Ga naar inhoud

Het huis-uit topic

verhuizen kamers wonen

1535 replies to this topic

#1 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 03 juni 2011 - 23:23

Nou, aangezien ik ook ga samenwonen, sinds vorige week een huisje heb en nu druk bezig zijn met klussen. (naja vooral mijn vader en stiefvader de schilders haha ;)
maaarrrr ik mag een stofzuiger uitzoeken van mijn moeder.
En hij mag duur zijn. Miele vind ik over het algemeen wel fijne stofzuigers en krachtig. Maar heeft iemand anders misschien een goede tip? :D

stiekem vind ik de Hetty ook leuk maar twijfel of hij ook krachtig genoeg is met 1200W :rolleyes:

#2 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 03 juni 2011 - 23:36

Ja ik weet dat hij eigenlijk super goed is haha. Ken 1 iemand die hem heeft en over het algemeen hoor ik goede verhalen. En ik vind hem er leuk uitzien :P Maar denk dat mijn vriend gaat zeuren dat ik het alleen om het uiterlijk doe (A)
Die is mooi meegenomen haha maar echt niet dat ik alleen daar naar kijk want dat zou dom zijn.

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 03 juni 2011 - 23:44

ik zou een miele doen. Er is geen betere :P

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 juni 2011 - 00:06

Ja, werkt prettig! Mijn moeder heeft het ook (met 2 honden in huis).
Wij hebben 2 stofzuigers, volgens mij ook een miele.. De andere gebruiken we voor ruwere dingen en daar kun je ook water meer zuigen, ideaal!

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 juni 2011 - 11:07

Wij hebben een Bosch, Free'e heet ie. Die is wel fijn en niet zo zwaar. En we hebben 3 katten. Hij werkt. :P

Maar zo'n Henry/Hetty is ook superleuk!

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 05 juni 2011 - 08:14

Ik had toen ik net op mezelf ging wonen een 'geweldige' zakloze stofzuiger gekocht. Wat een ramp was dat!! Dat stomme ding kostte me echt 70 euri's, en ik wist niet eens hoe hij open moest :P Dat lukte gewoon niet. Toen heb ik hem maar weggegooid, en een simpel 40 euro ding bij de Kijkshop besteld. En die doet het geweldig al een jaar :lol:

Dus ik zou zakloos in ieder geval niet als optie nemen :P

#7 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 05 juni 2011 - 10:32

Een kleine tip: kijk ook hoe duur de zakken zijn, want sommige zakken kosten 25 euro per 3 ofzo, echt best duur!

#8 -

Sanne

• Members

Gepost 05 juni 2011 - 10:56

@Chris, ik heb altijd het idee dat die stoomdingen meer zijn voor dingen waar je anders goed op moet boenen ofzo, dat het wat makkelijker los komt. Vrienden van mij hebben zo'n ding, maar ik geloof niet dat ze em veel gebruiken.

#9 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 05 juni 2011 - 18:47

Jeeeej, ik mag a.s. dinsdag al gaan hospiteren en volgende week donderdag! Heb meteen positieve reacties gekregen op mijn berichtjes, dus doe het volgens mij wel goed :P .

Vroeg me alleen af of je bij hospiteren dezelfde avond nog te horen krijgt wie er gekozen is of dat dat nog een paar dagen duurt? Weet iemand dat?

#10 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 05 juni 2011 - 18:53

Meestal wel dezelfde avond of de dag erna! Langer duurt het eigenlijk nooit.

#11 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 05 juni 2011 - 19:41

Ja meestal idd dezelfde avond nog! Hoop dat je snel wat vindt!

Ik zit een beetje in dubio.. Zit nu op een hele kleine kamer (tussen de 6/7m2), maar wel in een fijn huis. Nu gaat een van m'n huisgenoten weg, en komt er een kamer van ong 12m2 vrij. Alsnog niet supergroot, maar wel met inbouwkast. En ruimte voor een tweepersoonsbed, bureau + tvkast en mss nog een boekenkast ofz (heb nu een klein 1persoonsbed, tvkast en bureau).
Ik zit vooral met dat bed, mocht ik een vaste relatie ofz krijgen dan is een nieuwe kamer eigenlijk wel essentieel. Maar de kamer is wel bijna 100 per maand duurder..
En ik zit nu al elke maand krap haha

Opzich, ik werk alleen nog op zaterdag nu, thuisthuis. Ben druk op zoek naar een nieuwe baan, in m'n studentenstad. Maar ik begin na de vakantie ook aan een nieuwe studie, omdat dit niks voor me is (van uni naar hbo, dus wel meer les en projecten enz)

Ik twijfel nu dus een beetje haha. Denk dat het financieel wel te bolwerken valt, maar ik werk dan weer voor m'n huur + basisbehoeften, en niet voor de luxere dingen waar ik eigenlijk voor wilde werken zoals een x uit eten/shoppen ofz.. Plus dat ik voor m'n nieuwe opleiding een nieuwe laptop nodig heb en m'n spaargeld gaat op aan vakanties (die ik al geboekt heb..)
Hmm lastig. Want als ik die grotere kamer nu neem, kan ik hier denk de rest van m'n opleiding blijven wonen.
Aan de andere kant kan ik ook wachten tot ik genoeg inschrijftijd heb voor de studentenwoningbouw, voor een grotere kamer voor maar 20 extra per maand ofz..

Lang verhaal haha. Advies van studenten?

Ja meestal idd dezelfde avond nog! Hoop dat je snel wat vindt!

Ik zit een beetje in dubio.. Zit nu op een hele kleine kamer (tussen de 6/7m2), maar wel in een fijn huis. Nu gaat een van m'n huisgenoten weg, en komt er een kamer van ong 12m2 vrij. Alsnog niet supergroot, maar wel met inbouwkast. En ruimte voor een tweepersoonsbed, bureau + tvkast en mss nog een boekenkast ofz (heb nu een klein 1persoonsbed, tvkast en bureau).
Ik zit vooral met dat bed, mocht ik een vaste relatie ofz krijgen dan is een nieuwe kamer eigenlijk wel essentieel. Maar de kamer is wel bijna 100 per maand duurder..
En ik zit nu al elke maand krap haha

Opzich, ik werk alleen nog op zaterdag nu, thuisthuis. Ben druk op zoek naar een nieuwe baan, in m'n studentenstad. Maar ik begin na de vakantie ook aan een nieuwe studie, omdat dit niks voor me is (van uni naar hbo, dus wel meer les en projecten enz)

Ik twijfel nu dus een beetje haha. Denk dat het financieel wel te bolwerken valt, maar ik werk dan weer voor m'n huur + basisbehoeften, en niet voor de luxere dingen waar ik eigenlijk voor wilde werken zoals een x uit eten/shoppen ofz.. Plus dat ik voor m'n nieuwe opleiding een nieuwe laptop nodig heb en m'n spaargeld gaat op aan vakanties (die ik al geboekt heb..)
Hmm lastig. Want als ik die grotere kamer nu neem, kan ik hier denk de rest van m'n opleiding blijven wonen.
Aan de andere kant kan ik ook wachten tot ik genoeg inschrijftijd heb voor de studentenwoningbouw, voor een grotere kamer voor maar 20 extra per maand ofz..

Lang verhaal haha. Advies van studenten?

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 05 juni 2011 - 19:59

ik ben me aan het inschrijven, maar nu moet ik de datum van inschrijving van het bevolkingsregister hebben. Waar ga ik dat in godsnaamvinden?

#13 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 05 juni 2011 - 20:03

Oh dat is toch de datum dat je ouders je aangaven bij het gemeentehuis?
Dat mag tot uiterlijk 3 dagen na je geboorte, ik zou het even aan je ouders vragen, die weten dat nog wel.

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 05 juni 2011 - 21:08

Ik zou die grotere kamer nemen en desnoods 100 euro bijlenen. Die 5 m2 extra gaan je zo bevallen. Op een gegeven moment groei je uit zo'n klein kamertje.

#15 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 05 juni 2011 - 21:19

idd, ik zou het ook doen.
ik ben tegen bijlenen als het niet perse nodig is, maar op zo'n kamer ben je het op een gegeven moment echt zat.
dat hou je gewoon niet te lang vol, het geeft zoveel meer rust als je iets meer ruimte hebt!
Dus dat zou ik doen, dan kijken of je het red (daar je best voor doen uiteraard), en anders idd maar wat bijlenen.
desnoods maar 50 euro ofzo per maand!

#16 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 05 juni 2011 - 21:42

Ja ik ben ook niet zo van het bijlenen haha. Denk niet dat het een optie wordt. Ik krijg stufi+zorgtoeslag (335 in totaal) en daar zou ik dan precies m'n huur van kunnen betalen. Dan heb ik m'n loon nog om de rest van te betalen (42€ telefoon+nog een verzekering en verder boodschappen en andere dingen). Dus het zou opzich wel moeten lukken.. Dan maar wat meer werken ofz! Maar op papier zou ik het met m'n huur nu (240) ook moeten redden maar toch zit ik elke maand krap (en werk nu 1 zaterdag pw en verdien dan 150 pm. Maar ik ben dus sowieso al bezig met een baan in m'n studentenstad, waar ik meer kan werken natuurlijk.

#17 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 05 juni 2011 - 21:56

Ik zou echt voor een grotere kamer gaan. Voor die luxe ruilde ik andere luxe dingen wel in. Je wordt toch gek op 6 m2..? Zo groot was mijn kamer vroeger.

#18 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 05 juni 2011 - 22:09

Ow wacht, dat zie ik nu pas. Ik betaalde 235 voor 17 m2 incl. eigen keukenblok. Nou was dat wel in een relatief goedkope stad en was het geen superkamer. Maar 335 vind ik idd wel veel geld. Maar dan vind ik dat je nu ook al teveel betaal eigenlijk.

#19 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 05 juni 2011 - 22:10

ja het is superduur, maar dat is t voor deze kamer ook al haha.
Dus in dat opzicht :P

en 335 is duur, maar ik ken echt wel meer mensen in A'dam iig die dat betalen voor zo'n kamer hoor..

(gestoord, ik betaal nog geen 300 en heb een half appartement, maarja that's life :P)

#20 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 05 juni 2011 - 22:18

Ik vind 335 helemaal niet duur voor 12m? (Als je in Amsterdam woont dan he) 80% van de kamer zijn echt 425 voor 10m.

Wooww Lotte, dat is echt weinig! Via via ingerold of?

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals