Ga naar inhoud
Maresa

Gezond eten & bewegen #11

Aanbevolen berichten

perle

Ja ik plan het dus ook zo in, maar dan iets flexibeler. Ik heb vaak avonddingen voor mn werk die ik niet makkelijk kan afzeggen, dus probeer het sporten daarin te passen. Wat voor mij goed werkt is om voor het eten te sporten. Dus bijvoorbeeld om kwart over 5 sporten, zodat je daarna door kan naar avondafspraken of gaat eten. De tijd die je daardoor evt minder werkt, kun je dan ‘s avonds of ‘s ochtends compenseren. Nu moet ik er wel bij zeggen dat dit me lukt nu ik max een half uur reistijd heb van werk-huis. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Malibu

Ik wou dat ik zoveel motivatie heb. Ik ga soms niet eens terwijl ik gewoon de tijd heb, niet eens omdat ik een afspraak heb met een ander. Als ik later wakker word dan gepland op een dag dan haak ik al weer af. Vind het echt knap dat jullie dit kunnen haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sueno.

Thanks nog, leuk om te lezen om inspi op te doen.

Sporten als vriendin zien is wel een goeie. Ik laat sociale dingen nu altijd voorgaan eigenlijk. Wat ik wel meer kan doen is sporten met een vriendin inplannen. Ik ga vandaag iig met m'n date sporten 💪 

Ben van de week een keer baantjes gaan zwemmen, was ook lekker. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Poolaapje

Sporten zit totaal niet in mijn systeem, maar ik spreek nu iedere week op dinsdag met een vriendin af en dan gaan we samen eten en daarna sporten. Dat werkt voor mij wel goed om te blijven gaan!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Actieve Onderwerpen

• Gerelateerde inhoud

• Maresa
      Door Maresa
      We kunnen hier weer verder met alles wat lekker is (en/of wat mislukt is of niet fotogeniek maar wat toch lekker smaakt). 🍕

• Vespertine
      Door Vespertine
      Dag!
      Ja vertel, wat eten jullie met Kerst? Doen jullie een big dinner op Kerstavond, of op Kerstdag? Of hou je het simpel? Meeneemchinees of ganzen en kaviaar enzo?
      Offf zoiets:

? (dat is trouwens een 'turducken', een kalkoen gevuld met een eend, gevuld met een kip, jegh )
    • Maresa
      Door Maresa
      Hierbij een nieuwe!

Gisteren: spaghetti bolognese met 
      Net als lunch: omelet met tonijn en kaas en tomaat.
      Vanavond weet ik nog niet wat ik ga eten.
      En morgen eten we in Disney. 
    • Maresa
      Door Maresa
      Post hier meer fantastisch eten, aan- en afraders. En vooral pizza.

• Redactie
      Door Redactie
      Alle zorgverzekeraars hebben sinds gisteren hun premies bekend gemaakt. Door onderzoek te doen en verstandige keuzes te maken kan je behoorlijk wat besparen op je zorgverzekering. Maak bijvoorbeeld eens een vergelijking bij Independer. Ga er gerust een middagje voor zitten! Op girlsonly.nl helpen we je alvast een eindje op weg.
      Collectief
      Zorgverzekeraars adverteren vaak met speciale verzekeringen. Houd dit in de gaten als je bijvoorbeeld veel sport, zwanger bent of student bent. Soms heb je hiervoor speciale collectieve regelingen die een hele voordelige basisverzekering aanbieden. Studenten kunnen zich bijvoorbeeld via de lsvb aansluiten bij een collectief. Ook is er een zorgverzekeraar, Energiek, die zich richt op vrouwen.
      Vrije keuze van artsen
      Let op bij het kiezen van je zorgverzekering of je naar ieder ziekenhuis en iedere dokter mag die jij wilt, of dat de zorgverzekeraar dat voor je bepaalt. Sommige verzekeringen (meestal de wat goedkopere) hebben alleen contracten met bepaalde ziekenhuizen. Dat doen ze zodat ze afspraken kunnen maken over de prijzen van een behandeling. Dat kan dan weer leiden tot een lagere premie voor de basisverzekering.
      Kijk dus voor je kiest of het ziekenhuis waar jij heen zou willen wel op de lijst van gecontracteerde zorgverleners staat van die verzekeraar.
      Eerdere kwalen
      Mensen vragen zich soms af of ze hun hele medische historie aan de nieuwe zorgverzekeraar moeten vertellen. Dat is niet per se het geval. Voor de basisverzekering moet de verzekeraar iedereen accepteren. Ongeacht je leeftijd of geslacht of medische historie. Maar als je een aanvullende verzekering wilt nemen dan kan de verzekeraar wel om bepaalde medische gegevens vragen. Medische acceptatie heet dat en komt soms voor als je bijvoorbeeld een tandartsverzekering wilt afsluiten.
      Eigen risico
      Bij je zorgverzekering heb je altijd een verplicht eigen risico. Het minimum eigen risico bedraagt in 2016 €385. Dit betekent dat als je naar de eerste hulp moet omdat je je pols gebroken hebt, je de eerste €385 zelf moet betalen. Als de behandeling duurder is (of als je al eerder je eigen risico op hebt gemaakt) dan betaalt je verzekering dat. Een bezoek aan de huisarts valt niet onder het eigen risico en wordt dus gewoon vergoed.
      Je kan ervoor kiezen om je eigen risico vrijwillig te verhogen tot maximaal €885. Als je besluit om je eigen risico vrijwillig te verhogen, betekent dat dat je maandelijkse premie omlaag gaat. Doe dit echter alleen als je zeker weet dat je altijd je extra eigen risico achter de hand hebt. Zo voorkom je dat je door een ongeluk in de financiële problemen komt.
      Deadline overstappen
      Je mag tot 1 januari van het nieuwe jaar van zorgverzekering wisselen. Zorg dus dat je op tijd bent.
      He, maar hoe zit dat dan met de deadline op 31 januari?
      Als je van verzekeraar wilt wisselen moet je voor 1 januari je oude verzekering hebben opgezegd. Je hebt dan wel tot 31 januari de tijd om je nieuwe zorgverzekering uit te zoeken. Maar het slimst is om alles voor 1 januari te regelen.
      Hoe zeg ik mijn oude zorgverzekering op?
      Alle zorgverzekeringen hebben een overstapservice, waardoor zij je oude verzekering opzeggen, mits dat voor 1 januari is. Controleer wel of de automatische incasso van je oude verzekering is gestopt. Check dat minstens een keer per maand, want dan kan je nog de incasso 'storneren'. Dat houdt in dat je de incasso terug laat gaan naar je rekening.
      Bij deze zorgverzekeraars kun je direct je premie berekenen:
      Unive
      Anderzorg
      OHRA
      Menzis
      Salland
      PNOZorg

• Nieuwe aanmaken...