Ga naar inhoud

Vliegticket naar Amerika

25 replies to this topic

#1 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 08 april 2011 - 20:23

Hey iedereen,

Ik ga in Amerika studeren en ik wil nu mijn ticket boeken. Nu heb ik een goedkoop ticket gevonden op Expedia.nl, maar er staat bij dat er nog allerlei kosten over heen kunnen komen op het vliegveld, bepaald door de luchtvaartmaatschappij. Er staat alleen nergens welke kosten dit zijn en hoeveel, en de klantenservice is alleen voor boeken of wijzigen van vluchten.
Heeft iemand enig idee welke kosten dat kunnen zijn, en hoeveel dat dan is?
En als ik de datum van mijn terugvlucht wil wijzigen, weet iemand hoeveel dit kost?
En is Expedia een beetje betrouwbaar?

En weet iemand misschien waar ik een open retourticket kan boeken?

Alvast bedankt!

Deze post is bewerkt door xGoodGirls: 08 april 2011 - 20:25

#2 -

nooooooooooooooh

• Members

Gepost 08 april 2011 - 20:30

Je kan de klantenservice toch gewoon bellen? Die kunnen je vast wel meer antwoord geven?

#3 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 08 april 2011 - 20:39

Nee, zoals ik al zei is die alleen voor boekingen en wijzigingen, ik krijg een bandje te horen.

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 april 2011 - 20:55

Dan ben ik al zo'n zeikerd en zou ik niet bij zo'n maatschappij boeken.
Ik zou voor een vlucht naar Amerika gewoon bij de betrouwbare bekende maatschappijen gaan kijken.

#5 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 08 april 2011 - 20:58

Naar mijn idee is Expedia redelijk betrouwbaar, maar heb er nog nooit mee gevlogen.
Boek ik bij een andere maatschappij, dan ben ik bijna 1000e kwijt voor een ticket..

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 april 2011 - 20:59

Maar mocht er iets mis zijn kun je ze niet eens bereiken... En wat is een goedkoop ticket? Wat moet je dan betalen?

#7 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 08 april 2011 - 21:07

€622,-. Scheelt dus bijna €400 met KLM.
Daarom vraag ik ook of iemand ervaring heeft met Expedia. Mocht ik rare verhalen horen, dan boek ik ergens anders natuurlijk.

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 april 2011 - 21:12

Naja ik ben dan zo iemand die dat extra geld neer zou tellen omdat ik dan de garantie heb dat ik met vragen altijd terecht kan en ik bij de balie geen rare fratsen tegen ga komen. De kosten die erbij komen kunnen wel flink oplopen volgens mij. Ik weet ook niet of dat je met zo'n organisatie ook wel makkelijk je ticket kan wijzigen

#9 -

Beginner

• Members

Gepost 08 april 2011 - 21:30

Ik ben in Amerika van een bestemming naar een andere bestemming gevlogen met Expedia en totaal geen problemen gehad. Ik heb precies het bedrag betaald dat er stond dat ik moest betalen. Ik heb verder niks hoeven wijzigen. Het is natuurlijk wel zo als je via expedia boekt dat je dan alsnog een vlucht via een bepaalde maatschappij boekt. Misschien kunnen zij je helpen? Het zou kunnen dat dit allemaal anders werkt als je van Nederland naar Amerika vliegt, dat zou ik niet weten, ik weet alleen in Amerika zelf.
Verder schijnt een open ticket niet meer te bestaan. Toen ik mijn ticket boekte heb ik gevraagd of ik een ticket kon krijgen die ik kon veranderen, omdat een open ticket dus niet kon. Toen ik dat vervolgens ook moest doen (zowel datum als plaats) kostte me dat ongeveer 60 euro. Maar dit heb ik wel gewoon bij een reisbureau gedaan.

#10 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 08 april 2011 - 21:35

Heb je in Amerika met British Airways gevlogen toevallig? Want daar vlieg ik o.a. mee (moet dan 2x overstappen).

#11 -

Beginner

• Members

Gepost 08 april 2011 - 21:38

Bedoel je van Nederland naar Amerika? Dat was met Continental!

#12 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 08 april 2011 - 21:45

Nee, ik bedoelde in Amerika, van plaats naar plaats :) Want ik vlieg met British Airways, maar ook met American Airlines.

Mocht je ook extra bagage meenemen, hoeveel kostte dat?

#13 -

Beginner

• Members

Gepost 08 april 2011 - 21:53

Oh in Amerika vloog ik met US Airways en daar was 1 stuk baggage 25 dollar. 2e stuk was volgens mij 35, maar dat weet ik niet zeker, want ik had maar 1 koffer. Continental naar Amerika was extra baggage (1 stuk is gratis, vanaf 2 kost geld) wel wat duurder, maar dat kan ik me niet meer herinneren. Ook niet ongelofelijk duur. US Airways ben ik wel tevreden over, had ik dus ook via Expedia geboekt. Als ik weer ergens anders heenvlieg in Amerika, boek ik daar waarschijnlijk wel weer :)

Deze post is bewerkt door Meg: 08 april 2011 - 21:54

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 april 2011 - 21:59

Waar ga je heen in Amerika?

Persoonlijk zou ik niet gaan voor een vlucht waarin je 2 keer moet overstappen.

Open retourticket doen ze in de VS ook heel moeilijk over, dus dat zou je ff met je visum moeten checken enzo.

Verder zou ik ff kijken welke kosten er al bij zitten (luchthavenbelasting etc) en of je bij moet betalen voor een koffer.

Wij zijn de laatste keer met Delta Airlines gevlogen en dat was 100 euro duurder dan de goedkoopste, maar wel gewoon een comfortabele vlucht.

#15 -

nooooooooooooooh

• Members

Gepost 08 april 2011 - 22:06

Ja ik zou het ook wel ff goed checken, het is wel handig als je contact op kunt nemen als je vragen hebt toch? Het is raar als je een bandje krijgt toch? Maar snap ook wel dat je voor 400 euro minder dat risico wel wil nemen..

En kun je je vlucht terug niet gewoon vanuit daar boeken dan (ipv te voren)?

#16 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 april 2011 - 22:06

Ik zou zelf gewoon bij een maatschappij boeken, al is Expedia wel betrouwbaar. Als je 2 keer moet overstappen wordt 't wel een lange reis, daar zou ik wel rekening mee houden (niet dat je direct als je aankomt al van alles moet doen). Delta en KLM zijn idd wel chill, al is het wat duurder.

Maar lijkt me dat je een studie-visum hebt van een half jaar of zo? Volgens mij doen ze dan idd moeilijk met een open retour ticket, omdat ze zeker willen weten dat je teruggaat (sterker nog, het liefst moet je de gegevens van je terugvlucht kunnen tonen aan de border control).

#17 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 08 april 2011 - 23:16

Ik ga naar Geneseo, NY! Ik stap liever ook niet 2x over, maar dat is ook weer goedkoper, en de hele reis kost me al veel geld, dus dan stap ik liever 1x extra over.

Ik kan nergens vinden of luchthavenbelastig e.d. al erbij inbegrepen is, dit staat er wel:

1 volwassene € 301,00
Belastingen en toeslagen €321, maar elders op de site staat dat er nog kosten overheen kunnen komen.

#18 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 april 2011 - 10:55

Kun je ook zien welke belastingen er nog bij komen? Want de laatste keer dat ik met Expedia vloog hoefden we niks bij te betalen omdat alles er toch al bij in zit (maar zo dekken ze zichzelf in).

#19 -

Rocking moderator

• Moderators

Gepost 09 april 2011 - 10:58

Wat tof dat je in Amerika gaat studeren!

Ik zou gewoon lekker het goedkoopste ticket boeken. Als jij met 2x overstappen 400 euro bespaart kun je weet ik niet hoeveel leuke dingen doen in NY en daar buiten. Dan maar wat uurtjes met iets minder beenruimte...

#20 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 april 2011 - 11:00

Geneseo schijnt trouwens heel gaaf te zijn :). En ben het niet helemaal eens met Maaike, toen ik een keer ging boeken was British Airways veruit de goedkoopste, maar hadden ze ook net weer stakingen aangekondigd. Alleen ging het toen om 200 euro en ging ik niet een halfjaar, maar toch :P.

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals