Ga naar inhoud

Met de Wii op internet: hoe?

7 replies to this topic

#1 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 november 2010 - 15:57

Het schijnt dat je met de Wii ook op internet kan om bijvoorbeeld het weer te zien e.d., alleen ik heb totaal geen idee hoe dit moet.
Wij hebben thuis zelf een draadloze internetverbinding en als ik de wii opdracht geef om te zoeken naar internetverbindingen, dan vind hij deze wel.

Maar wanneer ik de verbinding dan ga testen, klopt er toch iets niet,want hij doet t niet!!

Is er iemand die hier met haar Wii wel op internet kan?
Hoe doe je dit dan??

#2 -

Ellen

• Members

Gepost 16 november 2010 - 15:59

Dat weet Cindy (Sin) sowieso, die doet dat ook wel eens

#3 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 16 november 2010 - 17:17

Heb je wel in die shop het internetkanaal gedownload?

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 17 november 2010 - 01:07

nou, mijnvriend kijkt hier toevallig mee, zijn antwoord:

Heya,

Ikzelf heb internet op mijn wii en heb toevallig wat ervaring met allerlei soort van dit probleempjes. Even wat vraagjes:
- Heb je een wachtwoord op je draadloos internet?
- Is het een provider aangegeven router of zelf gekocht in de winkel?
- Is je wii omgebouwd?
- Is je wii redelijk up to date?( ik weet dat je niet kan updaten zonder internet maar in een van de eerste wii versies zat een update fout... )
- Is het een redelijk nieuwe router?( weet je toevallig wanneer je deze hebt aangeschaft? voor of na 2005? ) Als je hierover twijfelt kan je even het type nummer opgeven dan zoek ik dat even na in een database.

tsja veel vraagjes maar dan sluiten we in een keer een boel opties uit.. :unsure:

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 17 november 2010 - 13:19

Bekijk PostBehanglijm, op 17 november 2010 - 01:07, zei:

nou, mijnvriend kijkt hier toevallig mee, zijn antwoord:

Heya,

Ikzelf heb internet op mijn wii en heb toevallig wat ervaring met allerlei soort van dit probleempjes. Even wat vraagjes:
- Heb je een wachtwoord op je draadloos internet?
Ja, dat verschilt per computer. Want er is een netwerk aangelegd zeg maar. Zo kan ik ook met mijn laptop op het netwerk komen.
- Is het een provider aangegeven router of zelf gekocht in de winkel?
Door een provider
- Is je wii omgebouwd?
Nee
- Is je wii redelijk up to date?( ik weet dat je niet kan updaten zonder internet maar in een van de eerste wii versies zat een update fout... )
Volgens mij wel
- Is het een redelijk nieuwe router?( weet je toevallig wanneer je deze hebt aangeschaft? voor of na 2005? ) Als je hierover twijfelt kan je even het type nummer opgeven dan zoek ik dat even na in een database.
Volgens mijn moeder na 2005.

tsja veel vraagjes maar dan sluiten we in een keer een boel opties uit.. :unsure:

#6 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 17 november 2010 - 14:06

In de handleiding staat ook hoe het moet! :) Je hebt wel een draadloos kastje/draadloze router nodig.

Je wachtwoord kun je op een gegeven moment dan ook gewoon invoeren.

#7 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 17 november 2010 - 16:39

Bekijk PostEllentjah, op 16 november 2010 - 15:59, zei:

Dat weet Cindy (Sin) sowieso, die doet dat ook wel eens
Ik heb geen idee,mijn meneer heeft dat gedaan :P
Zal hem eens vragen als hij thuis komt.

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 november 2010 - 11:38

mm,, Ik denk dat we het probleem verkeerd bekijken. Het lijkt mij een te moderne beveiliging voor de wii. aangezien je op iedere computer een ander wachtwoord gebruikt. De wii ondersteund alleen de meest gebruikte protocollen:
WEP
WPA - PSK (TKIP)
WPA - PSK (AES)
WPA2 - PSK (AES)
Dit is op de router ingesteld. Is dit door de internet provider aangesloten? Welke provider heb je? Zou je het type van je router toch kunnen vermelden dan bekijk ik de mogelijke beveiligingen die daarop zitten eens.
:unsure:

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals