[Verhaal] Impossible Love
Gepost 14 oktober 2011 - 17:25
Later in het verhaal kom je daar pas achter dus volg het! :3
'Nee, niet springen!' angstig keek ik naar de jongen die op het punt stond om zelfmoord te plegen. Ik moest hem tegen houden. Mijn benen leken wel lood. Angstig keek ik naar beneden. Ik stond op een gebouw van wel honderd meter, oke misschien overdrijf ik maar het was wel hoog. Ik zuchtte geïrriteerd om mezelf, hoe kon ik aan de hoogte denken op zo een moment. Ik pakte de hand van de jongen vast. Precies op dat moment sprong hij en hij trekt mij met zich mee. Op dat moment werd ik gillend wakker. Die droom, of nachtmerrie, leek zo echt. Ik droomde dat een wildvreemde jongen van het gebouw afsprong. Nou ja zo wildvreemd is die eigenlijk jongen niet. Ik droom bijna elke nacht van hem. Nog nooit eerder in mijn leven heb ik hem gezien, behalve in mijn dromen dan. Hij lijkt elke keer zo echt!
Voorzichtig stap ik uit bed, het is pas half vier en niet bepaald warm maar ik moet hem tekenen. Nu ik zijn gezicht zo sprekend voor me zie moet het wel lukken althans dat hoop ik. Mijn tekenspullen liggen al klaar. Ik probeer hem elke keer weer te tekenen maar het lukt me nooit. Hij is te perfect. Zuchtend staar ik voor me uit. Ik probeer zijn knalblauwe ogen, zo blauw als de zee voor me te halen. Aarzelend zet ik de punt van mijn potlood op papier. Voorzichtig teken ik zijn oog. De rest van zijn perfecte gezicht volgt al snel. Halflang blond haar, kuiltjes in zijn wangen als hij lacht...
'Wat ben jij vroeg op'. Van schrik schiet ik uit op papier. 'En bedankt mompel ik. 'Wie is dat?' aandachtig bekijkt mijn moeder de tekening. 'Oh zomaar iemand'. Ik spring op en gris de tekening uit mijn moeder haar handen. 'Ik ga douchen'.
Reacties?
Kritiek is ook welkom.
Gepost 14 oktober 2011 - 17:54
Verder vind ik het te kort om er echt een mening over te vormen.
Oh, en waarom een Engels titel als je een Nederlands verhaal schrijft? Je geeft een liedje toch ook geen Engelse titel als de songtekst in het Nederlands is?
Deze post is bewerkt door JIL.: 14 oktober 2011 - 17:57
Gepost 14 oktober 2011 - 18:03
JIL., op 14 oktober 2011 - 17:54, zei:
Verder vind ik het te kort om er echt een mening over te vormen.
Oh, en waarom een Engels titel als je een Nederlands verhaal schrijft? Je geeft een liedje toch ook geen Engelse titel als de songtekst in het Nederlands is?
Die droom is in verleden tijd ja. De rest staat in tegenwoordige tijd geschreven.
Ik heb voor een engelse titel gekozen omdat de meningen van mensen verschilldend zijn.
Sommige vinden een engelse titel mooier en sommige niet, maar ik vind deze titel beter bij mijn verhaal passen.
Er komt wel een nieuw stukje aan :3
Ik wil gewoon niet te veel in 1x posten.
Ik ren naar de badkamer en laat mijn moeder verbaasd achter. Ik ben altijd zo in mijn tekening verdiept dat de tijd voorbij vliegt. Het is alweer tien voor zeven. Twijfelend sta ik in de badkamer. Die tekening is toch al verpest maar ik wil zo graag verder over hem dromen. Bestaat die jongen maar hij maar. Het lijkt wel of ik verliefd ben. Al kan dat niet, verliefd zijn op een jongen uit mijn dromen. Vroeger deed ik altijd een wens voor ik ging slapen. Ik heb al honderd keer gewenst dat hij bij me in de klas kwam, niet dat ik in wensen geloof. Uiteindelijk besluit ik in bad te gaan. Een extra heet bad zal me goed doen en dan kan ik nog lekker nadromen. Ik kan goed tegen heet water, heerlijk vind ik dat. Ik zet het water op eenenveertig graden. Hoger kan het helaas niet. Voorzichtig steek ik een teen in het water. 'Chantal post!' roept mijn moeder naar boven. Meteen word ik chagrijnig. Waarom als ik net uitgekleed ben, gek word ik ervan. Het chagrijnige gevoel verdwijnt echter al snel als ik besef wat mijn moeder riep. Post, voor mij? Ik krijg nooit post behalve de Cosmogirl dan maar die komt nooit op zondag. In ieder geval is dat al gek, post op zondag? Voor mij? Snel doe ik een joggingbroek en een trui aan. Ik sprint naar beneden waar ik bijna over de kat struikel die op de trap ligt te slapen. Ik kijk mijn moeder haastig aan. 'Waar ligt het?' hijg ik. Mijn moeder wijst naar de keukentafel. Ik zie een kleine grijze envelop liggen met mijn naam erop. 'Van wie is het?'. 'Jeetje, wat ben jij nieuwsgierig zeg' grijnst mijn moeder. 'Ik zou zeggen open het dan weet je het'. Ik aarzel geen moment meer en scheur de envelop open. Op het nippertje verkom ik dat de brief mee scheurt€ Er valt een klein geel notitieblaadje uit. Verbaasd pak ik het op. Er staat maar een ding. In grote rode letters geschreven. Ik gil van schrik. 'Wat staat er?'. Mijn moeder probeert zich nieuwsgierig uit te rekken om te kijken wat er op het blaadje staat. 'Uh, oh niets. Het is van Lisa, ik moest vrijdag toch naar de tandarts? Dit is ons cijfer die we gehad hebben voor ons geschiedenisproject' verzin ik snel. 'Waarom gilde je dan?' Shit zeg waarom is mijn moeder altijd zo achterdochtig. 'We hebben een negen. Ik ben blij, ik ga in bad' ik sjees naar boven. Boven kijk ik nog eens op het blaadje. Het was leuk je gezien te hebben vannacht, vanavond weer?
Gepost 18 oktober 2011 - 11:50
Gepost 19 oktober 2011 - 16:14
julia13, op 18 oktober 2011 - 11:50, zei:
Ze zijn vroeg wakker op zondag :3
Ze kan niet meer slapen.
Oke voor jouw dan een extra stukje! :3
Dit kan onmogelijk van die jongen zijn, toch? Hij bestaat niet, ik ken hem niet. Trillend stap ik in bad. Hoewel het nog steeds heet is krijg ik het maar niet warm. Van binnen voel ik me ijs en ijskoud. De dag gaat te langzaam. Ik kan alleen maar aan hem denken. Geen seconden is hij uit mijn gedachten. Hoe kan dit? Vraag ik mezelf honderd keer. Voor mijn gevoel is het al tien uur in de avond, maar het is nog maar net middag. 'Waarom ga je niet iets doen, ga weg of zo' moppert mijn vader, hij heeft altijd iets te zeuren. Mijn moeder valt hem meteen bij 'Ja ga met Lisa weg ze was hier vanochtend toch omdat briefje te brengen waarom is ze niet gebleven?' Opgelaten haal ik mijn schouders op. 'Welk briefje?' Ik zucht boos 'Gewoon iets van een cijfer pap'. Haastig trek ik mijn jas aan. 'Wat ga je nou weer doen?' vragen mijn ouders tegelijk. Ik rol kwaad met mijn ogen. 'Naar Lisa natuurlijk'. Voordat mijn ouders nog iets kunnen zeggen ben ik al de deur uit. Eigenlijk wil ik helemaal niet naar Lisa. Ik slenter een beetje rond en ga op het bankje in het park zitten. De sneeuw is vroeg dit jaar het is pas eind oktober en er ligt al een dikke laag sneeuw. Ik huiver en trek de rits van mijn jas een beetje verder dicht. Ik haat het om te liegen tegen mijn ouders. Ik zit zolang stil dat mijn spieren stijf worden. Is dat briefje een grapje van een of andere gek? Ik weet het niet. Ik besluit uiteindelijk om toch maar naar Lisa te gaan. Gewoon om de tijd te doden. Op een rustig tempo loop ik naar Lisa haar huis. Ik loop een flink eind om. 'He! Kan je niet uitkijken gek?! Roept een jongens stem als ik oversteek. Verschrikt kijk ik om. Maar als ik de jongen zie schrik ik nog erger. Het is de jongen van mijn dromen!
Deze post is bewerkt door Dreamrose: 19 oktober 2011 - 16:15
Gepost 19 oktober 2011 - 16:21
Gepost 19 oktober 2011 - 16:31
Tips:
- Gebruik de leestekens en hoofdletters op de goede manier.
'Wat leuk!' roept hij.
'Gezellig,' vindt ze, 'maar we doen het toch niet.'
Gebruik in lange zinnen komma's en zet een vraagteken neer als je een vraag stelt.
- Gebruik alinea's
Je hebt nu grote lappen tekst. Alinea's maken het overzichtelijker.
- Let op je spelling
Bij woorden als 'jongensstem' en 'tegenhouden' zet je opeens een spatie in het midden.
- Let op details
Zie eerdere opmerkingen. Alles moet wel kloppen met elkaar.
Gepost 19 oktober 2011 - 16:52
Maresa, op 19 oktober 2011 - 16:31, zei:
Tips:
- Gebruik de leestekens en hoofdletters op de goede manier.
'Wat leuk!' roept hij.
'Gezellig,' vindt ze, 'maar we doen het toch niet.'
Gebruik in lange zinnen komma's en zet een vraagteken neer als je een vraag stelt.
- Gebruik alinea's
Je hebt nu grote lappen tekst. Alinea's maken het overzichtelijker.
- Let op je spelling
Bij woorden als 'jongensstem' en 'tegenhouden' zet je opeens een spatie in het midden.
- Let op details
Zie eerdere opmerkingen. Alles moet wel kloppen met elkaar.
Bedankt voor de tips :3
Ik zal erop letten.
Nieuw op girlsonly?
-
Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!
Meld je aan!
Dagdeals
-
-77%
Afslankpleisters van Orange Care (60 stuks...Nu € 9,95 was
€ 39,95, nog 18u35m -
-65%
Armani Zonnebrillen OutletNu € 69,95 was
€ 199,00, nog 18u31m -
-75%
Tripper jeansNu € 21,95 was
€ 84,95, nog 15u34m -