Ga naar inhoud

Het schoonmaak topic

138 replies to this topic

#1 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 09 februari 2011 - 09:21

Oh dat is leuk om te horen :D. Ik ben ook niet vies hoor. Er staat geen vaat op het aanrecht en ik heb geen schimmel in huis en er ligt niet veel troep maar dat komt omdat Daan veel opruimt (ik doe eigenlijk alles boven en hij ruimt op en stofzuigt). Ik doe het huis ook elke week gewoon, maak alles schoon maar ik moet mezelf wel dwingen. Ik doe niet meer dan nodig, als ik hoor dat sommige mensen elke dag stofzuigen en 2x per week de badkamer schoonmaken, dat zie je mij niet doen (nou doe ik dat sowieso bijna nooit door Daan). Ik ben vooral een sloddervos, ik wil wel gewoon een schone keuken/badkamer.

#2 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 februari 2011 - 09:28

hihi,Lilian.
Ik vind het grappig dat je zegt:"sommige mensen poetsen wel 2 keer in de week de badkamer!"
Terwijl ik 2 keer echt weinig vind.Ik poets die elke dag en de wc beneden 2 keer per dag.
(natuurlijk weet ik dat dat redelijk belachelijk is,maar ik vond het contrast zo grappig)

#3 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 09 februari 2011 - 09:34

2x per dag???? Wow! Ik doe de badkamer (wasbak, kranen, bad, douche) 1x per week en dat vind ik genoeg.

Ik doe het toilet 2x in de week. 1x helemaal (met onderkant van de pot) de andere keer snel een doekje erover en wat chloor. En beneden ga ik nooit naar het toilet (dat zit naast de voordeur en dat vind ik te koud hahaha), dus dat doe ik vaak als er bezoek is geweest.

Maar ik vind het sowieso een verschil dat jij thuis bent en een kind hebt. Ik denk dat als ik een kind had ik het nog schoner zou maken (want als je kind in bad zit kun je ook wel een doekje door de wasbak halen en het toilet doen). Maar dan nog wordt mijn toilet niet 2x per dag schoongemaakt gok ik.

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 februari 2011 - 09:46

Ik ga ook niet beneden naar de wc. maar ik ben vies van mijn gasten :P
mijn douche zal ook wel viezer worden dan de jouwe,omdat mijn zoon nogal los gaat in de douche. En hier is natuurlijk altijd iemand thuis.
Ik MOET echt elke dag zuigen en soms 2 keer.Je ontkomt gewoon niet aan rommel en viezigheid(vooral nu het buiten lekker is en Noah van buiten naar binnen rent en terug)Ik red het vaak niet eens om op een dag beneden alles gepoetst en opgeruimd te krijgen zoals ik het wil.

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 februari 2011 - 09:52

Wij zijn met z'n 5en in huis, en wij maken ook regelmatig alles schoon. WC's elke dag en badkamer zeker 2 tot 3x per week grondig, en elke dag doekjes er door heen enzo. Stofzuigen ook elke dag, of even vegen.

#6 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 09 februari 2011 - 09:54

Oh ik ben niet vies van mijn gasten, maar als het toilet vaker gebruikt wordt moet het ook vaker schoongemaakt worden (en wij zijn alleen 's avonds + weekend thuis).

Onze douche wordt nauwelijks vies, we hebben geen douchewand of -gordijn (ik vind die gordijnen zo smerig en we moeten een wand op maat en dat is duur, kun je voor op vakantie :P), dus alleen de vloer wordt nat. Die wordt elke dag met een trekkertje afgenomen en de wanden en kranen doe ik dan 1x in de week.

Ik denk dat jouw eisen om het beneden schoon te hebben ook wel hoger zijn dan de gemiddelde mens :P Wat valt er elke dag te poetsen? Tafels afnemen en klaar denk ik dan :P

#7 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 februari 2011 - 09:58

Stofzuigen doe ik ook elke dag, soms 2 keer.
Dweilen doe ik gemiddeld wel 4/5 keer op een dag.
Alles stoffen dagelijk!

Toilet 2x in de week, soms vaker.
Badkamer maar 1x in de week, maar die houden we ook al bij als we iets gebruikt hebben (douche, wastafel)

#8 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 09 februari 2011 - 10:09

Waarom zou je 4/5 keer per dag dweilen? Hoe krijg je je vloer zo smerig dat dat nodig is? Ik hoop toch dat dat per week is (nog veel, maar goed).

Bij ons scheelt het wel dat bijna iedereen z'n schoenen uit doet. Het hoeft niet, maar we hebben vloerverwarming dus dan is schoenen uit fijner. Onze vloer wordt echt niet zo vies dat het nodig is om meer dan 1-2x per week te dweilen.

#9 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 februari 2011 - 10:15

haha cindy kreeg een rolberoerte zowat toen ze hoorde dat wij "maar" 1 x per week schoonmaak taken hebben :P

maar ook bij mijn ouders zou dat onmogelijk zijn hoor, elke dag poetsen. we hebben een behoorlijk groot huis nou daar is geen beginnen aan hoor, elke dag.

#10 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 09 februari 2011 - 10:19

Ja maar niet alleen dat, dan heb je toch ook geen tijd meer voor leuke dingen? Persoonlijk zit ik liever op de bank met een boek en een vies raam dan dat ik aan het eind van de dag uit het raam kijk dat blinkt en dat ik niks leuks gedaan heb :P (nou doe ik de ramen ook nooit, dat doet Daan ook :P)

#11 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 februari 2011 - 10:23

@ Lilian,kinder handjes op de tv,raam,deuren,tafel..
Noah is lomp en stoot alles perongeluk om.
Zijn speelgoed vind je overal. verder poets ik mijn keuken elke dag fatsoenlijk(keuken,wc en douche moeten van mij echt echt schoon zijn.) En dude,dan heb ik het nog niet eens over de 15 tot 20 wasjes die er hier doorheen gaan elke week...vooral strijken neemt echt veel tijd)

Ik lees ook liever een boek,maar dat kan mijn hoofd niet :P
(waarschijnlijk over wat maandjes wel weer)

Deze post is bewerkt door Stewie: 09 februari 2011 - 10:25

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 februari 2011 - 10:31

Haha wow, mijn moeder doet de badkamer en wc 1x per week. maar wij houden inderdaad de douche altijd bij, iedereen droogt hem af nadat ie gedouched heeft. en wij zijn ook veel minder thuis, m'n ouders werken beide en m'n zusje en ik zijn op school of ik ben aan het werk. en idd met een klein kind word alles sneller vies en rommelig dan als je oudere kinderen hebt die er heen kliederboel etc van maken.

#13 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 februari 2011 - 10:31

We moeten een schoonmaaktopic maken, kan iedereen vertellen hoe, hoeveel en hoevaak en tips! (Ook een poetsfreak hier)

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 februari 2011 - 10:35

Als je onze vloer ziet met 2 honden.
Dan weer vieze poten, dan kunnen ze niet normaal drinken en heb je een heel spoor.

Dan krijg je nog het verhaal dat 1 hond last heeft van incontinentie.
Dan sla je het niet zo snel over

#15 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 09 februari 2011 - 10:37

Ik wil ook schoonmaaktips, hoe maak ik nog sneller schoon :P

Wij hebben ook kinderhandjes op de ramen, nu wordt het weer licht buiten dus dan valt het pas op (normaal komen we thuis en is het donker :P). Op de tv? No way daar blijft iedereen vanaf, daar kan ik echt niet tegen (er mag ook niemand aan mijn laptop beeldscherm zitten, dan word ik gek, niemand durft dat ook die mij kent, ik bijt nog net niet). Maar wat bedoel je met keuken poetsen? Ik maak het aanrecht schoon voor en na het koken, wasbak ook, maar de kastdeurtjes bijv. niet. En de was daar beginnen we niet over, want dat is helemaal een ongeorganiseerde bende :P (ik heb vannacht de was aangezet, wou ik vanochtend ophangen, maar daar denk ik nu pas aan).

@ Sunshine; oh met beesten snap ik het wel. Ik doe niet aan dieren, dat scheelt.

Deze post is bewerkt door iCake: 09 februari 2011 - 10:37

#16 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 februari 2011 - 10:38

Haha een van onze katten springt altijd in bad (ja niet als er water in staat hoor :P ), dan wil hij dat je de kraan aanzet zodat hij kan drinken, maf beest. Maar dat doet hij dus ook als hij net van buiten komt en dan zie je weer van die modderpoten in bad. Ik heb medelijden met mijn moeder, die blijft maar poetsen zo :P

#17 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 februari 2011 - 10:41

Wil iemand die dan openen? Zit op mijn mobiel dus dat is onhandig :)

#18 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 09 februari 2011 - 10:43

Ooh als ik die dierenverhalen hoor dan vind ik ze nog erger haha.

#19 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 februari 2011 - 10:47

Voordat wij honden hadden deden we onderhand 1 a 2 keer in de week stofzuigen.
En 1 keer dweilen.

Maar werken ook allebei fulltime, dus werd het bijna niet vies.
Het is ook wel een wereld van verschil toen

#20 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 09 februari 2011 - 11:13

Schoonmaaktopic? Dit is toch girlsonly en geen oldwomanonly? Let's face it, we worden oud!

Bekijk PostHermelien186, op 09 februari 2011 - 10:31, zei:

We moeten een schoonmaaktopic maken, kan iedereen vertellen hoe, hoeveel en hoevaak en tips! (Ook een poetsfreak hier)

Geposte afbeelding

Deze post is bewerkt door iCake: 09 februari 2011 - 11:14

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals