Ga naar inhoud

[Discussietopic] roken in bijzijn kinderen mag nooit

105 replies to this topic

#1 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 augustus 2011 - 22:06

Nee, maar jij doet zo overdreven! Het is gewoon in de buitenlucht, dus 'al die rook' gaat gewoon meteen de frisse buitenlucht in, we blazen het niet in zijn gezicht ofzo.

#2 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 augustus 2011 - 22:11

Whahaha. Nou ja, gelukkig voeden jullie later niet mijn kinderen op. Als ik buiten zou staan en iemand rookt naast me dan zou ik er een eindje vandaan lopen. En met matties chillen die roken waar mn kind bij is.. Nou nee. Straks denkt mn kind nog dat dat normaal is.

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 augustus 2011 - 22:12

Gelukkig niet nee, want als je al bang bent voor een beetje rook, ben ik benieuwd hoe je denkt over alle uitlaatgassen in de lucht.

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 augustus 2011 - 22:44

@ Leah: echt zo'n typische domme rokersopmerking. Steek jij dr vooral nog een op. Dood gaan we allemaal, nietwaar?

#5 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 augustus 2011 - 22:48

Uiteindelijk wel, maar ik rook daar te weinig voor ben ik bang!

#6 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 08 augustus 2011 - 23:01

Wat jammer dat de discussie nu alweer is doodgebloed. Moeten niet meer mensen tegen me ingaan?? Rokers halloooo, ik kraak jullie af hoor?

Fa2.

Ik kom iig niet naar de meeting. Ik moet gewoon arbeiten.

#7 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 augustus 2011 - 06:28

Even rook discussie opvuren :P

Op een bepaalde leeftijd kun je een kind echt niet meer bij rokers weghouden.
Dan zou je geen verjaardag,feestje,weet ik het kunnen bezoeken.

Ik ben ook een roker,en ga nog steeds buiten staan om te roken.
Mijn huisje ruikt naar roosjes.
Maar als ik buiten aan het roken ben met lekker weer en Noah loopt naar buiten...ga ik niet mijn sigaret snel wegdoen.

Anyways,misschien binnenkort een meeting met kids..
ergens in een dierentuin/speeltuin ofzo :)

#8 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 augustus 2011 - 14:09

ik wil me nog wel even in de rookdiscussie mengen.

stel je hebt later kinderen en je wordt uitgenodigd op een verjaardag en je weet dat er mensen zijn die roken. laat je dan je kinderen thuis of zeg je tegen iedereen dat ze niet in de buurt van je kinderen mogen roken?
vind ik nogal absurd, je kunt ook te ver gaan.
je hoeft je kinderen er niet bewust aan bloot te stellen, dat is nergens voor nodig. maar dit is wel een beetje het andere uiterste..

#9 -

Musicmadeaddict

• Members

Gepost 09 augustus 2011 - 14:18

Hmm mijn oom en tante rookte bij ons wel altijd buiten ( ook in de winter) op een verjaardag omdat mijn broertje astma heeft. Ik vind het niet meer dan normaal ook om dan buiten te gaan staan. Maar ben het er wel mee eens dat als Cody mee zou zijn gekomen en iemand tegenover hem in de buitenlucht een sigaretje opsteekt dat nou ook weer niet zoveel kwaad kan.

#10 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 augustus 2011 - 14:42

oja begrijp me niet verkeerd, ik vind dat rokers ook best buiten kunnen gaan staan.
maar je kids kunnen daar toch ook langs lopen? of als het een buitenverjaardag is?

#11 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 09 augustus 2011 - 14:42

Ik vind het best asociaal om thuis te roken, zeker als je er mensen uitnodigt. Ik weet niet of ik mijn kinderen thuis zou laten of niet, maar ik zou het in elk geval prettig vinden als mensen er rekening mee houden. En dan eigenlijk niet eens met kinderen, maar gewoon in het algemeen. Net of alleen kinderen last kunnen hebben van rook...

Wat al wordt gezegd: het is niet meer dan normaal om gewoon even buiten te gaan staan.

In de buitenlucht vind ik het zeker wat anders, al vind ik mensen die in een bushokje een sigaret opsteken ook asociaal. Dat is dan wel deels buitenlucht, maar je kunt als niet-roker moeilijk ergens anders op de bus staan wachten.

#12 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 augustus 2011 - 14:49

Ik zou niet naar een verjaardag gaan met kleine kinderen als er binnen gerookt zou worden. Wij gingen nooit naar de verjaardagen van de familie van mijn pa, omdat ze daar roken als een ketter. We gingen dan wel een andere keer langs en dan rookten mn oom en tante even buiten. Ik vind niet dat ik voor iemand kan bepalen om in hun eigen huis niet te mogen roken. Dat gaat mij ook te ver. Ik ga simpelweg gewoon niet langs. Gelukkig roken mijn vriendinnen allemaal ook niet.

#13 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 augustus 2011 - 14:51

Wij roken ook altkjd buiten, vitite gaat ook altijd buiten roken. Maar als ik buiten ben en de rook heeft alle ruimte om te gaan ga ik cody er niet weg halen. Het word niet in zijn gezicht geblazen.. In de tijd dat de meeste van ons geboren waren, was het de normaalste zaak van de wereld om overal en nergens te roken.

Ik kan toch niet altijd blijven voorkomen dat hij niet in de rook zit en hij gaat ook niet gelijk dood als hij een rokwolk inademt.

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 augustus 2011 - 14:52

Bij ons wordt er veel gerookt in de familie, maar gelukkig gaan ze allemaal naar buiten. Dat vind ik ook niet meer dan normaal. Maar om nou een kind zo spastisch weg te houden van plekken waar gerookt wordt lijkt me ook niet goed. (voor hun longetjes natuurlijk wel :P)

#15 -

Zware gebruiker

• Moderators

Gepost 09 augustus 2011 - 14:53

Ik zou ook niet naar een verjaardag gaan als er volop gerookt werd. Mijn moeder heeft vaker aangegeven dat ze een dag zou willen oppassen mocht ik kinderen krijgen en ik heb altijd gezegd dat dat alleen ging gebeuren als er niet gerookt werd in huis. Gelukkig rookt er daar niemand meer.

Je kunt mensen niet verbieden om in huis te roken, je kunt er wel voor kiezen om je kinderen niet mee te nemen als het daar een rookhol is.

Buiten roken daar heb ik geen problemen mee en geen last van. Ik heb zelf ook gerookt en vind het dan wel lekker ruiken.

#16 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 augustus 2011 - 14:58

@ big tasty: niet goed voor wat? Haha

#17 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 augustus 2011 - 15:03

Maar tot anderhalf heb ik Noah overal weg gehouden waar gerookt werd.
Hij ging dan niet mee naar verjaardag of ik vroeg of er binnen gerookt werd.
er zijn mensen geweest die er rekening mee hielden en het bezoek naar buiten stuurde,maar er waren ook mensen die graag binnen wilde roken.
Naja,prima...dan is de keuze aan jezelf wat je daar mee doet.
Ik ging niet,of regelde oppas voor Noah.

Nu neem ik Noah mee naar een kinderfeestje,mits ik weet dat het geen rookhol is.
Als iemand een sigaret opsteekt ga ik niet zitten mokken.
Ik ga ook bij mensen op bezoek die roken,maar niet als huis vol met rokers zit.

Thuis roken we buiten,visite rookt buiten,mijn moeder en vriend roken niet (en rokers moeten buiten staan)

Dus ik denk dat je je kind wel voor een deel kunt beschermen,maar ik vind het een beetje ver gaan om je kind niet meer mee naar buiten te nemen.
Want er zijn behoorlijk wat mensen die buiten roken.

#18 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 augustus 2011 - 15:14

Ik vind het nogal een verschil om je kind mee naa buiten te nemen voor een wandeling of gaan chillen met een groep meiden waarvan een aantal roken. Dan zit je echt met hen en kan je ook niet even weglopen, aangezien je met hen bent. Niemand hier zegt ook dat ie zn kind niet mee naar buiten zou nemen?

#19 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 09 augustus 2011 - 15:20

Okey,snap ik.
Maar dan heeft het toch meer met de situatie over het algemeen te maken.
En is eht roken een bijzaak.

Want ik begrijp dat je het niet gepast vind om een kind mee te nemen als je met een groep jonge meiden gaat keten..

Uitje met kinderen is natuurlijk anders dan uitje met vrienden.
Mits die vrienden zich er op aan passen.

En ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen behoefte heeft om zich aan te passen aan een kind.

#20 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 09 augustus 2011 - 15:23

Ik vind roken ook echt smerig en zou ook echt nooit naar een verjaardag gaan waar het een rookhol is. Maar de meeste mensen in mn omgeving roken gelukkig niet en anders buiten.
Binnen roken vind ik sowieso echt te smerig bah

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals