis hebt. En vergeet er niet wat zout op te doen na het bakken, anders zijn ze zo flauw :)

Succes met koken!

edit: ik zie dat je stokbrood bij de soep wil doen. Dan moet je er ook iets van kruidenboter ofzo bij doen eigenlijk, tenzij jullie je stokbrood altijd in de soep dopen natuurlijk.

#13 -

--

• Members

Gepost 12 juli 2010 - 23:37

Oh en champignon roomsaus bij de schnitzel is lekkerrrrrrr

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 12 juli 2010 - 23:42

Hmm, ik vind het een redelijk saai menu. Kan je niet een kookboek openslaan en wat leukers vinden? Ik ga altijd helemaal los als ik voor familie ga koken.
En idd, geen halve dingen, gewoon 1 soep en 1 schniztel.

#15 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 13 juli 2010 - 01:16

zoals iedereen al zegt, dit is echt niet veel hoor..

toen ik het las dacht ik in eerste instantie dat t niet serieus bedoelt was.
want hallo? een halve kop soep en een halve snitsel en dan wat sla.. en 2?!! stukjes stokbrood. dat is vrij weinig :P

#16 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 13 juli 2010 - 05:49

Kan het niet onbeperkt stokbrood zijn ofzo? Met soep is 2 stukjes wel lullig weinig haha
En verder vind ik alles door midden doen ook nogal raar?!

#17 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 13 juli 2010 - 06:56

En misschien een andere of extra groente ipv sla. Of gepofte aardappel ipv gebakken en wel gewoon sla. Maar dat is als je er wat meer moeite voor wil doen :P maar idd geen halve porties...

#18 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 13 juli 2010 - 07:27

Ik vind het ook erg simpel.
En ik zou ook niet accoord gaan met halve porties.

Ik zou er sowieso nog een warme groente bij nemen.
(boontjes met spekjes ofzo :P)
en dan ook nog een grote kom sla.

#19 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 13 juli 2010 - 08:09

Is het trouwens voor iets speciaals of gewoon zomaar?

#20 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 13 juli 2010 - 08:28

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar toen ik nog thuis woonde kookte ik bijna nooit en als ik dan een keer voor iedereen ging koken ging ik echt niet iets ingewikkelds maken. Ik was allang blij als ik voor 5 man genoeg en lekker eten op tafel kon zetten aangezien ik dus totaal geen ervaring had. Bovendien is er toch niks mis met simpel eten? Als het maar lekker is lijkt me.

Ik zou geen warme groente erbij doen, als je gewoon van alles door die sla gooit (cherrytomaatjes, stukjes komkommer, augurk, enz) dan eet ik zelf liever wat meer sla dan nog een andere groente erbij. :)

Als je het toch wat specialer wil maken, kan je ook ipv gewone gebakken aardappeltjes van die voorgekruide krieltjes nemen, die zijn erg lekker :)

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals