Ga naar inhoud

eten voor in vliegtuig

30 replies to this topic

#1 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 juli 2010 - 21:06

Morgen ga ik naar portugal en we vliegen echt precies rond etenstijd. Nu krijgen we in t vliegtuig geen warme maaltijd, maar we kunnen wel een sandwich kopen. Welke behoorlijk duur zijn en niet eens lekker.

Ik wil dus eten meenemen in het vliegtuig. Iets wat lekker, maar ook gezond is! Van te voren voorbereiden ofzo vind ik geen probleem, maar het moet natuurlijk wel goed blijven.

Ik ga morgen even naar de supermarkt, dus wat zal ik doen?

#2 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 juli 2010 - 21:08

Vanaf waar vlieg je? Anders zou ik gewoon ff langs de appie to go gaan op Schiphol :) Zijn er 2 voor de douane.

#3 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 21 juli 2010 - 21:11

of op schiphol eten

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 juli 2010 - 21:12

Bekijk PostNgiNeThemba, op 21 juli 2010 - 21:08, zei:

Vanaf waar vlieg je? Anders zou ik gewoon ff langs de appie to go gaan op Schiphol :) Zijn er 2 voor de douane.

Jaa dat is wel slim. Waar ergens zitten die?

#5 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 21 juli 2010 - 21:12

Ik maak altijd omelet met ingrediënten als ik op reis ga en die doe ik dan op volkorenbollen of meergranenbollen.

Dat is heerlijk om koud te eten en blijft ook lang goed.

Maar hoezo doe je zo moeilijk? Je neemt toch ook wel eens brood mee naar je werk of naar school? Dan zit het ook de hele dag in je tas :lol:
Of ben je juist op zoek naar iets speciaals?

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 juli 2010 - 21:14

Ja maar dan is het voor lunch, dus ik wilde nu iets avondeten-achtigs doen:P

#7 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 juli 2010 - 21:15

Ze zitten voor de douane, op Schiphol plaza. Je hebt zeg maar 2 'winkelstraten' die elk 1 kant op gaan, en als het goed is zit aan beide kanten eentje. Maar er zijn daar ook plattegronden te vinden dus dat moet wel goed gaan! :)

Je kan trouwens ook bij de Starbucks wat lekkers kopen, maar ja, dan ben je duur uit. En er zit ook zo'n Hema ding met hotdogs en belegde broodjes.

#8 -

Beginner

• Members

Gepost 21 juli 2010 - 21:16

Maak anders een pastasalade?

#9 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 juli 2010 - 21:22

En dan gewoon in zo'n tupbakje doen?

Ik zat ook te denken aan stukjes fruit in een bakje of wordt dat vies als dat lang uit de koelkast is?

#10 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 juli 2010 - 21:23

ik zou gewoon niet zo moeilijk doen en gewoon belegde bolletjes meenemen, een keertje brood ipv warm of bijzonder is toch helemaal geen ramp... lekker wat krentenbollen erbij.

#11 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 21 juli 2010 - 21:25

Bekijk Postvrijgezellige, op 21 juli 2010 - 21:14, zei:

Ja maar dan is het voor lunch, dus ik wilde nu iets avondeten-achtigs doen:P

Oooh etenstijds is bij mij een wijd begrip, dat kan ook lunch zijn :lol:
Maar ik heb daar schijt aan en ik eet gewoon brood dan met rauwkost
Anders ga je super moeilijk lopen doen op niets af, ik begrijp je niet hoor :lol:

En dan heb je zo'n leeg tupperware bakje de hele tijd bij je voor niets

Waarom neem je niet gewoon een stuk fruit mee i.p.v. het in stukjes te snijden?
Appels, sinaasappels, bananen, kun je allemaal prima eten zonder het vooraf te snijden

Ik gooi mijn tas altijd vol met dingen die je kunt opeten zonder dat je er moeite voor hoeft te doen en wat wel gezond is.
Bv. een zak wortelen (niet die geschrapte uit de koeling, maar gewoon normale bij de groente afdeling)
Even wassen voor je ze meeneemt en klaar

Is dit de eerste keer dat je reist en zelf je eten mee moet nemen?

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 juli 2010 - 21:26

Je kunt ook thuis 's middags warm eten, zodat je niet 2 keer brood eet. draai je het gewoon om.

#13 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 juli 2010 - 21:27

overigens, je mag geen bestek meenemen in het vliegtuig, dus dan is niet alles even handig...

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 juli 2010 - 21:35

Ik heb gewoon een sandwich gekocht in het vliegtuig, je betaald er wel iets meer voor maar daar kijk ik dan echt niet naar.

#15 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 juli 2010 - 21:37

Ik dacht dat je helemaal geen eten mee mocht nemen in het vliegtuig! :mellow: Of geld dat echt alleen maar voor vloeistoffen? Je mag serieus een bakje met eten mee nemen? Naaah ik zit elk jaar vet moeilijk te doen en te verhongeren!

#16 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 juli 2010 - 21:40

Je mag wel eten meenemen maar geen vloeistoffen.
Ik neem meestal iets van koeken mee ofzo, of een paar krentenbollen. Hangt er ook een beetje vanaf hoe lang de vlucht is.
En ik koop in het viegtuig altijd een flesje water.

#17 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 juli 2010 - 21:48

Eten mag je gewoon meenemen hoor, dus broodjes of een salade ofzo. Maarja je hebt geen bestek dus dan is een salade niet zo handig! Alleen vloeistoffen is zo'n gedoe. Je hoeft trouwens niet per se een flesje water te kopen, je mag ook gewoon een leeg flesje meenemen en die na de douane op de wc met water vullen :) Ik had zelf de laatste keer thuis zo'n baguette afgebakken en belegd met ham, kaas, sla, tomaat, komkommer en ei, stevig ingepakt in huishuidfolie en toen meegenomen, was geen probleem en erg lekker. Hou er wel rekening dat alles een beetje vreemd smaakt in het vliegtuig dus echt zo lekker als gewoon op de grond wordt het nooit ;)

#18 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 21 juli 2010 - 21:57

Bestek mag gewoon hoor.. Zolang het van plastic is. (zoals die wegwerpdingetjes).
Ik heb vorig jaar toen ik ook rond etenstijd vloog een lekkere bak salade gekocht (bij de appie-togo) met als bij-gerecht een wrap. Was erg lekker en best goed te doen! :)

#19 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 juli 2010 - 22:04

Eten mag je niet 'gewoon' meenemen. Dat is heel erg afhankelijk van het land waar je heen gaat. Sommige landen kunnen er echt heel erg moeilijk over doen. Controleer dit dus even goed, want ik weet niet hoe dat precies met Portugal zit. Pas ook zeker op met zaken als vleeswaren en fruit, want ook dit wordt niet overal toegelaten in het vliegtuig (ivm eventuele bacteriën).

#20 -

Rocking moderator

• Moderators

Gepost 21 juli 2010 - 22:10

Je moet echt uitkijken met eten in het vliegtuig hoor, want op plaats van bestemming staan vaak echt hoge straffen op het meenemen van eten/dierlijke producten, en soms moet je tas dan ook in quarantaine en krijg je een boete blablabla. Ik zou zeggen: koop gewoon lekker een broodje op het vliegveld, dan ben je van het gezeik af. Binnen Europa zal het wel meevallen, maar de regels zijn zoooo streng in Azië en Oceanië (ze zijn als de dood voor landbouwpesten of gevaarlijke stoffen en insecten) dat je echt een superhoge boete kunt krijgen.

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals