Ga naar inhoud

Groninger Politie heeft niets te doen!

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
53 replies to this topic

#1 -

Beginner

• Members

Gepost 10 maart 2011 - 14:01

De Groningse politie heeft een 13-jarige scholier opgepakt. Het jochie had op Twitter gedreigd dat hij zijn school zou opblazen. <_< <_<

De politie nam het dreigement bijzonder serieus, maar de jongen beweert dat het een grap was. De scholier had in een tweede tweet geschreven dat hij ook het politiebureau wilde opblazen, maar dat bericht zou door een vriendje zijn getweet.

De jongen is na verhoor weer vrijgelaten. Het OM gaat nu overwegen of hij ook moet voorkomen bij de kinderrechter.

Ach hou toch op, voor de kinderrechter?
Net of niet iedereen wel eens gezegd heeft dat ze hun school of een leraar iets aan willen doen.
Ga ff echte boeven vangen ofzo.. :blink:

Zeau! Ik heb gesproken! :lol:

#2 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 10 maart 2011 - 14:13

Nou ja, er zijn eerder zulke dreigementen geweest en die zijn wel waar gebleken - je kunt het beter serieus nemen en dat het niet waar blijkt te zijn dan dat je het niet serieus neemt en het blijkt wel waar te zijn. En hoe weet je als politie welke tweets je wel en welke je niet serieus moet nemen?

Dat die jongen voor de kinderrechter moet komen is volgens mij om duidelijk te maken dat je hier geen grappen over maakt.

Ik vind het een stomme actie van hem.

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 maart 2011 - 14:16

haha zoiets was laatst ook al op het nieuws, maar dan was het een meisje die een bom in dr school wilde laten ontploffen.
vind het gewoon SUPERdom!
denk gewoon ff na voor je van alles op internet pleurt. daar maak je gewoon geen grapjes over. en als je dat wel doet, moet je ook maar in staan voor de gevolgen van je leuke grapjes.

en de jongen die toen in Finland zo'n bloedbad heeft veroorzaakt had ook een waarschuwing op internet gezet, dus logisch dat ze zoiets heel serieus nemen.

#4 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 10 maart 2011 - 14:39

Ja, dat is wel jammer, dat mensen op zulke momenten zo snel met het beschuldigende vingertje naar de politie wijzen.

Niet dat ik nooit commentaar heb op de politie of zo... Ik vind het bijvoorbeeld onzinnig dat de politie je bekeurt of flitst als je tien kilometer te hard rijdt op de snelweg. Maar tweets checken op aanslagen vind ik dan weer net wél nuttig.

#5 -

Beginner

• Members

Gepost 10 maart 2011 - 14:43

O begrijp me niet verkeerd.Ik vind niet dat je zomaar alles op het internet mag pleuren echt waar.

Maar in de tussentijd dat ze een 13-jarige jongen oppakken voor een tweet.. hadden ze ook een verkrachter of moordenaar kunnen oppakken.
Ik begrijp dat ze deze tweets serieus moeten nemen.. maar dit vind ik wel heel rigoureus.

Ik bedoel, voor de kinderrechter? arme kind is al opgepakt en alles.. ik geloof niet dat ie nog eens zo'n tweet zal posten. En na onderzoek bleek dat hij inderdaad een GRAP maakte.. een foute grap.. maar een grap.

Ik vind het erg overdreven.

En dan nog even ter aanvulling...

Ik ben NIET tegen de politie, en ik snap dat ze dit soort teksten serieus moeten nemen.. haha

Ik vind alleen dat ze wel heel ver gaan.

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 maart 2011 - 14:46

Dat jochie vond het waarschijnlijk gewoon stoer om dat te posten, ik had het ook eerder serieus genomen als hij het in de fik wou steken ofzo... Opblazen? Hoe wou een jochie van 13 dat doen?

Politie kan inderdaad beter belangrijkere dingen doen dan een hele vervolgprocedure doen.
Waarschuwen en een straf lijkt mij voldoende voor iemand van 13. Als hij het echt wil doen dan kan de kinder rechter ook niet zo heel veel doen behalve opsluiten ect.

#7 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 maart 2011 - 14:47

Bekijk PostMaresa, op 10 maart 2011 - 14:39, zei:

Niet dat ik nooit commentaar heb op de politie of zo... Ik vind het bijvoorbeeld onzinnig dat de politie je bekeurt of flitst als je tien kilometer te hard rijdt op de snelweg. Maar tweets checken op aanslagen vind ik dan weer net wél nuttig.

waarom vind je dat dan wel onzin? snelheidslimieten zijn er toch om je aan te houden?

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 maart 2011 - 14:48

mensen, de politie doet de vervolgprocedure niet, dat doet het OM.

jochie zal waarschijnlijk een haltafdoening aangeboden krijgen, zodat hij een soort werkstraf krijgt ofzo.

#9 -

Beginner

• Members

Gepost 10 maart 2011 - 14:49

Bekijk PostRobijn, op 10 maart 2011 - 14:46, zei:

Dat jochie vond het waarschijnlijk gewoon stoer om dat te posten, ik had het ook eerder serieus genomen als hij het in de fik wou steken ofzo... Opblazen? Hoe wou een jochie van 13 dat doen?

Politie kan inderdaad beter belangrijkere dingen doen dan een hele vervolgprocedure doen.
Waarschuwen en een straf lijkt mij voldoende voor iemand van 13. Als hij het echt wil doen dan kan de kinder rechter ook niet zo heel veel doen behalve opsluiten ect.

PRECIES!! dat is precies wat ik bedoel!

(Nou! mijn eerste post is een feit hoor ;) heb ook een 'stel je voor' post gemaakt ;))

Deze post is bewerkt door Daphneee: 10 maart 2011 - 14:50

#10 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 maart 2011 - 14:51

hahahahaha pffffffffffffffff waar maak je je druk om

Beter pakken ze er 1 teveel op, dan een te weinig en er wordt een bloedbad veroorzaakt.

En nee, in die tijd kunnen ze niet net zo goed een verkrachter oppakken, zo werkt het praktisch gezien gewoon niet.

niet zo zeuren dus

#11 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 10 maart 2011 - 14:54

Ik zou ook zeggen dat het een grap was als ik het intussen echt wilde doen. Kom je er lekker makkelijk van af. En waarom zou iemand van dertien geen school op kunnen blazen?

Wat betreft een straf zou ik een taakstraf inderdaad een goed idee vinden.

Verder sluit ik me aan bij Janneke: het zal echt niet zo zijn dat ze in plaats van dat joch opeens een verkrachter oppakken als ze hem niet bestraffen. Was het maar zo mooi.

@ flitsen: ik ben het niet eens met de limieten. In Duitsland gaat het ook prima met een adviessnelheid in plaats van een gedwongen snelheid (maar goed, dat is weer een andere discussie ;)).

#12 -

Beginner

• Members

Gepost 10 maart 2011 - 14:55

Bekijk PostJanneke., op 10 maart 2011 - 14:51, zei:

hahahahaha pffffffffffffffff waar maak je je druk om

Beter pakken ze er 1 teveel op, dan een te weinig en er wordt een bloedbad veroorzaakt.

En nee, in die tijd kunnen ze niet net zo goed een verkrachter oppakken, zo werkt het praktisch gezien gewoon niet.

niet zo zeuren dus

Zo werkt het praktisch gezien WEL.. als ze dat soort aangifte nou eens serieuzer zouden nemen.
Zou de pak kans van verkrachters absoluut omhoog gaan.
Maar goed, dat van die verkrachters en moordenaars was gewoon een plat metafoor wat eigenlijk niet zo letterlijk genomen moet worden als het er staat.

En ik zeur niet. vond het een grappig bericht, wou een discussie uitlokken et voila.. GELUKT! :) niets meer.. niets minder.
zal er geen slapeloze nachten van hebben hoor.. ;) :P

MISSIE GESLAAGD! EERSTE POST IS EEN FEIT.. IK BEN TEVREDEN! :D :P

Deze post is bewerkt door Daphneee: 10 maart 2011 - 14:58

#13 -

..

• Members

Gepost 10 maart 2011 - 15:05

euh.

#14 -

Beginner

• Members

Gepost 10 maart 2011 - 15:09

Bekijk Postonderkoffer_, op 10 maart 2011 - 15:05, zei:

euh.

Tja. ;)

#15 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 10 maart 2011 - 15:09

Ik denk dat ze aangiftes over verkrachters al serieus nemen. ;)
Maar dat betekent toch niet dat ze dit soort dingen minder serieus moeten oppakken?

Nogmaals: er hoeft er maar één tussen te zitten die het serieus meent. En uitvoert.

#16 -

Beginner

• Members

Gepost 10 maart 2011 - 15:14

Bekijk PostMaresa, op 10 maart 2011 - 15:09, zei:

Ik denk dat ze aangiftes over verkrachters al serieus nemen. ;)
Maar dat betekent toch niet dat ze dit soort dingen minder serieus moeten oppakken?

Nogmaals: er hoeft er maar één tussen te zitten die het serieus meent. En uitvoert.

Nou ja, dat valt echt enorm tegen hoor.
Maar.. je hebt gelijk. er hoeft inderdaad maar 1 tussen te zitten die het wel doet en dan is het mis. klopt.
Vond het in dit geval gewoon sneu voor het betreffende jongetje.
Ik zag het al helemaal voor me.. ff stoer doen voor je vriendjes en dan ineens weg gevoerd worden in een politie auto haha OOPS!

En ik bedoel niet dat de politie dat soort tweets niet serieus moet nemen hoor, ik bedoel alleen dat bij dit jongetje bewezen is dat het een grap was.. een stomme grap.. en dat hij dan ALSNOG voor de kinderrechter moet komen.
Ik geloof dat hij al behoorlijk geschrokken is en ik zeg.. laat papa en mama de rest maar doen.

Geloof me, als kind was ik banger voor de reactie van mijn ouders dan de reactie van de leraar die ik gepest had. hahaha

#17 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 10 maart 2011 - 15:18

Hoe bewijs je eigenlijk dat iets een grap is?

Maar zoals gezegd gaat de politie hem niet vervolgen maar de rechter. De politie moet sowieso zaken als deze serieus nemen. Nadat ze dan zo'n kind naar de kinderrechter sturen zijn ze er klaar mee en kunnen ze zich weer richten op andere zaken.

Grappen als deze hebben veel gevolgen, onder andere dat jij er als dertienjarige voor zorgt dat een politieteam zich met jouw grap bezighoudt terwijl ze intussen verkrachters op moeten pakken. Dat vind ik wel een straf waard. Waarom zou je daar met een waarschuwing vanaf mogen komen? Alleen omdat je het grappig hebt bedoeld?

#18 -

..

• Members

Gepost 10 maart 2011 - 15:19

Jongetjes die zulke grapjes uithalen vind ik echt niet zielig!

#19 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 maart 2011 - 15:25

Bekijk PostDaphneee, op 10 maart 2011 - 15:14, zei:

Nou ja, dat valt echt enorm tegen hoor.
Maar.. je hebt gelijk. er hoeft inderdaad maar 1 tussen te zitten die het wel doet en dan is het mis. klopt.
Vond het in dit geval gewoon sneu voor het betreffende jongetje.
Ik zag het al helemaal voor me.. ff stoer doen voor je vriendjes en dan ineens weg gevoerd worden in een politie auto haha OOPS!

En ik bedoel niet dat de politie dat soort tweets niet serieus moet nemen hoor, ik bedoel alleen dat bij dit jongetje bewezen is dat het een grap was.. een stomme grap.. en dat hij dan ALSNOG voor de kinderrechter moet komen.
Ik geloof dat hij al behoorlijk geschrokken is en ik zeg.. laat papa en mama de rest maar doen.

Geloof me, als kind was ik banger voor de reactie van mijn ouders dan de reactie van de leraar die ik gepest had. hahaha
zo werkt het nederlandse rechtssysteem niet he. 'laat mama en mama de rest maar doen'
lekker makkelijk, moeten we 13jarige winkeldieven ook maar niet meer vervolgen dan?

en aangiftes van verkrachting zijn gewoon heel lastig, daar moet je niet zomaar over oordelen.
het is vaak het ene woord tegen het andere en je wilt niet weten hoe vaak er een VALSE aangifte wordt gedaan van verkrachting.

#20 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 10 maart 2011 - 15:29

Ik vind het ook absoluut niet sneu voor dat jochie, het is sneu dat je zoiets moet tweeten om stoer te doen..
Maar zeker weten dat dat jochie nu stoer is omdat hij al op zijn 13e in aanraking is met de politie...

Wel vind ik dat een jochie van 13 een preek meot krijgen van de politie en verder moeten de ouders het oplossen en een passende straf bedenken.

Ouders zijn ook de mensen die in de gaten moeten houden wat hun kind allemaal op internet doet en post dus die vind ik dan ook verantwoordelijk gedeeltelijk.

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals