Jump to content

Jaloers op BFF?!

Recommended Posts

elizelove2004

Hi,

ik zit met een probleem.

Me BFF zit in de laatste klas van de basisschool en ik een klas eronder.

maar het zijn combinatie klassen en we zitten naast elkaar.(klinkt best vredig, al zeg ik het zelf)

maar ik ben best jaloers op mijn BFF want ze gaat bijna nooit meer met me om in de pauze(ook buiten school)

altijd met L en H (ik zeg effe alleen de 1ste letter van de namen) en dat stoort me!!

natuurlijk spelen we wel eens maar niet als eerst.

ik ga nu voorbeelden geven waaarbij ik denk: wil ze wel mijn BFF zijn??

1. ze heeft sims (freeplay) en allemaal de poppetjes hebben allemaal namen van de klas.

ook L en H hebben een poppetje, zelfs een jongen waar ze nooit mee omgaat of over praat!!

en wie heeft geen poppetje? IK!!! (zo frustrerend)

2. ze heeft een kadootje gegeven aan L en ze was niet eens jarig ofzo!

ze heeft mij nog NOOIT een kado gegeven(buiten partijtjes om)!!!

3. ze heeft me meerdere malen in de steek gelaten en bedrogen.

4. als zij iets doet dan MOET je NIET zeggen dat het irri is!!! maar als jij iets doet dan krijg je die blik die betekent:

nog een keer en ik gooi je van de brug!!!

ik wil er wel over praten maar ik wil geen ruzie!!

wat moet ik doen!!!

GR. wanhopig meisje

Klinkt niet alsof ze je erg op waarde schat, wil je nog wel bevriend zijn met haar? Heb je misschien anderen met wie je ook leuk om kunt gaan?

Misschien is ze geen bff maar gewoon een vriendin.

Wat Maresa zegt is een goede tip; verdeel je tijd/energie over meerdere vriendinnen.

Zitten L en H ook in de laatste klas? Ook al zijn het combinatieklassen, de laatste klas zal na de zomervakantie naar een andere school gaan. Dat is natuurlijk een grote verandering en misschien is ze daar al mee bezig en wellicht besteedt ze daarom meer aandacht aan haar klasgenoten die volgend schooljaar ook naar een andere school gaan. Maar dat kan je alleen maar zeker weten door het haar te vragen (of ze het bijv. spannend vindt om na de zomer naar een nieuwe school te gaan, of dat je het jammer vindt dat jullie dan niet meer samen in een klas zitten). Dan kan ze bijna niet boos worden en dan weet je misschien iets beter waarom ze doet zoals ze doet.