Ga naar inhoud

Het huis-uit topic

verhuizen kamers wonen

1535 replies to this topic

#1101 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 februari 2012 - 18:07

nja bij mijn vriend hebben ze voor de helft bestek wat je kan buigen, en wat vet scherp is aan de randen..
Maar idd een pannenset had ik bijv helemaal niet aan gedacht!

Bekijk PostAnniee, op 08 februari 2012 - 17:10, zei:

Ik heb t allergoedkoopste bestek van de ikea en dat is prima hoor. Ziet er na 2 jaar nog t zelfde uit, niks mis mee. Kan me niet voorstellen als je gewoon bestek koopt dat daar iets mis mee is. Wel vaak met cheapass-spul met van die plastic handvaten, die worden wel lelijk.

Verder zou ik vooral niet teveel kopen en kijken wat je echt tekort komt als je er eenmaal woont. Scheelt veeeeel geld (en ruimte)!
hoezo scheelt het veel geld? het maakt toch niet uit of je t nu koopt of dan? :P
k bedoel we kunnen er wel gaan wonen, maar als we geen pannen hebben glazen of borden komen we ook nergens :P

#1102 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 februari 2012 - 18:08

nouja soms is het wel dat als je verhuist je ineens dingen krijgt van mensen, er net een goedkope aanbieding is, je mss wat spullen van thuis mee mag nemen etc.

#1103 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 februari 2012 - 18:13

Wij hebben ook alles voor de keuken al, handdoeken, theedoeken, frituurpan.
Messenset, en nog veel meer haha.
Maar ik wil nog helemaal niet samenwonen, eerst een paar jaar genieten

#1104 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 februari 2012 - 18:17

Ik bedoel niet de basisdingen als borden en glazen maar meer de extra dingen die wel handig lijken maar je uiteindelijk toch niet gebruikt (denk aan ander keukengerei, 3 verschillende maten schaaltjes etc). De basisdingen heb je zeker wel nodig en die kun je ook al prima kopen als je wilt. Maar ik zou de extra dingen pas kopen als je er al woont en merkt dat je wat tekort komt.
Je koopt namelijk heel makkelijk al van alles en gebruikt t uiteindelijk bijna nooit dus kost alleen maar geld en neemt ruimte in. ;)

Deze post is bewerkt door Anniee: 08 februari 2012 - 18:18

#1105 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 februari 2012 - 18:41

Wij hebben al die extra dingen direct gekocht. Nooit spijt van gehad, want toen hadden we het geld er voor gespaard, nu koop ik liever een nieuw shirtje van mijn salaris :P

Qua bestek maakt het volgens mij niet uit wat je koopt. Ik heb een hele dure set van mijn ouders gekregen, ik vind duur bestek er altijd mooier uitzien (A) Maar ik weet uit ervaring dat Ikea spul ook goed meegaat.

#1106 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 februari 2012 - 18:46

Wij hadden ook bijna niks aan uitzet. Maar hebben super veel gekregen ook keukenspullen zoals mixer enzo.
En qua bestel hadden we gewoon bestek van Ikea en die is prima. Ook borden enzo gewoon effe wit maar die hebben nu wel van die krasjes en dat ziet er nu wel lelijk uit, maar is na 4 jaar ofzo. En rest voor de keuken gewoon gekocht als we nodig hadden.

Vond wel relaxt veel 2dehands te hebben want was prima en dan kan je ook gewoon sparen voor iets wat je echt wilt.

#1107 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 08 februari 2012 - 19:28

Ik had bijna alles van tevoren al. Maar wij hadden het huis al gekocht en wisten dat we er een jaar later er in gingen wonen en genoeg opslag ruimte bij mijn ouders. Goed gebruik gemaakt van aanbiedingen enzo.

Bedenk wel wat je ech gaat gebruiken. Als je van koken houdt dan heb je meer nodig dan wanneer je het niks aan vindt. Als je koken niks aan vindt dan hoef je geen rasp of knoflookpers te hebben bijvoorbeeld. Sowieso kun je dat soort dingen wel later kopen.

#1108 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 februari 2012 - 20:28

Hahaha idd dat soort dingen. Ik heb een grafhekel aan koken maar heb wel al die dingen gekregen (gelukkig dus niet zelf gekocht :P) en dat staat en ligt hier gewoon te verroesten. Ik woon ruim 2 jaar op mezelf en heb zoveel van die dingen nog nooit gebruikt. Echt zonde.

#1109 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 februari 2012 - 20:30

Bekijk PostJanita.., op 08 februari 2012 - 18:13, zei:

Wij hebben ook alles voor de keuken al, handdoeken, theedoeken, frituurpan.
Messenset, en nog veel meer haha.
Maar ik wil nog helemaal niet samenwonen, eerst een paar jaar genieten

Haha, alsof dat daarna niet meer kan :P

#1110 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 februari 2012 - 20:31

Huh hoe kan je dat soort dingen nou niet gebruiken?
Ik bedoel: wat is een pasta zonder knoflook? En die doe ik het liefst door de pers, lekker makkelijk :P
En even een beetje kaas raspen, of citroen/limoenschil?
Maar ook wortel, komkommer, bietjes etc?

#1111 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 februari 2012 - 20:48

Ik heb ook geen rasp hoor? Terwijl ik wel elke avond kook haha :D

En ook geen knoflookpers, ben niet zo'n knoflooketer. Doe soms wel een klein beetje, maar dan snij ik gewoon superklein.

Snap wel dat mensen dat soort dingen wel gebruiken, maar het is echt niet perse nodig en vet zonde als je het allemaal kookt en uiteindelijk nooit gebruikt haha

#1112 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 februari 2012 - 20:54

Ja is ook wel zo, maar ik gebruik het alletwee wekelijks haha! Voor mij is het dus heel vanzelfsprekend ofzo :P

#1113 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 februari 2012 - 20:55

Kheb dat toen ook echt niet allemaal gekocht hoor..
Mijn pannenset had ik van mijn zus gekregen. Zij vond die van haar niet zo fijn en had die van mijn moeder overgenomen. (mijn moeder moest andere pannen ivm ander kooktoestel)
En die pannen heb ik nog steeds, wel fijne tefalpan enzo erbij gekocht, maar verder niet.
Kopjes heb ik helemaal niet veel, drink toch geen koffie, dus heb er gewoon wat voor visite.
Maar ook van glazen e.d. heb ik toen eel van mijn zussen gehad, omdat die de kasten hadden uitpuilen.
Borden gewoon simpele doos vol gekocht bij de Makro enzo. Bestekset van Sola, gekregen toen al cadeau.

Maar ik geef echt niet om zulke dingen, wil mijn meubels leuke enzo hebben en servies e.d. boeit me niet zo veel.
Koop ik wel bij als ik leuke dingen zie, maar had in begin absoluut geen prioriteit voor mij en heb toen dus ook mijn geld anders besteed!!

Goed kijken wat je zelf belangrijk vind en dat aanschaffen.
De rest kan je later nog kopen!!

Deze post is bewerkt door ikke87: 08 februari 2012 - 20:55

#1114 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 februari 2012 - 23:19

Ik geloof dat ik zowat mijn hele uitzet op zolder heb staan. Keukengerei, servies, handdoeken, bakvormen, van champignonborsteltje tot ovenwanten.
Ben er wel echt blij mee. Hoef als ik uit huis ga alleen de grote dingen nog te kopen (meubels, witgoed, elektrische apparatuur).

#1115 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 februari 2012 - 00:58

Bekijk PostKees**, op 08 februari 2012 - 20:30, zei:

Haha, alsof dat daarna niet meer kan :P
haha inderdaad, ik ga juist genieten als ik ga samenwonen.. eindelijk lekker elke ochtend naast elkaar wakker worden.. heerlijk lijkt me dat.

#1116 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 09 februari 2012 - 08:51

Bekijk PostLeah, op 08 februari 2012 - 20:31, zei:

Huh hoe kan je dat soort dingen nou niet gebruiken?
Ik bedoel: wat is een pasta zonder knoflook? En die doe ik het liefst door de pers, lekker makkelijk :P
En even een beetje kaas raspen, of citroen/limoenschil?
Maar ook wortel, komkommer, bietjes etc?

Als je niet van koken houdt dan koop je toch zo'n potje met knoflook. Als je al knoflook gebruikt. Dan gooi je een pot pasta in de pan en klaar. Tenminste, zo doen veel vriendinnen dat, die maken ook geen gerechten waar citroenrasp in moet. Ik vind koken leuk dus doe dat wel, maar als je daar niet van houdt dan ga je echt geen kaas of wortel raspen lijkt me.

Ik vind servies altijd zo mooi. Sowieso wil ik dat alles er hetzelfde uitziet, zelfde soort glazen, zelfde bestek (dus niet 4 soorten bestek en 3 totaal verschillende kopjes), enz. Maar ik ben echt een pietlut in dat soort dingen :P

#1117 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 februari 2012 - 09:06

Ik heb ook geen knoflookpers of rasp hoor haha. Knoflook kun je gewoon in hele kleine stukjes snijden, gaat ook prima.
En ik snij wortel en komkommer enzo gewoon? Waarom zou je dat raspen? Kun je toch ook gewoon in plakjes snijden?
Kaas en citroen heb je idd wel gelijk in, maar verder heb je zo'n ding niet echt nodig.

#1118 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 februari 2012 - 09:15

Ik gebruik hem hier thuis wel echt veel.
Groenten zijn toch altijd iets fijner gesneden dan dat je het zo doet. Voor bijvoorbeeld witte koolsalade is dat handig.

Heb er wel een waar verschillende soorten raspjes opkunnen.

#1119 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 februari 2012 - 16:17

Ik ben blijkbaar gewoon een hele luie koker haha!
Mja, ik kook ook wel vaak en kan er echt van genieten, dus waarschijnlijk komt het daardoor.

#1120 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 09 februari 2012 - 16:26

Haha nou m'n knoflookpers gebruik ik meerdere keren per week :P dacht dat dat een super basic ding was net als een kaasschaaf ofzo haha.

En een rasp heb ik afgelopen twee weken al 3 x eigenlijk nodig gehad dus die ga ik wel aanschaffen :P

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals