Ga naar inhoud

SPW-ers, hulp gevraagd.

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
7 replies to this topic

#1 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 26 mei 2011 - 18:20

hallo allemaal,
tijd niet op t forum geweest.
druk met behandeling. werk, school etc etc.

een tijd geleden weer gestart met mijn opleiding SPW4activiteitenbegeleiding.
ik wilde dit graag afmaken, hoefde nog maar 1 jaar.(ook gelijk laatste kans voor mij)
gesprekken gehad op school wat handig leek enzo, en op advies mijn laatste jaar op niveau 3 hervat.

ben nu al weer een tijd bezig, ook met stage lopen enzo wat goed gaat.
op een activiteitencentrum voor mensen met niet aangeboren hersenletsel.

maar omdat ik vanuit het oude-onderwijs kom, en spw op mijn school niet meer bestaat,
krijg ik werkelijk gewoon alle opdrachten maar in mijn handen geduwd,
krijg ik geen lessen, en moet ik alles in m'n uppie doen zonder enige verdere uitleg of voorbeelden oid.
ik moet dus maar gokken of alles goed is enzo.

nu heb ik al behoorlijk wat werkstukken gemaakt, en ingeleverd met de hoop dat het goed is.
maar nu moet ik nog deelkwalificatie 315 gehandicaptenzorg.

hebben de spw-ers onder jullie deze ook moeten maken?
het is een examenwerkstuk en hij is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groot.
ik moet deze binnen 2 weken afhebben maar ik kom er niet uit.
heb aan mijn oud-klasgenoten ook gevraagd of zij deze moesten maken, maar die hebben hun niet gehad

zit namelijk ook nog met wat onduielijkheden
want ik leer, naar mijn idee, nogsteeds voor activiteitenbegeleiding.
maar omdat ik op advies van school het op niveau 3 ben gaan doen, ben ik bang dat school denkt dat ik spw3kinderdagverblijf/onderwijsassistent aan t doen ben
en mij dus de opdrachten geven voor deze opleiding.
omdat 315 gaat over kinderen en intergratie van kinderen blablabla,
terwijl ik daar in heel mijn studietijd totaal niks mee te maken heb gehad in dat werkveld.
dus dan zou ik een opdracht gaan maken waar ik geeneens voor "leer" en totaal bijna geen kennis over heb.

#2 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 26 mei 2011 - 18:57

Kan je daat niet even beter vragen bij je school?

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 mei 2011 - 19:03

Ik zou als ik jou was naar de persoon/docent gaan die bekend is met de oude spw-vorm.
Sowieso lijkt het me verstandig om op school te gaan praten als zij denken dat je bezig bent onderwijsassistent/kinderdagverblijf terwijl jij op je 'oude' opleiding het laatste jaar wil afronden. Lijkt me handig als beide partijen het erover eens zijn wat je nu aan het doen bent en wat je uiteindelijk moet opleveren om je diploma te halen.

Succes :)

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 mei 2011 - 19:03

Heb je geen mentor waar je bij terecht kan? Lijkt me dat school je hierin moet begeleiden.

Ikzelf doe ook spw3 maar wat jij verteld ken ik niet. Ik doe wel competentiegericht onderwijs, maar kom uit het 'proefjaar'. Een grote puinhoop dus en vandaar dat ik enorme studievertraging heb.
Maar wij werken met kerntaken. Ik moet 13 praktijk dingen doen en die heel erg uitwerken met een dilemma, uitvoeringsverslag, evaluatie, evaluatie op punten die onder de kerntaak vallen (hoe laat ik zien dat ik dat allemaal kan), en een groeiproces vanaf dat ik op school kwam tot nu (op dat onderwerp).
Een aantal voorbeelden van een kerntaak: begeleidingplan schrijven, Doelen van een client evalueren, bij 2 doelen een client begeleiden, maar ook over missie visie enzo.

Maar dit is zo te zien dus niet wat jij moet? Want dan kan ik je niet helpen.

Btw, binnen spw3 heb je inderdaad kinderopvang en gehandicaptenzorg. Maar dat is met 1 simpele code aan te passen en als ze er dan naar handelen is dat geen probleem. Tenminste bij mijn verlenging van de opleiding hebben ze ook die fout gemaakt maar was zo opgelost. Gewoon verkeerde colde ingevoerd

Deze post is bewerkt door Kimmie_89: 26 mei 2011 - 19:06

#5 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 26 mei 2011 - 19:04

Ja waarom vraag je dit niet aan je studieloopbaanbegeleider???

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 mei 2011 - 19:18

Het is toch iets van de laatste 2 jaar ofzo dat competentiegericht onderwijs?
Ik heb zelf ook de oude vorm van spw gedaan, maar geen activiteitenbegeleiding, dus ik kan je niet helpen.
Maar inderdaad, er moet toch iemand zijn die jou hier in begeleid of in ieder geval een contactpersoon waar jij bij terecht kunt voor vragen enz.

#7 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 mei 2011 - 19:44

Nee hoor. Bij ons is het al 5 jaar. Maar wij waren dus proefjaar. Waar ik echt van baal. Weet pas sinds een jaar hoe het allemaal werkt. Voorheen kon niemand duidelijkheid geven. 4 jaar naar de klote dus met een beetje aanmodderen.

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 26 mei 2011 - 20:16

Ja, dat is de ellende als je in een lichting zit dat ze een nieuwe onderwijsvorm gaan toepassen.
Het is voor mij ook alweer 4 jaar geleden :lol: Dus het zou zomaar al langer kunnen zijn dat competentiegericht onderwijs.

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals