Ga naar inhoud

Het autorijles & examen topic #6

910 replies to this topic

#1 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 04 november 2010 - 15:24

Hier een nieuw topic omdat het oude op 100 pagina's zat.

Vertel je leuke/minder leuke verhalen over rijles, TTT (theorie)examen etc.

(moet dat lijstje van wanneer iedereen geslaagd is er nog bij, wordt toch niet meer bijgehouden :P)

Geposte afbeelding

#2 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 november 2010 - 15:38

@ vorige topic: echt balen zeg dat je gezakt bent.
was je misschien te zenuwachtig waardoor het niet helemaal goed ging?

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 november 2010 - 15:52

Brr ik ben toch nog altijd een beetje zenuwachtig als ik moet rijden. Vooral omdat het vorige week weer minder goed ging enzo..

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 november 2010 - 15:54

bij mij ging het vandaag zo stom!!

ik wilde wegrijden, en het ging gewoon niet, eerst sloeg die twee keer weer af en toen ineens nog een keer keihard op de weg, terwijl het voorgaande lessen zo goed ging, haha ik zeg ook tegen haar van ja sorry haha, het is me nog nooit gebeurd zo zelfs mijn eerste les niet.

baalde enorm, gelukkig ging de rest van mijn les hartstikke goed :D

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 november 2010 - 15:56

Haha ik haat dat ook zo erg als ie afslaat.. Vorige les echt nog bijna in mn straat, toen ik naar huis reed. Ik had echt ineens die feeling niet meer ofzo :P

#6 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 04 november 2010 - 16:32

Ik maakte juist best wel veel andere blunders, afslaan is me misschien 3x gebeurd in al die lessen!

#7 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 04 november 2010 - 16:38

Hoeveel lessen heb jij gehad Richtje?

Ik had vandaag ook weer rijles.
Bij mij is ie 1x afgeslagen en dat was omdat ik op een heel druk kruispunt helemaal in paniek raakte en dus ook nog in zn 3 schakelde ipv in zn 2 ofzoiets en ik kon de koppeling niet vinden omdat mijn instructeur die al ingetrapt had.
Verder heb ik hem nog geen ene keer af laten slaan en maak ik indd andere blunders.

Zoals vandaag, dan moet ik een rotonde op en dan raak ik zo in paniek van het remmen, terugschakelen, kijken, opletten, richtingaawijzer, dat ik ben vergeten welke kant ik op moet of hoever ik de rotonde al over ben. En dan rijd ik dus lekker verder terwijl mn richtingaanwijzer naar rechts aan staat.

Ik haaat het echt als er iets echt compleet fout gaat. Dan kan ik echt wel janken en heb ik er gelijk geen zin meer in. Maar hij zei dat t vandaag heel goed ging :D Moest nu ook zelf spiegels kijken enz.

Vinden jullie het rouwens ook altijd zo kut als je mensen moet thuisbrengen? ik voel me dan echt zo onervaren en dan word ik extra zenuwachtig, omdat diegene gaat opletten.

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 november 2010 - 16:44

Hoeveel lessen heb jij al gehad dan gameover?

ik heb een paar keer iemand moeten ophalen maar dat vond ik niet zo erg, ben trouwens helemaal niet zo zenuwachtig.

soms ben ik wel te traag met bepaalde dingen, maar het gaat gelukkig steeds beter het schakelen ook, ben ik dinsdag mee begonnen en heb het best al wel een beetje onder de knie.

vandaag mocht ik hellingproef doen voor het eerst, dat was wel irritant, de eerste keer ging goed, en die twee keer erna niet.

maargoed ik ben ook nog maar kort bezig dus dan kan dat gebeuren he :P

#9 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 08 november 2010 - 10:34

Theorie examen gehaald :D :D
Had 2fout, ben zo blij!! :D

#10 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 november 2010 - 10:36

oooh daar zie ik nou het meest tegenop he hahah!

gefeliciteerd, heb je die tenminste binnen! :D

was het je eerste keer?

ik had een rijles afspraak staan voor vandaag maar ging helaas niet door, haar man had perongeluk al iemand gepland bij haar :(

nu donderdag weer:)

#11 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 08 november 2010 - 10:47

Ja eerste keer :D .
Waar zie je het meest tegen op,neem aan dat je theorie bedoeld. Ik dacht ook dat het moeilijker zou zijn dan die examens op internet bijvoorbeeld, maar dat viel echt mee ;) ..

Nu van de week weer een afspraken om te lessen, en zo snel mogelijk me rijbewijs :P

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 november 2010 - 10:49

ik zie gewoon tegen de theorie op inderdaad.
het leren enzo, en dan vervolgens keihard zakken.

ik kan best wel goed leren, maargoed aangezien iedereen in mijn omgeving zakt als een baksteen.
dan ga je toch wel even nadenken.

ik hoop dat ik wel snel mag voor mij theorie, ben nu vier weken bezig en heb 8 lessen gehad :)

heb jij heeeeeeeeel veel geleerd dan of valt het nog mee?

#13 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 08 november 2010 - 10:51

Wat heb jij tot nu toe allemaal al gedaan dan?/wat mag je

Ik heb nu 8u les gehad waarvan 1,5 intake. Dus 6,5 uur echt rijles. Ik moest donderdag en vrijdag rijden en ik had die week al steeds tegen iedereen lopen zeuren dat ik niks mocht enz en nog steeds niks nieuws erbij mocht leren. Vanaf les 1 moest ik gewoon schakelen, gas en sturen. Na 2 lessen erna ofzo moest ik erbij gaan remmen.
En nu ging ik dus donderdag rijden en toen moest ik ook spiegels gaan kijken. Dus ik was blij dat ik wat erbij gedaabn had. Dacht al van nou dan zal ik nu wel weer 3 lessen niks erbij gaan doen. Ging ik dus vrijdag achteruit inparkeren en de snelweg op :P
Ineens in 2 lessen een hele stap vooruit dus..

Ik zie ook wel op tegen mn theorie. Heb 'm 17 december.. Heb wel al heel goed geleerd, maar nu íe ook gepland staat heb je echt iets om naar toe te leren. De vragen opzich komen wel goed, maar ik kan nooit tegen die tijdsdruk.

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 november 2010 - 11:16

Zooooo ik mocht de eerste 2 lessen alleen maar gas geven en sturen.
daarna mocht ik de koppeling erbij gebruiken bij zon 3 lessen,
bij de 4e leerde ik echt stoppen en wegrijden steeds met remmen, en daarna mocht ik erbij schakelen.
en heb mijn laatste les ook een helling proef geoefend, maar ben nog niet op de snel weg ofzo geweest.
ben nu wel 3x in zwolle geweest.

wat een verschil zeg qua rijscholen

#15 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 08 november 2010 - 11:25

Ik mocht les 1 alles al doen, behalve het kijken. Maar dat kwam er in les 2 meteen al bij haha.

#16 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 november 2010 - 11:26

Toendertijd: mocht ik de eerste les, koppeling, gas en remmen
en dan langzaamaan bijz. verrichtingen en spiegelen.
Rond de 15e les had ik alles al gehad.

#17 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 november 2010 - 11:44

Bekijk PostGameover, op 04 november 2010 - 16:38, zei:

Hoeveel lessen heb jij gehad Richtje?

Ik had vandaag ook weer rijles.
Bij mij is ie 1x afgeslagen en dat was omdat ik op een heel druk kruispunt helemaal in paniek raakte en dus ook nog in zn 3 schakelde ipv in zn 2 ofzoiets en ik kon de koppeling niet vinden omdat mijn instructeur die al ingetrapt had.
Verder heb ik hem nog geen ene keer af laten slaan en maak ik indd andere blunders.

Zoals vandaag, dan moet ik een rotonde op en dan raak ik zo in paniek van het remmen, terugschakelen, kijken, opletten, richtingaawijzer, dat ik ben vergeten welke kant ik op moet of hoever ik de rotonde al over ben. En dan rijd ik dus lekker verder terwijl mn richtingaanwijzer naar rechts aan staat.

Ik haaat het echt als er iets echt compleet fout gaat. Dan kan ik echt wel janken en heb ik er gelijk geen zin meer in. Maar hij zei dat t
vandaag heel goed ging :D Moest nu ook zelf spiegels kijken enz.

Vinden jullie het rouwens ook altijd zo kut als je mensen moet thuisbrengen? ik voel me dan echt zo onervaren en dan word ik extra zenuwachtig, omdat diegene gaat opletten.
Ik had er toen 9 gehad, nu 11.
Ik herken dat met die rotondes wel hoor, dat je er dan middenop rijdt en dan moet je ineens hem bijv in zijn 2 zetten en dan ongeveer tegelijkertijd je richtingaanwijzer doen, dan kan ik dat echt niet haha :P
Ik haatte het eerst ook als er iets fout ging maar het hoort er allemaal bij, iedereen is zo begonnen!

#18 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 november 2010 - 12:11

soms heb ik daar moeite mee, en soms gaat het ineens gewoon goed, zo raar is dat, maar gewoon oefenen, oefenen en nog eens oefenen en dan gaat het vanzelf toen

#19 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 november 2010 - 17:37

Ik voel me echt een bitch. Een vriendin van mij heeft in 1x haar rijbewijs gehaald maar ik kan toch niet helemaal trots en blij voor haar zijn ofzo. Ik heb er 5x over gedaan en ik ben altijd heel jaloers als ik hoor dat mensen in 1x slagen, kinderachtig he...

#20 -

Marlou

• Members

Gepost 08 november 2010 - 17:40

Dat is wel gemeen ja vind ik. :P

Als een vriendin niet blij voor mij kan zijn haha. :P Heb voor al m'n goede vriendinnen toen een cadeau gekocht als ze slaagde.

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals