Ga naar inhoud

Kooktopic

koken

1679 replies to this topic

#1501 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 januari 2012 - 11:57

Ik ga morgen zelf pasta maken en zoek een lekkere saus voor hierbij. Het liefst met garnalen en geen rode saus. Iemand tips?

#1502 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 januari 2012 - 11:59

Ik zou een redelijk mild roomsausje doen, dan komt de garnaal ook wel tot zijn recht.

#1503 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 januari 2012 - 12:38

Taart staat in de oven! Ben heel benieuwd haha. Jammer dat hij zo lang in de koelkast moet straks :(

#1504 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 januari 2012 - 12:46

Wil inderdaad een roomsausje maar weet niet zo goed hoe ik dat maak en wat er nog bij kan. Dus is wel fijn als ik van een recept weet dat het ook echt lekker is.

Ben benieuwd C.

#1505 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 januari 2012 - 13:14

View PostJIL., on 01 januari 2012 - 19:38, said:

Hehe, had inderdaad 15 minuten gedaan, maar ze gingen van de onderkant lekken. Toen nog even omgedraaid. De smaak was goed, daar gaat het om :P
Nu natuurlijk al véél te laat, maar wat je ook kan doen tegen het lekken is een beetje maizena gebruiken. Bij de stukjes appel, rozijnen, suiker en kaneel mengsel doe ik vaak een schepje maizena. Dit bindt het vocht wat uit de appel komt en dan wordt het een gelei en drupt het niet uit je bladerdeeg.

#1506 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 januari 2012 - 13:24

Oh, da's handig Jelkje! Dankjewel!

@ FruityForest: ik heb zo geen recept paraat, maar zelf maak ik vaak óf iets met bloem + water = sausje óf slagroom = sausje. Tweede is minder gezond, maar wel echt romiger van smaak. Het eerste mengsel kun je kruiden met een klein beetje tuinkruidenboullion voor meer smaak. Als groente passen ui en prei wel redelijk bij een roomsausje. Bloemkool kan ook, maar daar houdt niet iedereen van.

Oh en op internet gebruiken ze ook wel eens crème fraîche als basis van roomsaus.
Edit: http://www.visrecept...ereiden/sauzen/ Voor meer sausjes.

@ Papzak: die taart klinkt goed, hopelijk lukt het ook. Is het vanwege een speciale gelegenheid of gewoon voor de lekker?

Deze post is bewerkt door JIL.: 02 januari 2012 - 13:27

#1507 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 januari 2012 - 13:36

Niet voor iets speciaals haha leek me gewoon leuk om ook een keer een taart te proberen :P

#1508 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 januari 2012 - 14:51

iemand tips?

ik heb nog boursin light kookroom spul in mn koelkast, en courgette die op moet. Wat kan ik daarbij doen wat lekker is? Ik eet van dat boursin spul nooit maar de bf had het laatst voor me gemaakt.

#1509 -

Sanne

• Members

Gepost 02 januari 2012 - 14:54

Risotto, of iets van pasta.

Deze post is bewerkt door Sannenas: 02 januari 2012 - 14:54

#1510 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 januari 2012 - 14:54

Ik maak wel vaker een sausje van kookroom, peper, zout, tijm en gerookte zalm. Denk dat ik de zalm gewoon vervang voor garnalen en dan met knoflook, bosui en champignon ofzo. Weet het anders ook niet zo goed.

#1511 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 januari 2012 - 15:01

@ shizzle: ik zou iets met volkorenpasta en kip of zalm doen, dat is er altijd wel lekker bij

#1512 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 januari 2012 - 15:03

risotto lijkt me er lekker bij! wij doen die 2 ingrediënten sowieso al vaak bij risoto dusja haha.
anders idd pasta met kip/vis?

#1513 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 januari 2012 - 15:04

Wij doen wel eens courgette met een blikje tonijn en pasta. En een uitje en 2 tomaten ofzo.

#1514 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 januari 2012 - 15:05

ieuw die boursin shit met risotto???? doen jullie dat echt??

ik zocht eigenlijk nog een groente die er goed bij kan. Misschien doe ik wel cherry tomaatjes en dan inderdaad kip.

@perle zoiezo volkorenpasta :D helemaal in het nieuwe jaar met alle goede voornemens enzo ;)

#1515 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 januari 2012 - 15:06

ja is dat niet dat creme freche achtige spul dan? anders weet ik niet precies wat je bedoelt

#1516 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 januari 2012 - 15:07

Posted Image

deze haha

#1517 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 januari 2012 - 15:12

euhmmm ik vind broccoli, paprika, cherrytomaatjes etc wel lekker erbij

hahahahaha ja sowieso goede voornemens :D

#1518 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 januari 2012 - 15:15

Champignons kunnen er ook goed bij!

En ik snap ook niet hoe je crème fraiche in risotto gebruikt? Ipv bouillon toch niet?

#1519 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 02 januari 2012 - 15:47

Jaaa die saus is superlekker met pasta met kastanjechampginons en gerookte ham, mmmm. Alhoewel met creme fraiche ook al super lekker is want dan krijgt dat die rooksmaak :P

Met garnalen en pasta is ook heel lekker met die boursin vind ik!
Maar ik vind het ook lekker bij gebakken aardappeltjes en een kipfilet en sperzieboontjes, als sausje.

#1520 -

Sanne

• Members

Gepost 02 januari 2012 - 15:47

@crush Nee, eerst de risotto maken met de bouillon en dan pas op het laatst de boursin erbij doen.

Deze post is bewerkt door Sannenas: 02 januari 2012 - 15:48

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals