Ga naar inhoud

Zeker vijftien doden bij Loveparade Duisburg

63 replies to this topic

#21 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 juli 2010 - 00:14

Ja een paar van mijn collega's waren dr ook, maar die heb ik daarstraks al weer even gezien. Die hebben heel erg geluk gehad maar waren ook doodsbang zeiden ze, die hele massa mensen was in paniek en al.

brr eng idee hoor.

#22 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 juli 2010 - 09:30

Hoorde net al dat er een Nederlander bij zou zijn, man van 22
erg hoor en zoveel... Klinkt alsof het echt slecht geregeld is voor zo'n groot festival

#23 -

Sanne

• Members

Gepost 25 juli 2010 - 09:38

Normaal gesproken kwamen er tussen de 1 en 1,5 miljoen mensen op af en er was op dat terrein maximaal plek voor 500.000 mensen. Ze hebben toen het terrein vol was de toegang afgesloten, dus iedereen stond in die tunnel maar kon niet verder. Echt belachelijk, want vorig jaar zou het niet door gegaan zijn omdat er niet genoeg plek was voor al die mensen en dan doen ze het nu wel op zo'n terrein en dan ook nog met zo'n ingang. Dus het was inderdaad slecht geregeld.

#24 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 25 juli 2010 - 10:47

Dan zat die Nederlander zeker bij die twee 'extra' doden? Wat erg. :(
Ook zo jong allemaal, die mensen...

Ik ben wel blij dat ze gelijk erna alle nooduitgangen open hebben gezet. Alleen - hadden ze dat nou eerder gedaan!
Toen Stefan wegging vroeg hij aan een agent of hij wel hun veiligheid kon garanderen, want je moet uiteindelijk toch weer door de massa terug. Nou, die agent wist het niet... je moet maar zelf goed opletten.

Ooooh Stefan vertelde net dat het vlak achter hem was gebeurd. Hij was net op tijd de tunnel uit. :mellow:
Ik ben blij dat ik dit niet eerder wist, echt.
Hij heeft ook een filmpje gemaakt van de drukte in de tunnel op dat moment. Nou, ik ben benieuwd.

#25 -

Beginner

• Members

Gepost 25 juli 2010 - 11:14

Er komt vanaf nu geen loveparade meer volgens twitter. Ook jammer ergens, als het wel goed georganiseerd wordt is het zo'n mooi feest. Maar snap het wel, ook uit respect voor de slachtoffers.

#26 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 juli 2010 - 11:15

Ik moest ook meteen aan Stefan denken Maresa toen ik het hoorde op het nieuws.
Pff wel heftig :(

#27 -

Myrthe

• Members

Gepost 25 juli 2010 - 11:23

Ik vraag me af hoe hard moeten mensen dan tegen elkaar gaan duwen en trekken willen er doden vallen? Ik kan me niet goed inbeelden wat er dan gebeurd. Worden mensen dan gewoon geplet ofzo?

#28 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 juli 2010 - 11:26

ja of je valt en er wordt over je heen gelopen...

#29 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 juli 2010 - 11:26

Ja ze lopen elkaar onder de voeten en denken aan niemand anders meer dan henzelf. Je wilt daar weg en dus word de rest aan de kant geduwd en geplet.

#30 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 25 juli 2010 - 11:27

Vorig jaar was het aantal mensen al een probleem, dus het zit er echt dik in dat het niet meer komt inderdaad.
Zonde, het bestaat al sinds '89.

@ hierboven: ja, geplet inderdaad, of onder de voet gelopen. Stefan werd zelf tegen een hek aangeduwd. Maar het goede was dat hij nog niets had gedronken. In nuchtere toestand kun je een stuk beter kracht zetten, mensen weer van je af duwen en je schrap zetten als mensen druk op je uitoefenen.

#31 -

Myrthe

• Members

Gepost 25 juli 2010 - 11:27

o iel daar had ik nog helemaal niet aan gedacht, oh dat is echt verschrikkelijk gewoon.

#32 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 25 juli 2010 - 11:35

Jeetje wat erg zeg, ik heb hier helemaal niks over gehoord.
Ga je lekker een dagje feesten, gebeurt er dit.. Echt heel erg.

#33 -

Rocking moderator

• Moderators

Gepost 25 juli 2010 - 12:49

Ik vind het niet eens raar dat er doden zijn, vroeg of laat zou het een keer gebeuren. Echt heel erg dat dit is gebeurd.

#34 -

Beginner

• Members

Gepost 25 juli 2010 - 12:53

Bekijk PostMaresa, op 25 juli 2010 - 11:27, zei:

@ hierboven: ja, geplet inderdaad, of onder de voet gelopen. Stefan werd zelf tegen een hek aangeduwd. Maar het goede was dat hij nog niets had gedronken. In nuchtere toestand kun je een stuk beter kracht zetten, mensen weer van je af duwen en je schrap zetten als mensen druk op je uitoefenen.
Ja kijk dit maar even:
http://www.dumpert.n.../stampede_.html

#35 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 25 juli 2010 - 13:01

Dat filmpje is echt te erg. :o
Ooooh damn, als Stefan vijf minuten later weg was gegaan... ik moet er niet aan denken.

#36 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 juli 2010 - 13:02

Ik vind dat echt verschrikkelijk dat mensen dan nog gewoon filmen. Ja vet joh! ga liever mensen helpen ofzo. Krijg er helemaal de kriebels van als je die mensen ziet in dit filmpje, vooral die man op de grond. Kan me heel goed voorstellen dat mensen doodsbang worden vanzoiets. Dit zal wel vergelijkbaar zijn met gisteren dus. Het is toch ook gewoon stom dat zo'n terrein maar 1 vrij smalle ingang (en tegelijkertijd uitgang?) heeft.

#37 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 juli 2010 - 13:04

O dat filmpje.. wat een nachtmerrie zeg. Dat meisje ook, met dat bebloede gezicht brr.

#38 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 25 juli 2010 - 13:18

@ Kim: dat vind ik eerder bij zinloos geweld, in deze situatie snap ik het beter. Tenslotte is er niets wat je kunt doen in zo'n situatie. Aan mensen trekken helpt niet.

Maar goed, je filmpjes verkopen aan de NOS... dat vind ik wel ver gaan. Alles voor sensatie blijkbaar. Er stonden op de nieuwssites gisteren ook oproepen voor mensen die iemand kende die op het festival was, of je alsjeblieft hun nummer door wilde geven. Nou, ik weet dat Stefan daar absoluut geen behoefte aan heeft. Maar er zijn er genoeg die er graag op in gaan, ook al hebben ze er niet eens zo veel over te vertellen.

Wat een verschrikkelijk enge manier om dood te gaan. :(
Maar goed, als je ook ziet hoe druk het was: http://i27.tinypic.com/5d2i2q.jpg

#39 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 25 juli 2010 - 13:45

Het was daar ook heel druk, je ziet gewoon vette massa mensen. Met het wk was het ook erg druk, volgens mij bij Love parade wel 4 x zo druk. Ze hadden het wel beter moeten regelen, niet met honderen door een tunnel. Dan is het logisch toch dat het mis is gegaan, iemand hoeft maar te vallen of te gillen/schreeuwen en de hel breekt los :)

#40 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 juli 2010 - 14:10

Mja Maresa, trekken aan mensen helpt misschien niet maar ik vind het leed van anderen filmen ook niet echt goed. Dan bedoel ik dus wanneer het al echt uit de hand loopt, niet net als Stefan deed filmen dat het te vol is en het je niet zou verbazen. Op het moment dat het uit de hand loopt vind ik; helpen of wegwezen (als dat kan). Ik heb een hekel aan mensen die dus, zoals jij ook al omschrijft, filmpjes maken met het doel geld of bekendheid op te doen. Filmen vind ik alleen goed als bewijs.

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals