Ga naar inhoud

Discussietopic week 32

85 replies to this topic

#81 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 augustus 2011 - 16:14

hahaha oh nu laat je je wel heel erg kennen zeg

#82 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 augustus 2011 - 16:17

Nee, maar ik heb die vergelijking niet gemaakt. Dat ik hem gebruik om een conclusie te geven, betekent nog steeds niet dat ik die vergelijking heb gemaakt.

#83 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 augustus 2011 - 16:21

Huh dat snap ik niet? Als je gegevens noemt en daar een conclusie aan verbindt, dan is het toch gewoon zo dat je die gegevens gebruikt om je conclusie te geven? Waarom zou je anders die gegevens noemen :').

Deze post is bewerkt door Papzak.: 09 augustus 2011 - 16:21

#84 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 augustus 2011 - 19:58

Maar stel dat je de grens op 85 legt he, 85 mag wel een kind, 84 niet. En iemand moet een iqtest afleggen, haalt 83, geen kind dus. Maar volgende maand doen ze een iq test en diezelfde persoon haalt 85, mag die dan ineens wel een kind?
Want lijkt me niet dat je altijd op precies dezelfde score uitkomt.

Oh en dan hebben we meneer de autist.. Normaal iq maar kan sociaal totaal niet mee. Qua iq eisen zou hij een kind mogen krijgen, maar op andere (misschien nog wel belangrijker ook) gebieden is het niet verantwoord.. Stel je daar aparte eisen voor op?

En begrijp me niet verkeerd, ik ben dus voor dat deze mensen een kans moeten krijgen, en dat er per situatie gekeken moet worden of het kan of niet (zoals ik eerder al aangaf). Maar ben wel benieuwd hoe er dan gedacht wordt hoe dat in werking gaat. Want ik zelf zou niks kunnen noemen wat niet discutabel is of het werkt of niet.

En moet je misschien dan gewoon iedereen met een kinderwens (ongeacht iq en eq) aan die test onderwerpen? Dus wij ook allemaal.

Deze post is bewerkt door Kimmie_89: 09 augustus 2011 - 20:18

#85 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 augustus 2011 - 21:30

@kimmie
het heeft niet echt nut 'meneer de autist' zoals jij het.noemt.er bij te betrekken wsnt daar gaat het niet over. dan kun je allerlei mensen met gebreken wel gan bespreken maar het gaat hier over de zwakbegaafden

#86 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 augustus 2011 - 21:44

Dat klopt, maar er werd ook over mensen met een verstandelijke beperking gesproken en over mensen met wel een normaal iq die 'slechte ouders' zouden kunnen zijn. Dus waarom mag ik er dan geen autisme bijhalen?
Ik wil juist eigenlijk zeggen dat als zwakbegaafden zo'n iqtest moeten doen en daar op afgewezen kunnen worden, waarom zij wel en andere (twijfelachtige) doelgroepen niet.
Ik kan zo snel niets bedenken wat wel een goede maatregel zou zijn om onderscheid te maken tussen wel of geen kinderen mogen krijgen. Maar vind dit wel een erg discutabele oplossing.

Meneer de autist was misschien denigrerender over dan dat ik het bedoel, maar er zijn al zoveel dingen besproken die niet binnen de doelgroep zwakbegaafden vallen dat ik niet snap waarom ik het voorbeeld van autist er niet bij mag halen.

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals