Ten eerste: ik ben nieuw, dus ik moet nog even uitvogelen hoe dit exact werkt ;-)
Ik ben wel eens eerder lid geweest van een forum en bedacht dat dat toch wel handig/gezellig was om weer te doen, vandaar :-)
Goed, terzake!
Op dit moment zit ik in het eerste jaar van mijn studie Toegepaste Psychologie. Hiervoor heb ik mijn opleiding SPW niveau 4 afgerond.
Ik wil graag een opleiding doen op HBO niveau en roep ook al heel lang dat ik dus TP zou willen doen! Ook heb ik enige ervaring in de psychiatrie, en dat beviel me erg goed.
Nu blijkt inmiddels alleen dat ik mezelf er gewoon bijna niet toe kan zetten om naar school heen te gaan, laat staan om iets van huiswerk te maken. Ik kan niet exact omschrijven waar het aan ligt, het is niet dat ik het totaal niet interessant vind, maar het is ook niet dat het is wat ik had gedacht.
Nu zit ik al een aantal weken te twijfelen of ik zal stoppen met de opleiding. Ik heb het hier ook meerdere malen met mijn vriend over gehad, en die staat volledig achter wat ik doe, als ik er zelf ook maar achter sta. Hetzelfde geld voor mijn moeder.
Aan de ene kant denk ik dat stoppen mij misschien meer rust geeft, niet meer piekeren en gewoon aan het werk, lekker sparen en uitvogelen wat ik dan wel wil gaan doen. Aan de andere kant vind ik het ontzettend zonde van mijn geld dat ik al gespendeerd heb aan de boeken (ondanks dat ik ze eventueel wel kan doorverkopen), en kan ik het stoppen voor mezelf niet echt goedpraten. Ik zie het als een soort van opgeven/falen ofzo.
Nu is mijn vraag, is dit een herkenbare situatie? Of wat zouden jullie doen?
Dankjewel
Liefs!
girlsonly.nl