Ga naar inhoud

Weerwolvenspeltopic 16

weerwolven

1173 replies to this topic

#1 -

nooooooooooooooh

• Members

Gepost 05 februari 2012 - 20:10

Spelregels
Belangrijk: uit voorzorgsmaatregelen zal niemand de rollen van de spelers te weten komen voordat het spel afgelopen is.

Algemeen
Het weerwolfspel, naar het kaartspel Weerwolven van Wakkerdam, is een spannend rollenspel waarin je, samen met je medespelers, een rol aanneemt van een wolf, villager, seer of burgemeester in een fictief middeleeuws dorpje. Dit dorpje wordt geteisterd door de weerwolvenvloek, drie dorpelingen veranderen snachts in moordlustige weerwolven die niets liever willen dan hun dorpsgenoten op te peuzelen! Maar er is hoop, het dorpje kent ook een aantal inwoners die de (magische) kunsten beoefenen om de weerwolven af te weren. Werk samen, span samen, verdeel en heers, kun jij de wolven onder jullie vinden?

Kort
Het spel wordt gespeeld op normale werkdagen, te weten maandag tot en met vrijdag.

Lynchtijd: 20:30 uur. Alle deelnemers stemmen voor deze aangelegenheid. Stemmen voor dit tijdstip inleveren (via PM) bij de GM.

Herstemming lynchtijd: 21:00 uur. Bij een gelijkspel heeft de burgemeester de beslissende stem. Voor 21.00 geeft de burgemeester dit via pm door aan de GM.

Lunchtijd: 22:00 uur Nederlandse tijd. Alleen wolven en specials (Seer en Sorcerer) stemmen voor deze aangelegenheid. Stemmen voor dit tijdstip inleveren (via PM) bij de GM.

Uitslagen: Uitslagen van de lynch en lunch volgen gewoonlijk maximaal 15 minuten na het sluiten van de stembus.

Communicatie:Het is uiterst verboden om buiten het speltopic om met elkaar te communiceren, graag overleg dus in het speltopic houden. Weerwolven zijn uitgezonderd op deze regel.

Vragen: Graag! Vragen kan je natuurlijk altijd stellen via PM aan de GM. Geen vragen naar de verkeerde personen sturen AUB

Schermnaam: Alsjeblieft je schermnaam niet veranderen gedurende het spel, anders weet niemand meer wie je bent.

Edit-en: Let op, posts mogen niet ge-edit worden. Ook niet om een spelfout of andere redenen.

Niet stemmen: Een deelnemer die, bewust dan wel onbewust, geen stem uitbrengt, stemt automatisch op zichzelf.

Inactiviteit: De GM heeft altijd het recht om een inactieve speler uit het spel te verwijderen. Met 'inactief' wordt bedoeld: een speler die twee achtereenvolgende dagen niet stemt en zeer weinig post in het speltopic.

Dood: Het spel gaat over weerwolven, niet over zombies. Een dode deelnemer heeft het recht op een afscheidspost, maar in deze post mogen geen verdere verdenkingen meer geuit worden. (Als je dus bang bent te sterven, uit je verdenkingen van te voren!). Dode mensen mogen niet meer overleggen, posten of op andere manieren helpen.

Privé berichten die van de GM afkomen mogen in géén geval geplaatst worden. De tekst mag niet gekopieerd worden en er mag ook zeker geen screenshot van worden geplaatst.

Rol: Algemeen
Iedere speler van het spel houdt zich minimaal aan de roleisen voor de rol villager. Hieronder vallen dus ook de wolven en de specials, die doen alsof zij een villager zijn. Over het algemeen geldt: speel actief! Post je verdenkingen naar elkaar en breng je stem(men) uit.

Het doel van het spel is het vinden van de wolven. Dit wordt gedaan door middel van verdenkingen te posten in het speltopic naar medespelers toe en door een stemming (de lynch), waar alle deelnemers hun stem uitbrengen op de persoon die ze het meest verdacht vinden. De persoon met de meeste stemmen wordt vervolgens aan de galg gehangen en is dan doodâ„¢. Het is aan de wolven om samen te werken en de villagers op een dwaalspoor te zetten en de galg te ontlopen, terwijl zij snachts (de lunch) een onschuldig iemand opeten zodat er steeds minder villagers over blijven...

Rol: Villager
Villagers zijn de normale doorsnee dorpelingen in het dorp, zonder speciale krachten. Villagers hebben het recht om eenmaal per dag, voor 20:00 uur, te stemmen op een mede villager die zij verdenken van het wolf zijn. Verder is het de bedoeling dat een villager haar verdenkingen uit naar mede villagers, in de hoop hiermee de wolven te traceren. Analyseer de lynches en de lunches, analyseer elkaars uitspraken, zoek naar verdachten, en houdt een oogje uit naar de vriendelijke specials die jullie kunnen helpen.

Villagers (en vriendelijke specials) winnen het spel zodra alle wolven aan de galg gehangen zijn.

Rol: Weerwolf
De wolven zijn de boosdoeners in het spel, zij zien er overdag uit als normale villagers maar snachts veranderen zij in beestachtige wolven. Wolven hebben dezelfde rechten als villagers, en daarnaast hebben ze het recht om samen eenmaal per nacht, voor 22:00 uur, een onschuldige dorpeling uit te zoeken en deze op te eten. Wolven weten van elkaar wie ze zijn, ze werken samen, overleggen, praten en stemmen voor elkaar, (via msn, e-mail, pm) om de villagers dwars te zitten en letten ook goed op naar de vriendelijke specials, die een gevaar voor ze zijn. Dode weerwolven mogen hun medewolven niet meer helpen.

Wolven winnen het spel zodra er evenveel wolven over zijn als villagers (bijvoorbeeld drie om drie).

Rol: Seer
De seer is een villager met speciale krachten. Zij heeft dezelfde rechten als de villagers en daarnaast nog het recht om iedere nacht, tussen 21:00 en 22:00 uur, de rol van een medespeler op te vragen, welke ze zal ontvangen indien ze de nacht overleeft (na 22:00). De seer is dus de enige persoon die 100% zeker kan weten wat de rollen van medespelers zijn en moet dus, op een bepaalde manier, haar informatie overbrengen op de villagers zonder zelf ontdekt te worden.

De seer wint het spel zodra alle wolven aan de galg gehangen zijn.

Rol: Sorcerer
De sorcerer is een villager met speciale krachten. Zij heeft dezelfde rechten als de villagers en daarnaast ook nog het recht om iedere nacht, voor 22:00 uur, een medespeler in bescherming te nemen, waardoor de wolven die medespeler die nacht niet kunnen opeten. De sorcerer doet dit door middel van een PM te sturen naar de GM. De sorcerer beschermt blind, ze weet dus van te voren niet wie welke rol heeft. De sorcerer zal dus goed moeten opletten en kan zo levens redden. De sorcerer mag ook zichzelf beschermen.

De sorcerer mag niet 2 nachten achter elkaar dezelfde persoon beschermen. Indien de sorcerer iemand succesvol in bescherming neemt, zal dit in het speltopic door de GM beschreven worden, er wordt echter niet bijgezegd wie de sorcerer beschermd heeft.

De sorcerer wint als de villagers het spel winnen, omdat zij met de villagers meespeelt.

Rol: Burgemeester
De rol van burgemeester is een extra rol (komt dus bij je gewone rol), deze wordt op de 1e avond gekozen. Bij een gelijk aantal stemmen tijdens de lynch beslist de BM wie er aan de galg gehangen zou worden, als dit voor 21:00 nog niet besloten is volgt een herstemming. Iedereen kan burgemeester worden. De burgemeester kiest als zij sterft zelf een opvolger, mocht de burgemeester sterven aan inactiviteit volgt een herstemming voor de nieuwe burgemeester.

Spelers
[Let op, spelers graag bij Nickname noemen, om verwarring te voorkomen!]
1. Big Tasty.
2. Leoniee_
3. Sannenas
4. Maresa
5. Leah
6. perle
7. Crush
8. Jett
9. Kees**
10. NgiNeThemba
11. flabbergasted
12. fuggetaboutit
13. sayen.
14. Stephanie.
15. Bubblegumyears
16. Theia.

Voor de duidelijkheid:
De eerste avond krijg ik om 20.30 een Burgemeesterstem EN een lynchstem!

Veel plezier met het spel!

Deze post is bewerkt door Jaraa: 06 februari 2012 - 13:03

#2 -

Sanne

• Members

Gepost 05 februari 2012 - 20:13

Yess! We zijn begonnen! Waar gaan jullie je eerste lynchstem en burgermeestersstem op baseren?

#3 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 05 februari 2012 - 20:14

Woehoe, we zijn begonnen! Zijn er mensen die zich beschikbaar willen stellen voor het BMschap?
Misschien dat we daar kunnen beginnen? :P

#4 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 05 februari 2012 - 20:14

Idd leuk :D
Ik heb nog geen idee, dus we moeten voor half 9 een lynch en bm stem versturen? Of morgen pas ;)??

Deze post is bewerkt door Big Tasty.: 05 februari 2012 - 20:14

#5 -

nooooooooooooooh

• Members

Gepost 05 februari 2012 - 20:20

Bijdehand -_- Morgenavond! Let op, er is nog een extra regel toegevoegd. Posts mogen niet ge-edit worden, heb je een spelfout gemaakt of wat dan ook laat hem dan ook staan! Dit om te voorkomen dat berichten constant kunnen worden aangepast.

#6 -

Sanne

• Members

Gepost 05 februari 2012 - 20:20

Ik kan er in principe elke avond zijn, alleen aankomende vrijdag niet. Dus ik wil me wel beschikbaar stellen als burgemeester.

#7 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 05 februari 2012 - 20:21

Ik neem aan morgen pas, anders zou het wel heel erg snel zijn :P

#8 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 05 februari 2012 - 20:22

Jeee we zijn begonnen!

Ik wil wel burgemeester zijn, maar niet per se. Ik wil in elk geval niemand als burgemeester die ik verdenk. :P

Volgens mij beginnen we pas morgen met lynchen en zo toch? Anders zouden we nu over tien minuten al moeten stemmen.
Waar ik mijn stem op ga baseren: heeel uitgebreid en goed alle posts lezen en kijken of mensen naar mijn idee verdacht reageren.

#9 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 05 februari 2012 - 20:22

Ojaa de edit regel. ik had de onderste regel er later aan toegevoegd ;)

#10 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 05 februari 2012 - 20:23

Ik wil overigens geen Burgemeester zijn, m'n semester begint, dus ik heb het al druk genoeg :P

#11 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 05 februari 2012 - 20:24

Pffft, eerste stem is zo moeilijk! Ik heb ook geen idee.

#12 -

Sanne

• Members

Gepost 05 februari 2012 - 20:24

Kun je dat al zien na de eerste dag dan Maresa?

#13 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 05 februari 2012 - 20:26

Jaaa, begonnen! Ik hoef geen BM te zijn.. weet niet zeker of ik iedere avond online kan zijn.

#14 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 05 februari 2012 - 20:27

Jeeeej we zijn begonnen!
Ben benieuwd!

Ik stel me wel kandidaat voor het burgermeesterschap.

#15 -

Sanne

• Members

Gepost 05 februari 2012 - 20:27

Ik ga trouwens voor een inactief iemand. Ik denk namelijk dat je de eerste dag nog nergens op kunt baseren of iemand verdacht is of niet en als een inactief iemand een wolf is dan is het toch erg lastig om haar te vinden en zou dat later in het spel een voordeel zijn.

#16 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 05 februari 2012 - 20:29

Ik stel me geen kandidaat voor het burgemeesterschap, denk niet dat ik 's avonds altijd online kan zijn dus dat lijkt me niet zo handig..

En de eerste lynch stem wordt een gok, want de eerste dag gebeurt er meestal nog te weinig.
En lijstjes zijn dan ook nog niet te maken denk ik. Hopen dat ik goed kan gokken haha

#17 -

Sanne

• Members

Gepost 05 februari 2012 - 20:35

Ik heb even een lijstje gemaakt voor de burgemeesters:

1. Big Tasty.
2. Leoniee_
3. Sannenas
4. Maresa

5. Leah
6. perle
7. Crush
8. Jett
9. Kees**
10. NgiNeThemba
11. flabbergasted
12. fuggetaboutit
13. sayen.
14. Stephanie.
15. Bubblegumyears
16. Theia.

#18 -

Zware gebruiker

• Members

Gepost 05 februari 2012 - 20:35

Ik wil ook geen BM zijn, omdat ik af een toe een avonddienst heb. Vorig spel heb ik idd ook als eerste op een inactieve speler gestemd.

#19 -

Hyper moderator

• Moderators

Gepost 05 februari 2012 - 20:47

Bekijk PostSannenas, op 05 februari 2012 - 20:24, zei:

Kun je dat al zien na de eerste dag dan Maresa?

Ik hoop het - ik ga sowieso ook kijken in het deelnemerstopic hoe er daar gereageerd werd. Dan kun je dat vergelijken.

Je kunt het nooit zeker zien natuurlijk.

O ja, ik moet alleen woensdagavond misschien lesgeven.

#20 -

Normale gebruiker

• Members

Gepost 05 februari 2012 - 20:49

Het deelnemerstopic? Dat is dit toch? :P
Waar wilde je anders nog meer kijken? ^_^

Nieuw op girlsonly?

Meld je vandaag nog aan en discussier mee over de laatste fashion events en de hipste trends, stel al je vragen en maak nieuwe vriendinnen op het forum!

Meld je aan!

Dagdeals

Nieuwe posts

Dagdeals