Ga naar inhoud

Netwerkkaart resetten

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
7 replies to this topic

#1 -

Beginner

• Members

Gepost 05 augustus 2011 - 17:03

Hey allemaal,

Ik ben vorige week bij een vriendin op bezoek geweest en had toen mijn laptop bij me. Ik heb toen verbinding gemaakt met haar draadloze netwerk, maar dat kon niet. Ze had op dat moment een betalingsachterstand en kon niet meer op internet, ze wilde het toen via mijn laptop (dmv een draadloze verbinding) proberen maar kreeg direct nadat we verbinding met haar router hadden gemaakt de melding dat we niet op internet konden.
Ik gebruik Google als mijn startpagina, en als ik de internetbrowser opende kwam er een hele tekst van Tele2 in beeld met de vermelding dat er een betalingsachterstand is en het internet 't pas weer zou doen als die achterstand betaald zou worden.
Toen ik die avond thuis kwam en ik met mijn laptop dmv mijn eigen draadloze verbinding op internet wilde gaan, lukte dit maar telkens als ik mijn browser open dan krijg ik nog steeds telkens die melding :huh:. Ik dacht, nou dan toets ik gewoon 'google.nl' opnieuw in de adresbalk in en dan lukt het vast wel. Maar helaas, idem dito, wéér kreeg ik die melding en weer kon ik niet op google. Sindsdien kan ik helemaal niet meer op google, wat ik echt heel vervelend vind.
Ik heb hier net Tele2 over gebeld want het begint me nu toch aardig te irriteren dat ik google niet kan gebruiken. De reactie van Tele2: "U kunt dit oplossen, door even uw netwerkkaart te resetten. Alleen kan ik u niet vertellen hoe, want als u het verkeerd doet of er gebeurt iets, dan willen zowel ik als Tele2 daar niet aansprakelijk voor zijn. Dus u zult even moeten googlen hoe u uw netwerkkaart kunt resetten."
Dus ik zei: "Maar dat heeft geen zin, want ik kán helemaal niet op google dus hoe wil ik dan gaan googlen hoe ik mijn netwerkkaart kan resetten?"
Medewerker: "Dan moet u het gewoon even proberen en toch op google proberen te komen."
Nja, heel fijn... Hier schiet ik dus maar weinig mee op. Nu heb ik net via de buren even op google gekeken en er staat dat ik met de Opdrachtprompt (Start - Bureauaccesoires - Opdrachtprompt) daar een soort commando voor moet intypen en dat 'ie dan reset.
Het commando wat ik hiervoor moest intypen is; 'Reset Network Adapter driver_name, [board instance]'
Dit heb ik geprobeerd, maar dit lukt niet. Ik krijg dan de volgende melding; 'RESET wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand'.
Ik ben niet zo heel erg handig met computers als er iets aan de hand is of als er iets niet werkt :P, dus ik heb geen idee of ik nu zelf iets fout doe of juist niet. En wat ik eventueel anders zou kunnen doen...

Anyone, please help (A)? Ik wil heel graag weer gewoon kunnen googlen :P

Xxx Josie

#2 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 05 augustus 2011 - 17:07

Dit vond ik op google:

Als je netwerkkaart om onbekende vage reden geen verbinding wil maken of tijdens het surfen zomaar de
verbinding verliest, of pas weer wil verbinden na herstarten van je pc, dan hier een truck die wel eens wil helpen.

Ga naar apparatenbeheer, netwerkadapters, klik je netwerkkaart aan, daarna rechtse klik en de-installeer
de netwerkkaart. (Installatie ongedaan maken). Haal hem dus software-matig weg.
Sluit je pc geheel af.
Start opnieuw, en nieuwe hardware zal worden gevonden.

Na een volledige installatie van je kaart heb je een verse frisse netwerkkaart, met standaard instellingen.
Ip nummer staat op automatisch ontvangen.

Doet hij het nu wel?

Soms moet je na de installatie van je netwerkkaart (nu dus) je complete verbinding resetten.
Sluit je pc af, en maak de router en de modem spanningsloos.
Wacht ongeveer 1 minuut.
Start eerst de modem op, totdat hij geheel klaar is.
Start nu de router op, en wacht totdat hij weer helemaal online is.
Start daarna pas de pc op.
Nu heb je echt een compleet geresette verbinding.

#3 -

nooooooooooooooh

• Members

Gepost 05 augustus 2011 - 19:51

Heb je wel bij driver_name de naam van je netwerkkaart neergezet?

#4 -

Beginner

• Members

Gepost 06 augustus 2011 - 10:29

@ Jaraa; Ehm, nope :P... Zo handig ben ik dus met computers etc, daar heb ik geen flauw idee van. Kan ik er op de een of andere manier achterkomen wat de naam van mijn netwerkkaart is?

@ s.anne; Thanks voor de tip, ik ga het meteen proberen :). Ik ben draadloos verbonden met mijn eigen router dus is het dan alsnog raadzaam om de router te resetten?

* update @ s.anne; Ik ben even naar Apparaatbeheer gegaan en naar Netwerkadapters, maar daar komen er 3 in beeld...
'Atheros AR8131 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.20)', 'Atheros AR9285 Wireless Network Adapter' en 'Microsoft Virtual WiFi Miniport-adapter'.
Moet ik ze alle 3 resetten, of slechts 1 daarvan :unsure:?

Deze post is bewerkt door Josieee: 06 augustus 2011 - 10:36

#5 -

fysiomoderator

• Moderators

Gepost 06 augustus 2011 - 10:33

jaa dat kan altijd.. doe ik ook als ik problemen heb

#6 -

Beginner

• Members

Gepost 06 augustus 2011 - 10:49

@ Rainbowcolours; Is dat een reactie op de hoofdpost (als ik het goed zeg :P), het bovenste/eerste bericht zeg maar? Of als reactie op het resetten van die 3 netwerkkaarten(?) waar ik net over vertelde?

#7 -

nooooooooooooooh

• Members

Gepost 06 augustus 2011 - 13:01

Volgens mij is die tweede je netwerkkaart!

#8 -

fysiomoderator

• Moderators

Gepost 06 augustus 2011 - 13:02

@josiee; nou niet op die 3 netwerkkaarten want dat heb ij om 11.36 aangepast en ik had om 11.33 gepost :P maar ik had het over resetten van router, dat doe ik wel vaker

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals