Ga naar inhoud

Tijdschrift maken. HULP NODIG!

• Je kunt niet antwoorden op dit topic
2 replies to this topic

#1 -

Beginner

• Members

Gepost 25 november 2011 - 14:10

Hoi iedereen!
Een vriendin en ik maken een tijdschrift als profielwerktstuk. We moeten het over twee weken inleveren
en we moeten nog veel doen dus als jullie ons willen helpen zou het top zijn!
Ik heb een enquete over cultuur en ik zou echt heel erg blij zijn als jullie die voor mij willen invoeren!
hier is de enquete:

Omcirkel of vul het antwoord in dat bij jou van toepassing is.
Jongen/Meisje
Leeftijd:
Schrijf de nummers van de onderstaande categorieën op die volgens jou niet bij 'cultuur' horen:
1: Amateurkunst en Cultuureducatie
2: Archieven
3: Beeldende kunst en Vormgeving
4: Bibliotheken en Letteren
5: Cultuurbezit
6: Dans
7: eCultuur (digitale kunst en media)
8: Film
9: Internationaal en intercultureel beleid
10: Landschapsarchitectuur, architectuur en stedenbouw
11: Media
12: Monumenten en Archeologie
13: Musea
14: Podiumkunsten

Nummers:...........................................................................

Wat staat er niet in het vorige lijstje dat volgens jou wel tot cultuur behoort?
...................................................................................................................................................................
Schrijf de nummers van de categorieën op die jou het meest aanspreken:

Nummers:.................................................................................

Schrijf de nummers van de categorieën die jou helemaal niet aanspreken op:

Nummers:...........................................................................

Liefs!

#2 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 november 2011 - 16:38

Als ik je wat tips mag geven.. dit is niet echt de ideale manier om een tijdschrift te maken. Dat eerste rijtje, in principe is alles daaruit cultuur. En het tweede rijtje, alles kán interessant zijn, als je er maar een interessant artikel over schrijft. Er staat bijv. 'media' tussen. Weet je hoe breed dat is? Dat kun je ook weer onderverdelen in minstens 20 kopjes.

Twee weken is erg kort, hoeveel bladzijden moet het hebben? Er is een boek dat ik digitaal had, het heet 'Lingerie Denken', maar ik kan het nergens meer vinden. Je moet voor jezelf en samen met degene met wie je het maakt, gewoon een structuur van het blad opstellen, goed kijken naar andere tijdschriften en eventueel wil ik je vragen nog wel beantwoorden die je er verder over hebt. Moet je het ook zelf helemaal designen?

oh en wat is je doelgroep? Want als je kinderen tussen de 8 - 11 hebt, dan is Landschapsarchitectuur, architectuur en stedenbouw een stuk minder interessant dan bijvoorbeeld film, of dans. Waar is muziek trouwens?

#3 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 25 november 2011 - 16:57

Toen wij voor een opdracht een tijdschrift maakten (overigens wel op een masteropleiding..) Moesten we eerst het thema van het tijdschrift kiezen. Dit thema mag niet te breed zijn, 'dans' of 'muziek' zijn bijvoorbeeld al te brede thema's voor zo'n klein tijdsschrift. Je kan wel 'muziek' als hoofdthema van het tijdschrift nemen, maar dan kan je het beste voor dit bepaalde tijdschrift nog een thema kiezen, bijvoorbeeld singer-songwriter. Daarna kies je welke artikels je gaat schrijven. Zorg dat je een goede variatie van artikels hebt, een opiniestuk, een interview, een hoofdartikel....
Ik snap ook niet zo goed waar deze enquete voor dient.

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals