Ga naar inhoud

Hulp!

18 replies to this topic

#1 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 01 augustus 2011 - 15:15

Hey,

Ik had het vanmiddag ook al in het SHUT geplaatst, maar aangezien daar niet gereageerd werd open ik even een topic.

Ik heb voor mijn vervolgopleiding een gewaarmerkt kopie nodig van mijn diploma en cijferlijst. Waar kan ik deze laten maken? Los van mijn oude middelbare school, want die is nu gesloten ivm zomervakantie. Misschien gemeentehuis?

Opmerkingen als; die had je bij je diploma gekregen helpen niet echt, want dat was idd zo maar die ben ik al kwijt.

Het heeft best wel haast dus ik hoop dat er iemand is die me kan helpen!

#2 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 01 augustus 2011 - 16:01

als ik het op google intyp kom ik uit bij de gemeente of idd dus je oude school.

dit stond blijkbaar op de site van de IB-groep: (ik heb het viavia, dus weet niet of 't nog steeds klopt)
Diploma, certificaat of cijferlijst vervangen?
Bent u uw diploma, certificaat of cijferlijst kwijt, of hebt u uw naam laten veranderen? Dan kunt u een document aanvragen dat het origineel vervangt. Dit document wordt Verklaring afgelegd examen genoemd en heeft dezelfde waarde als het origineel. Het document wordt afgegeven namens de minister van OCW.

kost wel 72 euro!

#3 -

..

• Members

Gepost 01 augustus 2011 - 16:14

weuho, duur grapje.

#4 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 01 augustus 2011 - 16:18

Hmm. dat is inderdaad een duur grapje. Maar ik ben mijn originele diploma en cijferlijst niet kwijt. Dus bij de gemeente zou ik ze gewaarmerkt kunnen kopiëren?

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 01 augustus 2011 - 17:43

Als je de originele nog hebt, kun je ze op je oude middelbare school laten kopiëren en dan heb je weer gewaarmerkte kopietjes.

Weet verder niet of dat ook op de gemeente kan.

edit: Ah dat wist je al. Dan heeft mijn post niet echt veel nut.

Deze post is bewerkt door Maxime*: 01 augustus 2011 - 17:43

#6 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 01 augustus 2011 - 22:24

Ligt eraan in welke gemeente je woont. Hier in Schiedam doen ze het niet meer omdat ze niet weten of het diploma echt is. Gewoon even langsgaan en vragen.

#7 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 augustus 2011 - 07:13

Ik snap eigenlijk niet waarom je niet gewoon even belt naar de gemeente als er zoveel haast bij is, dat is zo gebeurd toch?

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 augustus 2011 - 08:39

Kan je niet met je echte diploma langsgaan bij je vervolgopleiding??

#9 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 02 augustus 2011 - 08:47

Ik heb er toen gewoon zelf een kopietje van gemaakt en bij mij is er nooit wat van gezegd? :P

Deze post is bewerkt door s.anne: 02 augustus 2011 - 08:48

#10 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 02 augustus 2011 - 17:20

Er staat bij dat een gewone kopie niet geldig is.

En @Charly, ik heb een hekel aan bellen en heb moest de laatste paar dagen net werken als de gemeente bereikbaar was. Had wel al gemaild, maarja daar heb ik natuurlijk nog niks op gehoord. Morgen heb ik vrij dus dan ga ik toch maar eens bellen ;)

#11 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 02 augustus 2011 - 17:43

Volgens mij heb ik toen ook gewoon een normale kopie gemaakt ^^
Kan je anders je vervolgopleiding niet even bellen/mailen en de situatie uitleggen?

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 augustus 2011 - 18:01

Die heb je bij je diploma gekregen!

#13 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 augustus 2011 - 18:05

Bekijk PostLoUkE, op 01 augustus 2011 - 15:15, zei:

Opmerkingen als; die had je bij je diploma gekregen helpen niet echt, want dat was idd zo maar die ben ik al kwijt.

Dusdat.

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 augustus 2011 - 18:39

Wat een humor pff

#15 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 02 augustus 2011 - 18:41

Stephanie, jouw naam is zo verwarrend, ik snapte al niet dat mijn naam er stond en dat er nieuwe berichten in dit topic waren :P

#16 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 augustus 2011 - 18:47

Maar weet je wel zeker dat je middelbare school volledig gesloten is?
En dat je hem nu al zo snel voor je nieuwe opleiding nodig hebt?

Want ik had een her in mn laatste jaar, waardoor ik ook pas heel laat mn diploma kreeg en die heb ik toen pas opgehaald tijdens mn introductieweek van mn nieuwe opleiding en me toen pas ingeschreven. Of me al wel ingeschreven maar toen doorgegeven dat die kopie pas later kwam ivm mn her etc. Dat was prima.

#17 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 augustus 2011 - 20:46

Bekijk PostStephanie., op 02 augustus 2011 - 18:41, zei:

Stephanie, jouw naam is zo verwarrend, ik snapte al niet dat mijn naam er stond en dat er nieuwe berichten in dit topic waren :P
haha dat is stom! :P ik zal hem binnenkort wel even veranderen :P

#18 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 augustus 2011 - 21:04

Bekijk Post.Stephanie, op 02 augustus 2011 - 18:39, zei:

Wat een humor pff

???

#19 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 03 augustus 2011 - 19:19

Ik ben vandaag langs het gemeentehuis geweest en het kon idd daar. Moet er wel voor betalen maarja, het is opgelost! Er mag een slotje op dit topic. Bedankt voor het helpen allemaal :)

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals