Ga naar inhoud

Avondactiviteit voor een weekendje weg

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
14 replies to this topic

#1 -

Beginner

• Members

Gepost 15 juni 2011 - 18:28

Vrijdag gaan we met 17 personen op Familieweekend.
Mijn neef en ik hebben met een grote mond gezegd dat wij het wel zullen organiseren.
Wij dachten dat een spel vrijdagavond wel genoeg zou zijn maar nu hoorde ik vandaag dat iedereen meer van ons verwacht haha.
Mijn neef is een paar dagen weg met school dus nu komt alles op mij. :rolleyes:
Net heb ik nog snel Oud Hollandse spellen bedacht maar dat is meer voor overdag aangezien ik nog 3 jonge neefjes en nichtjes heb zullen zij het ook leuk vinden.

Nu hebben we eigenlijk nog 1 activiteit voor ´s avonds nodig. We moeten in het huisje blijven want mijn neefjes en nichtje moeten optijd te bed.
Vrijdags doen we iig Ranking the Stars. :D

Help!! Kan iemand mij helpen????

#2 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 15 juni 2011 - 18:43

Wie ben ik.
Thema bedenken...rol tape, briefjes en een pen en lol verzekerd!

#3 -

Beginner

• Members

Gepost 15 juni 2011 - 19:10

Jaa dat is een goeie!
Alleen heb dat spel nooit echt gezien, dus hoe gaat dat dan? Heb even gegoogled, het gaat dus om 2 teams?

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 15 juni 2011 - 19:21

Iedereen schrijft voor iemand anders iets op een briefje. Om beurten mag een vraag gesteld worden waarop door de rest alleen met ja of nee geantwoord mag worden. Wie het eerst wat op zijn briefje staat is gewonnen. Simpel maar zo grappig!

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 15 juni 2011 - 19:26

Who's the man:
Iedereen schrijft 5 briefjes met bekende personen erop, kunnen bij jullie dus mensen uit de familie zijn of beroemde mensen. Deze gooi je dan allemaal in een grote schaal.
Dan maak je teams, je kan zelf kijken hoe en wat want dat maakt opzich niet uit.

De eerste ronde moet een iemand de persoon op het briefje omschrijven voor zijn teamgenoot(/teamgenoten). Hierbij mag hij of zij geen hoofdletters gebruiken (dus geen plaats of persoonsnamen). Doet diegene dat wel, dan is het briefje die ronde gediskwalificeerd. Je probeert met je team in 1 minuut zoveel mogelijk briefjes te scoren. Na die minuut is het volgende team aan de beurt, en de ronde houdt pas op als alle briefjes op zijn.

De tweede ronde is het hetzelfde principe, alleen moet je dan de briefjes raden door ze in een woord te omschrijven. Hoofdletters zijn weer toegestaan.

De derde ronde moet je de persoon op het briefje uitbeelden.
Op het einde tel je hoeveel briefjes elk team in alle ronden heeft gescoord.

(Ik kan niet zo goed uitleggen dus als je nog iets niet begrijpt, vraag maar. Het is wel echt een heel leuk spel)

Ooh en je kan natuurlijk ook weerwolven! 1 spelleider, briefjes met een W of een B erop, of een ander karakter. Is prima zonder kaartspel te spelen. Vraag of google of weerwolven van wakkerdam als je uitleg wilt :D

Deze post is bewerkt door Bewilderbeast.: 15 juni 2011 - 19:33

#6 -

..

• Members

Gepost 15 juni 2011 - 19:27

hints?

ohja wat richtje zegt is ook leuk, heb zoiets gedaan in frankrijk :P maar dan met dieren, kreeg 1 kindje een papiertje met een dier op zijn of haar hoofd, en dan vragen stellen :P en wij mochten alleen bv ja of nee zeggen.

Deze post is bewerkt door onderkoffer_: 15 juni 2011 - 19:28

#7 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 15 juni 2011 - 19:28

Of spel (soort wie ben ik) waarbij iedereen bijv 5 namen (van bekende mensen dus) op briefjes schrijft. Om het spel leuk te houden heb je wel aardig wat namen nodig. Die allemaal in een emmer ofzo.
Je speelt in 2tallen (of kleine groepjes).. En je spreekt een tijd af hoelang je per groep per ronde speelt.

Heb als voorbeeld ff michael jackson:
Ronde 1 is omschrijven. 1 min lang zoveel mogelijk omschrijvingen geven van de personen.. Zanger, bekend van de moonwalk enz.
Ronde 2 is uitbeelden en dan bijv 1,5 min. Dus bijv de moonwalk doen. Je mag hier totaal niet bij praten.
Ronde 3 omschrijven in 1 woord. Bijv ook weer 1 minuut. Maar geen cijfers of woorden met hoofdletter gebruiken (dus geen namen van films, liedjes, landen of mensen).
Zanger (al zullen die er vast meer in zitten), moonwalk, of oeww (dat geluid van em.

Snapt iemand het? :P want volgens mij is het erg vaag omschreven :P

oh edit, zie net dat Richtje tijdens het typen van mn verhaal al ong hetzelfde heeft getypt :P

Deze post is bewerkt door Kimmie_89: 15 juni 2011 - 19:31

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 15 juni 2011 - 19:29

Dan moet je het spel, 30 seconds halen!!
Das een superleuk bordspel.. Bij dit spel moet je een kaartje pakken, op deze kaart staan 5 dingen, je moet proberen binnen 30 sec zoveel mogelijk goed te omschrijven, dat je andere teamleden het raden
Afhankelijk van hetgeen je hebt gegooid met de dubbelstaan, mag je plaatsen vooruit..

Superleuk spel, bij ons in de familie/vrienden favoriet!
Kost volgens mij 30 euro ofzo, maar daarna kan die ook continu de kennisen langs, iedereen wil hem dan wel lenen, absoluut je geld wel waard

#9 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 15 juni 2011 - 19:29

Haha! Zelfde!

#10 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 15 juni 2011 - 19:34

30 seconds is ook erg leuk, ook favoriet bij onze vriendengroep!

Of iets wat lijkt op Richtjes spel: Iedereen schrijft op verschillende papiertjes zoveel mogelijk namen van bekende personen op (mag ook Pino zijn). Per ronde krijg je 30 seconden als team. Ronde 1: persoon proberen te omschrijven met zoveel mogelijk woorden. Ronde 2: persoon uitbeelden met gebaren (geen geluid, anders af!). Ronde 3: je mag maar 1 woord zeggen om de persoon te omschrijven (als je 'uh' zegt, mag je niks anders meer zeggen). Klinkt moeilijk, maar omdat de namen zo vaak voorbij komen, is het heel leuk!

Deze post is bewerkt door JIL.: 15 juni 2011 - 19:35

#11 -

Beginner

• Members

Gepost 15 juni 2011 - 21:02

of een soort ik hou van holland of minute to win it..
of gewoon een quiz.

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 15 juni 2011 - 22:44

ik heb het met oud en nieuw voor het eerst gedaan. We waren met 12e geloof ik. Ieder 3 namen invullen en dan in 2tallen spelen. Echt hilarisch. Ik zat bij mn vriend in 2tal dus lekker handig omdat je dan 'persoonlijke' dingen hebt die je kan omschrijven en elkaar snel snapt :P
en het is natuurlijk makkelijk. Je hebt alleen pen, papier nodig eigenlijk. Ja en een beetje creativiteit :P

#13 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 juni 2011 - 00:05

30 seconds is idd leuk, maar dat is wel 35 euro (toevallig net afgelopen week aan een studiegenoot cadeau gedaan voor zijn verjaardag met wat mensen). Dat met die briefjes is iets makkelijker. Je kan ook 'gewoon' woorden doen ipv personen, dat heb ik een keer met vriendinnen gedaan. Dan moet je ineens een tafel uitbeelden en daarna Balkenende ofzo, best grappig! Ik moest een keer een rookmelder uitbeelden, nou, dat is nog knap lastig :P

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 16 juni 2011 - 06:49

Haha pfoe dan geef mij toch maar mensen. Dat lijkt me makkelijker dan bijv een tafel

#15 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 16 juni 2011 - 11:21

weerwolven :D

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals