Ga naar inhoud

Het schoonmaak topic

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
138 replies to this topic

#121 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 juni 2011 - 00:15

iemand een wondermiddel om een zilveren ketting schoon te maken?
heb al zilverpoetst geprobeerd gewoon zon potje waar je het dan instopt.
en al in de cola en daarna in afwasmiddel.
maar krijg nog steeds zwarte strepen in mijn nek?

#122 -

Sanne

• Members

Gepost 25 juni 2011 - 08:13

Aluminium folie in een kom leggen en daar je ketting op leggen en dan heet water en soda erin. Die tip heb ik ooit eens van een juwelier gekregen.

Deze post is bewerkt door Sannenas: 25 juni 2011 - 10:03

#123 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 juni 2011 - 08:45

handige tip! Ik heb ook een zilveren ketting die iets begint te verkleuren!

#124 -

Sanne

• Members

Gepost 25 juni 2011 - 10:03

Ik zie nu dat ik gewoon water had neergezet, het moet wel heet water zijn.

#125 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 juni 2011 - 10:55

Is je ketting dan wel van echt zilver???
Want ik heb dat probleem dus echt niet en draag al bijna 10 jaar dezelfde ketting.

#126 -

Sanne

• Members

Gepost 25 juni 2011 - 15:43

Het kan ook aan je huid liggen he, bij de een wordt het sneller zwart dan bij de ander.

#127 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 juni 2011 - 15:48

zilver zou toch niet af mogen geven, of zo?

#128 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 juni 2011 - 15:49

Bij mij gaf echt zilver ook af.
Ligt ook aan de zuurtegraad van se huid volgens mij.

#129 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 juni 2011 - 16:00

ja het is wel echt zilver, maar volgens mij zit er echt viezigheid in, hij is volgens mij een beetje hol van binnen ofzo haha.

Geposte afbeelding

zo'n ketting is het

#130 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 juni 2011 - 16:46

Die van mij is wel soms vies, dan is hij dus wat grauwer van kleur enzo. Maar dan doe ik hem in een sopje met afwasmiddel en kokend water, en dat is er dan binnen no time weer af.

Maar het enige waar ik die zwarte/groene spul van op mijn huid ken, was met nepzilver.

#131 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 juni 2011 - 16:57

Bekijk Postjekentmewel, op 23 juni 2011 - 23:50, zei:

Hahaha moet hier echt om lachen. Iedereen alles uitgebreid beschrijven kom jij hier mee :P

K stop ook alles bij elkaar. Alleen wit apart. En als k iets roods ofzo heb (wat ik nooit heb) dan was ik t even op de hand.

hahaha wat doet iedereen netjes sorteren. Ik sorteer dus per 40 graden (jeans, truien etc), 60 graden (handdoeken ik allerlei kleuren, sokken, ondergoed en witte shirts) en beddengoed. Maar als ik weinig was heb gaat ook alles samen erin en ik let dus echt niet op kleuren ofzo...)
Ik pas idd even op als ik iets fels heb en dat was ik voor de eerste keer, dan gaat het op spoelen erin of kort programma.

#132 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 juni 2011 - 22:11

mijn vriend had gehoord dat zilver in cola schoonwerd, toen had hij het in cola gedaan een nachtje, en daarna nog een nachtje in afwasmiddel.
maar helaas niet geholpen.
daarna heb ik hem in de zilverpoets gedaan en dat hielp ook niet.
maargoed zal nog wel wat dingen proberen, en anders koop ik wel dezelfde ketting nieuw.
is het probleem ook opgelost.
ik had ook gehoord dat het aan je bloed/huid kon liggen maar toch echt heb ik het gevoel dat het viezigheid is, als ik hem door mijn vingers haal heb ik ook zwarte vieze vingers gelijk.
terwijl dat de ketting zelf niet verkleurd is, het komt echt van binnenuit

#133 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 25 juni 2011 - 22:17

Weet iemand waar je die mi moneda muntjes mee schoon krijgt? De ketting en de hanger zijn van zilver, maar de munten niet, en die van mij begint te verkleuren.

#134 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 juni 2011 - 00:01

mmm mijn moeder had 1 of ander goedje waar mijn ketting supermooi weer van werd!! kan wel ff vragen wat dat was.

Alleen had ze m uiteindelijk te lang erin laten zitten en toen is mn ketting gebroken haha, dus je moet er wel erg secuur mee zijn. (en heb ik op haar kosten een nieuwe gehad hoor haha)

#135 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 juni 2011 - 12:11

Het beste werkt gewoon een doek om zilver mee schoon te maken. Heb 1 grote doek die in2 vakken is verdeeld, wit en roze, eerst moet je wit doen om schoon te maken en dan de roze om het op te poetsen, werkt perfect. En alle juweliers maken ook altijd schoon met een doek. De mijne heb ik bij de V&D keer gehaald zat in een rood doosje weet ik nog wel. Maar bij juwelier kun je denk ik ook wel zulke doekjes halen.

#136 -

Beginner

• Members

Gepost 27 juni 2011 - 15:20

Bekijk Posts.anne, op 25 juni 2011 - 22:17, zei:

Weet iemand waar je die mi moneda muntjes mee schoon krijgt? De ketting en de hanger zijn van zilver, maar de munten niet, en die van mij begint te verkleuren.
Vaak kun je het eerst nog een paar keer met een zilver poetsdoek schoon krijgen, maar dat lukt naar een tijdje ook niet meer. Echt jammer dat die niet van echt zilver zijn, heb toen gewoon een andere gekocht, maar gebruik hem nog wel hoor!

#137 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 juni 2011 - 15:28

Ik heb m'n eerste adresjes gekregen voor schoonmaak-baantje! :D Morgenmiddag, vind het beetje spannend maar wel leuk!!

#138 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 juni 2011 - 15:31

Particulier of via een uitzendbureau?
Leuk joh! Is het alleen voor de zomer?

#139 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 juni 2011 - 15:34

Via een huishoudelijk-werk-bedrijf ;) In principe alleen voor de zomer ja. Kijk wel of ik daarna het nog leuk vind enzo. Het verdient wel echt lekker!
Moet dan morgenmiddag en donderdagmiddag. Nog niet echt veel, maar ik vervang de vaste huishoudhulpen en die zijn nu nog niet echt op vakantie, pas vanaf volgende week.

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals