Ga naar inhoud

Fotografie #9

318 replies to this topic

#81 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 02 januari 2012 - 15:01

wauw ja, vooral de bovenste is ontzttend mooi (qua belichting en compositie). Ben benieuwd!

#82 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 februari 2012 - 21:28

Wauw dit topic is echt stilgevallen!

Lens uitproberen:

Geposte afbeelding
Geposte afbeelding

Deze post is bewerkt door Righteous: 19 februari 2012 - 21:35

#83 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 februari 2012 - 21:31

huh die eerste foto is zo raar! sommige plekken veel ruis alsof het te verscherpt is, en andere plekken heel blurry?
welke lens is het?

#84 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 februari 2012 - 21:41

Ja ik begrijp wat je bedoelt. Ben ook nog niet blij met de bewerking maar dat het niet overal scherp is vind ik niet storend. Heb echt vet veel complimenten gehad over die foto haha maar ik vind mezelf juist helemaal niet goed in portretten.

Die bovenste was volgens mij 35 mm f1,8 en die onderste 50mm f 1,4

Deze post is bewerkt door Righteous: 19 februari 2012 - 21:43

#85 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 maart 2012 - 14:25

Ik heb een vraagje, en hoewel het hier misschien niet HELEMAAL op zn plaats is leek het mij wel het beste topic aangezien de meiden die hier komen wel een beetje verstand hebben van waar je op moet letten denk ik?

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe (gewone digitale) camera. De camera die ik nu heb die maakt namelijk leuke foto's bij zonlicht, maar bij wat donkerder weer, binnenshuis enzo doet ie het gewoon eigenlijk niet. Veel ruis, of gewoon heeel donkere onscherpe niet mooie foto's. Ik krijg nooit op de foto wat ik wil. Ik heb al wat lopen rommelen met de instellingen maar ik krijg het niet voor elkaar. Gisteren ben ik eens wat rond gaan kijken en toen kwam ik op deze camera uit:
Nikon Coolpix S6300. Qua prijs is het wel ong wat ik er voor uit wil geven en wat ik lees lijkt ie me wel goed qua belichting enzo? Ik ben namelijk echt een leek wat dat betreft en deze camera lijkt veel zelf te doen qua lichtinvulling enzo ook als het donker(der) is, of lees ik dat verkeerd?

Met het NIKKOR-objectief met 10x optische zoom kunt u onvergetelijke momenten probleemloos vastleggen, terwijl u met één druk op een knop kunt overschakelen op Full HD-filmopname. Van groothoekgroepsfoto's tot close-ups van een speciale persoon, de CMOS-beeldsensor met belichting via de achterzijde staat garant voor schitterende details en helderheid, zelfs bij weinig licht.

En nog wat info verder:
http://www.letsgodig...-coolpix-s6300/

#86 -

Beginner

• Members

Gepost 04 maart 2012 - 16:12

Genomen in Luik, nog van in de kerstperiode.

Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding

Deze post is bewerkt door Shaana: 04 maart 2012 - 16:14

#87 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 maart 2012 - 18:15

@Dobby: Je zal wel wat ruis hebben bij minder licht, maar hij ziet er wel okee uit. Je kan denk ik het beste nog even wachten op wat reviews, die zijn nu nog niet echt beschikbaar. Dan kan je ook testfoto's bekijken (bijvoorbeeld op dpreview.com) en dan zie je gauw genoeg of je 'm goed vindt. Ik zou iig nooit een camera kopen als je nog geen review hebt gelezen van iemand die er iets vanaf weet! Want ja, de beschrijving van de camera klinkt wel goed, maar daar doen ze ook erg hun best op, óók als hij prutfoto's maakt ;)

#88 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 maart 2012 - 18:54

Dankje voor je reactie!
Ik wacht sowieso nog wel even ja. Dat moest sowieso al ;) dus dat komt wel goed uit. Hopelijk zijn er binnen een paar weken wel wat reviews (of gaat dat niet zo snel) en kan ik hem evt. dan kopen ;)
Maar hoorde dat je qua belichting moet kijken naar het cijfertje achter de F? Dat die zo laag mogelijk is. Bij deze camera is dat in normale stand 3,2 toch? Is dat laag? (ja sorry ik heb er echt geen verstand van :P)

#89 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 04 maart 2012 - 19:04

Ja maar dan ben je al bezig met je diafragma en isowaardes e.d. Daar kun je je dan gewoon in verdiepen als je je camera hebt. Ook gewoon uitproberen. En anders lekker automatisch schieten dan heb je niks met die f te maken ;)

Oh of je bedoelt iets anders denk ik, laat maar haha

Deze post is bewerkt door Loet: 04 maart 2012 - 19:05

#90 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 maart 2012 - 19:26

Nouja ik bedoelde dus, of dat voor automatisch (op de normale stand dus, zonder zelf iets in te stellen) schieten goed (genoeg) is :)
Of doet dat er sowieso helemaal niet toe?

#91 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 maart 2012 - 19:31

Ja weet je die camera's zijn allemaal goed als het een beetje mooi weer is, maar je wil natuurlijk weten of hij het ook goed doet als het zwaar bewolkt is of gewoon binnen, zonder dat je meteen gaat lopen flitsen. En dan wil je idd zo veel mogelijk licht binnen laten, dus het getal bij die f zo laag mogelijk. Maar wat nog veel belangrijker is, is de chip die erachter zit, die de informatie die hij opvangt omzet naar beeld. Zit er een goede chip in, dan krijg je mooie foto's zeg maar. En daar weet ik zelf te weinig vanaf om het zo te kunnen zeggen, maar goed, als er eenmaal testfoto's zijn kan ik je zo vertellen of je 'm moet willen kopen of niet. Reviews zijn er vaak vrij snel gelukkig! De testfoto die ze bij letsgodigital erbij hebben gedaan ziet er goed uit, maar daar heb je totaal geen info van qua ISO en zo dus daar kan je nog weinig van zeggen.

#92 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 maart 2012 - 19:33

Ah oke :) nja als er wat meer info is, mag ik dan nog een keer bij jou aankloppen Lins?

#93 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 04 maart 2012 - 21:12

Tuurlijk!

#94 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 18 maart 2012 - 20:14

@dobby ik kan je panasonic DMC-TZ7 (of de inmiddels nieuwere versies daarvan). Deze panasonics hebben een leica groothoeklens (koop een compact camera met groothoeklens, zoveel mooier!) en maken echt super mooie foto's.

ik heb weer een rolletje van mijn canon laten ontwikkelen. dit keer veel foto's van mn honden en katten gemaakt dus die zal ik jullie besparen haha. maar ik vond die eerste nog wel heel mooi, ik hou van natuurlijk lichtinval :)

Geposte afbeelding
Geposte afbeelding
Geposte afbeelding

Deze post is bewerkt door birdy: 18 maart 2012 - 20:15

#95 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 18 maart 2012 - 20:21

Die eerste is mooi zeg! Heel scherp afgetekend. Leuk dat je ook die lieve pluishaartjes nog ziet in het zonlicht :)

#96 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 18 maart 2012 - 20:24

thanks! misschien dat ik die donkere rand rechts er nog afknip..
maar die kittens zijn zo lastig te fotograferen.. ik heb natuurlijk geen autofocus dus meestal zijn ze al verdwenen tegen de tijd dat ik heb scherp gesteld..

#97 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 18 maart 2012 - 20:29

Haha ja dat probleem heb je zelfs met autofocus, geloof mij maar :P

#98 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 maart 2012 - 16:59

ik heb deze trouwens ook nog:
Geposte afbeelding

ik vond hem eerst wel mooi qua kleuren enzo maar qua compositie niet zo. toen heb ik er een titl shift foto van gemaakt met deze site: http://tiltshiftmaker.com/ en nu vind ik hem heel leuk haha.
sowieso vind ik die tilt shift foto's vaak wel leuk, alsof de wereld madurodam is :D

#99 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 maart 2012 - 17:06

ik vraag het maar even hier, want geen idee waar anders.. maar als je je eigen kleding, make up en haar moet doen bij een fashion shoot.. waar moet ik dan aan denken qua die dingen? k heb nog nooit uberhaupt een shoot gedaan... en nu moet ik dus ook nog alles zelf doen!

#100 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 19 maart 2012 - 17:12

hmm ik heb daar totaal geen ervaring mee, maar heb je een thema? of waar is het voor? als het bijvoorbeeld voor een beginnend model voor het portfolio is zou ik kleding nemen waarin je goed het lichaam van het model kan zien. en qua make up heel naturel. maar als het een zomer shoot ofzo is dan moet je misschien juist een jurkje en zomerse make up?

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals