Ga naar inhoud

Hyves vs. Facebook

44 replies to this topic

Poll: Hyves vs. Facebook (105 gebruiker(s) hebben gestemd)

Hyves of Facebook?

1. Hyves (6 stemmen [5.71%])

Percentage stemmen: 5.71%

2. Facebook (48 stemmen [45.71%])

Percentage stemmen: 45.71%

3. Allebei (7 stemmen [6.67%])

Percentage stemmen: 6.67%

4. Allebei, maar meer Facebook (31 stemmen [29.52%])

Percentage stemmen: 29.52%

5. Allebei, maar meer Hyves (12 stemmen [11.43%])

Percentage stemmen: 11.43%

6. Geen Hyves of Facebook (1 stemmen [0.95%])

Percentage stemmen: 0.95%

Stem Gasten kunnen niet stemmen

#1 -

Beginner

• Members

Gepost 27 april 2011 - 12:36

Vanochtend las ik een artikel in de krant over het feit dat hyves steeds meer terrein verliest aan facebook en toevallig had ik laatst een discussie met vriendinnen daarover. Een paar jaar geleden was hyves helemaal in, weinig mensen in Nederland hadden facebook en ik kan me herinneren dat ik hyves als een soort msn gebruikte haha, ik verstuurde op z'n minst wel een paar krabbelsessies met klasgenoten/vrienden per dag :P

Nu merken vriendinnen en ik toch dat we hyves ontgroeid zijn of zo, dat facebook volwassener is (volgens ons), maar ik merk zelf ook dat er meer mensen van "mijn" leeftijd actiever zijn op facebook dan op hyves (ik ben nu 19, bijna 20, dus zeg twintigers :P). Ik ben zelf nu niet zo actief op facebook als op hyves een paar jaar geleden, maar toch vind ik facebook inmiddels leuker dan hyves. Ik vroeg me gewoon eens af hoe jullie daarover denken, zijn jullie nog actieve hyvers/facebookers of was zoiets een paar jaar geleden een hype die nu een beetje aan het afzakken is?

#2 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 27 april 2011 - 12:38

Ik heb mijn Hyves vorige week verwijderd, haha.
Ik vind Facebook veeel fijner, en Hyves deed ik eigenlijk helemaal niks meer mee.
En al mijn vrienden zitten ook op FB, dus ja. Geen Hyves meer voor mij. :-)

#3 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 27 april 2011 - 12:40

Ik gebruik Hyves ook niet echt meer om te contacten met mensen, dat doe ik wel via telefoon of msn. Alleen maar om www's te lezen of foto's te bekijken haha. (beetje mensen in de gaten houden dus) Facebook vind ik echt 10x niks, snap er ook niks van en vind het er niet uit zien haha :P

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 april 2011 - 12:45

I love facebook! Serieus al mijn vrienden op de uni hebben dat en het is gewoon zo chill. Ik kan echt niet zonder eigelijk, dan mis je echt zoveel.
Ik heb nog wel hyves maar dat gebruik ik echt alleen als ik iemand wil opzoeken of ik een krabbel krijg van een tante ofzo.

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 april 2011 - 12:45

Ik vind hyves makkelijker werken eigenlijk, maar merk ook dat steeds meer mensen facebook gaan gebruiken en er al heel wat mensen hyves hebben verwijderd. Maar ik spioneer idd ook graag mensen op hyves :P

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 april 2011 - 12:49

Ik heb nog wel Hyves maar mijn laatste krabbel is van mijn verjaardag in februari dacht ik :P ben nu idd veel actiever op Facebook! Je hebt eigenlijk meteen overzicht, bij Hyves ook wel maar niet van krabbels etc. Veel vriendinnen posten (?) wel veel op Facebook en daardoor blijf je wel goed op de hoogte, altijd handig haha. Zelf doe ik dat eigenlijk nooit.

Zat laatst wel met paar vriendinnen bij elkaar en toen vertelde iemand wat en toen zei iedereen; ooh ja dat las ik op Facebook. Toen later vertelde weer iemand anders wat en toen was het weer: ohja klopt, zag ik op Facebook :P

#7 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 27 april 2011 - 12:53

Misschien leuk om hier een poll aan te hangen?

Ik gebruik het allebei, en op Hyves gebeurt er bar weinig. :P

#8 -

Beginner

• Members

Gepost 27 april 2011 - 12:56

ja, ik vind hyves wel leuk om mensen op te zoeken of in de gaten te houden haha, maar ik doe dat nu via mijn zusjes hyves, want mijn eigen heb ik een paar dagen geleden verwijderd... de helft van mijn vriendinnen heeft nog geen facebook, dus ik ben ze nog aan het overhalen :P maar meer omdat ik het ook handig vind dat ik iemand iets kan laten weten zonder er beltegoed aan te besteden.

@ Maresa: hoe doe ik dat? : p

Deze post is bewerkt door Nowadays: 27 april 2011 - 12:58

#9 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 27 april 2011 - 13:04

Ik gebruik beide, sommige mensen zijn makkelijk te bereiken op hyves, andere op FB. Groot voordeel is dat ik mijn moeder niet op FB heb (en niet wil).

#10 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 27 april 2011 - 13:04

Ik had vooral facebook voor die spelletjes, vind het vet onoverzichtelijk dat er nu elke keer van die rommel van die spelletjes op komt te staan, hoe haal ik dat weg?

#11 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 27 april 2011 - 13:12

Ik zet de poll er wel bij. ;)

#12 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 27 april 2011 - 13:16

Bekijk PostMiracle-, op 27 april 2011 - 13:04, zei:

Ik had vooral facebook voor die spelletjes, vind het vet onoverzichtelijk dat er nu elke keer van die rommel van die spelletjes op komt te staan, hoe haal ik dat weg?

Als er zo'n berichtje staat van een spel dan kun je er op klikken en dan vragen ze of je berichtjes van die persoon wil blokkeren of van die toepassing, als je dat laatste kiest krijg je daar geen berichtjes meer van.

#13 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 april 2011 - 13:31

ik gebruik alleen nog facebook!
heb mijn hyves een paar maanden geleden verwijderd, deed er niks meer mee..
facebook is ook makkelijker/overzichtelijker en veel toegankelijker. ik vind 'liken' veel makkelijker ofzo dan die hyvesrespecten.

en op hyves had je veel van die breezers met 1000 vrienden en dat is op facebook ook veel minder.

oja en de mensen met wie ik nu om ga hebben ook eigenlijk bijna allemaal facebook. best actief ook :P

Deze post is bewerkt door Lindy.: 27 april 2011 - 13:32

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 april 2011 - 13:38

Ik heb 't allebei, omdat sommige vrienden geen hyves, maar wel facebook hebben. En omgekeerd. Ik vind zelf hyves leuker.

#15 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 april 2011 - 13:43

Ik heb ze allebei, maar gebruik hyves meer eigenlijk. Op facebook heb ik alleen maar "vrienden" waar ik nooit mee praat en 1 klasgenootje. Dus eigenlijk gebruik ik die alleen maar voor haar.

Op hyves heb ik gewoon alle belangrijke mensen, had eerst ook wel een flinke vriendenlijst, maar dat heb ik nu teruggebracht tot 47 ofzo, alleen maar mensen die ik belangrijk of boeiend vind.
Verder heeft bijna niemand van die mensen hyves, dus dat is ook nog een reden dat ik hyves meer gebruik :P

#16 -

Myrthe

• Members

Gepost 27 april 2011 - 13:46

Ik gebruik nu ook meer facebook dan hyves, maar dat komt eigenlijk omdat bijna iedereen in mijn omgeving op een gegeven moment overging op facebook. Dus dan ga je automatisch mee, maar ik denk dat het ook met de leeftijd te maken heeft inderdaad. Naarmate je ouder wordt heb je ook meer internationale contacten en daarvoor is facebook natuurlijk ideaal.

#17 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 april 2011 - 13:53

Ik gebruik beide! Vind FB wel leuker/handiger, maar hier in de buurt is fb nog niet zo populair geloof ik. Niet al mijn vrienden hebben het enzo ;)

#18 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 27 april 2011 - 13:56

Ik heb beiden, maar zit altijd op facebook aangezien hyves enkel is voor Nederlandse contacten zoals hier van GO en dergelijke op de hoogte te houden en de familie van mijn vriend uit NL.

#19 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 27 april 2011 - 14:19

Alleen facebook. Ik heb nooit Hyves gehad .

#20 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 april 2011 - 14:25

Ik vind facebook veel fijner/leuker! Vind het ook handiger aangezien ik contact heb met veel mensen/familie uit Kroatie/Bosnie/Canada/Duitsland etc.. En de hebben allemaal geen hyves! Dusja vandaar.

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals