Ga naar inhoud

twee studentenverenigingen?

9 replies to this topic

#1 -

Beginner

• Members

Gepost 23 juli 2010 - 21:25

Hi meiden,

Ik weet niet of mensen hier ervaring mee hebben, of uberhaupt de behoefte toe gevoeld hebben!... Ik namelijk wel; ik zou graag bij twee studentenverenigingen willen.

De een zegt; Dit kan absoluut niet, dat staan ze niet toe. De ander zegt: da's oke, mits het niet van hetzelfde soort is (dus bijv. geen twee verschillende roeiverenigingen)

Ik wil graag bij de dansvereniging en turnvereniging in Utrecht, weet iemand of dit kan?

Thanks, alvast.

Groetjes, Sam

#2 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 23 juli 2010 - 21:31

het zal best kunnen, maar het lijkt me niet handig.

ze houden waarschijnlijk in dezelfde periode hun introductie, je hebt van beide verplichtingen, uitjes enzo

ik zou persoonlijk voor 1 studentensportvereniging kiezen en de andere sport gewoon niet in verenigingsverband doen (of iig niet zo'n hechte als studentenvereniging)

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 23 juli 2010 - 22:18

Nou dat kan volgens mij prima.

ik zat in mn 1e jaar ook bij een sportvereniging en die hadden wel activiteiten enzo maar niet echt dat het verplicht was. Het was makkelijk te combineren.

Kdenk dat eerder de vraag is of je 2 verenigingen met je studie kan combineren.

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 23 juli 2010 - 23:13

Ik zou het echt niet doen

ik ken wel wat mensen die bij 2 verenigingen zaten, dus bij mijn vereniging en dan vaak nog een sportvereniging (ik zit bij een internationale studentengezelligheidsvereniging). En dan aan t eind van t liedje kozen ze altijd voor 1van de 2 zegmaar.

terwijl mijn vereniging ook niet verplicht is enzo..

ik zou gewoon vol voor iets gaan. hoogstens beginnen met 2, zodat je bij allebei sfeer kan proeven en dan wat je t leukst vind kan kiezen.

je word gewoon gek in drukke periodes als je bij 2 verenigingen zit en nog je studie hebt joh!

#5 -

Beginner

• Members

Gepost 23 juli 2010 - 23:50

Het mag gewoon wel, ken wel mensen die hier in Rotterdam bij een gewone en een roeivereniging zaten. Maar wat Lotte al zegt, het kost (als je het 'goed' wilt doen) allebei veel tijd en dat combineren is lastig.

Zou dus gewoon voor 1 studenten(sport)vereniging kiezen en de ander puur als sport behouden (dus niet gezelligheid).

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 24 juli 2010 - 08:51

Ben het wel eens met Annemieke: Je moet ook denken aan je studie, je gaat beginnen in een nieuw jaar, nieuwe stad waarschijnlijk en alles is nieuw. Is dan 2 verenigingen handig?
Een vriendin van nij zit bij zo'n vereniging en die is er echt dag en nacht mee bezig zowat.

#7 -

Beginner

• Members

Gepost 24 juli 2010 - 10:46

Met sportverenigingen kan het lijkt mij opzich wel, al is het denk ik voor jou leuker om voor 1 ding vol te gaan. Twee gezelligheidsverenigingen (met introductie en eerstejaarsverplichtingen enzo) lijkt me dan weer wel een slecht idee.

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 24 juli 2010 - 11:51

Ik ken heel veel mensen die bij een een gezelligheidsvereniging en nog een internationale vereniging zitten bijvoorbeeld, zoals Lotte noemt. Of bij een sportvereniging.. En dat werkt bij sommige mensen echt prima, als je niet van allebei veel verplichtingen hebt en zo. Sommige hebben uiteindelijk alleen nog een jaarclub bij de ene vereniging. Maar twee sportverenigingen lijkt me vooral lastig met trainen en zo. Als je echt goed wil worden en er ook een leuke vereniging aan wil hebben (en nog wil studeren :P), lijkt me een het handigst.

#9 -

Beginner

• Members

Gepost 29 juli 2010 - 16:55

Jullie hebben gelijk, nu ik er wat langer over nadenk is het qua trainen inderdaad moeilijk te combineren.

Ik denk dat ik de introductie beide doe (de ene valt voor het schooljaar, die andere ín het schooljaar) en dan kies ik naar aanleiding daarvan!

Bedankt :) Eerste keer gaan studeren he, ben een beetje overenthousiast!

#10 -

Beginner

• Members

Gepost 29 juli 2010 - 18:41

Je moet jezelf inschatten dat kan ik niet voor je doen. Ik ben destijds bij 4 studentenverengingen gegaan. Desondanks heb ik mijn jaar zonder herkansingen gehaald, maar het was wel uitputtend en al halvewege het jaar heb ik er een vereniging uitgegooid en aan het eind van het jaar nog eens eentje, omdat verenigingen veel van je vragen (voornamelijk inzet vóór de vereniging zelf) en als je ze dat niet kan geven kan je er beter uitstappen. Het voordeel is dat jij bij twee sportverenigingen wil en die vragen over het algemeen heel wat minder tijd dan gezelligheidsverenigingen. Dus ik zou het gewoon proberen als ik jou was, maar je moet natuurlijk zelf beslissen. Succes!

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals