Ga naar inhoud

Werktopic #7

werk werken baan solliciteren

2016 replies to this topic

#41 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 mei 2011 - 17:54

Denk ook niet dat je zoiets niet snel weerkrijgt.. Is het voor na de zomer? Dan kun je in de zomer natuurlijk ook nog reizen :). En dan kun je gewoon vanaf het begin met je klas beginnen, dat werkt vast fijner dan nu. Als je eerst gaat reizen moet je daarna alsnog een keer beginnen en krijg je het misschien moeilijker met rondkomen en zo.

#42 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 mei 2011 - 17:57

en ik werkte eerst ook maar 30 uur, en nu veertig, is ook gewoon een stuk meer, wel een heel ander soort werk, en heel andere werktijden, maar het went zo snel!!!

het is echt niet gek dat je er een beetje tegenop ziet, het is natuurlijk erg spannend, maar je kunt het echt wel hoor, anders zouden ze je ook vast niet vragen.
het is gewoon even doorbijten :rolleyes:

#43 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 mei 2011 - 18:05

In het onderwijs is het volgens mij nooit gemakkelijk om snel een baan te krijgen, dus ik zou het wel doen. Als juf heb je nog superveel vakantie in het jaar.

#44 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 mei 2011 - 18:08

Ik denk ook dat je onzekerheid alleen weg gaat door het steeds te blijven doen en niet door het uit te stellen. Dan word je denk ik alleen maar onzekerder en zeniwachtiger van. En idd je zou deze zomer nog gewoon 5 weken wegkunnen!

#45 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 20 mei 2011 - 23:09

eigenlijk is het een kans die je zo in je schoot geworpen krijgt, je bent echt gek eigenlijk als je die laat schieten,net wat chris zegt,het is tegenwoordig super moeilijk.

#46 -

Marlou

• Members

Gepost 20 mei 2011 - 23:21

Idd Doen!

En met dat reizen valt er vast wel wat te regelen?! Misschien dan met onbetaald verlof ofzo.

Wel een super mooie kans. Lekker bij beunen en ervaringen op doen. :)

#47 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 21 mei 2011 - 08:44

Bekijk PostCrisis, op 20 mei 2011 - 23:07, zei:

@ Angela: nou goed opgelost zo! Ik dacht dat je ingeroosterd was haha! Jij blijkbaar ook ;) fijn dat er nu meer begrip is
Het is zo verdomd lastig om begrepen te worden als er aan de buitenkant niks te zien is

Nou ja ik wist wel dat ik niet stond ingeroosterd, normaal werk ik op maandag en woensdag, maar de assistent bedrijfsleider had gezegd dat ik als ik me beter voelde misschien vandaag een paar uurtjes kon maken. Daarom was ik daar ook zo bang voor! Maar gelukkig hoefde dat niet!

En het is idd lastig om begrepen te worden als er niets te zien is. Het is zo jammer dat je aan de prednison moet zitten voordat sommmige mensen eens door hebben dat het toch wel ernstig is en je je niet aanstelt!

#48 -

Musicmadeaddict

• Members

Gepost 24 mei 2011 - 21:52

Wow mijn collega's (sommige dan) kunnen soms zooooooo hard en nors zijn, ik snap écht niet hoe je tekens zo kan reageren op mensen. Ik zou moe van mezelf worden haha :P

#49 -

Sanne

• Members

Gepost 25 mei 2011 - 20:08

Misschien een algemeen evaluatiegesprek waarin iedereen die die cursus heeft gegeven aan deelneemt. Daarin alle belangrijke punten uit de vragenlijst behandelen en iedereen zijn eigen feedback laten geven.

En voor hoe je het brengt: opbouwende kritiek geven, dus vertellen hoe ze het beter kan doen in plaats van zeggen wat ze fout doet en ook positieve punten noemen (daarmee beginnen).

Deze post is bewerkt door Sannenas: 25 mei 2011 - 20:09

#50 -

fysiomoderator

• Moderators

Gepost 27 mei 2011 - 19:09

Ik heb maandag contract onderhandelingen bij mijn nieuwe werk.
Ik ga in de zomervakantie van 4 juli tot 19 aug een waarneming doen (40 uur), en daarnaast krijg ik van 20 juni een contract voor bepaalde tijd (ong 24 uur) (waarschijnlijk half jaar). Nja nu zat ik dus even te kijken naar de salarisindicaties. Maar shiitt het instap bruto bedrag voor 36 uur per week is 2100 per maand, omgerekend 11 euro NETTO per uur... Dat ga ik echt serieus niet mee akkoord..

Ik verdien nu al netto: verzorgingstehuis: 12,50, sportschool: 15,00 en fysiotraining: 20,00

Ik was eigenlijk van plan om tussen de sportschool en fysiotraining in te gaan zitten... dat is toch niet gek of wel?

Ligt toch niet aan mij he, dat ik 11 euro per uur netto wel heel weinig vindt voor HBO?

#51 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 mei 2011 - 19:16

nouja ik schrik er eerlijk gezegd niet zo van

denk dat je voor je echte baan sowieso beter per maand kan gaan kijken dan per uur...
2100 bruto vind ik niet schrikbarend weinig voor een hbo'er

de officiele ondergrens van een beginnend advocaat ligt ook rond die koers

en ohja ik zou even kijken hoe ze dat bedrag berekenen. Aan de hand van de cao?

Want als je er dan dus boven wil gaan zitten moet je dat wel goed kunnen beargumenteren (zeker als starter)

#52 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 27 mei 2011 - 19:16

Nee dat vind ik ook extreem weinig hoor! Zou zeker proberen te onderhandelen! Ik verdiende al meer zonder diploma

#53 -

fysiomoderator

• Moderators

Gepost 27 mei 2011 - 19:18

Hmmm
maar 2100 bruto is zeg maar 1600 netto volgens loonwijzer.n (dus 11 eu p uur netto)l of klopt dat van geen kant?
ik vind dat niet echt veel, maar dat is dus het kutte van nu dus al veel verdienen, dan ben je eigenlijk al verwend...

shiitt nu wordt ik echt een beetje bang voor die onderhandelingen, want ik ben niet zo heel goed in hard zijn zeg maar. En tuurlijk ben ik blij dat ik inprincipe een baan heb, maar dan verdien ik straks minder per uur dan toen ik nog niet afgestudeerd was

#54 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 mei 2011 - 19:30

Maar je hebt al veel ervaring toch? Dat zou ik zeker zeggen. Wel suf als je er zo erg op achteruit zou gaan!

#55 -

fysiomoderator

• Moderators

Gepost 27 mei 2011 - 19:33

hmhm ja ik heb in pricipe al redelijk wat ervaring door de sportschool, fysiotraining en verzorginstehuis dus dat werkt ook wel in mijn voordeel hoop ik.

Nouja ik laat het wel over me heen komen maandag.. Neem in ieder geval mijn afgelopen loonstrookjes mee, zodat ze het kunnen zien

#56 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 mei 2011 - 19:42

ik zou gewoon een goed verhaal voorbereiden met je ervaring, studieresultaten en ambities

dan kun je nog wel wat schuiven denk ik

#57 -

fysiomoderator

• Moderators

Gepost 27 mei 2011 - 20:13

nope niet in de weekenden ;)

1800 is gewoon serieus onder de richtlijn (CAO bestaat niet) en de oude CAO van 2003
nouja, haha het is gewoon even een tegenvaller, we zullen het wel zien

#58 -

fysiomoderator

• Moderators

Gepost 27 mei 2011 - 20:57

eerste lijn ;) ik ga ook eerste lijn werken daar is het 2094

edit dat is: FWV , concept CAO 2008
die wordt nu gebruikt als richtlijn

Deze post is bewerkt door Rainbowcolours: 27 mei 2011 - 20:59

#59 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 27 mei 2011 - 21:04

Ik ken echt zo veel mensen die met een universitaire opleiding nog geen 1900 bruto per maand verdienen als starter. :mellow: Oké, wel vervelend als je meer gewend bent, maar dan verdiende je al veel.

Heb je al de loonwijzercheck gedaan?
Tip: zet je geslacht op man, dan verdien je zo'n 200 euro meer. Je kunt de uitslag van de check meenemen naar je gesprek en aangeven dat dit is wat iemand van jouw leeftijd met jouw ervaring in jouw branche verdient per maand. Je staat dan een stuk sterker je onderhandelingen.

#60 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 27 mei 2011 - 21:07

foute topic

Deze post is bewerkt door MademoisellePapillon: 27 mei 2011 - 21:12

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals