Ga naar inhoud

De taartmutsen deel 1

taart cupcakes cake

586 replies to this topic

#1 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 24 mei 2011 - 11:06

Hoi Hoi,

Aangezien er in het babytopic veel over taarten bakken gepraat wordt, is het misschien handig dat er een eigen topic voor komt.

Afgelopen zondag heb ik een workshop gevolgd voor het decoreren van taarten. Dit is mijn alle eerste taart.

De taart is gevuld met botercreme en chocolademouse.

Geposte afbeelding

#2 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 24 mei 2011 - 11:07

Oh ik ga even al mijn taarten uploaden en op een rijtje zetten, heb eigenlijk overal wat staan maar zal ze eens bij elkaar zetten.

BMW taart voor Daan:
Geposte afbeelding

Dribbel taart voor een collega (glitters vond ik niet zo'n succes achteraf:
Geposte afbeelding

Belle taart voor mijn schoonzusje (hier nog niet helemaal klaar):
Geposte afbeelding

Paastaart:
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding

Taart voor dochtertje van een vriendin:
Geposte afbeelding

En voor haar 2e verjaardag:
Geposte afbeelding

Hertje:
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding

Cupcakes:
Geposte afbeelding

Ingezakte cupcakes met appel/kaneel (niet zo mooi, ik wilde felle kleuren maar dat kan blijkbaar niet met fondant):
Geposte afbeelding

Vullingen weet ik zo niet meer, meestal gebruik ik jam/lemoncurd met bavarois of mascarpone of toblerone/chocolade vulling. Zure vullingen vind ik zelf het lekkerst bij marsepein, omdat dat erg zoet is.

Meestal maak ik botercreme extra (zie deleukstetaarten.nl) en voor de cupcakes gebruik ik de recepten van Cherryfizz.

Deze post is bewerkt door iCake: 24 mei 2011 - 11:19

#3 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 24 mei 2011 - 11:12

Leuk! Misschien ook leuk om erbij te zetten waarmee het gevuld is :D

#4 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 24 mei 2011 - 11:22

Oh als ik alles bij elkaar zie heb ik duidelijk nieuwe uitstekers nodig, best veel bloemetjes :P

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 24 mei 2011 - 11:24

Jaa, goed idee! :D Ik maak ook marsepeinen taarten, maar ik vind het nog erg moeilijk....

Hebben jullie nog tips voor het snijden van je taarten(zeg maar dwars, zodat je je vullingen kan smeren) want ik doe dat nooit recht :P

#6 -

Ellen

• Members

Gepost 24 mei 2011 - 11:24

waauww wat kun je dat goed!!!

Ik wil dat ook kunnen!!!!

#7 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 24 mei 2011 - 11:28

Lilian wat gaaf!! Vind die cupcakes ook zo leuk!! Vul je die ook altijd?

Roos: Met de workshop deden we het met een taartzaag. Die was heel makkelijk instelbaar.

#8 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 24 mei 2011 - 11:28

Bekijk PostNgiNeThemba, op 24 mei 2011 - 11:24, zei:

Jaa, goed idee! :D Ik maak ook marsepeinen taarten, maar ik vind het nog erg moeilijk....

Hebben jullie nog tips voor het snijden van je taarten(zeg maar dwars, zodat je je vullingen kan smeren) want ik doe dat nooit recht :P

Een taartzaag, dan snij je altijd recht. Eerst even met een mes een inkeping maken en dan snij je er zo door heen.

Geposte afbeelding

#9 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 24 mei 2011 - 11:30

waauuw echt gaaf!!

En @ Rosalien, waar heb je die workshop gevolgd? Want ik wil dat ook doen, als onderdeel van het vrijgezelle feestje voor mijn beste vriendin.

#10 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 24 mei 2011 - 11:30

Cupcakes vul ik meestal niet, de laatste keer wel, maar toen waren ze vet ingezakt :P

Ellen; oefening baart kunst. Mijn eerste taart was een ramp en er is er ook wel eens één in de prullenbak beland :P

#11 -

Ellen

• Members

Gepost 24 mei 2011 - 11:36

Ja maar heb jij het via een workshop eerst gedaan ofzo??

Ik vind het wel handig als er iemand bij is die er een beetje verstand van heeft haha

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 24 mei 2011 - 11:36

Wat heb jij allemaal voor spullen gekocht voor je eerste taart?
Dat boetseren lukt je wel mooi :D
En voor die glitters had ik op http://www.deleustetaarten.nl een tip gevonden. Met een zachter kwast het erop "poederen"

Ik ben best benieuwd hoe die van mij er zaterdag uit gaat zien :P
Weet jij toeval;lig hoeveel fondant ik nodig heb m een taart van 28cm doorsnee te bekleden?

#13 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 24 mei 2011 - 11:39

Leah: Deze vrouw kwam naar je toe. Zij kwam uit Nijmegen en het vrijgezellenfeest was in Afferden. Zal het even moeten opzoeken. Ze vroeg iig 25 euro pp en dan had iedereen een eigen taart.

Ik zie al een nieuwe go meeting komen ;) Alle go-ers aan het taartenbakken :P

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 24 mei 2011 - 11:43

Haha zou me wel een toffe meeting lijken eigenlijk :P iedereen elkaar helpen en iedereen neemt andere spulletjes mee :P
Kunnen we dat niet organiseren? :P

#15 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 24 mei 2011 - 11:44

Hmm, die taartzaag heb ik ook liggen, maar dat ging fout. Maar toen had ik geen inkeping met een mes gemaakt dus dat is wel een goede! :)

Ik kijk trouwens altijd naar de taarten van Abel...haha :P Vind dat echt leuk om inspiratie op te doen!

Edit: Haha, een taartenmeeting lijkt me leuk ja! :D

Deze post is bewerkt door NgiNeThemba: 24 mei 2011 - 11:46

#16 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 24 mei 2011 - 11:46

Ik heb ook eens zo'n workshop gedaan,
met dit als resultaat

Geposte afbeelding

Vond het wel heel leuk om te doen, maar zonder hulp gaat mij dat zelf echt niet lukken om mooi te krijgen.
Vind ook wel dat je heel veel spulletjes nodig hebt om een echt leuke taart te kunnen maken.
(vind slagroom taart eigenlijk ook veel lekkerder)

#17 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 24 mei 2011 - 11:47

Geen idee wat ik gekocht heb, is allemaal langzaam aan gekocht.

Dit is het handigst om te halen (even op deleukstetaarten.nl zoeken):
Taartzaag
Smoother
Modeling tools (ff naar de speelgoedwinkel, bij de klei liggen dat soort dingen maar dan goedkoper)
Kleurstof van Wilton of gekleurde marsepein
Eetbare lijm

Verder kwam ik er van het weekend achter dat je met fondant dus geen felle kleuren kan maken, maar dat is wel makkelijker kneden, vooral als je veel moet kleuren scheelt dat de helft van de tijd.

Hoeveel fondant je voor je taart nodig hebt ligt aan de hoogte, daar heb je tabellen voor:
http://www.deleukstetaarten.nl/faq hier kun je echt heel veel lezen!

#18 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 24 mei 2011 - 11:51

Chantal: Hier staan de benodigdheden

http://www.deleukste...n_bakvormen.pdf

Klopt, ik heb zondag fondant en marsepein gebruikt en fondant kreeg je echt lichtroze/babyroze en met marsepein echt knal roze.

En knalrood maken lukte bij allebei niet :blink: dus denk dat k daar gewoon kant en klare marsepein voor zal gebruiken.

#19 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 24 mei 2011 - 11:51

Voor 25 euro? Wow dat is vet goedkoop! Ik wil een workshop van Wendy zij is echt mijn voorbeeld, al denk ik niet dat ik ooit bij haar in de buurt kom!
http://www.4theloveofcake.nl

En die meeting klinkt gaaf :D

#20 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 24 mei 2011 - 11:54

Whoooow die taarten van Wendy zijn echt super zeg !
Dat is zonde om op te eten. . .

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals