Ik zit in een dilemma.
In gedachten wilde ik HBO rechten in Arnhem gaan volgen. Ik heb een beetje research gedaan op Google. Nu zijn er mensen die zeggen dat Juridisch Hogeschool Avans-Fontys beter is dan Hogeschool Arnhem/Nijmegen. HBO Recht op Avans-Fontys moet je in het eerste leerjaar al 52 studiepunten halen en ze zijn er erg streng (dat vind ik persoonlijk fijner dan dat ze op school erg laks zijn). Nu ben ik erachter gekomen dat er ook een opleiding bestaat die HBO Sociaal Juridisch Dienstverlening heet (Saxion Deventer).
HBO SJD lijkt me leuk, omdat je er ook psychologie en sociologie krijgt.
Ik twijfel nu heel erg tussen HBO Recht en HBO SJD. Wat is het verschil ervan? Tot zover ik weet, krijg je bij beide de titel: Bachelor of Laws. Als ik SJD heb gehaald, kan ik dan solliciteren bij de rechtbank?
Mijn hart zegt doe HBO SJD en mijn gedachte zegt doe HBO Recht. Als jullie begrijpen wat ik bedoel
Natuurlijk zit ik ook met de afstand. Deventer is een half uurtje van hier. Hoewel ik eigenlijk op kamers wil en zelfstandig wil worden. Dilemmaaaaa
Zijn er mensen die één van deze twee opleiding volgen (en waar)? Hoe ervaren jullie het?
Alvast bedankt!
girlsonly.nl