Ga naar inhoud

Interrail-topic

20 replies to this topic

#1 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 december 2010 - 21:11

Hoi allemaal,

Ik zit al een beetje na te denken over de zomervakantie van 2011 (je moet ergens over dromen), en ik ben van plan om te gaan interrailen met m'n lover. MAAR dat hebben we nog nooit gedaan en daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen/tips/verhalen/do's en don'ts.

Aan http://www.interrailen.nl/ had ik niet zoveel :P

Dus adviezen etc. graaaag! :D Welke steden zijn de moeite waard, hoe hotels/hostels boeken etc?

#2 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 december 2010 - 21:21

Ik heb heeeeel kort geinterraild. 5 dagen, haha.
Maar ik weet niet welke kant je op wil?
Nja steden in Europa die ik zeer de moeite waard vind:
Berlijn, Praag, Florence, Luzern.

Ik zou als ik jou was niet in een massaal groot hostel gaan zitten als A&O Hostels in Duitsland. Totaaaaaaaal niet gezellig, en is gewoon echt stom. Ik zou eerder gaan voor een klein knus hostel. Ook al is het dan misschien ietsje minder schoon, want daar viel niet van te zeggen in dat grote hostel. Maar ik vond het gewoon echt niks!

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 december 2010 - 21:27

Hm het idee is Berlijn, Rome, Milaan, Barcelona/Madrid etc misschien Londen. Dus niet echt Oostblok.
Ben zelf ook al in Londen, Berlijn, Rome, Florence, Praag, Parijs, Luzern etc. geweest

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 december 2010 - 21:47

Ik heb twee jaar geleden ook geinterraild, wij zijn bijna 3 weken weggeweest geloof ik. Ik kan je dus wel wat tips geven, maar ligt er natuurlijk aan wat voor specifieke vragen je hebt.

Wat ik overigens wel vond was dat de kleinste steden het leukst waren. Zo waren wij naar Berlijn, Dresden, Praag, Wenen, Florence, een klein dorpje in Zwitserland en daarna is mijn (ex)vriend nog naar Parijs gegaan en ik naar huis. Maar we vonden Dresden echt veruit het leukst, hoewel we daar de minste informatie over hadden opgezocht. Mijn grootste tip is dus: laat je verrassen! Plan niet alles uit, kijk wat op de route ligt en of dat misschien het bezoeken waard is.

#5 -

Rocking moderator

• Moderators

Gepost 14 december 2010 - 21:48

Heb zelf wel aardig veel reizen gemaakt, maar ik ben er achtergekomen dat losse kaartjes kopen in het land zelf echt VEEL goedkoper is dan een interrail ticket. In Italië bijv. is van Milaan naar Genua maar iets van 8 euro, terwijl een interrail ticket voor een week in de honderden euro's loopt en dat is zo zonde! Het is veel makkelijker en goedkoper om gewoon op de plek waar je bent gewoon een 'lokaal' treinkaartje te kopen, dan hoef je ook niets van tevoren te boeken.

Ik vond zelf Genua echt fantastisch en veel leuker dan het grotere Milaan. Ook Siena, een kleiner plaatsje ten zuiden van Florence, was echt een grote verrassing. Zo zijn het inderdaad de 'underdogs' die in the end net iets meer bieden, dus idd zoals Britt zegt: laat je verrassen.

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 december 2010 - 21:49

Jaaaaa treinkaartjes in Italie kosten idd geen drol! Dat was mijn bijdrage, want verder heb ik geen trein ervaring :P.

#7 -

Myrthe

• Members

Gepost 14 december 2010 - 22:14

Ik ben geen trein expert maar de auto slaaptrein naar zuid frankrijk en weer terug is echt geen aanrader! Je doet geen oog dicht en je wordt van de ene naar de andere kant gegooid. Maar ik neem aan dat je niet met de auto gaat dus voegt deze bijdrage ook niet veel toe.

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 december 2010 - 22:28

Milaan vond ik zelf ook niet echt geweldig, maar Siena en Lucca zijn wel gaaf, net als Florence. Vind Madrid ook een toffe stad (ook in de zomer, net als Rome en zo, laat je niet afschrikken door horrorverhalen over het weer). Maar is het niet wat veel om dat allemaal in 1 vakantie te proppen? Ik zou meer tijd nemen om bijvoorbeeld door 1 land te trekken. Naar Berlijn of Londen kun je ook voor een weekendje.

#9 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 december 2010 - 22:32

Ik heb 2x interrail gedaan, eerste keer Gelsenkirchen - Kopenhagen - Hamelen - Bamberg - Innsbruck - Lausanne - Titisee. Kopenhagen & Innsbruck & Lausanne waren echt heel tof iig.
De tweede keer hebben we oostblok gedaan, dus niet echt jouw ding geloof ik :P. Dat was iig Praag - Krakow - Wenen - Budapest - Bled - Venetie - Milaan - Nice/Monaco/Cannes. Wenen is echt tof, was daar ook echt in een heel leuk hostel, kan het adres nog wel een x opzoeken als je die kant op wil :). Milaan & Nice waren ook wel prima.

Ikzelf kan prima slapen in nachttreinen, maar ik slaap zelfs zittend, dusja :P. Verder zou ik gewoon de Lonely planet Europe on a shoestring kopen, geweldige reisgids voor als je op interrail bent :D weeg alleen wel een kilo, dusja.

Ehm.. verder qua slaapplekken, ik vond de combi kamperen/hostels wel fijn, maar ik ben echt een kampeerliefhebber :P.

#10 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 14 december 2010 - 22:36

Wat Maaike zegt is zeker waar! Wij waren echt heel veel geld kwijt voor een interrailticket en daar kwam nog meer geld bij voor reserveringen en dergelijke. Dus ik zou ook gewoon losse kaartjes kopen, dat is vaak veel goedkoper. Zeker als je gewoon wat langer in steden wilt blijven hangen ipv iedere dag reizen!

#11 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 15 december 2010 - 10:17

Als je een ISIC of een CJP pas hebt dan krijg je ook heel vaak korting!!

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 15 december 2010 - 10:22

Ik heb afgelopen jaar interrail gedaan en dit jaar weer. Je moet goed kijken waar je heen wilt en hoe duur treinkaartjes daar zijn. Ik ben afgelopen jaar naar zwitserland/italie/frankrijk geweest en als je nog jonger dan 25 bent heb je een goedkoper kaartje. Ik had 10 dagen binnen 22 dagen voor 240 euro en ik heb dat er zeker uitgehaald. We gingen eerst met ice naar basel en die kost normaal al 75 euro voor enkeltje dus dan zit je al op 150 euro. En reserveren kost 3 euro per stoel. Zo hebben wij nog wel meer lange afstandstreinen genomen door te reserveren voor 1 euro die normaal veel duurder zijn. En we hebben de golden pass trein genomen via zwitserland. Er staat overal op sites dat die rit niet in de pas zit maar toen we daar kwamen mochten we gewoon mee terwijl normaal een enkeltje 50 euro kost.
Dit jaar willen we naar scandinavie en dat zijn ook veel lange afstanden en we gaan dan met CNL en die is vrij duur als je slaapplek wil maar met interrail pas is reserveren 'maar' 15/30e.
Wij hebben wel die 3 weken gekampeerd wat ook aardig wat in de prijs scheelt. En een fijne site is voor treintijden:
http://hafas.bene-sy...exe/nn?L=profi en voor informatie http://nederlands.in...way-netherlands

#13 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 december 2010 - 16:12

Bedankt voor alle reacties alvast!

@Tessa; heb je voor die reizen zo'n interrail-pas gekocht of alle afstanden los geboekt/gekocht?

@Judith; supergoede info op die sites, bedankt!

Londen hoeft sowieso niet. We twijfelen nog over Berlijn, omdat het helemaal in de uithoek ligt van wat we willen en daar kunnen we altijd nog een weekendje heen ooit :P
We willen vooral Italie, Spanje en beetje Zuid-Europa dus.

Ik ben gewoon een noob met al die internationale treininfo, dus alle tips zijn welkom.

Lijkt me wel superrrrrleuk :D

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 december 2010 - 16:18

Ik snap nooit of interrail nou alleen is als je zo´n ticket koopt, of dat ze daarmee gewoon internationale treinreizen maken bedoelen haha :(.

ik ben iig afgelopen jaar met mn vriend naar Italie geweest, gewoon vliegend naar Bologna.
Maar toen hebben we daar 10 dagen rondgereisd met de trein. dus gewoon daar kaartjes gekocht enzo. en we waren echt geen drol kwijt!!!

We zijn van Bologna (leuk!!!) naar Florence (nog geweldiger, maar ik weet dat jij daar ook zo´n fan van bent ;) ) naar Luca gegaan. En toen terug naar bologna. Luca eigenlijk vooral omdat we dan vlakbij t strand waren, dus Viareggio.

Ben met mn ouders x in Sienna geweest, en dat vond ik ook echt een hele hele toffe stad! Ze hebben daar 2 x per jaar die paardenraces, dat is echt een volksfeest. echt heel tof, de moeite waard om te kijken of je daarheen kunt!

Maar heb verder niet zoveel te vertellen, behalve dat t reizen met de trein daar echt neit duur is en prima te regelen. Ik zou dus gewoon veel losse kaartjes kopen enzo :)

#15 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 december 2010 - 16:23

Ja oke, maar ik ga sowieso niet vliegen.
Dus de reis naar Nederland - Italie is sowieso al heel duur denk ik :/

#16 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 december 2010 - 16:25

Eurolines bus? En dan in Italie gewoon losse kaartjes kopen? In Italie heb je wel veel regio's waar sommige treinen maar 1 keer per dag rijden of zo, dat is wel iets om rekening mee te houden :P

#17 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 december 2010 - 16:55

Ik had idd zo'n interrailpas, vond ik wel chill, maar volgens mij had het wel goedkoper gekund zonder! Alhoewel het in Frankrijk wel echt achterlijk duur is, maargoed, wij moesten daar ook nog best wel veel toeslagen betalen.

Ik geloof dat ik voor 3 weken inc. ticket/slapen/eten/musea etc. rond de 1000 euro kwijt was, maar dat was het driedubbel waard.

#18 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 december 2010 - 17:07

Bekijk Postrozelotje, op 16 december 2010 - 16:18, zei:

Ik snap nooit of interrail nou alleen is als je zo´n ticket koopt, of dat ze daarmee gewoon internationale treinreizen maken bedoelen haha :(.

ik ben iig afgelopen jaar met mn vriend naar Italie geweest, gewoon vliegend naar Bologna.
Maar toen hebben we daar 10 dagen rondgereisd met de trein. dus gewoon daar kaartjes gekocht enzo. en we waren echt geen drol kwijt!!!

We zijn van Bologna (leuk!!!) naar Florence (nog geweldiger, maar ik weet dat jij daar ook zo´n fan van bent ;) ) naar Luca gegaan. En toen terug naar bologna. Luca eigenlijk vooral omdat we dan vlakbij t strand waren, dus Viareggio.

Ben met mn ouders x in Sienna geweest, en dat vond ik ook echt een hele hele toffe stad! Ze hebben daar 2 x per jaar die paardenraces, dat is echt een volksfeest. echt heel tof, de moeite waard om te kijken of je daarheen kunt!

Maar heb verder niet zoveel te vertellen, behalve dat t reizen met de trein daar echt neit duur is en prima te regelen. Ik zou dus gewoon veel losse kaartjes kopen enzo :)

Ah Lotte, dit is precies wat ik wil! Lijkt me zo leuk.. Maar in Italie ben je voor losse kaartjes dus echt super weinig kwijt? En waar hebben jullie dan geslapen? Hostels of goedkope hotelletjes?

#19 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 december 2010 - 17:12

Nouja superrweinig ook weer niet eigenlijk (ik was laatst in Polen, daar is het echt superweinig bv haha), maar wel echt beduidend minder dan in NL!! Gewoon heel goed te doen zegmaar :)

We hebben vooral goedkope hotelletjes geslapen, onze ervaring was dat doublerooms snel vol zitten en helemaal niet zoveel goedkoper zijn.
En dan liever voor een paar euro meer een hotelletje met eigen badkamer ;)

In bologna en florence hadden we echt fijne hotels, als je daarheen gaat moet je maar ff pmen tegen die tijd!

En booking.com goed in de gaten houden!

Was heel leuk, gewoon paar dagen de tijd in een stad en dan lekker met de trein weer door. We keken dan net voordat we weggingen in t hotel ff op internet waar we precies heenmoesten in de volgende stad hihi, echt fijn. En we hadden zulke goedkope tickets.
T enige nadeel is dat je dus 'terug' moet reizen naar de stad waar je vandaan vliegt.

(haha ik post hier bijna tzelfde als ik vakantieplannentopic, ik raakte net ook al in de war welk topic ik was :P)

#20 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 december 2010 - 17:14

Ok, super, zal ik doen mochten we inderdaad naar italie gaan!
In principe zou je natuurlijk ook naar bologna kunnen vliegen en vervolgens vanaf rome (bijv.) terug kunnen vliegen, dan zou je niet naar de stad terug hoeven. Maar thanks voor de tips! Zal het onthouden

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals