Ga naar inhoud

GO Update: Mobiele layout (v3)

112 replies to this topic

#1 -

Administrator

• Administrators

Gepost 22 februari 2011 - 00:38

Het is de allerbelangrijkste feature van girlsonly: het forum. En dat moet eigenlijk altijd en overal werken. En dus ook op (bijna) elke telefoon. Bij de laatste update van de mobiele layout, waren er best wel wat problemen en bleek dat deze mobiele layout niet op alle telefoons werkte. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een layout die door de meeste mobiele telefoons wordt ondersteund. Deze hebben we nu (hopelijk) gevonden!

In de nieuwe mobiele layout hebben we geprobeerd zoveel mogelijk aan te sluiten bij de eerdere versies, terwijl we ook de layout van de gewone site zoveel mogelijk laten terugkomen. Anyways, om een kort verhaal niet te lang te maken, hier wat plaatjes:

Als je op de groene knop rechtsboven klikt, krijg je dit menu te zien:
Bijgevoegd bestand  screenshotmenu.png   64,16K   37 Aantal downloads

Als je op een bericht in het forum klikt, krijg je - als het jouw bericht is - de knoppen te zien om je bericht te beantwoorden:
Bijgevoegd bestand  screenshotbericht.png   38,19K   34 Aantal downloads

Hopelijk werkt het voor iedereen! Zo niet, laat dan even weten op wat voor telefoon je zit en wat er niet werkt.

Veel plezier!

Hieronder wat aanvullende informatie en een overzicht van de wijzigingen die we hebben doorgevoerd:
  • Als het goed is, blijft de layout nu binnen het scherm op je blackberry.
  • Je iPad gaat nog gewoon naar de normale layout.
  • Als je bovenaan op 'girlsonly.nl' klikt ga je direct naar de actieve onderwerpen.
  • Als je bij de actieve onderwerpen bent, en je klikt op 'girlsonly.nl' dan ga je naar de voorpagina.
  • Als je een nieuw bericht hebt, komt er achter 'girlsonly.nl' in de roze balk (1) te staan. Klik je dan op 'girlsonly.nl', dan ga je direct naar je inbox.
  • Onderaan de mobiele layout staat nu ook steeds een link naar de actieve topics.
  • In de lijst met actieve topics hebben we de link naar het forum waar het topic in staat weggehaald, zodat je niet per ongeluk naar dat forum gaat in plaats van het topic.
  • Onder de menubalk is nu iets meer ruimte om te voorkomen dat je per ongeluk op de advertentie klikt.
  • Mods, er zijn weer topic-moderatie opties onderaan ieder topic!

Deze post is bewerkt door Redactie: 23 februari 2011 - 01:26
Aanvulling wijzigingen

#2 -

Ellen

• Members

Gepost 22 februari 2011 - 06:35

Wel balen zeg want dezelayout is echt niet fijn.

Deze blijft dus als ik het goed begrijp?

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 22 februari 2011 - 07:11

Zo is iddniet zo fijn
Net de app nog opgezet, maat vond eeerdere layout prettiget

Waar staan actieve onderwerpen nu?

Deze post is bewerkt door ikke87: 22 februari 2011 - 07:13

#4 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 22 februari 2011 - 07:39

Het is idd wennen ja, maar dat was bij die andere ook!
Alleen nu zijn die rode balletjes voor een topic weg, dat is wel jammer want was heel handig.
Maar hij werkt tot nu toe iig, nog goed op mijn blackberry! ;)

#5 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 22 februari 2011 - 07:46

Ik kan niet meer in mijn privé berichten komen en de letters zijn erg klein in het reactiescherm.
Ook kan je vanuit een topic niet naar actieve onderwerpen terug, dat mis ik. En het lijkt trager te laden op mijn iPod touch.
Waar zijn de moderator mogelijkheden in deze nieuwe layout?
Verder wel mooi qua looks

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 22 februari 2011 - 07:53

Oh, dit verklaart dus waarom GO er op mijn mobiel anders uit ziet! :P

#7 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 22 februari 2011 - 08:05

Wel een mooie look. Actieve onderwerpen zijn te vinden onder new content zag ik.

Verder nog geen opties bekeken, wel fijn dat er aan problemen wordt gewerkt :)

#8 -

fysiomoderator

• Moderators

Gepost 22 februari 2011 - 08:58

Ik vind m ook erg mooi!
heb alleen de actieve onderwerpen nog niet zo 123 kunnen vinden, maar heb er ook maar 2 min op gezeten

#9 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 22 februari 2011 - 09:00

Wat willen die gekleurde tekstwolkjes voor een topic zeggen? Vond een groen en rood bolletje toch wel erg handig.

#10 -

Rocking moderator

• Moderators

Gepost 22 februari 2011 - 09:03

Mooie lay-out!

#11 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 22 februari 2011 - 09:08

mooi zeg! Ik kan alleen niet gelijk zien of ik pm's heb en een knop naar active content zoals eerst vond ik wel handig. Voor de rest is ie super!

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 22 februari 2011 - 09:11

Ja, inderdaad.
Ik mis die actieve topics knop boven en onderaan een topic.
Nu moet je eerst helemaal naar boven scrollen, dan op t groene knopje en dan op active content. Dat kon vroeger in 1 drukje.

En ik zie die knoppen van antwoorden, bewerken en qoute van een post niet meer staan?

Verder ziet het er wel mooi uit!

#13 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 22 februari 2011 - 12:53

Ik dacht wow wat is dit :P maar nu begrijp ik het, de nieuwe mobiele lay-out. Ik vind het voor zover ik nu zie wel fijn. Alleen je moet dus eerst op het bericht klikken, en dan komen de opties te voorschijn (bij berichten van anderen dus alleen de 'antwoord' optie). Dat is wel ff wennen. Voor de rest weet ik het nog niet hoe ik het vind.

Ow ik vind trouwens wel: het 'nieuwe topic lijstje' mag van mij wel wat korter en dan het 'actieve topic lijstje' dan wat langer. Maargoed weet niet wat anderen daar van vinden. Nieuwe topics vind ik niet zo boeiend om te weten, dat kom je wel tegen bij de actieve topics.

Deze post is bewerkt door Kimmie_89: 22 februari 2011 - 13:04

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 22 februari 2011 - 13:01

okee ik ga proberen uit te leggen wat er bij mij niet werkt:

die twee schermen (dus die zwarte blokjes en de actieve onderwerpen) gaan over elkaar heen. Ik kan niet in een topic kijken, want dan springt er zo'n zwart blok te voorschijn met (afhankelijk van de plek waar ik probeer te drukken) voorpagina/forum/horoscoop etc etc.

snapje?

oh en ik heb een blackberry

Deze post is bewerkt door Leah: 22 februari 2011 - 13:29

#15 -

Administrator

• Administrators

Gepost 22 februari 2011 - 13:37

Een beetje :-) Wat voor telefoon gebruik je?

Actieve onderwerpen onderaan de pagina zal ik toevoegen. Als je bovenaan op 'girlsonly.nl' klikt, dan ga je naar de voorpagina, waar nu ook de actieve onderwerpen op staan!

Welk type blackberry?

#16 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 22 februari 2011 - 13:38

Een blackberry!

#17 -

Administrator

• Administrators

Gepost 22 februari 2011 - 13:49

Bekijk PostD_LiCiouSs, op 22 februari 2011 - 09:00, zei:

Wat willen die gekleurde tekstwolkjes voor een topic zeggen? Vond een groen en rood bolletje toch wel erg handig.

Die hebben hetzelfde effect. Als het een felgekleurd wolkje is, dan is er een nieuw bericht. Als het een 'niet-felgekleurd-wolkje' is, dan zijn er geen nieuwe posts... (begrijp je?) ;)

Bekijk PostD_LiCiouSs, op 22 februari 2011 - 09:11, zei:

Ja, inderdaad.
Ik mis die actieve topics knop boven en onderaan een topic.
Nu moet je eerst helemaal naar boven scrollen, dan op t groene knopje en dan op active content. Dat kon vroeger in 1 drukje.

En ik zie die knoppen van antwoorden, bewerken en qoute van een post niet meer staan?

Verder ziet het er wel mooi uit!

Als je op een bericht klikt, zie je 'antwoorden' en 'bewerken'

Bekijk PostEllentjah, op 22 februari 2011 - 06:35, zei:

Wel balen zeg want dezelayout is echt niet fijn.

Deze blijft dus als ik het goed begrijp?

Wat is er niet fijn aan?

Bekijk PostCrisis, op 22 februari 2011 - 07:46, zei:

Ik kan niet meer in mijn privé berichten komen en de letters zijn erg klein in het reactiescherm.
Ook kan je vanuit een topic niet naar actieve onderwerpen terug, dat mis ik. En het lijkt trager te laden op mijn iPod touch.
Waar zijn de moderator mogelijkheden in deze nieuwe layout?
Verder wel mooi qua looks

Mmm, trager laden zou niet echt mogen... moderator mogelijkheden... goeie. die zitten hier nog niet in. Ik zal er een aantal toevoegen (voor topics). Als het goed is kun je wel gewoon berichten bewerken door op dat bericht te klikken.

Bekijk PostLeah, op 22 februari 2011 - 13:38, zei:

Een blackberry!
Welk type? :)

#18 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 22 februari 2011 - 14:14

oh sorry, een bold 9780. Wil je mijn ping ook nog hebben?? ;)

#19 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 22 februari 2011 - 14:25

Ik vind t irritant dat wanneer ik in n topic zit, ik weer helemaaal naar boven moet vom weer terug te gaan naar actieve onderwerpen..
Heb ook BB bold 9780

#20 -

Administrator

• Administrators

Gepost 22 februari 2011 - 15:25

Bekijk Postrozelotje, op 22 februari 2011 - 14:25, zei:

Ik vind t irritant dat wanneer ik in n topic zit, ik weer helemaaal naar boven moet vom weer terug te gaan naar actieve onderwerpen..
Heb ook BB bold 9780
dat zal ik aanpassen!

Heb jij ook problemen met het menu?

Bekijk PostLeah, op 22 februari 2011 - 14:14, zei:

oh sorry, een bold 9780. Wil je mijn ping ook nog hebben?? ;)
;) Heb je al geprobeerd de pagina te vernieuwen? (menu knop en dan 'vernieuwen') Misschien helpt dat wel.

Bekijk PostJo!, op 22 februari 2011 - 15:07, zei:

Kom ik even heel dom doen, maar hoe kom je überhaupt aan die app? Ik heb een HTC (werkt hij daar ook voor?) en kan hem niet vinden tussen de apps.

't is niet echt een app. Het is een layout die in principe automatisch wordt toegepast als de site herkent dat je met je mobiel op girlsonly komt. Werkt nog niet helemaal vlekkeloos, maar daar werken we aan.

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals