Maresa

Muziektopic

44 berichten in dit topic

Jaaaaaaaaren geleden hadden we een muziektopic, en ik heb daar doen veel ideeën opgedaan voor nieuwe nummers. Het leek me leuk eens te horen waar jullie nu naar luisteren. Momenteel stel ik een afspeellijst samen voor de halve marathon die ik ga lopen en ik begin uitgekeken te raken op de nummers die ik heb (ook al zijn ze leuk, maar nu gewoon te vaak gehoord).

Om te beginnen:

- Welk nummer heb jij deze week heel vaak op repeat gezet?
- Welk nieuwe nummer is je favoriet?
- Van welke band/artiest/groep vind je eigenlijk alles wel goed wat ze uitbrengen?
- Welke muziek heb je afgelopen jaar (her)ontdekt?

Ik heb nu van Miike Snow Genghis Khan veel op repeat gehad tijdens het rennen (lekker nummer), en afgelopen jaar vond ik Final Song van Mo leuk (maar ik denk vooral omdat het Ivy's favoriete nummer is en ze hem vol overgave meezingt). Van Coldplay vind ik normaal alles leuk/goed en afgelopen jaar heb ik met wintersport Jonas Blue met de remix Fast Car heel veel gehoord. 

Ontdekt of herontdekt dit jaar:
- Twenty One Pilots
- X Ambassadors
- The Rumour Said Fire (The Balcony)
- Langhorn Slim (Changes)
- Bewilder (Forza)  - Op Best Kept Secret gezien en ik vond dit nummer echt leuk
- Blossoms (Charlemagne)
- The Blizzards (Trust me I'm a Doctor)
- Thirteen Senses (Into The Fire)

En mijn vraag voor mijn afspeellijst: heeft iemand goede nummers die ook een beetje upbeat zijn? :) Ik vind rock/pop/beat het meest geschikt merk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh leuk! Hoewel veel van mijn muziek onbekend is en ik denk ik niet echt dezelfde smaak heb als iemand hier, behalve pandora haha. 

Throws - Silence in Between en Lambchop - Gone Tomorrow
Hmm haha lastig.. Are you Serious van Andrew Bird
- Van welke band/artiest/groep vind je eigenlijk alles wel goed wat ze uitbrengen?
Pfoeh ehh Tunng, Patrick Watson, Andrew Bird, Beirut en Sufjan Stevens... bijna alles dan ;)
Best veel, ben meer instrumentale muziek gaan luisteren zoals Colm Mac Con Iomaire en Tvarvägen. Daarnaast waren The Weather Station en Dark Dark Dark fijne ontdekkingen.

Ik ken veel van jou niet Maresa dus kan je ook niet echt helpen. Plus weinig is echt uptempo bij mij :P Miike Snow heb ik wel ook een album van, lekkere muziek

aangepast door Vaporize

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Grappig. Nu moet ik zeggen dat ik nooit radio luister, dus ook niet heel erg op de hoogte ben van wat er nu gaande is. Wel een beetje hoor. 

-Welk nummer heb jij deze week heel vaak op repeat gezet?
Nouja, ik heb mijn rock/metal xmas-songs playlist op repeat staan. Ghehe. kerstliedjes gecoverd door oa Green Day en My Chemical Romance. De xmas albums van Hilary Duff en Aly&AJ staan er ook tussen. Hahaha. 

Sound of Silence van Disturbed. Prachtig! <3 
Maar die is al ietssssje ouder. 
Hmmm ik heb ff op top40.nl gekeken maar ik vind alles kut.
Dat liedje van bieber wat rond maart veel gedraaid werd vond ik leuk. Love yourself -_-
Die hoorde ik veel toen ik in de cadeauwinkel werkte. En kan inmiddels dat nummer uit mijn hoofd. Was echt verbaasd toen mijn collega (van 16) zei dat het bieber was xD 

Nickelback en Volbeat 

Gek genoeg had ik al jaaaaren geen evanescence geluisterd en laats weer wel een keer. Maar werd er eigenlijk best wel een beetje depri van. Blijft wel mooi, maar ook deprimerend. Kelly Clarkson blijf ik goed vinden, laatst ook weer eens een album van aangezet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk topic. Ik heb net m'n spotify overzicht gehad en wel grappig om te zien wat ik geluisterd heb (is wel gedeeld met m'n man, dus klopt niet helemaal), die moet ik nog even goed bekijken en zal dan eens een overzichtje posten  

Ik hou vooral van Nederlandse muziek (van alles, Marco Borsato, Guus Meeuwis, Boudewijn de Groot, Paul de Leeuw. Maar ook bijv piratenmuziek en soms Nederlandse rap). Daarnaast ook 70's/80's. Ik kijk echt uit naar de Top2000 😃

It may be winter outside en

Marco Borsato - Al die tijd

en nog meer kerstnummers

Op dit moment weinig nieuwe nummers waar ik echt fan van ben

Marco Borsato, Guus Meeuwis

Eigenlijk luister ik vaak hetzelfde. Soms ontdek ik wel een nieuwe zanger, maar dat blijft in dezelfde genres

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik gebruik sinds dit jaar veel afspeellijsten van spotify! 

Deze heeft veel uptempo/stapnummers: 

Oh wow wat ziet dat er mooi uit nu haha

Call on me heb ik de afgelopen week het meest geluisterd denk ik. 

aangepast door Crush

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is mijn lijst haha, maar denk niet dat veel mensen er vrolijk van worden, heb een vrij simpele smaak 

aangepast door Malibu

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha goed veel Bieber erin @Malibu

ik zag dat hij er bij mij ook in staat 🙈 Verder is het een redelijk goede afspiegeling van mijn smaak en jaar

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh leuk!!

Ik hou van oude muziek over het algemeen.
Dit is mijn stemlijst van de top 2000

aangepast door Big Tasty.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn favo is toch the River van Bruce Springsteen. 💛

En qua moderne muziek houd ik sowieso van NL-talig, en dan niet Jan Smit en Dreetje Hazes maar Blof, Acda en de Munnik, IOS enzo. 
En Miss Montréal vind ik heeeeel tof! En qua buitenlands hou ik van James Bay.  En verder vind ik Aviici ook tof, ja ik kan met heel veel muziek wel, alleen hardcore, echt knetterharde rock enzo vind ik echt niet tof. En Jazz is gewoon ook niet mijn smaak. 

aangepast door Big Tasty.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vroeger hadden we ook het 'steen en metaal' forum. Hahaha 

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh en ik hou van muziek hier uit de buurt. Maar dat is puur door mijn vrienden. 

Bokkers, Normaal, Mooi Wark ... 😅 Best beschamend misschien maar ik kan het echt waarderen.

En dit liedje dat vind ik zo tof. Het is niet mooi als in wauw ik krijg er kippenvel van ofzo. Maar de tekst is zooo toepasselijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh ik ben vooral benieuwd naar jullie ontdekt muziek!

Dit is mijn lijst, ook veel werkgerelateerde artiesten (één van onze mooiste nieuwe artiesten is Alex Vargas! Echt een aanrader! En Mick Flannery en High Valley zijn ook mooi). Uiteraard veel Bieber en Shawn Mendes 😜

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vooral schuren hahahah met een paar classics omdat ik zon all time favorite lijst heb die ik vaak luister. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ah shiz leuk lijstje. kan ik dat overnemen ofzo?

Wat de meesten hier luisteren is niet zo mijn ding... ik zoek en vind maar weinig muziek de laatste tijd omdat we altijd naar de radio luisteren op het werk. bij mijn nieuwe baan ga ik investeren in een topheadphone en lekker alle muziek luisteren. 

De cd caustic love van paolo nutini blijft echt wauw. verder houd ik ook de laatste tijd van elvis romeo, woodie smalls is ook leuk. oh en formation van b vind ik leuk. nou ja volgend jaar heb ik vast meer tips.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Actieve Onderwerpen

• Gerelateerde inhoud

• Maresa
      Door Maresa
      Hierbij een nieuwe!

Gisteren: spaghetti bolognese met 
      Net als lunch: omelet met tonijn en kaas en tomaat.
      Vanavond weet ik nog niet wat ik ga eten.
      En morgen eten we in Disney. 
    • Maresa
      Door Maresa
      Post hier meer fantastisch eten, aan- en afraders. En vooral pizza.

• Redactie
      Door Redactie
      Een nieuwe poll! Hoe luister jij naar muziek?
    • bella rose
      Door bella rose
      Dag Girls
      Ik ben Bella Rose Allround Singer/songwriter, radiohost , figurant & model.
      Ik wil mijn zangkunsten maar al te graag aan jullie tonen.
      Dit is mijn eerste videoclip Bella Rose - jij hoort bij mij
      Dit liedje heb ik geschreven toen ik heel verliefd was en met heel mijn hart en ziel. ?Laat mij weten wat je van mijn videoclip vind want jou mening is heel belangrijk en speciaal voor mij.Als je de clip leuk vind kun je deze dan voor mij liken en/of een comment achterlaten/of sharen met jouw vrienden? je kunt natuurlijk ook subscriben ..dan blijf je op de hoogte.
      Bella Rose - jij hoort bij mij @ youtube !

Als je het niet leuk vind laat dan weten wat ik beter kan doen!Mijn cd komt trouwend begin december op itunes. Dus 'subsribe' als je die wil hebben. ?Wil jij zelf ook in mijn volgende popvideo spelen laat dan je email hieronder achter.Knuffel, bella rose
    • Gast # Merel
      Door Gast # Merel
      Hé kheb een vraagje..
      Ik ga meedoen met een playbackshow van mijn korfbal vereninging samen met een vriendin..
      Maar ik kan geen goed liedje bedenken wat door 2 vrouwen gezongen wordt het moet wel een beetje vrolijk zijn en uptempo GEEN ballad..
      Iemand een ideetje..?
      Alvast bedankt..